abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97256875
Ik heb me vorige week ook al een dag ziek gemeld, dat vond ik al heel wat... Vannacht eerst maar eens proberen wat meer dan een paar uurtjes te slapen. :). Ibu heb ik trouwens niet in huis, wel naproxen. Dat is vast niet inwisselbaar, of wel? :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:27:05 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97256937
1 dag ziekmelden is een goed begin. Ben je daarna beter --> mooi. Niet beter? Meer dagen ziekmelden.
</captain Obvious>

Loveli *; :D

Milady: tof! En uit eten is ook iets leuks :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:28:17 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97256984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb me vorige week ook al een dag ziek gemeld, dat vond ik al heel wat... Vannacht eerst maar eens proberen wat meer dan een paar uurtjes te slapen. :). Ibu heb ik trouwens niet in huis, wel naproxen. Dat is vast niet inwisselbaar, of wel? :@.
naproxen is net als ibu een NSAID, dus ik zou zeggen van wel....

en toch blijf ik er bij, ziek is ziek. als je vorige week drie dagen was thuisgebleven was je nu misschien wel weer beter geweest.

ik heb er steeds me doorgelopen en toen ben ik een maand ziek geweest in december, toen ik echt niet meer kon... (dat heb je met mensen zoals ik en ik denk ook jij, die altijd denken dat iedereen vanalles verwacht van ons, en op de een of andere manier denken dat het belangrijkste is... iets met meedogenloze normen.)
Kwak
pi_97257208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Anderen weten dit waarschijnlijk beter, maar volgens mij wel hoor. Naproxen werkt net zo als ibuprofen, en het gaat er maar om dat het anders werkt dan paracetamol (als ik het goed begrijp).

Verder sluit ik me aan bij wat de rest al zei, de school stort echt niet in als jij een ochtendje vrij neemt. Beter nu gaan op een moment dat je zelf kiest, dan wachten tot je lichaam je dwingt om dingen af te zeggen.
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:36:18 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97257350
jup, volgens de apotheek website mag je t niet combineren met andere nsaid's maar wel met paracetamol

http://www.apotheek.nl/Ni(...)px?mId=10704&rId=272
Kwak
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:42:01 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97257624
Zelf ben ik overigens niet echt een fan van pijnstillers nemen van welke soort dan ook. Tukkie doen helpt vaak ook goed, indien niet beter :Y
pi_97257772
Klinkt als spannende tijden Mo!

En eens met de rest , DaD moet naar de huisarts. Je loopt er al lang genoeg mee. Zelfs jij bent vervangbaar, dus maak gewoon ff pas op de plaats en zorg voor je zelf :Y

Gister naar de sportschool geweest en afgebeuld, het werd ineens warm en benauwd in de sportschool :X Ik ben 2 kg kwijt in 2 weken en 2% spekkies kwijt.

Irritante was wel dat ik vannacht wakker werd omdat ik honger had :? Als dat vanaaf weer gebeurt, dan moet ik overdag iets meer gaan eten.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:46:50 #183
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97257846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zeven paracetamol op een dag is te veel hè? Ik ben weer aan het janken van de hoofdpijn. :'( .
Ja, en teveel pijnstillers kan ook leiden tot hoofdpijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? dinsdag 24 mei 2011 @ 18:52:18 #184
70532 loveli
N
pi_97258132
DaD, wat de rest zegt.
crap in = crap out
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:04:41 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97258842
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:52 schreef loveli het volgende:
DaD, wat de rest zegt.
^^
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97259551
Ok, dan ga ik naar de huisarts, en wat dan? Die zegt dat ik rust moet nemen, waarschijnlijk. Dat kan en wil ik niet, niet omdat ik onmisbaar ben, maar omdat ik niet het hele jaar keihard heb gebikkeld om vervolgens een maand voor het einde m'n kansen op het afronden van m'n opleiding te verspelen.

Maria, afgelopen zondag heb ik de hele dag geslapen (had ook geen pijnstillers meer in huis), maar dat heeft niet echt geholpen. Ga wel vroeg op bed vanavond.

Ik vind jullie bezorgdheid wel heel lief, maar het is even niet anders.
pi_97259943
:W lijstjesdump:

gister:
O: koffie + melk + suiker; smoothie magere yoghurt, banaan en kersen
L: 4 volkorencrackers vache qui rit
T: 4 speltboterhammen appelperenstroop
T: gekookt ei + tomaat
T: thee + volkoren cranberrymuffin
D: groentelasagne

vandaag:
O: koffie + melk + suiker; smoothie magere yoghurt, banaan en kersen
L: 4 speltboterhammen vqr
T: 2 speltboterhammen appelperenstroop
T: thee + volkoren cranberrymuffin
T: gekookt ei
D: iets met rijst? (moet nog boodschappen doen)

Lekker afwisselend :P .
pi_97260056
DaD, nog even doorbikkelen dan ;( . Ben je eind juni wel klaar met je opleiding?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:28:26 #189
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97260095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, dan ga ik naar de huisarts, en wat dan? Die zegt dat ik rust moet nemen, waarschijnlijk. Dat kan en wil ik niet, niet omdat ik onmisbaar ben, maar omdat ik niet het hele jaar keihard heb gebikkeld om vervolgens een maand voor het einde m'n kansen op het afronden van m'n opleiding te verspelen.

Kun je niet iets regelen met de universiteit? Uitloop is ook geen ramp.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_97260127
Popularity ipv population opschrijven :') ja, dat gaat me deze avond nog wel lukken dat school. De gedachte om maar weer te kappen spookt weer door m'n hoofd. Top.

Rustig aan dad, wel je dingen doen maar gewoon rustig aan. Gaat je lukken.

Vandaag tot nu toe ca. 2000kcal gegeten en op dit moment vol. Vanavond nog wat fruit erbij denk ik want er mag nog wel wat bij.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_97260903
Vandaag heb ik iets meer gegeten dan gister

O: bak magere yoghurt en drie crackers met hagelslag, een kopje bouillion
L: 2 boterhammen met smeerkaas en ham en een cracker met jam, limonade
D: (zelfde als gister, had voor 2 dagen gekookt, maar nu met rijst) broccoli, gewokte paprika, tomaat en ui, een rundervink en rijst.
S: Vanavond nog een uurtje zumba, voor het eerst:)

Vanavond in ieder geval nog een sinaasappel.
pi_97260932
DaD bij mij helpt voor echt koppijn paracetamol geen zier, maar advil wel.

Max is 8 paracetamol op een dag, maar dat moet je natuurlijk niet elke dag doen!
Ibu en para doet het goed, maarreh, als je grieperig bent enzo, ff los van de stress, misschien moet je es proberen te stomen want krijg je die koppijn misschien van verstopte holtes?

Beterschap iig.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:46:34 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97261241
quote:

Maria, afgelopen zondag heb ik de hele dag geslapen (had ook geen pijnstillers meer in huis), maar dat heeft niet echt geholpen. Ga wel vroeg op bed vanavond.

DaD: in hoeverre verspeel je je kans op 't afronden van de opleiding? ik snap dat je ivm studiefinanciering voor maar 1 jaar misschien niet uit wilt lopen, maar heb je al met docenten gepraat over wat de echte uiterste inleverdatum is om op tijd af te studeren?

bij ons staat voor vakdidactiek bijvoorbeeld 30 mei als inleverdatum, maar eigenlijk is t cijfers inleveren voor 2 juli (al kan dat alleen als je even de docent hebt aangesproken en een afspraak maakt w.b. inleverdatum).

Er zit echt meer rek in de mogelijkheden dan je denkt vaak. Ik was eerst heel erg in paniek wegens uitlopen, maar heb nu 6 maanden verlenging gekregen. Maar zelfs zonder dat, deadlines bij zo'n opleiding kunnen soms wat rekken als je goed kiest met wie je probeert te praten.

:* want t is ook echt rete zwaar zo'n jaar :Y
Kwak
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:50:12 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97261457
Eens met Kwak! Ik heb destijds ook overleg gevoerd en toen bleek er ook nog wel wat rek in te zitten. Ik kon m'n laatste opdrachten gewoon half augustus nog inleveren als ik per 1 september wilde afstuderen! (terwijl het officieel eind juni moest).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:50:18 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97261465
Lijkt mij ook idd dat het zwaar is, Kwak! Wat jullie doen is in feite werk en studie tegelijk :o

En ik snap dat DaDtje niet wil uitlopen idd.
pi_97261723
quote:

Heb je je bijbaan nog steeds?

Verder: probeer vooral genoeg te slapen, eet extra groente & fruit en vitaminepillen (loveli ?).
Eet wat meer vette vis voor de gemoedsrust en probeer wat extra dingen te doen die je extra ontspannen (ikzelf ga onder de hoogtezon: 20 minuten rust, voelt als 2 uur slapen).
Oh, en probeer vooral andere pijnstillers. Voor mij werkt APC het best.

En laat je verwennen door je Baard. Succes ^O^. Je gaat 't vast redden en daarna mag je in alle rust taartjes bakken!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:55:30 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_97261757
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en teveel pijnstillers kan ook leiden tot hoofdpijn.
Dat is ook waar ja!

DaD, ik snap je, maar ik ben het eens met de rest dat je gezondheid vast een reden is om iets uitloop te krijgen voor je studie. En als je van die mogelijkheid gebruik maakt ben je géén watje, zeurkous of wat dan ook, maar dan ben je heel verstandig :Y
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:02:31 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97262155
oh, maar je hoeft helemaal niet ziek zijn als reden te geven, als je je daar niet goed bij voelt. ik bedoel echt dat er gewoon te praten valt als je t probeert. ze beseffen ook wel dat mensen met een baan soms niet uit komen...

overigens ben van mening dat een bijbaantje naast school nu wel een van de dingen is om aan de kant te zetten...
Kwak
  Vis een optie? dinsdag 24 mei 2011 @ 20:13:26 #199
70532 loveli
N
pi_97262814
Magnesium werkt ontspannend, kan helpen tegen hoofdpijn. 200 mg is onderhoudsdosering, je mag 4 of 600 probleemloos. Koorts is een reactie van Je lichaam om iets te bevechten. Para is koortsverlagend. Soms werkt het als tijdelijke opl ergens tegen. Nu zou ik ervoor kiezen om even je lichaam het te laten opknappen. Vitamine C, zink zijn goed voor weerstand.

Paracetamol belast de lever. Paar om pijn te stillen = ok, dagelijks een handvol lijkt me niet ok. Huilen van hoofdpijn is helemaal niet ok.

Tikfouten wijt ik aan internetten op foon.
crap in = crap out
pi_97263096
Ik heb m'n bijbaantje nog ja. Hou ik ook nog even aan, want als ik straks geen baan kan vinden heb ik in ieder geval nog íets.

Dat over m'n opleiding niet af kunnen ronden ging niet alleen over het inleveren van verslagen en zo, maar ik moet ook nog een bepaald aantal lesuren geven op school wat gewoon stomweg niet meer dit schooljaar gaat lukken als ik daar iets van mis. Moet nog twee heel grote dingen inleveren op de uni. Eerste over anderhalve week direct gevolgd door een gesprek, tweede begin juli, waarvan dan ook direct de afsluitende presentaties zijn. Dus uitstel daarvan zou de boel een beetje in de war gooien.

Bedankt voor alle lieve woorden en de tips van sigme en loveli. :*.

Nu heb ik het topic wel weer genoeg gekaapt. :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')