Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar dan is nee niet meer altijd nee, maar afhankelijk van interpretatie?
[..]
Heeft wel eens tot vrijspraak geleid anders.
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:52 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook duidelijk, maar kennelijk is het dat niet altijd. Er zijn nou eenmaal mensen die echt moeite hebben met nee zeggen en duidelijkheid geven. Dan klinkt het wat zwakjes en denkt een man: Ze meent het niet, want ze zegt het zo zachtjes en lief
Niet helemaal ondenkbaar wmb.
(En dat geldt dan minder ine en relatie dan daarbuiten denk ik)
Maar dan zit je met: Wanneer is iets nog onschuldig en wanneer niet meer?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou, ok prima, ik zou niks forceren, als je dat maar niet van me denkt....
maar onschuldig iemand overhalen is toch niks mis mee?
Laten we nu even doen alsof we het ook als nee opvatten.. maar dat we haar proberen te overtuigen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.
Verder vind ik het erg krom dat verkrachting tijdens de slaap tot vrijspraak leidt. Hoe zou je in godsnaam in je slaap kunnen aangeven dat je het niet wil? Niet iedereen wordt er wakker van, lijkt mij.
[..]
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.
De zender van het bericht heeft daar een bepaalde bedoeling mee, de ontvanger interpreteert het bericht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
Nee, afhankelijk van bedoeling, niet van interpretatie. Als zij het wel meent en hij haar niet gelooft, is haar nee nog wel een nee.
Meent ze het inet is haar nee een ja.
Volgen we het nog?
Weet ik goed in te schatten, en in een relatie moet je gewoon veel met elkaar praten, ik vind het een rare gedachte dat zoiets echt tot irritaties bij een van de partij zou kunnen komen... en al komen die irritaties er, dan acht ik van de tegenpartij die te uiten.. en niet onzeker gewoon met mijn mening mee te spelen dat ze toch maar wel seks moet hebben.. dat zou ik nooit willen, echt niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:58 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Maar dan zit je met: Wanneer is iets nog onschuldig en wanneer niet meer?
Ik ook, maar ik vind het niet ondenkbaar dat een man dat anders ziet en dan zijn acties ook totaal niet zal zien als iets wat niet kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.
Ik moet het even in een goede context zetten, want ik ben even de weg kwijt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Laten we nu even doen alsof we het ook als nee opvatten.. maar dat we haar proberen te overtuigen?
als iemand 30x vraagt dan zou ik als meisje ondertussen gaan schreeuwen dat die seks addict moet oprotten IK WIL NIET AAAA
maar het is niet altijd zo overdreven als 30x, en de meeste meisjes zijn niet zo onzeker dat ze na 30x opeens wel gaan om van het gezeur af te komen, maar zeggen gewoon dat die gast op moet rotten
of zeg ik rare dingen?
Ik vind het ook niet ondenkbaar dat een man dat niet zo ziet, maar waarom niet zeker zijn van je zaak voor je iets doet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:01 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind het niet ondenkbaar dat een man dat anders ziet en dan zijn acties ook totaal niet zal zien als iets wat niet kan.
Die zal echt zijn daad niet als verkrachting zien, terwijl zij dat wel zo ziet.
Dat maakt het niet minder fout btw, ik geef alleen aan dat het voor zo'n man anders is om iemand te verkrachten dan voor iemand die een mes op haar keel zet en haar twee blauwe ogen slaat.
Vrouwen zouden gewoon het woord verkrachting moeten gebruiken. Niks onduidelijks aan. Niet voor interpretatie vatbaar. Gewoon zeggen 'als je nu verder gaat ben je bezig met verkrachting'. Voorkom je heel veel vergissingen mee denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.
Dat was ook de reden voor vrijspraak. Dwang kon niet bewezen worden.quote:Verder vind ik het erg krom dat verkrachting tijdens de slaap tot vrijspraak leidt. Hoe zou je in godsnaam in je slaap kunnen aangeven dat je het niet wil? Niet iedereen wordt er wakker van, lijkt mij.
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Vrouwen zouden gewoon het woord verkrachting moeten gebruiken. Niks onduidelijks aan. Niet voor interpretatie vatbaar. Gewoon zeggen 'als je nu verder gaat ben je bezig met verkrachting'. Voorkom je heel veel vergissingen mee denk ik.
[..]
Dat was ook de reden voor vrijspraak. Dwang kon niet bewezen worden.
Overigens heb je wel artikel 243 om dit soort dingen aan te pakken:
Artikel 243
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Jaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik moet het even in een goede context zetten, want ik ben even de weg kwijt.Je bedoelt dus dat de meeste meisjes zeker genoeg zijn dat ze na 30 x gewoon zeggen dat die kerel op moet rotten?
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...quote:Ik zeg na 10 keer al dat ie op moet rotten, maar goed, ik heb een vrij grote bek.. Maar ik kan er ergens wel inkomen dat een meisje er op een gegeven moment maar bij ingeeft, om maar van het gezeik af te komen. En je weet uiteraard niet hoever een kerel kan gaan in zijnde geweld etc.
Het op kunnen dwingen van seks = macht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
Overigens las ik dus ook al dat er een seksuele bedoeling moet zijn en dat vind ik ook onzin.
Volgens mij gaan de veel verkrachtingen om macht en om vernedering, niet zozeer om seks. Is het anders ook geen verkrachting als hij niet klaarkomt, of dus een voorwerp gebruikt? (of zij btw)
Vandaar ook dat ik die uitspraak van die jongen met die frikandel zo raar vind. Ik wist niet dat een verkrachting seksuele intenties moest hebben. Dan had die jongen met dat tennisracket ook niet veroordeeld moeten worden. Dat had immers ook niet met seks te maken, maar met haar pijn doen en vernederen.
Neem aan dat je deze zaken bedoeld?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:
Heeft wel eens tot vrijspraak geleid anders.
Eh ja? Maar wat bedoel je met die post?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het op kunnen dwingen van seks = macht.
Ja... of ze hechten niet zoveel waarde aan hun principes, en denken, laat die jongen maar... als hij daar zo blij van wordt, dan mag dat wel een keer ten koste van mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.
Ja, je vindt hem creepy. Dat kan in mijn ogen juist de reden zijn dat je ingeeft. Wat als hij zo creepy is, dat je denk dat hij geweld gebruikt? Dat ie je helemaal de tering in mept als je verder blijft weigeren? En dan? Je bent sowieso ver van huis af, wordt je nu verkracht of de tering in geslagen. Je loopt van beiden een trauma op, hoogstwaarschijnlijk seks gerelateerd. Dan kan ik aan de ene kant begrijpen dat je er voor kiest om dan maar seks te hebben, zodat je in ieder geval de klappen kunt ontwijken en als je dan in elkaar geslagen bent dan ook nog eens verkracht te worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja
[..]
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...
dat je dan als meisje jezelf in gaat geven bij zo een creep snap ik dan echt niet... als het je man is moet je er al helemaal over kunnen praten,
dus begrip voor mijn onbegrip?
Als antwoord op jouw "vraag"? De verkrachter wordt geil van de macht, dat is al een seksueel aspect.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:12 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Eh ja? Maar wat bedoel je met die post?
Zulke vrouwen zullen er ongetwijfeld tussen zijn. Maar ik denk dat er dat maar weinig zijn in deze.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... of ze hechten niet zoveel waarde aan hun principes, en denken, laat die jongen maar... als hij daar zo blij van wordt, dan mag dat wel een keer ten koste van mij.
ik ben het daar totaal niet mee eens, zou nooit een vriendin willen hebben die zo denkt.. maar uitsluiten dat ze bestaan? dat doe ik echt niet.
Ja, de echt foute gasten zal je er niet mee afschrikken, maar die krijg je sowieso niet weg. De gemiddelde door alcohol en/of geiligheid verdwaasde jongeman zal toch redelijk snel ontnuchteren als hij het woord verkrachting hoort. En als je je meer zorgen maakt om de reactie van anderen dan om verkracht te worden... tsja...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.
243 was niet ten laste gelegd, alleen 242 ('normale' verkrachting, dus met dwang). Of 243 bestond toen nog niet, dat is me niet helemaal duidelijk. Is toen ook een hoop ophef over geweest hoor, deze uitspraak. De zaak is zelfs nog een keer 'in het belang der wet' moeten voorkomen, om duidelijkheid hierover te krijgen.quote:Maar er kan ook geen toestemming bewezen worden, lijkt mij. Ik vind het erg krom. Maar als dat artikel bestaat, waarom is er op dat moment dan toch voor vrijspraak gekozen? In zulke gevallen zal, over het algemeen, dwang nooit bewezen kunnen worden, evenmin als toestemming.
Een relatie is ook niet per definitie gelijkwaardig he. Zou mooi zijn, maar zo is het niet en dus kan de 'onderdrukte partij' best denken: Hij gelooft toch niet dat ik niet wil, ik kan maar beter gewoon meedoen...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja
[..]
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...
dat je dan als meisje jezelf in gaat geven bij zo een creep snap ik dan echt niet... als het je man is moet je er al helemaal over kunnen praten,
dus begrip voor mijn onbegrip?
En vervolgens wel bij hem blijven? dit voorbeeld dan hebben we toch met een uitermate onzeker meisje te maken...?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, je vindt hem creepy. Dat kan in mijn ogen juist de reden zijn dat je ingeeft. Wat als hij zo creepy is, dat je denk dat hij geweld gebruikt? Dat ie je helemaal de tering in mept als je verder blijft weigeren? En dan? Je bent sowieso ver van huis af, wordt je nu verkracht of de tering in geslagen. Je loopt van beiden een trauma op, hoogstwaarschijnlijk seks gerelateerd. Dan kan ik aan de ene kant begrijpen dat je er voor kiest om dan maar seks te hebben, zodat je in ieder geval de klappen kunt ontwijken en als je dan in elkaar geslagen bent dan ook nog eens verkracht te worden.
Een verkrachting vindt niet altijd plaats uit geilheid hoor. Dat is juist mijn punt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als antwoord op jouw "vraag"? De verkrachter wordt geil van de macht, dat is al een seksueel aspect.
Als een oppas een kind op schoot neemt en hem in de slaapkleren hijst, is het anders als een pedoseksueel dat zou doen..
En dat is dus de reden dat van er niet meteen van verkrachting wordt gesproken. Dan veranderd de dwang naar ondergaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Een relatie is ook niet per definitie gelijkwaardig he. Zou mooi zijn, maar zo is het niet en dus kan de 'onderdrukte partij' best denken: Hij gelooft toch niet dat ik niet wil, ik kan maar beter gewoon meedoen...
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat het niet zozeer is dat je bang bent voor reacties van anderen (ik verwoordde het verkeerd), maar god. Hoe kan ik het uitleggen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik denk dat vrouwen gewoon een angst hebben voor het woord 'verkrachting'. Omdat ze weten wat het inhoudt zeg maar. Misschien is het angst om toe te geven dat er een verkrachting kan gebeuren. Snap je een beetje wat ik bedoel? Het klinkt heel warrig, volgens mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, de echt foute gasten zal je er niet mee afschrikken, maar die krijg je sowieso niet weg. De gemiddelde door alcohol en/of geiligheid verdwaasde jongeman zal toch redelijk snel ontnuchteren als hij het woord verkrachting hoort. En als je je meer zorgen maakt om de reactie van anderen dan om verkracht te worden... tsja...
Oh, vandaar. Ik vond het al apart.quote:243 was niet ten laste gelegd, alleen 242 ('normale' verkrachting, dus met dwang). Of 243 bestond toen nog niet, dat is me niet helemaal duidelijk. Is toen ook een hoop ophef over geweest hoor, deze uitspraak. De zaak is zelfs nog een keer 'in het belang der wet' moeten voorkomen, om duidelijkheid hierover te krijgen.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:16 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Een verkrachting vindt niet altijd plaats uit geilheid hoor. Dat is juist mijn punt.
Nee, deze: http://www.volkskrant.nl/(...)r-voor-rechter.dhtmlquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:12 schreef Techno het volgende:
Neem aan dat je deze zaken bedoeld?
Vrijspraak voor verkrachtende slaapwandelaar
Verkrachter vrijuit na slaapseks
Dan zou dit probleem weinig voor moeten komen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zulke vrouwen zullen er ongetwijfeld tussen zijn. Maar ik denk dat er dat maar weinig zijn in deze.
Dat is niet persé waar volgens mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat van er niet meteen van verkrachting wordt gesproken. Dan veranderd de dwang naar ondergaan.
Ik zeg nergens dat zij bij hem blijft. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En vervolgens wel bij hem blijven? dit voorbeeld dan hebben we toch met een uitermate onzeker meisje te maken...?
Ik snap niet hoe je tot deze conclusie komt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan zou dit probleem weinig voor moeten komen?
Ik weet wel dat ik toen ik verkracht was het woord niet over mijn lippen kon krijgen, op de een of andere manier leek het erger als ik het toe zou geven ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat het niet zozeer is dat je bang bent voor reacties van anderen (ik verwoordde het verkeerd), maar god. Hoe kan ik het uitleggen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik denk dat vrouwen gewoon een angst hebben voor het woord 'verkrachting'. Omdat ze weten wat het inhoudt zeg maar. Misschien is het angst om toe te geven dat er een verkrachting kan gebeuren. Snap je een beetje wat ik bedoel? Het klinkt heel warrig, volgens mij.
Help, verkracht, wat nu!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat zij bij hem blijft. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
ff tussendoor (en ff snel want ik moet weg). er wordt nu eenmaal wel heel veel gepromoot dat een gezond seksleven goed voor je is. inclusief de boodschap dat als jij geen zin hebt, je dan die zin maar moet maken. slachtoffers van verkrachting moeten leren omgaan met hun seksualiteit opdat zij maar een gezond seksleven opbouwen. want dat moet want dat is gezond. die druk is heel, heel, heel erg hoog en wordt ook heel hoog 'gespeeld'. dus ik kan me best voorstellen dat mensen onder die druk dan maar toegeven. want een gezond seksleven hoort bij een relatie en als je geen zin hebt is er blijkbaar iets mis met je. dat is wel iets wat ik in de hjuidige tijdsgeest veel tegenkom. in de libelle notabene! laatst stond daar echt in dat je maar zin moet maken voor seks.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, je vindt hem creepy. Dat kan in mijn ogen juist de reden zijn dat je ingeeft. Wat als hij zo creepy is, dat je denk dat hij geweld gebruikt? Dat ie je helemaal de tering in mept als je verder blijft weigeren? En dan? Je bent sowieso ver van huis af, wordt je nu verkracht of de tering in geslagen. Je loopt van beiden een trauma op, hoogstwaarschijnlijk seks gerelateerd. Dan kan ik aan de ene kant begrijpen dat je er voor kiest om dan maar seks te hebben, zodat je in ieder geval de klappen kunt ontwijken en als je dan in elkaar geslagen bent dan ook nog eens verkracht te worden.
Ik vind ze allemaal redelijk zwart/wit eigenlijk. 1 t/m 6 is verkrachting, 7 en 8 niet. Bij 6 kun je nog twisten wanneer de verkrachting begint, en bij 7 wanneer de aanranding ophoudt, maar het lijkt mij zo klaar als een klontje. Goeie seks staat er niet bij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
Vanwege een ander topic vroeg ik me dit af. Sommige gevallen zijn voor iedereen duidelijk, bij andere zijn mensen het duidelijk niet eens. De scheidslijn is soms ook niet duidelijk, dat snap ik, alleen schrok ik een beetje van de manier waarop sommigen daar tegenaan kijken.
Ik heb heel veel verhalen gehoord en wilde er een aantal voorleggen, om te bekijken waar de grens vervaagt.
1 Vrouw zit op fiets, wordt eraf gesleurd door een vreemde.
Redelijk zwart wit nog.
2 Vrouw wandelt net haar hondje en komt een man tegen die dreigt haar te zullen vermoorden als ze niet meewerkt. Ze werkt mee zonder verder tegen te durven stribbelen.
3 Vrouw nodigt de buurman uit voor een kop koffie, hij dringt zich op, er ontstaat een gevecht.
4 Vrouw nodigt een vriend uit om te komen eten, hij wordt wat opdringerig en zij duwt hem een aantal keren weg en zegt dat ze dit niet wil, of hij aub op wil houden, ècht! Hij blijft doorgaan en zij gaat liggen huilen terwijl hij zijn gang gaat. Er zijn geen kelen dichtgeknepen of blauwe ogen te zien.
5 Vrouw heeft een relatie en heeft aan dat ze geen zin heeft. Man geeft haar een klap in jaar gezicht, rukt haar broek van haar lijf en zij slaat en krabt hem om weg te komen.
6 Vrouw heeft een relatie van 10 jaar, ze hebben 2 kinderen en hun relatie is gewoon ok. De laatste anderhalf jaar heeft haar man zijn oude hobby van stappen met zijn vrienden weer opgepikt. Als hij thuiskomt, ligt zij te meestal te slapen. En hij heeft zin. De eerste keer kruipt hij bovenop haar en is hij al bezig nog terwijl ze slaapt. Ze probeert hem van zich af te duwen terwijl ze zegt dat ze dit niet fijn vindt, of hij op wil houden. Dat doet hij niet en de volgende dag vertelt ze hem dat ze dit ècht erg vond. Hij zegt zich te schamen en dat het niet meer zal gebeuren. Het gebeurt echter wel weer.
Ze gaat in haar pyjama slapen om het te voorkomen, op de bank, blijft wakker tot hij thuis is, vecht terug en elke keer gebeurt hetzelfde. Uiteindelijk gaat ze bij hem weg omdat ze er niet tegen kan. Na anderhalf jaar.
7 jongetje/meisje hebben paar maanden relatie. Hij wil seks, zij zegt zeker 30 keer nee, duwt hem weg, gaat op de bank liggen, wordt daar weer lastig gevallen, uiteindelijk komt het van seks omdat hij blijft aandringen en tja, wij vrouwen hebben ook zo onze driften, na een minuut of 5 wordt dat zowaar lekker. Hij zegt dat zij ervan genoot en dat het dus stelt het niets voor.
8 Vrouw ontmoet man in de kroeg, drinkt wat teveel, durft hem niet af te wijzen en ze hebben seks. Zij heeft hier op het moment zelf al ontzettend spijt van, maar heeft wel meegedaan.
Er zijn nog veel meer scenarios te bedenken natuurlijk, ook die onduidelijker zijn ws. Welke nrs vallen onder verkrachting volgens Jou en waarom?
Oh, daar had je het over. Ja, ze zal ongetwijfeld extreem onzeker zijn, anders blijf je niet bij zo iemand. Ik zou dat zelf in ieder geval niet doen. Maar vrouwen die fysiek worden mishandeld, blijven vaak ook in de relatie met die man. Omdat zij ervan overtuigd zijn dat het hun schuld is. Wat doe je daar tegen? Niets, want ze moeten het zelf in gaan zien.quote:
Dat is echt crap, maar ik zie wat je bedoelt. Als de druk zo enorm hoog is, geef je er natuurlijk ook sneller aan toe. Groepsdruk en zeker de druk van maatschappij (!!!) doet heel veel met een mens.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:22 schreef simmu het volgende:
[..]
ff tussendoor (en ff snel want ik moet weg). er wordt nu eenmaal wel heel veel gepromoot dat een gezond seksleven goed voor je is. inclusief de boodschap dat als jij geen zin hebt, je dan die zin maar moet maken. slachtoffers van verkrachting moeten leren omgaan met hun seksualiteit opdat zij maar een gezond seksleven opbouwen. want dat moet want dat is gezond. die druk is heel, heel, heel erg hoog en wordt ook heel hoog 'gespeeld'. dus ik kan me best voorstellen dat mensen onder die druk dan maar toegeven. want een gezond seksleven hoort bij een relatie en als je geen zin hebt is er blijkbaar iets mis met je. dat is wel iets wat ik in de hjuidige tijdsgeest veel tegenkom. in de libelle notabene! laatst stond daar echt in dat je maar zin moet maken voor seks.
Weinig onzekere meisjes, die dit laten gebeuren ---> dus dit probleem komt weinig voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je tot deze conclusie komt.
Ja, maar dat lijkt mij ook heel logisch. Ik denk dat het ook heel moeilijk is. Ik denk dat het zelfs nog moeilijker is, als iemand dichtbij je staat, wat jij aangeeft. Ik zou het eerder tegen een vreemde zeggen dan tegen mijn vriend of beste vriend denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:21 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik toen ik verkracht was het woord niet over mijn lippen kon krijgen, op de een of andere manier leek het erger als ik het toe zou geven ofzo.
Ik zou dat ook niet gauw zeggen, het is te zwaar voor wat er gebeurt op dat moment en ik was dan ook nog eens zo dat ik hem niet wilde kwetsen... (Hij was een vriend) Slaat nergens op en dat weet ik, maar dat zat er bij mij heel diep ingebakken. Nog wel een beetje
Maar hoe kom jij dan tot weinig onzekere meisjes? Ik vind meisjes die hun principe laten varen en denken "laat hem er maar effe overheen gaan" heel iets anders dan een onzeker meisje. Dat stop ik eerder in de categorie 'slet' of iets dergelijks. Dat een onzeker meisje ingeeft, wil niet zeggen dat zijn geen principes heeft en deze overboord zet. Zij doet het uit angst en dat is heel iets anders dan het voorbeeld wat jij geeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Weinig onzekere meisjes, die dit laten gebeuren ---> dus dit probleem komt weinig voor.
Maar ik snap dat weinig relatief is... 1x een dode is altijd te veel natuurlijk.
Niet helemaal denk ik. Maar ik weet ook niet of ik het als man ooit helemaal zou kunnen begrijpen. Het gebruiken van het woord verkrachting is een 'zwaar' middel, en ik zou het dan ook alleen als laatste redmiddel gebruiken. Als duidelijk is dat het anders helemaal fout gaat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:17 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat het niet zozeer is dat je bang bent voor reacties van anderen (ik verwoordde het verkeerd), maar god. Hoe kan ik het uitleggen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik denk dat vrouwen gewoon een angst hebben voor het woord 'verkrachting'. Omdat ze weten wat het inhoudt zeg maar. Misschien is het angst om toe te geven dat er een verkrachting kan gebeuren. Snap je een beetje wat ik bedoel? Het klinkt heel warrig, volgens mij.
Nee, dat is wat ik zeiquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:29 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet helemaal denk ik. Maar ik weet ook niet of ik het als man ooit helemaal zou kunnen begrijpen. Het gebruiken van het woord verkrachting is een 'zwaar' middel, en ik zou het dan ook alleen als laatste redmiddel gebruiken. Als duidelijk is dat het anders helemaal fout gaat.
Maar is het voor vrouwen dan een soort mijlpaal? Wordt het 'echt' en onomkeerbaar als je het benoemt? Kan je het voor jezelf nog een soort van ontkennen of goedpraten als je het geen verkrachting noemt? Dit klinkt ook warrig he.
Leuk cadeautje, zou ik ook wel willen gevenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:26 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn oma heeft toen ze ging trouwen een boekje gekregen dat ze haar man geen seks mocht weigeren. Alleen als ze ongesteld of ziek was mocht ze nee zeggen.
Dat hoorde bij het huwelijk.
Ze kreeg het van de kerk. En het was dus serieus bedoeld, een boekje dat elke vrouw toen meekreeg. Over de rechten en plichten die je hebt in een huwelijk en daar stond dit dus in. Toen was verkrachting binnen een huwelijk ook niet mogelijk. Dat is pas strafbaar sinds 1991 (!)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Leuk cadeautje, zou ik ook wel willen geven
Tja het is geven en nemen in een relatie natuurlijk, een man maakt ook zin als ie je verhalen over die ene trut van een collega aanhoort.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:22 schreef simmu het volgende:
[..]
ff tussendoor (en ff snel want ik moet weg). er wordt nu eenmaal wel heel veel gepromoot dat een gezond seksleven goed voor je is. inclusief de boodschap dat als jij geen zin hebt, je dan die zin maar moet maken. slachtoffers van verkrachting moeten leren omgaan met hun seksualiteit opdat zij maar een gezond seksleven opbouwen. want dat moet want dat is gezond. die druk is heel, heel, heel erg hoog en wordt ook heel hoog 'gespeeld'. dus ik kan me best voorstellen dat mensen onder die druk dan maar toegeven. want een gezond seksleven hoort bij een relatie en als je geen zin hebt is er blijkbaar iets mis met je. dat is wel iets wat ik in de hjuidige tijdsgeest veel tegenkom. in de libelle notabene! laatst stond daar echt in dat je maar zin moet maken voor seks.
Ik weet niet, een mijlpaal. Het is een erg zwaar woord en het zou het voor mij inderdaad heel 'echt' en 'onomkeerbaar' maken. Het is ook wat grijsmuisje zegt: die angst om toch iemand te kwetsen als diegene iemand is die dichtbij je staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:29 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet helemaal denk ik. Maar ik weet ook niet of ik het als man ooit helemaal zou kunnen begrijpen. Het gebruiken van het woord verkrachting is een 'zwaar' middel, en ik zou het dan ook alleen als laatste redmiddel gebruiken. Als duidelijk is dat het anders helemaal fout gaat.
Maar is het voor vrouwen dan een soort mijlpaal? Wordt het 'echt' en onomkeerbaar als je het benoemt? Kan je het voor jezelf nog een soort van ontkennen of goedpraten als je het geen verkrachting noemt? Dit klinkt ook warrig he.
Dat er al niet veel eerder massaal op de kerk werd gekotst, als je dit soort onzin leest.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:26 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn oma heeft toen ze ging trouwen een boekje gekregen dat ze haar man geen seks mocht weigeren. Alleen als ze ongesteld of ziek was mocht ze nee zeggen.
Dat hoorde bij het huwelijk.
Het is geven en nemen ja, maar dat wil niet zeggen dat er maar standaard zin gemaakt moet worden als jij er zo nodig ff snel overheen wil raggen. Dan ga je maar naar de Wallen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:34 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Tja het is geven en nemen in een relatie natuurlijk, een man maakt ook zin als ie je verhalen over die ene trut van een collega aanhoort.
XD!!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:32 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ze kreeg het van de kerk. En het was dus serieus bedoeld, een boekje dat elke vrouw toen meekreeg. Over de rechten en plichten die je hebt in een huwelijk en daar stond dit dus in. Toen was verkrachting binnen een huwelijk ook niet mogelijk. Dat is pas strafbaar sinds 1991 (!)
Eens, echter vrouwen doen hier moeilijk over. Je mag niet met een andere vrouw, jezelf een handje helpen wordt ze onzeker van en zin maken hoeft ze niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:35 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het is geven en nemen ja, maar dat wil niet zeggen dat er maar standaard zin gemaakt moet worden als jij er zo nodig ff snel overheen wil raggen. Dan ga je maar naar de Wallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |