Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar dan is nee niet meer altijd nee, maar afhankelijk van interpretatie?
[..]
Heeft wel eens tot vrijspraak geleid anders.
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:52 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook duidelijk, maar kennelijk is het dat niet altijd. Er zijn nou eenmaal mensen die echt moeite hebben met nee zeggen en duidelijkheid geven. Dan klinkt het wat zwakjes en denkt een man: Ze meent het niet, want ze zegt het zo zachtjes en lief
Niet helemaal ondenkbaar wmb.
(En dat geldt dan minder ine en relatie dan daarbuiten denk ik)
Maar dan zit je met: Wanneer is iets nog onschuldig en wanneer niet meer?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou, ok prima, ik zou niks forceren, als je dat maar niet van me denkt....
maar onschuldig iemand overhalen is toch niks mis mee?
Laten we nu even doen alsof we het ook als nee opvatten.. maar dat we haar proberen te overtuigen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.
Verder vind ik het erg krom dat verkrachting tijdens de slaap tot vrijspraak leidt. Hoe zou je in godsnaam in je slaap kunnen aangeven dat je het niet wil? Niet iedereen wordt er wakker van, lijkt mij.
[..]
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.
De zender van het bericht heeft daar een bepaalde bedoeling mee, de ontvanger interpreteert het bericht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
Nee, afhankelijk van bedoeling, niet van interpretatie. Als zij het wel meent en hij haar niet gelooft, is haar nee nog wel een nee.
Meent ze het inet is haar nee een ja.
Volgen we het nog?
Weet ik goed in te schatten, en in een relatie moet je gewoon veel met elkaar praten, ik vind het een rare gedachte dat zoiets echt tot irritaties bij een van de partij zou kunnen komen... en al komen die irritaties er, dan acht ik van de tegenpartij die te uiten.. en niet onzeker gewoon met mijn mening mee te spelen dat ze toch maar wel seks moet hebben.. dat zou ik nooit willen, echt niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:58 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Maar dan zit je met: Wanneer is iets nog onschuldig en wanneer niet meer?
Ik ook, maar ik vind het niet ondenkbaar dat een man dat anders ziet en dan zijn acties ook totaal niet zal zien als iets wat niet kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Mwah, maar ik vind sowieso dat je een nee altijd als een nee moet opvatten.
Ik moet het even in een goede context zetten, want ik ben even de weg kwijt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Laten we nu even doen alsof we het ook als nee opvatten.. maar dat we haar proberen te overtuigen?
als iemand 30x vraagt dan zou ik als meisje ondertussen gaan schreeuwen dat die seks addict moet oprotten IK WIL NIET AAAA
maar het is niet altijd zo overdreven als 30x, en de meeste meisjes zijn niet zo onzeker dat ze na 30x opeens wel gaan om van het gezeur af te komen, maar zeggen gewoon dat die gast op moet rotten
of zeg ik rare dingen?
Ik vind het ook niet ondenkbaar dat een man dat niet zo ziet, maar waarom niet zeker zijn van je zaak voor je iets doet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:01 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind het niet ondenkbaar dat een man dat anders ziet en dan zijn acties ook totaal niet zal zien als iets wat niet kan.
Die zal echt zijn daad niet als verkrachting zien, terwijl zij dat wel zo ziet.
Dat maakt het niet minder fout btw, ik geef alleen aan dat het voor zo'n man anders is om iemand te verkrachten dan voor iemand die een mes op haar keel zet en haar twee blauwe ogen slaat.
Vrouwen zouden gewoon het woord verkrachting moeten gebruiken. Niks onduidelijks aan. Niet voor interpretatie vatbaar. Gewoon zeggen 'als je nu verder gaat ben je bezig met verkrachting'. Voorkom je heel veel vergissingen mee denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Misschien. Ik vind sowieso dat als een vrouw nee zegt, dat je dit ook altijd daadwerkelijk als een nee moet interpreteren. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of ze echt nee bedoelt, en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze echt daadwerkelijk seks wil, dan gaat ze zelf wel door, neem ik aan.
Dat was ook de reden voor vrijspraak. Dwang kon niet bewezen worden.quote:Verder vind ik het erg krom dat verkrachting tijdens de slaap tot vrijspraak leidt. Hoe zou je in godsnaam in je slaap kunnen aangeven dat je het niet wil? Niet iedereen wordt er wakker van, lijkt mij.
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Vrouwen zouden gewoon het woord verkrachting moeten gebruiken. Niks onduidelijks aan. Niet voor interpretatie vatbaar. Gewoon zeggen 'als je nu verder gaat ben je bezig met verkrachting'. Voorkom je heel veel vergissingen mee denk ik.
[..]
Dat was ook de reden voor vrijspraak. Dwang kon niet bewezen worden.
Overigens heb je wel artikel 243 om dit soort dingen aan te pakken:
Artikel 243
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Jaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik moet het even in een goede context zetten, want ik ben even de weg kwijt.Je bedoelt dus dat de meeste meisjes zeker genoeg zijn dat ze na 30 x gewoon zeggen dat die kerel op moet rotten?
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...quote:Ik zeg na 10 keer al dat ie op moet rotten, maar goed, ik heb een vrij grote bek.. Maar ik kan er ergens wel inkomen dat een meisje er op een gegeven moment maar bij ingeeft, om maar van het gezeik af te komen. En je weet uiteraard niet hoever een kerel kan gaan in zijnde geweld etc.
Het op kunnen dwingen van seks = macht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
Overigens las ik dus ook al dat er een seksuele bedoeling moet zijn en dat vind ik ook onzin.
Volgens mij gaan de veel verkrachtingen om macht en om vernedering, niet zozeer om seks. Is het anders ook geen verkrachting als hij niet klaarkomt, of dus een voorwerp gebruikt? (of zij btw)
Vandaar ook dat ik die uitspraak van die jongen met die frikandel zo raar vind. Ik wist niet dat een verkrachting seksuele intenties moest hebben. Dan had die jongen met dat tennisracket ook niet veroordeeld moeten worden. Dat had immers ook niet met seks te maken, maar met haar pijn doen en vernederen.
Neem aan dat je deze zaken bedoeld?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:
Heeft wel eens tot vrijspraak geleid anders.
Eh ja? Maar wat bedoel je met die post?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het op kunnen dwingen van seks = macht.
Ja... of ze hechten niet zoveel waarde aan hun principes, en denken, laat die jongen maar... als hij daar zo blij van wordt, dan mag dat wel een keer ten koste van mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.
Ja, je vindt hem creepy. Dat kan in mijn ogen juist de reden zijn dat je ingeeft. Wat als hij zo creepy is, dat je denk dat hij geweld gebruikt? Dat ie je helemaal de tering in mept als je verder blijft weigeren? En dan? Je bent sowieso ver van huis af, wordt je nu verkracht of de tering in geslagen. Je loopt van beiden een trauma op, hoogstwaarschijnlijk seks gerelateerd. Dan kan ik aan de ene kant begrijpen dat je er voor kiest om dan maar seks te hebben, zodat je in ieder geval de klappen kunt ontwijken en als je dan in elkaar geslagen bent dan ook nog eens verkracht te worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja
[..]
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...
dat je dan als meisje jezelf in gaat geven bij zo een creep snap ik dan echt niet... als het je man is moet je er al helemaal over kunnen praten,
dus begrip voor mijn onbegrip?
Als antwoord op jouw "vraag"? De verkrachter wordt geil van de macht, dat is al een seksueel aspect.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:12 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Eh ja? Maar wat bedoel je met die post?
Zulke vrouwen zullen er ongetwijfeld tussen zijn. Maar ik denk dat er dat maar weinig zijn in deze.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... of ze hechten niet zoveel waarde aan hun principes, en denken, laat die jongen maar... als hij daar zo blij van wordt, dan mag dat wel een keer ten koste van mij.
ik ben het daar totaal niet mee eens, zou nooit een vriendin willen hebben die zo denkt.. maar uitsluiten dat ze bestaan? dat doe ik echt niet.
Ja, de echt foute gasten zal je er niet mee afschrikken, maar die krijg je sowieso niet weg. De gemiddelde door alcohol en/of geiligheid verdwaasde jongeman zal toch redelijk snel ontnuchteren als hij het woord verkrachting hoort. En als je je meer zorgen maakt om de reactie van anderen dan om verkracht te worden... tsja...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat veel vrouwen bang zijn om dat woord in de mond te nemen. Bang voor wat mensen er van denken of misschien bang wat voor reactie er op komt van degene tegen wie je het zegt. Wie weet lokt het wel geweld uit.
243 was niet ten laste gelegd, alleen 242 ('normale' verkrachting, dus met dwang). Of 243 bestond toen nog niet, dat is me niet helemaal duidelijk. Is toen ook een hoop ophef over geweest hoor, deze uitspraak. De zaak is zelfs nog een keer 'in het belang der wet' moeten voorkomen, om duidelijkheid hierover te krijgen.quote:Maar er kan ook geen toestemming bewezen worden, lijkt mij. Ik vind het erg krom. Maar als dat artikel bestaat, waarom is er op dat moment dan toch voor vrijspraak gekozen? In zulke gevallen zal, over het algemeen, dwang nooit bewezen kunnen worden, evenmin als toestemming.
Een relatie is ook niet per definitie gelijkwaardig he. Zou mooi zijn, maar zo is het niet en dus kan de 'onderdrukte partij' best denken: Hij gelooft toch niet dat ik niet wil, ik kan maar beter gewoon meedoen...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja
[..]
''al na 10keer'' gaat bij mij niet helemaal op... na 3x begin ik zo een jongen toch wel een beetje creepy te vinden...
dat je dan als meisje jezelf in gaat geven bij zo een creep snap ik dan echt niet... als het je man is moet je er al helemaal over kunnen praten,
dus begrip voor mijn onbegrip?
En vervolgens wel bij hem blijven? dit voorbeeld dan hebben we toch met een uitermate onzeker meisje te maken...?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, je vindt hem creepy. Dat kan in mijn ogen juist de reden zijn dat je ingeeft. Wat als hij zo creepy is, dat je denk dat hij geweld gebruikt? Dat ie je helemaal de tering in mept als je verder blijft weigeren? En dan? Je bent sowieso ver van huis af, wordt je nu verkracht of de tering in geslagen. Je loopt van beiden een trauma op, hoogstwaarschijnlijk seks gerelateerd. Dan kan ik aan de ene kant begrijpen dat je er voor kiest om dan maar seks te hebben, zodat je in ieder geval de klappen kunt ontwijken en als je dan in elkaar geslagen bent dan ook nog eens verkracht te worden.
Een verkrachting vindt niet altijd plaats uit geilheid hoor. Dat is juist mijn punt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als antwoord op jouw "vraag"? De verkrachter wordt geil van de macht, dat is al een seksueel aspect.
Als een oppas een kind op schoot neemt en hem in de slaapkleren hijst, is het anders als een pedoseksueel dat zou doen..
En dat is dus de reden dat van er niet meteen van verkrachting wordt gesproken. Dan veranderd de dwang naar ondergaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Een relatie is ook niet per definitie gelijkwaardig he. Zou mooi zijn, maar zo is het niet en dus kan de 'onderdrukte partij' best denken: Hij gelooft toch niet dat ik niet wil, ik kan maar beter gewoon meedoen...
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat het niet zozeer is dat je bang bent voor reacties van anderen (ik verwoordde het verkeerd), maar god. Hoe kan ik het uitleggen. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik denk dat vrouwen gewoon een angst hebben voor het woord 'verkrachting'. Omdat ze weten wat het inhoudt zeg maar. Misschien is het angst om toe te geven dat er een verkrachting kan gebeuren. Snap je een beetje wat ik bedoel? Het klinkt heel warrig, volgens mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, de echt foute gasten zal je er niet mee afschrikken, maar die krijg je sowieso niet weg. De gemiddelde door alcohol en/of geiligheid verdwaasde jongeman zal toch redelijk snel ontnuchteren als hij het woord verkrachting hoort. En als je je meer zorgen maakt om de reactie van anderen dan om verkracht te worden... tsja...
Oh, vandaar. Ik vond het al apart.quote:243 was niet ten laste gelegd, alleen 242 ('normale' verkrachting, dus met dwang). Of 243 bestond toen nog niet, dat is me niet helemaal duidelijk. Is toen ook een hoop ophef over geweest hoor, deze uitspraak. De zaak is zelfs nog een keer 'in het belang der wet' moeten voorkomen, om duidelijkheid hierover te krijgen.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:16 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Een verkrachting vindt niet altijd plaats uit geilheid hoor. Dat is juist mijn punt.
Nee, deze: http://www.volkskrant.nl/(...)r-voor-rechter.dhtmlquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:12 schreef Techno het volgende:
Neem aan dat je deze zaken bedoeld?
Vrijspraak voor verkrachtende slaapwandelaar
Verkrachter vrijuit na slaapseks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |