Ja, dat ook. Maar als ik moet kiezen tussen OV wat stipt op tijd rijdt of met de auto in de file staan kies ik wel voor het OV.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
Hop hop, voor den draedt met die fotoosquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrainWat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.
Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te makenwat spartaans wel!
Veertien jaar geleden heb ik nog eens met de Amtrak van New York (Penn Station) naar Washington DC (Union Station) gereisd. Ik herinner me dat het best comfortabel was. Maar goed, dat telt, zelfs in de VS, misschien wel als lange-afstandstreinquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te makenwat spartaans wel!
Dan is dit boek wellicht iets voor je: http://www.nvbswinkel.com(...)=260282&cat=0&page=1quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:15 schreef stinow het volgende:
Dank voor het warme welkom!
* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Daar las ik iets over op wiki inderdaad. Er zijn er niet veel meer over van de 2200 volgens mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein
Klopt, maar de verwachting is dat zo'n boek alleen maar duurder wordt. De boeken over de 1100 en 1300 enzo zijn vrijwel niet meer te vinden onder de 100 euro.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:
@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
dat heeft meer met de bevolking te maken..quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen
Zie linkjes in de OPquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:
Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks?
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef stinow het volgende:en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
De ramenquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:19 schreef bork het volgende:
[..]
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
Jetlag je weetz...quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hop hop, voor den draedt met die fotoos![]()
Hai Gupps![]()
Amsterdam - Rotterdam is ¤2,70, naar Breda is ¤3,60 (wat slechts 20 cent meer is dan Schiphol - Breda terwijl Amsterdam - Breda los wel ¤0,70 kost)..quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Fyra op topsnelheid naar faillissement
De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis.
Dat wordt voor mij zometeen maar een GtbV'tje invullenquote:Disruption:
[-] Rotterdam C-Amsterdam C/Utrecht Centraal
Tussen Rotterdam C en Alexander rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?quote:
Zwakbegaafden een leuk dagje gevenquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:57 schreef bork het volgende:
[..]
ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?
quote:245 Teletekst wo 25 mei
***************************** NED.2
19.25-19.55 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:België:
Luik-Eupen en Vervier-Spa.
Het startpunt van deze treinrit is
Luik,op het futuristische nieuwe
station Luik-Guillemins.Met de
InterCity gaat de reis dwars door de
Ardennen naar het Duitstalige Eupen.
Daarna wordt de draad weer opgepakt in
Verviers.Hier vertrekt de stoptrein
naar Spa,de stad die bekend is om het
bronwater uit de Ardennen.Onderweg
passeren we talrijke kleine stations.
Moet je doenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef Socios het volgende:
Wilde zelfs naar aanleiding ervan keertje met de Intercity naar Eupen gaan, dat is er helaas nog niet van gekomen...
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer afquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Moet je doen. Prima trein, prachtig traject, vanaf Brussel met 200km/h zonder fratsen. België
.
Wou net zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af
Dan komt het mooie traject juist pasquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af
beter dan utrecht CSquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:21 schreef James1988 het volgende:
Den Haag CS
Wat een donker, muf ruikend kutstation
quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze het containervervoer per spoor in Leeuwarden willen staken. Het zal ook wel het einde van de 6702 zijn.
Sprinten naar boxtelquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.
De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Dat is de IC Maastricht-Alkmaar die een stuk naast de IC Venlo-Den Haag komt te rijden, en vrijwel altijd word er een "wedstrijd" gehouden, dan heelt de een de ander in, en later weer andersom..quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.
De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |