quote:
Op dinsdag 24 mei 2011 01:34 schreef JonkersR het volgende:Ik blijf het lulkoek vinden dat Thiemo alles in huis heeft om het te gaan redden. Zijn service is aardig, maar niet vergelijkbaar met Roddick/Fed/Raonic etc... Zijn slagen van achteruit zijn op z'n best matig... geen extreme spin, matige constantheid, geen aparte power. En Thiemo's voetenwerk is ook matig tot slecht... vertel mij dan aub wat hij in huis heeft wat hem ver zou kunnen brengen, want ik zie het echt niet.
Het zal een beetje een welles/nietes discussie worden, maar ik ben het er niet mee eens. Thiemo's service, als ie loopt, vind ik ten eerste al makkelijk top 10 materiaal (in volgorde van services dan he

)...het is echt een fantastische service. Hij heeft niet voor niets in bijna al zijn (weliswaar verloren) partijen tegen Roddick Roddick eruit geserveerd (meestal meer dan 2.5 keer meer aces en een hoger percentage gewonnen punten, ondanks dat ie de wedstrijden dankzij mentaal falen toch verliest, moet je nagaan).
Ten tweede is zijn backhand ook een van de beste van de tour. Heb je wedstrijden van hem gezien waar deze wel liep? Hij kan ze overal neerleggen, slice, diep, spin, hard, vlak. Fantastisch. Maar voorlopig zit het mentaal nog niet zo goed.
Ok, zijn forehand is vervolgens wel wat minder (maar ook nog niet zo slecht hoor, hij kan er makkelijk winners mee slaan..). Maar dan maak ik de vergelijking met een Murray. Ik vind Thiemo erg veel weg hebben van een Murray, zelfde wapens (iets betere service) maar ze maken er niet genoeg gebruik van. In potentie zie ik Thiemo misschien nog niet zo goed als Murray, maar erg veel vind ik het niet eens schelen. Murray heeft het gewoon wat eerder allemaal goed op een rijtje staan en is natuurlijk momenteel wel vele vele malen beter...Maar Thiemo betichten van dat ie niet zoveel talent heeft vind ik onzin. Tennis-experts zoals Richard Krajicek zeggen niet voor niets dat hij het grootste talent is wat Nederland ooit gehad heeft.