Cold turkey zou het heel slecht zijn, dan zou ik angstig en onzeker worden en woedebuien krijgen. Maar langzaam afbouwen heb ik al flink gedaan sinds die depressie en zit nu op een redelijk lage dosis...quote:Op maandag 23 mei 2011 19:14 schreef CantFazeMe het volgende:
Laat ik het zo vragen: wat zal er gebeuren als jij zou stoppen met het slikken van pillen?
Ik kreeg 2 medicijnen, een antipsychoticum en een antidepressivum. Antipsychotica heb ik toen stabiel gelaten, anti depressiva was 5 mg en die heb ik afgebouwd, ben heus geen debiel die van hoge doses meteen cold turkey gaat. Ik wil dat antipsychoticum afbouwen, die anti depressiva is wel goed zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef Aneurism het volgende:
Tja als je zo stom bent om Cold Turkey te gaan nadat iemand tegen je zegt rustig af te bouwen, wat verwacht je dan? Dat in je dossier een vinkje komt bij: Betrouwbaar? of Stabiel?
Je kan iig een second opinion aanvragen.
Hm maar ik heb nooit zulke heftige depressies gehad verder, ik zat in een vervelende thuis situatie waar fysieke mishandeling aan orde van de dag was, en daarnaast werd ik gepest. iedereen zou daar down van worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef dotKoen het volgende:
Je hebt een bewezen kwetsbaarheid voor ernstige stemmingsstoornissen. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat terugkomende psychotische depressies kunnen worden voorkomen door onderhoudsmedicatie, en dat 2 jaar inderdaad een gebruikelijke termijn is. Ik zou alles wat je nu hebt opgebouwd niet in gevaar brengen door te vroeg medicatie te staken.
Juist. Als je stopt krijg je een reactie. Stoppen > Reactiequote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Cold turkey zou het heel slecht zijn, dan zou ik angstig en onzeker worden en woedebuien krijgen. Maar langzaam afbouwen heb ik al flink gedaan sinds die depressie en zit nu op een redelijk lage dosis...
Er zijn sowieso veel verschillende antipsychotica, dus je zou kunnen proberen te overleggen met je arts over een alternatief voor wat je nu gebruikt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik kreeg 2 medicijnen, een antipsychoticum en een antidepressivum. Antipsychotica heb ik toen stabiel gelaten, anti depressiva was 5 mg en die heb ik afgebouwd, ben heus geen debiel die van hoge doses meteen cold turkey gaat. Ik wil dat antipsychoticum afbouwen, die anti depressiva is wel goed zo.
Dat is een wat te simpele redenatie. We weten namelijk dat mensen in dezelfde nare situatie niet altijd depressief worden. Kortom, mensen hebben al een kwetsbaarheid om depressief te worden. Zeker als het om ernstige depressies als psychotische depressies gaat hebben we daar veel ondersteuning voor.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:19 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hm maar ik heb nooit zulke heftige depressies gehad verder, ik zat in een vervelende thuis situatie waar fysieke mishandeling aan orde van de dag was, en daarnaast werd ik gepest. iedereen zou daar down van worden.
Ik ben toen al dikker geworden. Nu probeer ik die 10 kg weer weg te sporten/ dieeten. maar het gaat niet echt. ik voel me na 3 maanden sporten en niet snoepen niet dunner,quote:Op maandag 23 mei 2011 19:20 schreef dotKoen het volgende:
En antipsychotica zijn helaas middelen met veel bijwerkingen. Zorg in ieder geval dat je genoeg begeleiding krijgt om niet te dik te worden (dieet- en bewegingsadvies). Antipsychotica waar je niet dik van wordt, daar wordt je helaas vaak stijf van, dus het blijft kiezen uit twee kwaden.
Dat kan natuurlijk, er zijn een heleboel soorten therapie met verschillende intensiteit en verschillende doelgroepen. Wat voor soort therapie was de bedoeling?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:37 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik zou therapie moeten krijgen ergens anders, maar zij vonden dat ik juist weer te stabiel was voor hun therapie en ik minder zware therapie moest krijgen,..
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:41 schreef Prenzlauer het volgende:
Je bent een gevaar voor jezelf en je omgeving als je niet slikt. Denk je dat zo'n dokter je laat slikken omdat je het niet nodig hebt?
Je beschrijf wel dat je psychotisch bent geweest. Een psychose betekent dat je ernstig ziek bent geweest. Wellicht was er geen direct gevaar, maar het is wel een ernstig toestandsbeeld.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.
Geestelijke mishandeling is ook mishandeling. Zo'n zwak vertoon van zelfbeheersing verpest de sfeer voor iedereen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.
Bij een psychose (los van de woedeaanvallen in TS' jeugd) is er geen gebrek van zelfbeheersing, maar een psychiatrische aandoening waarbij iemands vermogen tot denken ernstig beperkt is.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Geestelijke mishandeling is ook mishandeling. Zo'n zwak vertoon van zelfbeheersing verpest de sfeer voor iedereen.
Ik had geen normale psychose maar een depressie met psychotiche kenmerken. Daarvoor en daarna heb ik nooit last gehad van waanbeelden. het is simpelweg een uiting geweest van die depressie. De psychiater heeft me dit verschil duidelijk verteld. ik ben geen psychopaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bij een psychose (los van de woedeaanvallen in TS' jeugd) is er geen gebrek van zelfbeheersing, maar een psychiatrische aandoening waarbij iemands vermogen tot denken ernstig beperkt is.
Dat was meer een reactie op haar woedeuitbarstingen. Ik weet wat een psychose is.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bij een psychose (los van de woedeaanvallen in TS' jeugd) is er geen gebrek van zelfbeheersing, maar een psychiatrische aandoening waarbij iemands vermogen tot denken ernstig beperkt is.
dat denk je maar.... Als alleen je handen buigen al pijn doet, en je als een oude vrouw de trap op klimt....quote:
Psychopathie is iets heel anders, dat heeft met een gebrek aan empathie en een aanleg voor gewelddadige misdaden te maken. Psychopathie is helaas een slechte noemer, maar die is er helaas ingeslopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik had geen normale psychose maar een depressie met psychotiche kenmerken. Daarvoor en daarna heb ik nooit last gehad van waanbeelden. het is simpelweg een uiting geweest van die depressie. De psychiater heeft me dit verschil duidelijk verteld. ik ben geen psychopaat.
Tuurlijk ben je geen psychopaat, maar... helaas is het zo dat een psychose terug kan komen en dat is iets dat je niet kunt tegengaan en als het je gebeurt heb je het zelf niet meer in de gaten omdat je de realiteit verliest en in je wanen gelooft. Dat is nu juist wat een psychose zo ernstig maakt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik had geen normale psychose maar een depressie met psychotiche kenmerken. Daarvoor en daarna heb ik nooit last gehad van waanbeelden. het is simpelweg een uiting geweest van die depressie. De psychiater heeft me dit verschil duidelijk verteld. ik ben geen psychopaat.
Nee, een psychose is gewoon het beeld van (als het volledig beeld is) wanen, hallucinaties en stoornissen in de vorm van het denken. Sommige mensen hebben 1 keer een psychose, bijvoorbeeld een post-partumpsychose (vrouwen die net bevallen zijn) of na drugsgebruik, anderen hebben het veel vaker. De ziekte die het vaakst terugkerende psychoses veroorzaakt is schizofrenie.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Ja, maar iemand die een echte psychose heeft heeft daar toch vaker last van?
Ik weet wel dat het de heftigste vorm van depressie is geweest, maar ik weet ook dat ik geen verleden heb met waanbeelden terwijl veel mensen met psychoses dit blijkbaar wle hebben.
Wat had je dan wel, waarom je een anti-psychotisch middel moet slikken dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Ja, maar iemand die een echte psychose heeft heeft daar toch vaker last van?
Ik weet wel dat het de heftigste vorm van depressie is geweest, maar ik weet ook dat ik geen verleden heb met waanbeelden terwijl veel mensen met psychoses dit blijkbaar wle hebben.
Dat zijn niet de formele denkstoornissen die ik bedoel en die je soms bij een psychose ziet (dat is meer dat mensen gedachtearmoede hebben, of volledig incoherent denken bijvoorbeeld).quote:Op maandag 23 mei 2011 20:07 schreef moezeidekoe het volgende:
\Ik heb gelukkig geen schizofrenie. Ik heb wel stoornissen mbt denken ja, denk enorm zwart wit, koester lang een wrok tegen anderen...
Zorg nou eerst voor een omgeving waarbij je jouw situatie onder controle kan houden. Feesten is leuk, maar alcohol is echt geen noodzaak. Kinderen kan ook prima, maar nu nog even niet. Sommigen hebben wat meer stabiliteit nodig dan anderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:06 schreef moezeidekoe het volgende:
Hm, ter duidelijkheid dus: ik had geen full blown psychose, maar een depressie met kenmerken ervan.
Twee jaar is niet veel op een mensenleven, maar ik wil ook kinderen gaan krijgen straks, ik wil een normaal leven hebben en nog normaal jong zijn, dus nog kunnen feesten met alcohol e.d. Als ik bijna 30 ben en nog aan de medicatie...
Wat is een niet full blown psychose?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:06 schreef moezeidekoe het volgende:
Hm, ter duidelijkheid dus: ik had geen full blown psychose, maar een depressie met kenmerken ervan.
Twee jaar is niet veel op een mensenleven, maar ik wil ook kinderen gaan krijgen straks, ik wil een normaal leven hebben en nog normaal jong zijn, dus nog kunnen feesten met alcohol e.d. Als ik bijna 30 ben en nog aan de medicatie...
Wat TS dus al beschreven heeft, waanbeelden bij een ernstige depressie. Dat zijn vaak schuldwanen (alles is mijn schuld, ook dingen waarbij dat niet het geval kan zijn, nihilistische wanen (ik ben niets, leeg of zelfs dood) of armoedewanen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:08 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wat had je dan wel, waarom je een anti-psychotisch middel moet slikken dan?
Wat gebeurde er tijdens die 'psychose'?
...dus mensen die perfectionist zijn lijden ook aan een psychose?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat TS dus al beschreven heeft, waanbeelden bij een ernstige depressie. Dat zijn vaak schuldwanen (alles is mijn schuld, ook dingen waarbij dat niet het geval kan zijn, nihilistische wanen (ik ben niets, leeg of zelfs dood) of armoedewanen.
Nee. Je zult het natuurlijk in de hele context moeten zien. Meestal zijn wanen enigszins bizar, dus oninvoelbaar. Bij perfectionisten zal het als het goed zijn niet bizar zijn en is die overtuiging ook egotoon: het past bij die mensen. Dat hoeft bij een waan niet zo te zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:16 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
...dus mensen die perfectionist zijn lijden ook aan een psychose?
Mensen zullen altijd op anderen neerkijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef moezeidekoe het volgende:
Ja MissyB je hebt wel gelijk
Maar toch, mensen kijken zo op je neer als je medicatie moet...
Ik weet niet of dat zo is maar wellicht ervaar jij dat zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef moezeidekoe het volgende:
nou bijv tja ben wat aangekomen maar t zit me niet in de weg.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef moezeidekoe het volgende:
Nouja, mensen valt het op dat ik van heel dun naar marilyn monroe postuur ben gegaan, incl buikje. Dan weet ik geen smoes .
Waarom zegt je arts dat het toch beter is dat je nog 1,5 jaar die medicijnen slikt?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik mag met de medicatie geen druppel alcohol en ik mag ook niet zwanger raken. Ik wil geen oude moeder zijn en wil mijn kind voor mijn 30e.
Ik zie liever iemand die wat dikker is maar wel plezier heeft in haar leven en gelukkig kan zijn dan iemand die slank is en haar leven en dat van anderen tot kleine hel kan maken en dat woede en onvoorspelbaarheid gaat overheersen, dan blijf je ook eenzaam achter met zon karakter denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:31 schreef moezeidekoe het volgende:
ja omdat ik zgn een instabiele persoonlijkheid heb. Maar ik ben dit lichaam zo zat. Ik il mijn oude figuur terug en ik sport nu al een paar maanden, ik lijn sinds een paar weken en ik zie GEEN VERSCHIL! ik voel me dik en onaantrekkelijk. Dan ben ik liever een wat minder fijn persoon dat dat ik walg van mijn lichaam naakt. Ik kan al mijn bikini's nu ver de kast in stoppen en moet nu badpakken kopen omdat het geen gezicht is zo'n pens. en dat nog 1,5 jaar, in mijn beste jaren...
Toen ik ziek was en ervoor had ik ook altijd mensen om me heen. mensen waren ook een stuk liever tegen me toen ik slank was, mannen vriendelijker etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:41 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik zie liever iemand die wat dikker is maar wel plezier heeft in haar leven en gelukkig kan zijn dan iemand die slank is en haar leven en dat van anderen tot kleine hel kan maken en dat woede en onvoorspelbaarheid gaat overheersen, dan blijf je ook eenzaam achter met zon karakter denk ik.
wat heb je verder aan psychotherapie erbij? en kun je je onvrede over je lijf daar ook kwijt>
en wat bovenstaande zegt is er geen second opinion mogelijk misschien is er een ander medicijn wat jou ook kan helpen met minder bijwerkingen?
hee hou es op zeg!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef moezeidekoe het volgende:
Hm misschien als je wat ouder bent wel ja, als ik je foto's kijk zie ik iemand die ongeveer de leeftijd van mijn moeder is (maar wel goed uitziet hoor;) )
Als je begin twintig bent is uiterlijk het allerbelangrijkst. Pas later gaan mensen ook minder naar uiterlijk kijken heb ik het idee. Kijk maar naar datingsites/facebook. Eerst krijgen alle lekkere mensen flirts, maar later, als mensen ouder zijn, gaan ze kijken naar hoe goed iemand bij elkaar past.
Ik denk dat je alleen kinderen moet krijgen als je er echt klaar voor bent. Dus als je pas op je 35ste een normaal leven leidt (zonder medicijnen en met werk en een psychologisch stabiele basis) dan moet je pas aan kinderen beginnen. Misschien ben je wel helemaal nooit geschikt om een kind te krijgen vanwege deze stoornis, dit zul je dan moeten accepteren en niet een kind nemen dat je geen stabiele toekomst kunt bieden.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik mag met de medicatie geen druppel alcohol en ik mag ook niet zwanger raken. Ik wil geen oude moeder zijn en wil mijn kind voor mijn 30e.
Oh ik heb een jonge moeder, scheelt maar paar jaartjes met jou;)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:58 schreef missyB het volgende:
[..]
hee hou es op zeg!
ik moet nog 38 worden dat valt dus best mee hoor.
maar je hebt wel gelijk toen ik in mn twenties was waren mn looks mn alles.
maaaar toen ik in mn twenties was en in bezit van het strakke lijf en strakke buik en kont was ik stukken minder gelukkig dan nu.
gaandeweg vond ik het wel maar ik leefde erg lang alleen omdat mn karakter gewoon dat van een zuurpruim was.
aandacht genoeg hoor, one night stands ook, geflirt te over maar dat was het allemaal net niet he.
quote:Op maandag 23 mei 2011 20:26 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik had waanbeelden als:
had ik dit maar niet gedaan, alles is mijn schuld
ik ben minderwaardig
ik ben lelijk, iedereen lacht me uit.
Dus je slikt medicijnen op kosten van de belastingbetaler omdat je *slik* je een beetje onzeker voelt? niet zo aanstellenquote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef moezeidekoe het volgende:
Nouja, ik heb depressieve gedachtes gehad maar heb met glans mijn diploma's gehaald, altijd wel vrienden gehad, relaties gehad... het is niet dat ik niet functioneer als ik die medicatie niet heb, het is dat ik prikkelbaarder ben en onzekerder ben.
Dat kan toch wel verholpen worden met therapie...
Dus je wilt (wilt, AHAHAHA!quote:Op maandag 23 mei 2011 19:37 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik zou therapie moeten krijgen ergens anders, maar zij vonden dat ik juist weer te stabiel was voor hun therapie en ik minder zware therapie moest krijgen,..
Angstig en onzeker? Ik ben ook wel eens angstig en onzeker, slik je daar nou medicijnen voor?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Cold turkey zou het heel slecht zijn, dan zou ik angstig en onzeker worden en woedebuien krijgen. Maar langzaam afbouwen heb ik al flink gedaan sinds die depressie en zit nu op een redelijk lage dosis...
Dus je haat jezelf en reageert je woede af op anderen? Dus je bent inderdaad laf (en niet zeggen dat dat niet zo is omdat je medicijnen nodig hebt want zelf vind je dat die mensen zich maar gewoon niet moeten aanstellen en gewoon laf en lui zijn, terwijl uit deze topic blijkt dat je zelf laf en lui bent.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb 't filmpje gekeken, misschien moet je eens kijken waar jouw haat vandaan komt, want ik zie geen kwaad in die jongen.
Je eigen haat maakt je blind, ga daar maar eens wat aan doen en ja, jezelf met je zwakheden confronteren is moeilijk ja, maar dat is nou net wat die jongen in dat masker wel kan en jij lekker niet.
Ga effe ergens anders met je frustjes en je zwakheden mensen lastig vallen (bij voorkeur met die gozer in je spiegel).
Ik slik medicatie naast mijn studie. Dit topic ging over mensen die niet werken en teren op een uitkering. Niemand zegt daar dat autisme oid niet vervelend is, maar je kan er wel mee werken,quote:Op maandag 30 mei 2011 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zozo lieve moezeidekoe, interessant dat je deze topic hebt aangemaakt na DEZE
Wajong uitkering en eigenwaarde.
[..]
[..]
Dus je slikt medicijnen op kosten van de belastingbetaler omdat je *slik* je een beetje onzeker voelt? niet zo aanstellen
[..]
Dus je wilt (wilt, AHAHAHA!![]()
) therapie maar bent in een te goede geestelijke gezondheid?
En ook lekker makkelijk dat de belastingbetaler moet gaan dokken omdat jij zo graag therapie wilt. Misschien moet je je gewoon niet zo aanstellen?
[..]
Angstig en onzeker? Ik ben ook wel eens angstig en onzeker, slik je daar nou medicijnen voor?
aansteller!!
Weet je wat jij zou moeten doen? Gewoon doen wat je van anderen ook verwacht!
Angstig en onzeker? niet aanstellen jij.
Waarom post ik dit?
Omdat jij het leuk vindt om andermans menselijkheid letterlijk de grond in te boren terwijl je notabene zelf zo'n "aansteller" bent
En om maar even mezelf te quoten:
[..]
Dus je haat jezelf en reageert je woede af op anderen? Dus je bent inderdaad laf (en niet zeggen dat dat niet zo is omdat je medicijnen nodig hebt want zelf vind je dat die mensen zich maar gewoon niet moeten aanstellen en gewoon laf en lui zijn, terwijl uit deze topic blijkt dat je zelf laf en lui bent.
Lui hoeft niet eens per se, blijkbaar wil je wel, maar heb je niet het vermogen om de daad bij het woord te voegen en vind je jezelf daarom een aansteller, een zwakkeling.
Zoals ik al zei:Jezelf met je eigen zwakheden is moeilijk ja, en hopelijk begin je nu te begrijpen hoe moeilijk 't kan zijn.
Als ik jou was, zou ik maar m'n excuses aanbieden aan de mensen (specifiek de wajongers) die jij door de drek hebt gesleept alleen maar omdat je je zo graag wou afreageren.
Prima als je "emotioneel instabiel" bent, maar gedraag je dan wel als een volwassene en ruim je eigen rommel achter je kont op.
Ik prefereer iemand met een IQ van een steen boven iemand met een EQ van een steen...quote:
kijk naar je zelf dom wijf. Ik lever niets dan gegronde kritiek.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat mensen wel een andere reden hebben om neer te kijken op TS.
Wat een vervelend mens.
En dat lees je af op het internet? Bravo!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:15 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik prefereer iemand met een IQ van een steen boven iemand met een EQ van een steen...
Ik ben studieloos, maar ik werk wel gewoon. FOK!en is een hobby.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Oh, ik zie dat strawberry 24/7 online is zowat, ze heeft vast een super leuk leven joh!
als het je echt helpt is het natuurlijk geen probleem, maar het maakt je idd niet aantrekkelijker. net zoals ik mensen die persé coke, nicotine of alcohol nodig hebben om te kunnen functioneren niet zo aantrekkelijk vind.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef moezeidekoe het volgende:
Bedankt!quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Magnetronkoffie
Ik wilde na het zien van haar posts in het andere topic deze nog linken.
Yup...inhoudelijk op iemand reageren door te zeggen dat die persoon "'t iq van een steen heeft" valt zeker weten onder 't kopje "gegronde kritiek"!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
kijk naar je zelf dom wijf. Ik lever niets dan gegronde kritiek.
He jammer...en ik begon jou nou net zo leuk te vinden hehequote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:18 schreef Maanvis het volgende:
...net zoals ik mensen die persé coke, nicotine of alcohol nodig hebben om te kunnen functioneren niet zo aantrekkelijk vind.
Dus het belemmerde je niet, maar toch maar pilletjes ervoor slikken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:27 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik ben niet onzeker over mijzelf en die medicatie krijg ik alleen omdat een moment in mijn leven slecht ging, niet omdat ik inherent compleet gestoord zou zijn en mijn leven daarnaast niet op orde had. Ik heb mijn leven altijd op orde gehad. De belangrijkste dingen zoals hoge cijfers, een opleiding, is allemaal altijd goed geweest. Vrienden/relaties had ik ook. Voor mijzelf zorgen deed ik ook. Die medicatie krijg ik omdat ik woedebuien had en angstgedachtes. Die belemmerden mij echter niet om mijn leven op orde te houden.
Het belemmerde niet mijn studie, maar ik wou wel van het gevoel af he.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus het belemmerde je niet, maar toch maar pilletjes ervoor slikken?
Aansteller!
Ik mag nu gewoon afbouwen, ik heb die dokter eens laten weten dat het mijn lichaam is en dat ik er klaar voor ben, toen kon hij er niks meer tegenin brengen, want ik ben immers volwassen,quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Gewoon afbouwen die handel, jij wilt het graag en als je iets graag wilt lukt het wel.
Probeer gewoon goed af te bouwen, want ik bedoel de arts bepaalt niet dat jij medicijnen MOET slikken, doe je nog altijd zelf.
Als jij een goed gevoel hebt om te minderen en er van af te blijven lukt het wel.
En was jij op je 17e dan arbeidsongeschikt?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:50 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Het belemmerde niet mijn studie, maar ik wou wel van het gevoel af he.
je kan met een "handicap"prima studeren/werken als je er medicatie/hulpmiddelen voor gebruikt, dat is wat ik wou zeggen. sommige "handicaps"gaan na een tijdje over, zoals depressie, en dan kan je weer zonder die hulpmiddelen.
Ik kon mezelf heus in die depressie "arbeidsongeschikt"laten verklaren als ik dat wou, maar dat deed ik niet. Jij bent zelf naar die instantie gegaan en heb je arbeidsongeschikt laten verklaren, ipv dat je accepteerde dat je nu meteen maar iets aan je geestelijke gesteldheid moest doen zodat je dat niet hoefde te worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En was jij op je 17e dan arbeidsongeschikt?
O, dus je bent door de keuring van het UWV heengekomen, maar je bent uiteindelijk tegen de beslissing in beroep gegaan?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:11 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik kon mezelf heus in die depressie "arbeidsongeschikt"laten verklaren als ik dat wou, maar dat deed ik niet.
O ja, en hoe weet je dat zo zeker? Waaruit blijkt dat ik zelf naar "die instantie" (je weet niet eens welke?) ben gegaan met 't gemak waarmee je een kroket uit de muur trekt?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:11 schreef moezeidekoe het volgende:
Jij bent zelf naar die instantie gegaan en heb je arbeidsongeschikt laten verklaren, ipv dat je accepteerde dat je nu meteen maar iets aan je geestelijke gesteldheid moest doen zodat je dat niet hoefde te worden.
Je kan met JOUW handicap prima studeren/werken in combinatie met medicatie/hulpmiddelen, niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:50 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Het belemmerde niet mijn studie, maar ik wou wel van het gevoel af he.
je kan met een "handicap"prima studeren/werken als je er medicatie/hulpmiddelen voor gebruikt, dat is wat ik wou zeggen. sommige "handicaps"gaan na een tijdje over, zoals depressie, en dan kan je weer zonder die hulpmiddelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |