Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:07 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Vanochtend bij de makelaar geweest. Bij binnenkomst vroegen ze hoe ze mij konden helpen en ik zei: ik kom een huis kopen![]()
Kopje koffie erbij, verteld welk huis ik wilde kopen en toen werd er gezegd dat ze graag wilden dat ik ook nog een keer ging kijken. Prima zei ik, dan gaan we nu. Maar dat kon niet zo snel omdat ze eerst met de verkopers moesten bellen en andere afspraken etc. Toen kwam een verhaal dat er vanmiddag nog een bezichtiging was en morgen 2 en dat ik pas donderdag kwam. Ik zei: nee, bel die anderen maar af, ik koop het huis nu. Op dat moment kreeg de makelaar een sms dat de bezichtiging van vanmiddag geannuleerd werd door de geinteresseerden en ik kan dus vanmiddag al met de makelaar er langs.
Vervolgens is er gebeld met de verkopers en die zijn akkoord gegaan met de voorwaarden, kortom: huis gekocht![]()
Bij thuiskomt verteld wanneer de overdracht was en mijn vrouw zei: ik heb het liever 2 weken later. Op dat moment gaat de telefoon en de makelaar aan de lijn dat de verkopers de overdracht 2 weken later willen, hoezo toeval?
Daarnaast is de postcode gelijk (de 2 letters) gelijk aan de voornaam en achternaam van mijn vrouw, het is gewoon zo bestemd voor ons.
De prijs is vast en laag, hier hebben de verkopers voor gekozen om zo snel mogelijk het huis te kunnen verkopen (ik weet de redenen).
Als het koopcontract getekend is komen er hier natuurlijk foto's.
Het is echt mijn droomhuis: tuin op het zuiden, heel mooie keuken, zeer groot, openslaande deuren naar de tuin, aangebouwde schuur, 5 slaapkamers, in 2010 helemaal opnieuw geverfd binnen en buiten (in echt exact onze smaak met bepaalde wanden in lime groen en aqua blauw), houten vloer en boven tapijt, ik hoef er echt letterlijk niks aan te doen behalve spullen te verhuizen (het is 3 minuten lopen van ons huidige huis).
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:07 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Toen kwam een verhaal dat er vanmiddag nog een bezichtiging was en morgen 2 en dat ik pas donderdag kwam. Ik zei: nee, bel die anderen maar af, ik koop het huis nu.
snelste provisie die ze ooit gepakt hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
De droom van iedere makelaar zo'n klant.
En wat een toeval ook allemaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Renaldo het volgende:
[..]
snelste provisie die ze ooit gepakt hebben
Het ligt onder de prijs die soortgelijke huizen kosten (de vraagprijs dan), ik had deze prijs in iedergeval in mijn hoofd om te bereiken als we zouden gaan bieden en ik ben zeer goed op de hoogte van de markt in deze wijk (we volgen het al 8 jaar) en de prijs is prima, de verkopende partij had het iets goedkoper gekocht, maar met die nieuwe tuindeuren is het qua prijs goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Renaldo het volgende:
snelste provisie die ze ooit gepakt hebben
Dat doet de volgende koper.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:25 schreef xenobinol het volgende:
Als ik jouw was zou ik gewoon de helft afdingen
Ik zou de makelaar niet te serieus nemen, uiteraard zegt hij dat er veel gegadigden zijn, da's een klassieke methode om de prijs op de drijven. Het is momenteel een kopersmarkt, geen verkopersmarkt, dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb gelijk de makelaar gebeld en de prijs is vast. Er is al 1 bezichtiging geweest en woensdag komen er nog 2. Ik kan pas donderdag op bezichtiging, ik schat in veel te laat vanwege de mooie prijs (2500 euro meer dan de koper er 5 jaar geleden voor betaalde en het is prima opgeknapt in de tussentijd).
Nu nog even het hele topic lezenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
En anders: rijd naar het huis toe, bel aan, en vraag of je de tent even kan bekijken vanavond.
Het is al gekocht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou de makelaar niet te serieus nemen, uiteraard zegt hij dat er veel gegadigden zijn, da's een klassieke methode om de prijs op de drijven. Het is momenteel een kopersmarkt, geen verkopersmarkt, dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
En anders: rijd naar het huis toe, bel aan, en vraag of je de tent even kan bekijken vanavond.
Hahaquote:
TS: ik heb nog een auto te koop. Is van een oud dametje geweest die er alleen maar mee naar de kerk is gereden. Verder heeft hij altijd in de garage gestaan! Kun je tegen de huidige marktprijs zo krijgen. Wel meteen nu bieden (via PM), want er zijn nog acht andere gegadigden. Morgen ben je te laat!!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:44 schreef antfukker het volgende:
[..]
Haha.. Overigens zou elke verkopende partij zo'n koper willen hebben. Totaal geen oog voor zijn eigen portemonnee
.
De verkopers trekken de beste wijn open en lachen zich kapot
Timing is alles..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb mijn laatste huis in 2007 verkocht.
Timing is niks als de verkoopprijs niet goed was.quote:
Ja, nee, ja, nee, natuurlijk niet. Maar je mag er toch vanuit gaan dat je een huis voor de beste prijs verkoopt of koopt. Het is geen zakje pinda's. (Al zou je in dit topic er anders over gaan denken)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Timing is niks als de verkoopprijs niet goed was.
Ging mij er meer om dat je zomaar aannam dat gezien het jaartal het wel goed zat. Kan bij wijze van spreke net zo goed een executie verkoop geweest zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, nee, ja, nee, natuurlijk niet. Maar je mag er toch vanuit gaan dat je een huis voor de beste prijs verkoopt of koopt. Het is geen zakje pinda's. (Al zou je in dit topic er anders over gaan denken)
Qua timing was 2007 natuurlijk gewoon goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ging mij er meer om dat je zomaar aannam dat gezien het jaartal het wel goed zat. Kan bij wijze van spreke net zo goed een executie verkoop geweest zijn.
Dat kun je toch zo niet stellen? Wellicht gekocht in 2003 in een buurt die sindsdien keihard achteruit gerend is.quote:
Heb je soms een bepaalde reeks in gedachten?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En die nuance ontbreekt helaas iedere keer in elk topic die over de huizenmarkt gaat.
Niet speciaal. Elk topic verzuipt in kortzichtigheid. Er is namelijk niet 1 geval hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:14 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Heb je soms een bepaalde reeks in gedachten?
Het kwam toevallig zo uit, het is niet zo dat ik geplanned heb.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Qua timing was 2007 natuurlijk gewoon goed.
quote:
Bijna helemaal mee eens (al snap ik de poeha niet, ik vind het een lelijk huis) maar onderstaande opmerking doet me toch een beetje fronsenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:33 schreef SeLang het volgende:
TS heeft gewoon gelijk om dat huis nu te kopen. Hij had het misschien 50k goedkoper kunnen krijgen maar wat maakt dat nou uit? Het is goed besteed geld als dit je droomhuis is en het je gelukkig maakt. Hobbies mogen geld kosten zeg ik altijd.
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:31 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb net nog een kwartier met de hypotheekadviseur gebeld en ik breng morgen een bod uit, neem vervolgens nog een bezichtiging en als de verkoper akkoord gaat tekenen we het voorlopig koopcontract en kan ik nog 3 dagen mij terugtrekken als bijv. de maandlasten voor de hypotheek te hoog zijn (de rente was omhoog gegaan, dat is wel wat minder).
Zo werd het mij over de telefoon verteld, ik wilde weten hoe lang we er nog van af konden zien zonder boete omdat we het huis nog niet bekeken hadden op dat moment. Het is verder kennelijk standaard erin op te nemen dat het onder voorbehoud van financiën is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:40 schreef Hanoying het volgende:
Bijna helemaal mee eens (al snap ik de poeha niet, ik vind het een lelijk huis) maar onderstaande opmerking doet me toch een beetje fronsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |