Waarom zouden ze zolang wachten met een voorlopig koopcontract? Dat hadden wij 2 dagen later al in huis en 3 dagen later al getekend.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Mensen, wacht nou even. Eerst moet TS de kans krijgen om een bod uit te brengen en dan moet het bod nog geaccepteerd worden. Daarna (en daar gaan meestal wel wat weken overheen) wordt het voorlopig koopcontract getekend. En als dit door de kopende partij is getekend, heeft die nog drie dagen waarbinnen hij zonder opgave van reden nog van het contract af kan.
Hoe kan dat nou?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:57 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als je als verkopende partij een bank/hypotheekverstrekker vind die de aspirant koper wel kan voorzien van een hypotheek kom je er ook niet onderuit.
toch?
Nou lekker dan voor de verkoper zegquote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is wel zoals het werkt. De verkoper kan pech hebben dat de koper zich terugtrekt en het feest weer opnieuw begint.
Dat ligt maar net aan de ontbindende voorwaarden en hoe deze zijn opgesteld, overigens. Mensen gaan uit van standaard contracten, maar die kunnen natuurlijk gewoon afwijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef Tha_Duck het volgende:
tenzij je kan aantonen dat je het geld niet krijgt.
Ja dat zou ik ook zeggen. De hele woningmarkt zit aan de grond en bij dit huis zijn er binnen een halve week 3 bezichtigingen gepland. En nummer 4 hangt hijgend aan de telefoon omdat hij bang is achter het net te vissenquote:Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik kom net thuis en zie op funda een huis te koop staan dat we 5 jaar geleden wilden kopen. De prijs is perfect, huis staat 3 dagen te koop.
Ik heb gelijk de makelaar gebeld en de prijs is vast.
Ik vind het ook allemaal wel erug toevallig... maar goed, als je het huis graag wil hebben en het die prijs waard vindt....quote:Op maandag 23 mei 2011 23:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen. De hele woningmarkt zit aan de grond en bij dit huis zijn er binnen een halve week 3 bezichtigingen gepland. En nummer 4 hangt hijgend aan de telefoon omdat hij bang is achter het net te vissen
De kans dat nr 1 tm 3 net zo in de film zitten als jij is uiterst klein. Dus waarschijnlijk ben je donderdag spekkoper als je de vraagprijs biedt.
Maar......... Het ideale huis staat niet vaak te koop. Dus als je zo'n kans krijgt moet je doorpakken. Zie je echt geen kans om dinsdag te gaan kijken of desnoods woensdag als allereerste?
quote:
quote:... de mooie prijs (2500 euro meer dan de koper er 5 jaar geleden voor betaalde en het is prima opgeknapt in de tussentijd).
quote:... ik wil het huis kopen.
quote:ik wil morgen al een bod uitbrengen
quote:De kans dat we het niet nemen is echt heel heel minimaal,
TS is verliefd op het huis, wil het koste wat kost kopen. Ook een verhoging van de vraagprijs/koopsoom van 20% zal nog worden geaccepteerd door TS. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt. Wij konden ons huidige huis kopen voor de vraagprijs voordat het officieel in de verkoop kwamquote:de mooie houten vloer zit er nog in, er zijn alleen openslaande deuren naar de tuin gekomen (hemels!).
Dat ligt er maar net aan hoeveel tijd je hebtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:55 schreef Swiffer het volgende:
Rare redenatie, wie wil er nu niet een zo hoog mogelijke som geld vangen voor zijn/haar woning?
Heb je je bod al uitgebracht?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
die plaats ik na het uitbrengen van mijn bod morgen
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:07 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Bij thuiskomt verteld wanneer de overdracht was en mijn vrouw zei: ik heb het liever 2 weken later. Op dat moment gaat de telefoon en de makelaar aan de lijn dat de verkopers de overdracht 2 weken later willen, hoezo toeval?
Daarnaast is de postcode gelijk (de 2 letters) gelijk aan de voornaam en achternaam van mijn vrouw, het is gewoon zo bestemd voor ons.
Nee joh niet zo negatiefquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:54 schreef tinoburg het volgende:
Nou, erg leuk voor je, maar als ik dit zo lees moet er haast nog wel een tegenvaller komen.
(begrijp me niet verkeerd; ik hoop dat het zo leuk/mooi/goed blijft hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |