Nou, ik lig alweer in bed

Het was op een schaal van 0 tot draak best nog een ok nachtje hoor, afgemeten aan de nacht ervoor, maar het hakte er gewoon wel weer even hard in, op de één of andere manier viel het toch tegen dat hij überhaupt wakker werd, ofzo. En ja, het verhaal is eigenlijk heel simpel: wakker worden en geen fles krijgen is gewoon gillen. Klaar. En niet eventjes ook, zeg maar. Uteindelijk hebben we hem geloof ik een minuut of 20 laten gaan en zo langzaam maar zeker werd het ook telkens een beetje erger (en ja, we zijn ons ervan bewust dat het kind in kwesie weinig te verliezen heeft en dus lekker alle remmen los kan gooien om zijn zin te krijgen) en toen vroegen we ons eigenlijk gewoon af waarom we het per sé op deze manier deden. Stef is een behoorlijk koppig en vasthoudend kereltje, dus we waren er beiden eigenlijk wel van overtuigd dat niemand meer een oog dicht zou doen de rest van de nacht en ik vind het echt een heel naar idee als Stef zo vreselijk slecht slaapt. Dat kan toch niet goed wezen? We hebben dus ter plekke het roer omgegooid en hebben besloten het eerst op de wat vriendelijkere manier te proberen: papje afbouwen. 20 cc minder maakte niet uit, en ik denk vanwege het huil-uurtje vooraf ging hij redelijk goed slapen na de fles. Vanavond krijgt hij 30 cc minder, 10 cc water erbij. Morgen weer wat minder pap enzovoorts. Vroeg of laat gaat dit waarschijnlijk ook oorlog opleveren, maar we hopen toch maar gewoon tegen beter weten in dat dit gemakkelijker zal gaan als de cold turkey-manier..
We hebben overigens wel nog een cc of 100 aan water gegeven voor het tanden poesen en daar dronk hij nog flink van. Misschien dat dat ook al een mooi bodempje heeft gelegd.
Oeke, een bijzondere afweging inderdaad, maar het lijkt me wel heel erg bijzonder om mee te kunnen maken hoe je kind zich in een dergelijke groep gedraagt. Het lijkt mee ook eigenlijk wel interessant om überhaupt dengroepsdynamiek van kindjes in die leeftijdscategorie mee te maken, wat vind je daarvan? Ennuhm, ja, ik mis Claudia en Ivan ook heel erg

Ik hoop maar gewoon dat Claudia ons stiekum ook een boel mist en strakjes toch een keer de verleiding niet kan weerstaan

Ieks, Becky, wat sneu voor je meisje! Dat ziet er echt niet fijn uit! Waarom wil je ha geen doorverwijzing geven? Of heb je dat nog niet geprobeerd? Beterschap voor dat arme armpje

Vicks, ging het niet zonder slaapzak? Stef slaapt nu noodgedwongen al twee nachten zonder (de ene was per ongeluk onder een plasluier terecht gekomen en de ander was ondergekotst door een kat

) en dat gaat eigenlijk nog best aardig.. Tess gaat spoken ofzo?
Marlinde, wat lijkt het me enorm vermoeiend als je kind helemaal niet zelf kan spelen, al weken lang! Stef heeft ook een periode gehad dat hij dat niet wilde, dan werd Hij echt boos op me als ik me omdraaide en iets anders ging doen (koken bijvoorbeeld

) en om eerlijk te zijn heb ik hem uiteindelijk redelijk dwangmatig richting zijn eigen speelgoed gedirigeerd, maar dan wel nadat ik hem eerst op weg had geholpen. Dus bijvoorbeeld als ik ging koken, dan zette ik zijn keukentje in de keuken, gaf hem een pan en een pollepel, ging samen met hem koken (dus bijvoorbeeld blokjes in de pan, met een fles met pasta om mee te rammelen boven de pan schudden om de 'kruiden', met een lege beker saus eroverheen doen) en dan de pollepel aan hem geven om zelf te roeren en dan weglopen en zelf gaan koken. Als hij dan bij me kwam en aan mijn benen ging hangen zette ik hem weer in zijn eigen keukentje en dat hielp best aardig

Misschien heb je dat al heel vaak geprobeerd hoor, maar Stef moet soms echt even op gang geholpen worden, op het moment dat hij dan zelf het initiatief overneemt kun je even wat voor jezelf gaan doen. Offeh, gewoon even een half uurtje in een stoeltje met de tv aan, knuffel en een bakje rozijntjes ofzo erbij? Ik las soms echt een tv-half uurtje in, alsof hij naar de bioscoop gaat