Moet de VVE dan niet bij de vorige bewoner aankloppen? Hij is hen dat geld toch in principe verschuldigd?quote:Op maandag 23 mei 2011 10:59 schreef eleusis het volgende:
Denk dat je pech hebt. Het ligt op de weg van de koper om de financiële staat van de VVE te onderzoeken. Kopers nemen dat gewoonlijk mee in hun bod (positief of negatief). Ik denk dat de kans minimaal is dat je iets te vorderen hebt op de verkoper.
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef johnnylove het volgende:
Je bent 100% verantwoordelijk voor het vermogen van je VVE en deze is na uitspraak rechter te laag zie 12.1
Dus je moet dokken..
Wel een beetje vreemd verhaal, want mij lijkt me wel dat ze een voorziening hadden op de balans van je VVE.
Of je hebt je huiswerk niet goed gedaan, of VVE administratie is niet op orde,
maar blijkbaar was er dus wel een lopende financiële zaak? er was in ieder geval nog een post die open stond anders gaan ze nu toch niet om geld vragen lijkt mijquote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:48 schreef Fender75 het volgende:
Inderdaad, de notaris vraagt de stukken op bij de beheerder. Deze geeft aan of er achterstallige betalingen zijn, of andere lopende financiele zaken. Zijn die er niet en wordt er getransporteerd, dan heb je hier als nieuwe eigenaar gewoon pech. Of de notaris/beheerder hebben verzaakt.
Wat is nou 800 euro op de totale koopwaarde van een huis?quote:maar dit grapje past totaal niet in mijn begroting van een huis kopen.
Ow? Op welke wijze was deze informatie voor koper dan beschikbaar ten tijde van koop?quote:Op woensdag 25 mei 2011 04:28 schreef johnnylove het volgende:
Uit de stukken blijkt duidelijk dat een vordering loopt. Overigens zie ik deze vordering niet in de balans van 2009 terug, misschien al afgeboekt? Ten tijden van koop was deze informatie beschikbaar dus zal een rechter altijd je eis afwijzen. Immers dan had je t maar niet moeten kopen of voor een lagere prijs.
Ten tijden van transport was koper op de hoogte van een evt. vordering. Dit blijkt duidelijk uit de notulen van de VVE. Dat VVE deze in de boeken alsook in de notulen nihil heeft staan, wil niet zeggen dat ze er in de toekomst niet zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 05:27 schreef r_one het volgende:
Jij als koper was dus op de hoogte en dit dien je mee te nemen in de koop.
[..]
Ow? Op welke wijze was deze informatie voor koper dan beschikbaar ten tijde van koop?
Ow? Een (potentiële) koper krijgt dus -voor transport- doorgaans een afschrift van de notulen van de VVE?quote:Op woensdag 25 mei 2011 06:30 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Ten tijden van transport was koper op de hoogte van een evt. vordering. Dit blijkt duidelijk uit de notulen van de VVE. Dat VVE deze in de boeken alsook in de notulen nihil heeft staan, wil niet zeggen dat ze er in de toekomst niet zijn.
Ja, dat is jouw verantwoording, je koopt geen pakje boter hequote:Op woensdag 25 mei 2011 06:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ow? Een (potentiële) koper krijgt dus een afschrift van de notulen van de VVE?
Ow? Dat is nieuw!quote:
Inclusief notulen over de afgelopen x jaren? Nee, zover strekt de onderzoeksplicht van koper niet nee (daartoe dient nou juist de verklaring van geen bezwaar). De mededelingsplicht van verkoper overigens wel, als die weet dat er een eventuele vordering is (en dat wist verkoper maar die heeft het welbewust verzwegen!) en koper er desgevraagd naar informeert!quote:Op woensdag 25 mei 2011 06:47 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dus niet verantwoordelijkheid om, voor transport, de VVE gegevens op te vragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |