dank je wel, ben ook erg content tot op hedenquote:Op zondag 10 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt![]()
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:12 schreef LittleBuddha het volgende:
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
Zou een 10 cm schroef er bovenin draaien en de kop er af slijpen met een rvs schijfje en dan een stukje hout van vijf centimeter gaatje boren en er op draaien en in de verbinding met bitumen kit smeren. Zou wel de in de naad een dikke v-groef maken zodat het dikte verschil niet echt opvalt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:24 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...
Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.
Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?
Ter verduidelijking een plaatje:
[ afbeelding ]
Ik beschreef het als dop, jij als kapje, zo'n stenen honkbal is niet echt geweldig denk ik, daar is mn tuin niet gotisch genoeg voorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef LittleBuddha het volgende:
kap erop of een bolletje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkers onder een hoek leggen zodat de regen druppel van het hout af spettert. Hoek van inval is hoek van uitval .quote:Op zondag 17 juni 2012 19:39 schreef blomke het volgende:
Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen.
Dat geldt voor een monochromatische, coherente lichtbundel.quote:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb.. Deze bevalt veel beter, en die andere was nog en dure van gardena ook nog..quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin.![]()
Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef RanTheMan het volgende:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb..
Ik moet gewoon draaien, maar op de 1 of andere manier is met die slang ook de waterdruk veel lager, dan met de gele slang.. Ook als ik hem helemaal uit rol en er geen kop op zet.. Ik begrijp dat eigenlijk niet, want ze hebben dezelfde diameter.. Maar goed....quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..
Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen...
Stopt dat ding met oprollen, heb je nog 10 meter slang in je handenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..
Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen...
?? pur is een dampdichte laagquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:10 schreef blomke het volgende:
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
idd even een beetje opjuttenquote:Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
quote:Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
Hahah, jullie klinken wel een beetje zoals mijn eegaquote:
neuh niet echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
Goedquote:
dat gaat ook als laatste (of eigenlijk als 1 na laatste (het verven dan) bekleden van de trap er onder is de laatste stapquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef J-Star het volgende:
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Goed
Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..
De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)
Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..
Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel
lol, jah idd, dat had ik toegezegd.. Echter ik stopte om 10 uur en ik heb nog niet zoveel licht op zolder dus de foto's waren erg crappy.. Dus zonde van mijn tijd om ze te plaatsen.. Ik update het sowieso binnenkortquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |