abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97155324
Hoi Hoi,

Na 2 jaar terug het mooie Groningse platteland ingeruild te hebben voor een appartementje in de Hofstad werd het nu wel ongeveer tijd om geen geld meer in een bodemloze put genaamd Huur te gooien en een eigen huis te kopen :)

Viel niet mee in de Hofstad om iets te vinden wat aan al onze eisen voldeed, maar uiteindelijk is het gelukt en krijgen we 4 juli de sleutel :7

omdat het nog niet helemaal naar onze smaak is ( 8)7 ) moeten we nog wel 1 en ander aan kleine klusjes doen om het naar onze wensen te maken.

Maar iedereen hier is dol op foto's, dus laten we beginnen:

De voorkant:

De achterkant:

De woonkamer:

De moderne keuken:

Slaapkamer voor:

Een andere willekeurige slaapkamer:

De eigentijdse badkamer:

De spreekwoordelijke druppel om de woning te kopen, de zolder:

Maar goed wat gaan we o.a. doen:

Woonkamer
- Tussenmuur verwijderen
- Verwijderen verwarmingen
- Schuifpui plaatsen
- WCD verlagen (30cm x4)
- Aarden stopcontacten
- Keuken verwijderen
- Leidingen keuken verleggen
- Vloerverwarming
- Stenen vloer leggen
- Dubbelglas keuken
- Vloer isoleren
- Kamerdeur vervangen
- Nieuwe keuken plaatsen

Gang
- Trap renoveren
- WC volledig renoveren
- Nieuwe deuren plaatsen
- Aansluiting vloerverwarming creëeren
-Groepenkast vervangen + Uitbreiden

Overloop:
- plaatsen vaste trap naar zolder
- Dichtmaken gat vlizotrap
- Deuren vervangen
- 1 Deur verwijderen – Dichtmaken met Giboblokken

Slaapkamers
- Renoveren/vervangen verwarmingen
- Dubbelglas
- Leidingen wegwerken/infrezen
- Bovenlichten vervangen
- T-muur plaatsen

Badkamer
- Volledig vervangen/renoveren

Zolder
- Plaatsen van 2 dakkapellen á 8 meter
- 2 kamers creëren
- Aftimmeren

Maar hoe gaat het er ongeveer uitzien?

Tsja ik ben niet zo handig met kleurtjes in floorplanner, maar zoiets als dit gaat het worden:

Eigenlijk zijn we wel aardig tevreden over de plannen van de beneden verdieping. Boven staat nog enigzins ter discussie, en dan met name de badkamer, die is niet zo groot en een beetje onpraktisch.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Ow ja, 1 opmerking, we hebben expres voor een huis gekozen dat stuctureel goed in elkaar zit en van binnen lekker pauper is zodat we alles kunnen doen en laten wat we zelf willen en volledig onze smaak kunnen doorvoeren :) Immers nu betalen we niet voor de reeds geplaatste luxe keuken en badkamer :)

Daarnaast willen we dan volgend jaar de vloer van de woonkamer doortrekken in de tuin en dan dmv de enorme glaswand een ruimtelijk effect te creëren

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 22-05-2011 15:27:24 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 17:19:53 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97160962
Welkom in K&W ! *O*

Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten ;)

Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?

Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij :s)
pi_97173235
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in K&W ! *O*

Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten ;)

Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?

Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij :s)
ik liep hier al een tijdje rond hoor :) maar toch bedankt.

Wat er blijft zitten? Eigenlijk wordt elke cm2 aangepakt van binnen, van buiten voorlopig niets.

In principe zou ik praktisch alles zelf kunnen doen, maar tijd is ook een issue, vandaar dat het ongeveer 50/50 gaat worden, zolang daar het geld voor is ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97173490
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast :D
Ben benieuwd!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 mei 2011 @ 21:33:12 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97174611
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.

Ben benieuwd naar klusfoto's!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97177593
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast :D
Ben benieuwd!
Haha, ja idd, maar mn ega weet het nog steeds niet, ze heeft een tekening van mij gekregen waar staat "RanTheMan's room" Met daar in getekend, een bureau, computers, playstation tv en al the toys a Boy wants to have.

Tijdens de verbouwing is ze een dikke week weg, dus als ze terug komt treft ze een verrassing aan :)
pi_97178119
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef DJMO het volgende:
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.

Ben benieuwd naar klusfoto's!
De badkamer blijft een issue, maar ik weet het nog niet. Kijk ik kan een kamer opofferen, maar dat is verkoop technisch niet zo handig, want dan hou ik op de eerste etage maar 2 slaapkamers over. Goed om te weten is dat huis in een kinderlijke buurt staat, er zit een basis school tegenover en al onze toekomstige buren hebben een hond en een setje kinderen. Het is voor ons een tussen woning waar we misschien 5 jaar gaan wonen. Als we dan een slaapkamer overhouden maakt dat het minder interessant voor de mogelijk volgende bewoners. Niet dat dat heel erg belangrijk is, maar wel iets om in het achter hoofd te houden.

Op zolder komen 2 kamers, 1 als hobby kamer en evt als slaapkamer, en de 2e ruimte wordt een soort wasruimte, met droogrek, wasmachine droogtrommel etc etc. Dus dat zal niet zo snel omgebouwd worden tot slaapkamer. Dus dan hou ik 4 slaapkamers over. Met jou plan max 3, tsja

Wat wel in mn achterhoofd speelt is in de kamer waar nu die T muur staat en dikke meter af te snoepen en bij de badkamer te trekken, is de meest logische kant. Maar grote probleem daar is een vrij grote koof die er loopt en die zou dan midden in de extra meter zitten. Die kan wel verplaatst worden, maar dat betekend dan weer een aanpassing in mn keuken.. zoveel keuzes om te maken.. Ik weet gewoon niet wat het beste is.

Als iemand nog een ideetje heeft :) hoor het hel graag
pi_98191114
ff een update:
De schuifpui is van de baan, bleek echt achtelijk duur, het ding zelf niet, maar plaatsen en aanpassingen wel. Ik vond het gewoon het geld niet waar, er moeten immers keuzes gemaakt worden :)
Het alternatief wat nog geen 1/3 kost van de schuifpui is dit:

Verder woon ik nu naast een praxis megastores, daar gingen mijn ega en ik eerst heen om te oriënteren op de mogelijkheden voor een vloer, de bedoeling was dat we dan enigzins wisten wat we wilden wanneer we naar echte tegelzaken gingen. Nou dat hadden we niet moeten doen, we vonden daar onze droomvloer, en na 12 winkels te hebben bezocht hadden we nog altijd niet een winkel gevonden die die specifieke tegel kon leveren of iets had wat er verdacht veel op leek.

Na veel mailen en bellen gisteren eindelijk een partij gevonden die de tegels kan leveren, leggen en de hoofdvloerverwarming kon doen, en dat ook nog tegen een heel acceptabel tarief. De reden dat ik alles door 1 partij wilde laten uitvoeren is dat ik iemand ken die het wel apart liet doen (dus vloer en verwarming) er ontstond een issue en beide partijen gaven elkaar de schuld. Dat gezeik voor die paar honderd euro wil ik niet :)
pi_98191241
De vloer in kwestie:

Het is grijs bruin maar wat je niet ziet op de foto is dat er een metallic spikkel in zit en een iets wat grof reliëf.. Uit praktisch oogpunt kiezen we voor een donkere voeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 09:28:26 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98191244
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_98191277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:28 schreef DJMO het volgende:
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
Oh nee hoor merk maakt me niets uit het is voor praxis begrippen een achterlijk dure vloer zelfs, De kwaliteit is goed en de slijtklasse is hoog genoeg, maar ik wilde de vloer niet zelf leggen ivm met de prijs en de kans op een fuck-up daarnaast krijgen we vloerverwarming en ik wilde het leggen van de vloer en de vloerverwarming door 1 partij laten doen om van eventueel gezeik af te zijn
pi_98191296
Elke partij die beide doet willen zelf de tegels aanleveren, logisch, maar lastig als ze een bepaalde tegel niet kunnen bestellen :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 09:32:28 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98191326
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?

pi_98191354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef DJMO het volgende:
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?
zie boven, dat is niet echt wenselijk en dan hebben ze bij voorbaat al reserveringen tav garantie, maar uiteindelijk is het gelukt :) en het bijzondere is, ze leveren ze goedkoper dan bij de praxis :) en het zijn exact dezelfde dozen/tegels..
pi_98192241
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.

Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af... :) Het komt binnenkort te koop trouwens..
pi_98193033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Fender75 het volgende:
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.

Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af... :) Het komt binnenkort te koop trouwens..
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar die staat?
Maar binnen 4 jaar wil ik toch echt al heel lang klaar zijn.. Streven binnen alles incl zolder af is kerst, de dakkapellen komen nml pas medio november verwacht ik...
pi_98194291
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.

Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
pi_98208921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef Fender75 het volgende:
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.

Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
:) met een huis in gelijke staat ben je idd niet zomaar klaar. hopelijk zijn we eind oktober boven en beneden klaar, dan heb ik de rest van de winter voor de zolder verbouwing en dan het voorjaar de tuin en in de zomer de gevels dus uiteindelijk binnen een jaar moet alles af zijn, hoop ik ;)

Geen uitbouw gaat veel tijd schelen :)
pi_99109063
JEEH, eergisteren was het dan zo ver, het tekenen bij de notaris en de sleutels ontvangen *O*

Vorige week was ik 2 weken op vakantie en sloeg vrijdags de krant open op mijn opblaasligstoel in het zwembad en las de de O.B. van 6 naar 2 % ging, dus was helemaal blij.

Foto's moet ik maar eens gaan maken, want dat ben ik vergeten :( maar wat is er gedaan in 1,5 dag:

- Tegels wc verwijderd
- tussenmuur keuken verwijderd
- Badkamer tegels voor 30% verwijderd
- 12 ramen van HR++ laten voorzien, door een glaszetter
- 4 stalen kozijnen incl deur verwijderd

Daarnaast veel mensen over de vloer gehad voor prijsopgaves (o.a. een boorder en een loodgieter) En veel mensen die kwamen loeren waardoor er niet doorgewerkt kon worden, maar al met al tevreden over de eerste vorderingen

Dan voor de electro liefhebbers, heb eigenlijk 8/9 groepen nodig, maar toen kwam ik deze tegen en die wordt vrijdag geleverd, leek me wel een aardige prijs en zit ik voor de toekomst ook wat beter:

Klikkerdeklik

Hebben vonkenboer en consorten daar nog iets over op te merken? Ben erg benieuwd

Nu 2 dagen werken en dan vrijdag weer los gaan in het huis, beloof dan ook foto's te maken
pi_99115947
Leuke kast van Hager, daar is niets op aan te merken.
Veel klus plezier!
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 16:57:27 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99117489
@ exlurker en @vonkenboer dank voor de reacties, denk ook wel dat het een goede koop is. Meest debiele is dat op de site van hager zelf (Klikkerdeklik) die kast dik 1000 euro kost en hier 433incl btw, dus dacht eerst dat ik per ongeluk het veerkeerde had aangeschaft
pi_99142766
Leuk! Waarom die T muur in de slaapkamer eigenlijk?

Ik begrijp je punt over het aantal slaapkamers, maar misschien zou je voor de badkamer een stukje van een van de slaapkamers af kunnen snoepen? Evenveel slaapkamers en een grotere badkamer :)
Klussen deel 1 en 2
pi_99146824
@sheonlydreams86

De T-muur is nog niet helemaal zeker, probleem is dat de kamer 5 meter lang is, daarnaast kijk ik elke avond vanuit bed TV, en dan is 5m echt te ver, en op deze manier wordt de kamer ook iets speelser. Kan ook zijn dat het gewoon een los muurtje of een u wordt of totaal iets anders, ben daar gewoon nog niet helemaal over uit..

Ik heb ook serieus overwogen om de babkamer iets groter te maken, maar de ruimte die ik er mee win en de kosten die daar mee gepaard gaan hebben mij doen besluiten het niet te doen, daarnaast hebben we nu een oplossing die prima gaat lukken, klein maar functioneel met douche wasbak en wc..
Andere reden om het niet te doen is omdat de badkamer daar breder ipv dieper van wordt, en juisst in dat laatste zit het probleem
pi_99148569
Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar een muurtje verplaatsen in een bestaande badkamer lijkt mij een heel klein bedrag voor de totale verbouwing. Je gaat sowieso opnieuw tegelen/leidingen verwerken etc, dus volgens mij valt het best mee qua meerwerk. En met de afmetingen die je dan krijgt is genoeg te verzinnen, je badkamer hoeft niet perse dieper te worden :)

Maar goed, het is ook net wat je belangrijk vindt natuurlijk. Maar als je nu al nadenkt over eventuele verkoop moet je misschien ook in overweging nemen dat mensen met kinderen vaak wel een bad willen bijvoorbeeld, of een dubbele wastafel :)

OF

Je zou achter je losse/T muurtje gewoon een vrijstaand bad kunnen plaatsen, moet wel je smaak zijn maar volgens mij is dat heel erg in tegenwoordig :)
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')