De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Gelukkig hebben we Eurosport nog..quote:Op zondag 22 mei 2011 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zul je wel zien dat er net tijdens een rit van de Ronde van België voor het eerst in deze Giro wel iets voor 16u. valt te beleven.
Denk inderdaad dat ik deze week Eurosport maar ga proberen te overleven en dan vanaf 16.00 uur Sporza, Ronde van België zal me wat..quote:
ondertussen in de ploegleiderswagen;quote:
Zelfde hier. Ik erger me trouwens wel aan het commentaar op Eurosport en die reclames steeds.. Maargoed, dat is maar even volhouden dan..quote:Op zondag 22 mei 2011 15:09 schreef Bombvis het volgende:
Denk inderdaad dat ik deze week Eurosport maar ga proberen te overleven en dan vanaf 16.00 uur Sporza, Ronde van België zal me wat..
quote:Op zondag 22 mei 2011 15:11 schreef Ericr het volgende:
Leipkees is het ook, hebben ze hem het routekaartje al laten zien?
quote:Op zondag 22 mei 2011 15:11 schreef Ericr het volgende:
Leipkees is het ook, hebben ze hem het routekaartje al laten zien?
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Gaat echt niet lukken namelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
José wil gewoon zeggen dat het erg dom is, maar houdt zich toch maar in, want hij zou zo eens moeten winnen.
Johnny Testosteronny is al 28 ofzo.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:14 schreef Felagund het volgende:
Ik hoop dat Johnny een renner als Voeckler kan worden. Die deed vroeger ook van die ondoordachte acties, maar is nu toch een goede (en verstandige) renner geworden.
Ja, maar hij kan nog wel verstandiger worden. Het talent heeft hij op zich wel. Hij kan ook nog een aantal jaar mee.quote:
De acties van Voeckler waren in 't begin ook al doordacht, bij zijn doorbraak meteen Frans kampioen en 10 dagen geel in de Tour.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:14 schreef Felagund het volgende:
Ik hoop dat Johnny een renner als Voeckler kan worden. Die deed vroeger ook van die ondoordachte acties, maar is nu toch een goede (en verstandige) renner geworden.
Hij heeft op zich wel een aardige basis...werd geloof ik al 's 12e in de Vuelta.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan nog wel verstandiger worden. Het talent heeft hij op zich wel. Hij kan ook nog een aantal jaar mee.
Door de gehele groep te overtuigen langzaam te rijden -het peloton zou de achterstand toch wel constant houden- en in de laatste tientallen kilometers te versnellen. Buitengewoon intelligente renner. Weet zichzelf ook altijd slim in beeld te rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De acties van Voeckler waren in 't begin ook al doordacht, bij zijn doorbraak meteen Frans kampioen en 10 dagen geel in de Tour.
Klopt, maar daarna ging hij een tijdje ook achter kopgroepen aan fietsen e.d. Wat ook niet veel zin had.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De acties van Voeckler waren in 't begin ook al doordacht, bij zijn doorbraak meteen Frans kampioen en 10 dagen geel in de Tour.
Op je 28e ben je geen jonge, onbezonnen hond meer. Voeckler was toen al Frans kampioen en had al wat dagen in het geel gereden in de Tour. Kan Zjonnie allemaal niet zeggen.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan nog wel verstandiger worden. Het talent heeft hij op zich wel. Hij kan ook nog een aantal jaar mee.
Ik zie Johnny ook niet snel Frans kampioen wordenquote:Op zondag 22 mei 2011 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op je 28e ben je geen jonge, onbezonnen hond meer. Voeckler was toen al Frans kampioen en had al wat dagen in het geel gereden in de Tour. Kan Zjonnie allemaal niet zeggen.
Maar beter ook, dan zou 'ie positief testen vanavond namelijk...quote:
jacky durant ookquote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Hoogerland denk ik eerder aan Dierckxsens (klimversie dan) dan aan Voeckler.
Nee, dan zou hij eigenlijk al 3 weken in Mexico zittenquote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar beter ook, dan zou 'ie positief testen vanavond namelijk...
Mooier compliment kan Sjonny niet krijgenquote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Hoogerland denk ik eerder aan Dierckxsens (klimversie dan) dan aan Voeckler.
Hij rijdt pas zijn tweede grote ronde, heeft in deze Giro nog geen succes geboekt maar in ieder geval laten zien dat hij wel iets in zijn mars heeft.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op je 28e ben je geen jonge, onbezonnen hond meer. Voeckler was toen al Frans kampioen en had al wat dagen in het geel gereden in de Tour. Kan Zjonnie allemaal niet zeggen.
Dat is misschien een betere vergelijking ja, die kon ook zo demarreren na een kopgroep om dan ingerekend te worden net toen hij er bij was.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rasmussen heeft nog nooit een positief plasje ingeleverd.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar beter ook, dan zou 'ie positief testen vanavond namelijk...
Hehe, go Johnny, deze etappe is whack, teveel klimmen nu nog.
Had minimaal deze klim nog met die groep moeten rijden gewoon...maar ja, we'll see...
Nederlands kampioen ook niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik zie Johnny ook niet snel Frans kampioen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |