Bij schakelaars is dit volgens mij ook zo omdat je in een noodsituatie eerder geneigd bent de schakelaar naar beneden te doen.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:34 schreef exlurker het volgende:
Foto's zijn niet zichtbaar, maar nomaal staan de schalelaars in met de knop omhoog
Klopt, op zijn foto is ook duidelijk te zien dat de automaat nu op off staat.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bij schakelaars is dit volgens mij ook zo omdat je in een noodsituatie eerder geneigd bent de schakelaar naar beneden te doen.
Vroeger brandden zekeringen 'echt' door. Dat waren nog de echte 'stoppen', met een draadje er in. Als ze waren doorgebrand moest je een nieuwe kopen en er in zetten.quote:
1 2 | [IMG]http://i1207.photobucket.com/albums/bb471/Patricia201201/DSC00304.jpg[/IMG] [IMG]http://i1207.photobucket.com/albums/bb471/Patricia201201/DSC00302.jpg[/IMG] |
quote:Op zondag 22 mei 2011 13:40 schreef DABAMaster het volgende:
de bovenste witte is de schakelaar voor je fase, de onderste zwarte is je nul (beiden geschakeld). Beiden omhoog
okee ik weet niet wat dit precies betekent, maar ehhh... het is toch goed dat ik beide hendels weer omhoog heb gedaan toch? Ik heb volgensmij eerst de witte gedaan, daarna de zwarte.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Zwart is de fase, en de witte is de nul. (staat er zelfs bij op de schakelaar)
Zelf uitschakelen is beide bedienen, bij een ingreep wordt vaak alleen de zwarte (fase) aangesproken, herinschakelen gebeurt dan door eerst de witte naar beneden te doen en vervolgens beide weer omhoog.
Mental note: niet meer posten als je met andere dingen bezig bentquote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Zwart is de fase, en de witte is de nul. (staat er zelfs bij op de schakelaar)
Zelf uitschakelen is beide bedienen, bij een ingreep wordt vaak alleen de zwarte (fase) aangesproken, herinschakelen gebeurt dan door eerst de witte naar beneden te doen en vervolgens beide weer omhoog.
Dat zonder twijfel.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:35 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Mental note: niet meer posten als je met andere dingen bezig bent
Echter, eindconclusie en moraal van het verhaal was correct..
Enorm bedankt voor deze topics! Die ga ik zeker bekijken!!!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ja dat is prima hoor !
Als je toch eens wat meer ervan af wilt weten kun je altijd eens kijken in ons FOK! Klusboek en dan vind je daar dit reuze leerzame topic voor de elektro leken onder ons wat te doen bij een storing aan de electrische installate? en deze Het kloppend hart van je woning; de meterkast nader verklaard !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |