De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Het is meer dat Nibali wil dat Contador hem meehelpt om Anton te pakken. Contador wil dat niet omdat Anton een Spanjaard is (mijn interpretatie).quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:58 schreef Blik het volgende:
Nibali let veelteveel op Contador, die moeten eerst nog maar eens Anton zien te pakken
heb anders veel erger gezienquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:01 schreef Thomas B. het volgende:
Jeetje wat staat dat publiek er dicht op
nee, maar je zou er maar doorheen moeten rijden terwijl ze pas 50 centimeter voor je aan de kant gaanquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Men heeft het altijd over irritant publiek op de bergen, maar er gebeurt toch niet vaak iets.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:04 schreef Temlin het volgende:
Niballi kan echt nietsstaat gewoon geparkeerd
vandaag hebben ze niet op kop gereden, gisteren was alle kritiek 100% juistquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:04 schreef Nober het volgende:
Waar zijn de Euskaltel/Anton critici van gisteren?
Tzal misschien meer te maken hebben dat een heel aantal anderen minder goed geworden is vanwege gebrek aan magische pilletjes/zakjes bloedquote:
50 seconden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:09 schreef Agüero het volgende:
Nu kijken hoeveel Kreuziger verliest op Kruiswijk.
Netjes van Kruiswijk.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:11 schreef Ericr het volgende:
Tankink zal wel op 6 minuten binnenkomen of zo.
preciesquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:11 schreef Ericr het volgende:
Ok.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:11 schreef Ericr het volgende:
Maar dat was aan het eind, sowieso als Kruijswijk bijvoorbeeld 23ste zou eindigen binnen 30 minuten dan heeft hij het beter gedaan dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:12 schreef Bombvis het volgende:
Kruijswijk 14e in het klassement, verbetering van 4 plekken tov vorig jaar
14e atmquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:13 schreef DeeBee het volgende:
Sinds wanneer kan die Sivtsov zo klimmen btw?
Die staat echt flink hoog op m'n 'verdachte' lijstje...
Zonde dat ik niet heb kunnen zien, Monte Zoncolan blijft legendarisch...
Kruiswijk ok, denk top-15, top-10 net te hoog gegrepen denk ik...
Vorig jaar was die beter in de 3e week maar ja dat zegt nog niks nuquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat was aan het eind, sowieso als Kruijswijk bijvoorbeeld 23ste zou eindigen binnen 30 minuten dan heeft hij het beter gedaan dan vorig jaar.
Je kan juist beter naar rangschikking kijken dan naar tijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat was aan het eind, sowieso als Kruijswijk bijvoorbeeld 23ste zou eindigen binnen 30 minuten dan heeft hij het beter gedaan dan vorig jaar.
Sivtsov rijdt nu al enkele seizoenen goed bergop, maar meestal in dienst van.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:13 schreef DeeBee het volgende:
Sinds wanneer kan die Sivtsov zo klimmen btw?
Die staat echt flink hoog op m'n 'verdachte' lijstje...
Zonde dat ik niet heb kunnen zien, Monte Zoncolan blijft legendarisch...
Kruiswijk ok, denk top-15, top-10 net te hoog gegrepen denk ik...
Daar zit nog wel groei in dus. Over pakweg 5 jaar zit hij aan zijn top. Is wel een renner die in de toekomst een gooi richting de top 5 kan doen. Verliest ook geen tijd in lastige, vlakke etappes.quote:
Hij lijkt wel beter te worden, die aankomst op de Zoncolan zag er goed uit. Dat kan morgen van belang zijn, degenen die zich nu hebben kapot gereden zullen morgen meer moeite hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:14 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Vorig jaar was die beter in de 3e week maar ja dat zegt nog niks nu
Mollema, Gesink, Kruijswijk. Dan maar hopen dat ze alledrie zich nog blijven verbeteren de komende 2 a 3 jaar maar Rabo heeft wel een dream team in the making.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zit nog wel groei in dus. Over pakweg 5 jaar zit hij aan zijn top. Is wel een renner die in de toekomst een gooi richting de top 5 kan doen. Verliest ook geen tijd in lastige, vlakke etappes.
Totale tijd bepaald rankschikking, dus kijk ik naar tijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan juist beter naar rangschikking kijken dan naar tijd.
Rabo rijdt ook verdacht goed. Zie verleden met Rasmussen en Menchov en ervoor Boogerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema, Gesink, Kruijswijk. Dan maar hopen dat ze alledrie zich nog blijven verbeteren de komende 2 a 3 jaar maar Rabo heeft wel een dream team in the making.
Kruiswijk heeft misschien wel het nadeel dat hij ook donderdag al veel gegeven heeft, al blijkt daar tot nu toe niet echt iets van.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij lijkt wel beter te worden, die aankomst op de Zoncolan zag er goed uit. Dat kan morgen van belang zijn, degenen die zich nu hebben kapot gereden zullen morgen meer moeite hebben.
Het grappige is dat ze bij Rabo het slim doen. Vorig jaar Kruijswijk de Giro als jonge hond, met kopman Mollema. Dit jaar Kruijswijk kopman met jonge hond Slagter (jammer dat ie uitviel), volgend jaar misschien Slagter als kopman met aan zijn zijde Kelderman als hij volgend jaar de Giro rijdt (die klimt in principe nog beter dan Kruijswijk).quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema, Gesink, Kruijswijk. Dan maar hopen dat ze alledrie zich nog blijven verbeteren de komende 2 a 3 jaar maar Rabo heeft wel een dream team in the making.
Garate, Sanchez, en natuurlijk Ten Dam, Niermann, Boom, Barredo...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het ene parcours is selectiever dan het andere, soms wordt er meer gecourst etc. Bijvoorbeeld vorig jaar, door die mega-ontsnapping. Daardoor ontstonden wellicht grotere tijdsverschillen. 23ste op 25 minuten zou ik iig geen verbetering van vorig jaar vinden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Totale tijd bepaald rankschikking, dus kijk ik naar tijd.
Ja, dan hoeven ze geen pseudo-kopmannen als Luttenberger en Leipheimer meer te halen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was woensdag, gisteren liet hij ook al zien daar goed van hersteld te zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kruiswijk heeft misschien wel het nadeel dat hij ook donderdag al veel gegeven heeft, al blijkt daar tot nu toe niet echt iets van.
Wij gebruiken geen doping.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:17 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Rabo rijdt ook verdacht goed. Zie verleden met Rasmussen en Menchov en ervoor Boogerd.
Barredo rijdt nu ook voor Rabo. Lotz is ex-Rabo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:17 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Rabo rijdt ook verdacht goed. Zie verleden met Rasmussen en Menchov en ervoor Boogerd.
jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:17 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
We zullen morgen meer weten, loodzware rit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kruiswijk heeft misschien wel het nadeel dat hij ook donderdag al veel gegeven heeft, al blijkt daar tot nu toe niet echt iets van.
Aha en Barredo zou opeens verdacht zijn? Die is nog geen enkele keer gecontroleerd dit jaar, nu jij weer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Barredo rijdt nu ook voor Rabo. Lotz is ex-Rabo.
Op 2 minuut 6 seconden als het verschil 50 seconden was net.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:20 schreef TheArt het volgende:
Masciarelli niet bij de eerste 40Kruijswijk nu dus 2e in de stand van de jongeren.
Verschil was 52 seconden. 2'04" dus.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Op 2 minuut 6 seconden als het verschil 50 seconden was net.
Dilemma! Haha, Kruijswijk blijft wel binnen het kwartier deze Giro verwacht ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het ene parcours is selectiever dan het andere, soms wordt er meer gecourst etc. Bijvoorbeeld vorig jaar, door die mega-ontsnapping. Daardoor ontstonden wellicht grotere tijdsverschillen. 23ste op 25 minuten zou ik iig geen verbetering van vorig jaar vinden.
Was natuurlijk ook een lijst uit 2009, wellicht kan Barredo tegenwoordig wat beter z'n bloedwaarden onder controle houden en is hij daarom minder verdacht volgens de UCI en wordt 'ie minder gecontroleerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aha en Barredo zou opeens verdacht zijn? Die is nog geen enkele keer gecontroleerd dit jaar, nu jij weer.
Nee was uit een lijst van 2010.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Was natuurlijk ook een lijst uit 2009, wellicht kan Barredo tegenwoordig wat beter z'n bloedwaarden onder controle houden en is hij daarom minder verdacht volgens de UCI en wordt 'ie minder gecontroleerd.
Of de UCI denkt, het is een Spanjaard, hij wordt toch niet veroordeeld.
Rabobank heeft gewoon een goede allround ploeg, dus doen ze regelmatig voorin mee... is dat zo vreemd?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Was natuurlijk ook een lijst uit 2009, wellicht kan Barredo tegenwoordig wat beter z'n bloedwaarden onder controle houden en is hij daarom minder verdacht volgens de UCI en wordt 'ie minder gecontroleerd.
Of de UCI denkt, het is een Spanjaard, hij wordt toch niet veroordeeld.
Ja, Barredo is verdacht. Stond bovenaan die lijst. Dat is niet voor niets. Verdachter dan figuren als Vino en Contador... Tja..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aha en Barredo zou opeens verdacht zijn? Die is nog geen enkele keer gecontroleerd dit jaar, nu jij weer.
Dat klopt dus niet, maar goed laten we deze discussie maar niet in dit topic voeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Barredo is verdacht. Stond bovenaan die lijst. Dat is niet voor niets. Verdachter dan figuren als Vino en Contador... Tja..
Hij had toch 10 op 10 ?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, maar goed laten we deze discussie maar niet in dit topic voeren.
Echt he, ik wil er een gifje vanquote:
Niets waard op een enkele uitschieter naquote:
Megafaalquote:Sanchez,
kan een goede knecht zijn idd,quote:en natuurlijk Ten Dam
Totaal niets bijzondersquote:Niermann,
Topper, maar meer voor klassiekers dan voor grote rondesquote:Boom,
Nog weinig tot niets laten zien.quote:Barredo...
Ik denk dat deze berg hem gewoon niet echt ligt. Maar de vorige twee Tour's had hij ook wel een keer een slechte dag, totdat hij zich steeds op de laatste aankomst bergop (Ventoux en Tourmalet) in de top-10 reed. Ik denk nog steeds dat de kans op wit voor Kruijswijk erg klein is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd of Kreuziger een dip had of dat deze berg hem gewoon niet lag, of dat het verval is ingezet. In het laatste geval heeft Kruiswijk nog kans op wit.
Contador een beetje zoals een paar jaar geleden, toen hij wel een zeer mooie versnelling had, maar vervolgens nooit echt ver uitliep.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:31 schreef Ereinion het volgende:
Toch wel een toffe etappe, dat heb je altijd wel op de Zoncolan.
Erg sterk van Anton, van best vroeg aangegaan, lang met een mini-voorsprong, maar het uiteindelijk toch goed gehouden. Contador leek de hele tijd heel makkelijk te rijden, maar in die slotkilometer pakt hij amper een paar seconden op Nibali (ook erg goed trouwen, dit leek me niet direct een berg voor hem), en volgens mij liep Anton zelfs wat uit op hem in de laatste kilometer. Maar als dit een slecht dag voor Bertje is, dan valt dat nog heel erg mee
En Kruijswijk ook erg goed
Hoe is de tijdrit van Kreuziger eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:33 schreef TLC het volgende:
Terecht dat iedereen hulde brengt aan Kruijswijk![]()
maar vergeten we ook Tankink niet, wat n sterke koers heeft hij gereden zeg
![]()
Amen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:33 schreef TLC het volgende:
Terecht dat iedereen hulde brengt aan Kruijswijk![]()
maar vergeten we ook Tankink niet, wat n sterke koers heeft hij gereden zeg
![]()
Kreuziger heeft een goede korte en middellange tijdrit (tot 30km of zo), in langere tijdritten is hij niet echt super, maar die zitten ook niet in deze Giro.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hoe is de tijdrit van Kreuziger eigenlijk?
Denk het ook. Kreuziger is de betere tijdrijder, dus als Kruiswijk bij de resterende aankomsten bergop gemiddeld 1 minuut per keer pakt, wat natuurlijk zeer de vraag is, dan nog wordt het kantje boordquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:33 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat deze berg hem gewoon niet echt ligt. Maar de vorige twee Tour's had hij ook wel een keer een slechte dag, totdat hij zich steeds op de laatste aankomst bergop (Ventoux en Tourmalet) in de top-10 reed. Ik denk nog steeds dat de kans op wit voor Kruijswijk erg klein is.
Er zijn nog twee echt zware bergritten in lijn: morgen (drie zeer zware cols die elkaar snel opvolgen), en de rit over de Finestre. Ik denk dat de klimtijdrit Kreuziger beter ligt, dat is een tamelijk makkelijke berg. Dan moet Kreuziger in één van die ritten echt overboord (bijvoorbeeld morgen op de Fedaia eraf) om dat gat te overbruggen (met het verlies in de tijdritten meegerekend), anders is het denk ik niet te doen. Er is natuurlijk ook nog de kans dat Kreuziger gewoon een mindere dag had, en het morgen al weer beter doet dan Kruijswijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk het ook. Kreuziger is de betere tijdrijder, dus als Kruiswijk bij de resterende aankomsten bergop gemiddeld 1 minuut per keer pakt, wat natuurlijk zeer de vraag is, dan nog wordt het kantje boord
Ik neem aan dat die veel last heeft gehad van zijn val van gisteren. Anders kan ik dat toch niet verklaren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:02 schreef Waaghals het volgende:
Seeldrayers allerlaatste nu, kan verkeren met die witte trui
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:07 schreef Eenskijken het volgende:
contadorlogisch dat ie wordt uitgejoelt.
quote:
Was dat niet een reactie op Saxo/Riis die nogal aangedrongen hebben op het verwijderen van de Crostis uit het parcours?quote:
monte crossfietsquote:@bramtankink Bram Tankink
Auw! Had een betere dag kunnen uitkiezen voor ontsnapping. Wat was ik blij dat de monte crossfiets eruit gehaald was. Niet te doen anders.
ik denk dat Contador niet veel beter kon. hij had alleen die aanvallen in de laatste kilometer beter achterwege kunnen laten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:44 schreef greatjob het volgende:
Ik vind het publiek van sommige bergetappes eng.
Ik kan goed begrijpen waarom Contador achter Nibali is gebleven.
Liquigas zat daar ook gewoon bijquote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Was dat niet een reactie op Saxo/Riis die nogal aangedrongen hebben op het verwijderen van de Crostis uit het parcours?
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:02 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Liquigas zat daar ook gewoon bij
ooh en: [ afbeelding ]![]()
Briljantquote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:02 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Een biefstuk lijkt me logischer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:29 schreef UltraR het volgende:
Ik zie daar trouwens meer een boterham in.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:02 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Best kans natuurlijk dat ze het relatief lang rustig aan doen. Als je je opblaast in een van de eerste klimmen, ga je geheid te laat binnen komen of een goede positie in het klassement verspelen.quote:
Dat kan best tegenvallen morgen. Al stop je 10 van dit soort klimmen in een rit, renners doseren toch wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Pino112 het volgende:
Die eerste klim is ook al meteen aan het begin, mooi dagje morgen.
14u op Eurosport, dan zijn ze ongeveer net voor de 2e klim.
Simoni 2007: 39 minuten (leven de CERA!)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Blik het volgende:
Hoe was de klimtijd trouwens t.o.v. de voorgaande edities?
In de tour is het vaak geweest dat er bij dit soort etappes pas op de laatste col wordt gekoerst. Dan valt het idd nog tegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan best tegenvallen morgen. Al stop je 10 van dit soort klimmen in een rit, renners doseren toch wel.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
In de tour is het vaak geweest dat er bij dit soort etappes pas op de laatste col wordt gekoerst. Dan valt het idd nog tegen.
Het slijt alleen wel, dus de verschillen zullen een stuk groter zijn dan wanneer je alleen een slotklim inplant.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
In de tour is het vaak geweest dat er bij dit soort etappes pas op de laatste col wordt gekoerst. Dan valt het idd nog tegen.
“Contador had everything in his favour today,” Nibali continued in a clear indication that the cancellation of the Monte Crostis by the commissaires was a decision that pleased the race leader more than the man currently in second place overall.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:02 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat Andy aan de CERA zat?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Simoni 2007: 39 minuten (leven de CERA!)
Basso 2010: 40:45
Anton 2011: 40:50
Het parcours voor de Zoncolan was vorig jaar wel een stuk zwaarder.
Een jonge Nibali reed daar ook sneller dan vandaag, tegelijkertijd staan er in die top 10 van de etappe wel een hoop renners die daarna betrapt zijn of uitgeschakeld wegens het biologisch paspoort. Maar het kan ook aan het koersverloop liggen, de Zoncolan is te weinig beklommen om uitspraken te kunnen doen over de gereden tijden. Bij Alpe d'Huez kan je dat bijvoorbeeld wel, tijden sub 39 minuten zijn gewoon zwaar verdacht.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat Andy aan de CERA zat?
Een minder zware aanloop dan vandaag lijkt me onmogelijk, dus wat dat betreft..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een jonge Nibali reed daar ook sneller dan vandaag, tegelijkertijd staan er in die top 10 van de etappe wel een hoop renners die daarna betrapt zijn of uitgeschakeld wegens het biologisch paspoort. Maar het kan ook aan het koersverloop liggen, de Zoncolan is te weinig beklommen om uitspraken te kunnen doen over de gereden tijden. Bij Alpe d'Huez kan je dat bijvoorbeeld wel, tijden sub 39 minuten zijn gewoon zwaar verdacht.
Daar wordt het dus niet spannender van.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
[..]
Het slijt alleen wel, dus de verschillen zullen een stuk groter zijn dan wanneer je alleen een slotklim inplant.
Vandaag gaat hij er weer voorquote:Al met betere benen opgestaan deze ronde. Gelukkig moeten we maar 5 colls over vandaag. Onder het mom, de aanval is de beste verdediging.
waarom zou Contador zich in moeten houden, omdat iemand hem dat vraagt? Prima reactie wmb van de Spanjaard en dat zal niks met disrespect te maken hebbenquote:Op zondag 22 mei 2011 11:24 schreef SuikerVuist het volgende:
Nibali over Contador:
“During the climb,” said Nibali, “I asked Contador a relay, to breathe a little, but he refused and he accelerated. I would not have acted like that in his place but everyone is free to his race. But I think he disrespected me. ”
Nerd.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:24 schreef SuikerVuist het volgende:
Nibali over Contador:
“During the climb,” said Nibali, “I asked Contador a relay, to breathe a little, but he refused and he accelerated. I would not have acted like that in his place but everyone is free to his race. But I think he disrespected me. ”
Domme actie van Nibali. Zelf aangeven dat je stuk zit... Veel makkelijker kun je het concurrenten niet maken natuurlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:24 schreef SuikerVuist het volgende:
Nibali over Contador:
Ja kwam er gisteren pas ook achter toen Gesink er naar linkte.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:59 schreef Atreidez het volgende:
Tank
Hij twittert nog niet zo lang zeker?.. Ik had m nog niet, en hij heeft maar 1000 of wat followers.
Contador bleef een hele klim achter Nibali hangen onder het motto "als ik jou volg, dan is alles OK voor vandaag" en op een paar honderd meter van de finish krijgt hij plots het idee dat Nibali toch zeer gevaarlijk is en die 5 extra seconden een wereld van verschil gaan maken. Blijf er dan gewoon achter hangen en gun hem zijn extra boniseconden of rijdt er veel vroeger van weg en pak 2 minuten.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:29 schreef franklop het volgende:
[..]
waarom zou Contador zich in moeten houden, omdat iemand hem dat vraagt? Prima reactie wmb van de Spanjaard en dat zal niks met disrespect te maken hebben
Het leek er ook op dat dat hij speelde met z'n tegenstander. Eerst een aanval plaatsen, dan inhouden en Nibali terug laten komen, om er vervolgens nog een keer snoeihard van weg te sprinten. Contador was vast niet super, maar ik kan me niet voorstellen dat hij de laatste kilometer niet efficienter had kunnen fietsen.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador bleef een hele klim achter Nibali hangen onder het motto "als ik jou volg, dan is alles OK voor vandaag" en op een paar honderd meter van de finish krijgt hij plots het idee dat Nibali toch zeer gevaarlijk is en die 5 extra seconden een wereld van verschil gaan maken. Blijf er dan gewoon achter hangen en gun hem zijn extra boniseconden of rijdt er veel vroeger van weg en pak 2 minuten.
Spelen met zijn tegenstander? Sinds wanneer is Contador dan een ettertje?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:02 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het leek er ook op dat dat hij speelde met z'n tegenstander. Eerst een aanval plaatsen, dan inhouden en Nibali terug laten komen, om er vervolgens nog een keer snoeihard van weg te sprinten. Contador was vast niet super, maar ik kan me niet voorstellen dat hij de laatste kilometer niet efficienter had kunnen fietsen.
Sinds gisterenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:08 schreef Ereinion het volgende:
Spelen met zijn tegenstander? Sinds wanneer is Contador dan een ettertje?
Sella, zou 'ie zn spuitjes teruggevonden hebben?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef Steven184 het volgende:
De gehele kopgroep:
17 Mikel Nieve (EUS) +9:08
20 Johann Tschopp (BMC) +13:17
24 Emanuele Sella (AND) +15:54
27 Carlos Sastre (GEO) +21:41
29 Stefano Garzelli (ASA) +23:31
43 Pieter Weening (RAB) +36:12
44 Stefano Pirazzi (COG) +36:16
56 Kevin Seeldraeyers (QST) +54:18
61 Evgeny Petrov (AST) +58:43
65 Alberto Losada (KAT) +1:03:36
68 Danilo Di Luca (KAT) +1:04:33
70 Luis Pasamontes (MOV) +1:05:41
73 Philip Deignan (RSH) +1:08:54
82 Yaroslav Popovych (RSH) +1:13:41
88 Johnny Hoogerland (VCD) +1:19:51
89 Aliaksandr Kuchynski (KAT) +1:21:25
143 Javier Aramendia (EUS) +1:56:37
Dat zeg ik. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij de laatste kilometer niet efficienter en iets sneller had kunnen fietsen. Hij stond zowat stil toen Nibali hem naderde. En toen sprinte hij er weer van weg.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Spelen met zijn tegenstander? Sinds wanneer is Contador dan een ettertje?
Als je ziet dat hij in de laatste kilometer (waar hij toch behoorlijk voluit ging) nog 3 seconden verliest op Anton krijg ik eerder het gevoel dat hij gewoon niet super was.
Mooie kopgroep, ben benieuwd of Di Luca zich de laatste etappes verscholen heeft of dat hij echt niet goed is.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef Steven184 het volgende:
De gehele kopgroep:
17 Mikel Nieve (EUS) +9:08
20 Johann Tschopp (BMC) +13:17
24 Emanuele Sella (AND) +15:54
27 Carlos Sastre (GEO) +21:41
29 Stefano Garzelli (ASA) +23:31
43 Pieter Weening (RAB) +36:12
44 Stefano Pirazzi (COG) +36:16
56 Kevin Seeldraeyers (QST) +54:18
61 Evgeny Petrov (AST) +58:43
65 Alberto Losada (KAT) +1:03:36
68 Danilo Di Luca (KAT) +1:04:33
70 Luis Pasamontes (MOV) +1:05:41
73 Philip Deignan (RSH) +1:08:54
82 Yaroslav Popovych (RSH) +1:13:41
88 Johnny Hoogerland (VCD) +1:19:51
89 Aliaksandr Kuchynski (KAT) +1:21:25
143 Javier Aramendia (EUS) +1:56:37
Die is ook alweer 35 en zonder chemische hulpmiddelen gaat het hem een stuk minder af zo te zien.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mooie kopgroep, ben benieuwd of Di Luca zich de laatste etappes verscholen heeft of dat hij echt niet goed is.
Ik las ergens dat Contador een schakelprobleem had nadat hij de eerste keer weg was gereden bij Nibali. Bier is ook geen goed smeermiddel natuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 12:28 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij de laatste kilometer niet efficienter en iets sneller had kunnen fietsen. Hij stond zowat stil toen Nibali hem naderde. En toen sprinte hij er weer van weg.
Ik snap dat z'n sprint bergop een wapen is en dat hij alleen maar tijd wilde pakken, maar erg handig was het niet. IMO
Virtueel in het roze nu. Bijna 10 minuten voorsprong voor de kopgroep.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:45 schreef eentwee het volgende:
Mooie kopgroep vandaag. Zat al op de lange ontsnapping van Tschopp te wachten en Nieve is een toffe coureurBenieuwd hoeveel tijd ze die gaan geven en wie zijn plaats in gevaar ziet komen. Lampre zal dus wel gaan rijden..?
De zinloze Sastre ontsnapping dus, zal wel ergens op de 1 na laatste berg zich proberen los te rijden van de rest om daarna genadeloos in elkaar te storten. Of een Sella moet zelf snode plannen hebben vandaag. Nieve zou ook nog kunnen, wel behoorlijk sterk deze Giro.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:40 schreef Ericr het volgende:
Tijd voor een zinloze Sastre ontsnapping morgen.
Sastre moet iets. Hij is niet sterk genoeg om bij de toppers te blijven en dan op de laatste col zijn slag te slaan. Dat is iets wat hem voorheen ook vrijwel nooit lukte overigens. Sastre is toch vooral een aanklamper geweest en dat ging hem een paar jaar terug altijd goed af. Nu niet meer dus. Enige wat je dan nog kunt doen is meegaan met een vroege ontsnapping, hopen op een flinke voorsprong en dan stand kunnen houden als een van de betere klimmers in zo'n kopgroep.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:53 schreef Ericr het volgende:
De zinloze Sastre ontsnapping dus, zal wel ergens op de 1 na laatste berg zich proberen los te rijden van de rest om daarna genadeloos in elkaar te storten. Of een Sella moet zelf snode plannen hebben vandaag. Nieve zou ook nog kunnen, wel behoorlijk sterk deze Giro.
Sastre een van de meest aanvallende klassementsrenners? Valt wel mee volgens mij..quote:Op zondag 22 mei 2011 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Sastre vooral een aanklamper geweest? Hij was in de Tour juist altijd een van de meer aanvallende klassementsrenners. Zo won hij ook in 2008, al kwam dat ook doordat hij steun had van de broertjes Schleck en die de achtervolging continu ontregelden
Absoluut wel, niet een type als Contador, maar zocht zeker vaak de aanval hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sastre een van de meest aanvallende klassementsrenners? Valt wel mee volgens mij..
quote:Op zondag 22 mei 2011 13:07 schreef El_Borracho het volgende:
Nee Sastre vind ik niet geweldig als renner, die heeft de Tour gewonnen omdat de Schlecks niet achter hem mochten rijden. Saxo hun overmacht tactisch goed uitspeelden.
Sastre valt elke grote ronde wel eens aan. En dan vaak ook voor de laatste klim.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sastre een van de meest aanvallende klassementsrenners? Valt wel mee volgens mij..
Alleen Andy Schleck had Sastre toen kunnen volgen en die stond toen al op een grote achterstand door een slechte dag in de Pyreneeen. Frank Schleck had de Tour sowieso niet gewonnen omdat er nog een tijdrit volgde.quote:
Eens, maar zonder de Schlecks was de kans op een tourzege voor Sastre een stuk kleiner geweest. Ze hebben toen optimaal gebruik gemaakt van die gele trui van Frank.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Alleen Andy Schleck had Sastre toen kunnen volgen en die stond toen al op een grote achterstand door een slechte dag in de Pyreneeen. Frank Schleck had de Tour sowieso niet gewonnen omdat er nog een tijdrit volgde.
Sastre was eigenlijk de enige optie voor Saxo toen.
Denk je? Volgens mij was het gewoon weer een klassieke 'Evans bezwijkt onder de druk' situatie. Er was niemand die nog dacht dat Schleck toen een kans had op de eindzege, en Sastre had zich een paar dagen daarvoor ook al de beste klimmer getoond op Prato Nevoso. Als Evans daar gewoon een strak tempo had gereden op de Alp had hij kunnen winnen, of hij nu 2 of 0 Schlecks in zijn wiel had.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Eens, maar zonder de Schlecks was de kans op een tourzege voor Sastre een stuk kleiner geweest. Ze hebben toen optimaal gebruik gemaakt van die gele trui van Frank.
15e eindigenquote:Op zondag 22 mei 2011 13:12 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af wat Horner in zijn huidige vorm in de Giro had kunnen doen.
In een winning team blijken sommige renners altijd iets meer te kunnen dan normaal. Vaak ook renners waar we daarna nog weinig van hebben vernomen of die elders gingen voor een rol als kopman, maar dat nooit waar hebben kunnen maken. Waar dat nu precies aan heeft gelegen, is een tweede.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind de ploegensamenstelling sowieso niets afdoen aan de overwinning van Sastre. Kijk ook eens naar de Giro van vorig jaar, Basso had daar ook Nibali, Kiserlovski en Agnoli achter zich staan. Of de gloriejaren van Armstrong...
Sastre was gewoon de beste in de Tour van 2008, bij gebrek aan Contador. Zo simpel is het.
Ik vond het gisteren eigenlijk al veel op een klimtijdrit gelijken, weinigen reden in groep(jes) naar boven. Hoe zwaar is de berg van de klimtijdrit?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:31 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Als hij echt aanviel, wachtte en weer aanviel dan was het ook een vrij lompe actie en ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dat echt deed.
Overigens ben ik benieuwd of een Nibali of een Scarponi echt de knuppel in het hoenderhok durft te gooien vandaag. Met name van Scarponi verwacht ik eigenlijk wel iets. Zeker omdat die nu vierde staat en met de klimtijdrit op komst weinig te verdedigen heeft.
http://forum.fok.nl/templ(...)om/altimetria_16.jpgquote:Op zondag 22 mei 2011 13:33 schreef El_Borracho het volgende:
k vond het gisteren eigenlijk al veel op een klimtijdrit gelijken, weinigen reden in groep(jes) naar boven. Hoe zwaar is de berg van de klimtijdrit?
zwaar middenstukquote:Op zondag 22 mei 2011 13:38 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/templ(...)om/altimetria_16.jpg
Daar gaat met minuten gesmeten worden...quote:Op zondag 22 mei 2011 13:38 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/templ(...)om/altimetria_16.jpg
Dat hebben ze toch een keer op de Redoute gedaan?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:39 schreef Halcon het volgende:
Jammer dat ze geen daaltijdritten meer doen...
Voor je het weet is het 2012 en dan zien we hem wel weer aan de start van de Giro.quote:
Dat moet je altijd met een korreltje zout nemen. Dat wachten zal vast door kettingproblemen komen (wist Nibali op dat moment natuurlijk niet), maar voor de rest van de klim heeft Contador zich onsportief gedragen. Iemand van een ander team laten wegrijden omdat het een landgenoot is, de hele tijd in het wiel van Nibali zitten en dan op het allerlaatst bij hem wegsprinten, dat is gewoon niet bepaald sportief.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:24 schreef SuikerVuist het volgende:
eerdere quote van Nibali was trouwens niet volledig. Het ging hem er dus vooral om dat Contador leek te wachten, en toen nog een keer aan ging:
“I wanted to win the stage,” Nibali said shortly after the finish. “Everyone does his own race. I have not lost my soul. I’ve asked Contador to take a turn. I wanted to see how he was really. But he never gave me a turn. He attacked. I really think it was a lack of respect from him when he waited for me and attacked again.”
http://www.cyclingnews.com/news/nibali-contador-didnt-respect-me
Klopt dat is ook leuk en wel in HDquote:
Idd, die had wsl de hele uitzending liggen geilen op Boonen, Gilbert en VandenBrouck...quote:Op zondag 22 mei 2011 14:07 schreef Ereinion het volgende:
Renaat en José is het beste commentaarduo dat er bestaat. Wuyts, pfff, saaie schoolmeester vergeleken bij Renaat.
net even teruggekeken en ik denk dat Ereinion gelijk heeft. Contador viel gewoon stil, denk ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat moet je altijd met een korreltje zout nemen. Dat wachten zal vast door kettingproblemen komen (wist Nibali op dat moment natuurlijk niet)
Wuyts zou de ronde van België niet willen missenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:04 schreef El_Borracho het volgende:
nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik mis de commentaar van Michel Wuyts... Die Renaat is zo'n overenthousiaste onoplettende idioot.
José vind ik een beetje een nare oude man worden, met al zijn vooroordelen de laatste tijd over Italianen, Nederlanders, ...quote:Op zondag 22 mei 2011 14:12 schreef El_Borracho het volgende:
José vind ik de beste commentator, die man blijft altijd nuchter en behoudt het overzicht. Bovendien heeft hij ervaring in de wielerwereld. Ik hou er ook wel van hoe hij Renaat telkens countert zoals gisteren bij het al dan niet timen van de beklimming van de Zoncolan.
Zo irritant is datquote:Op zondag 22 mei 2011 14:16 schreef El_Borracho het volgende:
Wel een feit dat Wuyts een harde krijgt als hij aan Boonen, Gilbert of Sven Nys denkt.
Lijkt me niet echt logisch eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:09 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
net even teruggekeken en ik denk dat Ereinion gelijk heeft. Contador viel gewoon stil, denk ik.
en perste er toen nog maar een keer een sprint uit. Iets te hard vertrokken, wellicht.
Lijkt me sterk, z'n ploegmaats zijn wss plassen, water inslaan of hangen achter in het peloton.. Maar zolang de mannen van Liquigas rijden heeft Contador ook geen mannetjes nodig lijkt me..quote:
quote:
Ok, dank jullie, heb ik toch even niet goed opgeletquote:
Wss buiten beeld gebeurd, want ik heb het ook niet zien gebeurenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:29 schreef Bombvis het volgende:
[..]
[..]
Ok, dank jullie, heb ik toch even niet goed opgelet
Die is gisteren ook gevallen volgens mij.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:32 schreef El_Borracho het volgende:
Seeldraeyers zich gespaard gisteren voor vandaag?
nog 6quote:Op zondag 22 mei 2011 14:39 schreef Narcotical het volgende:
Contador ook weer wat mannetjes om hem heen
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/bleiterquote:Op zondag 22 mei 2011 14:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat zijn in vredesnaam bleiters (ofzo).
Huilebalken als ik goed googlequote:Op zondag 22 mei 2011 14:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat zijn in vredesnaam bleiters (ofzo).
16:00-16:15 beginnenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:49 schreef Szura het volgende:
Hoe laat zijn ze ongeveer bij de Passo Fedeia?
Bedanktquote:Op zondag 22 mei 2011 14:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
16:00-16:15 beginnen
16:45-17:00 top
zoiets denk ik
Volgens het langzaamste tijdschema rond 16:46 op de top, ze zitten onder het langzaamste schema dus het zal nog wel later worden.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:49 schreef Szura het volgende:
Hoe laat zijn ze ongeveer bij de Passo Fedeia?
Ook bedanktquote:Op zondag 22 mei 2011 14:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens het langzaamste tijdschema rond 16:46 op de top, ze zitten onder het langzaamste schema dus het zal nog wel later worden.
of Formule 1 of Roland Garrosquote:Op zondag 22 mei 2011 15:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Ook bedankt
Komt me wel goed uit, kan niet kiezen tussen voetbal en wielrennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.the pleasure - the privilege is mine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |