quote:
Op zondag 22 mei 2011 18:54 schreef ArnieAlberts het volgende:Ik heb die zomercliffclassic op YouTube gezien uit 1995 (Seizoen 5) en dat vond ik al een bazenaflevering (Álles klopte. Muziek, verhaal, komisch gevoel (Peter die heel dommig wegstopt voor Suzanne terwijl het een heel serieus onderwerp is), karakters, momenten, de cliff), maar ik hoop dat dat gevoel al in seizoen 4 te vinden is.
En ja, ik moet seizoen 2 nog steeds halen.

Seizoen 5 is min of meer het hoogtepunt van het klassieke GTST in mijn ogen. In Seizoen 6 takelt het al langzaam af (oude garde wordt langzaamaan vervangen door nieuwe garde etc.) en na Seizoen 6 is het wel klaar voor mij. In Seizoen 7 t/m 9 zitten nog wel enkele hoogtepunten (Moord op Onno P. Wassenaar, Pete Jenssens, Cliffhanger van Seizoen 8, Ludo die Huib van Groeningen een kuil laat graven) maar het klassieke GTST-gevoel is dan wel weg. Maar ik denk dat dat voor iedereen weer anders is.
Het verschil tussen Seizoen 1 en eind Seizoen 2 is al voelbaar; het is niet meer zo amateuristisch (in seizoen 1 zat er tijdens een scène tussen Laura en Peter een wildvreemde man aan de eettafel van de Alberts) en in Seizoen 2 zit er door het gehele seizoen heen spannende verhaallijnen (Sara Middelkoop, Leendert Prent, afronding verhaallijn David Harkema, juwelenzwendel met Arnie, anonieme bedreiger etc.).
Seizoen 3 is qua verhaal nóg beter dan Seizoen 2, zeker als het verhaal door het schrijverstrio Proper, Peelen en Madsen wordt geschreven. De technische facilliteiten zijn wat minder dan Seizoen 2 (minder goed beeld, tijdens een scène tussen Frits, Martine en Jef staat er opeens een complete camera naast Martine, beeldstoringen etc.) maar tegen het eind van Seizoen 3 weten de Nederlanders de kneepjes van het soap-vak wel en volgt er, vooral in de laatste weken, aan het eind van elke aflevering een verassende wending met een mooie cliffhanger.
Dus als ik jou was zou ik tot september wachten en meteen Seizoen 2, 3 en 4 tegelijk kopen en een GTST-marathon van 555 afleveringen houden
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D