Als je goed macrofoto's wilt kunnen maken moet je een macrolens kopen. Dat ga je met de 55-200 niet redden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:38 schreef Silver_Shark het volgende:
ik heb een Nikon D3100. ik heb al standaard 18- 55mm maar dat was leuk in in het begin
dus eentje met grotere bereik dus iets van :
Nikkor AF-S DX VR 55-200MM / 4-5.6G IF-ED
als ik een 55-200 neem sluit het perfect aan op mijn 18 - 55 iedergeval ik zoek nog iets waarmee ik goed macro mee kan maken.
Probeer eens een werkwoordquote:hoeveel diafragma?
Exact... Ik wilde het zelf niet in de mond nemen, maar volgens mij is het een fikse front focus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:23 schreef problematiQue het volgende:
Is wat je ziet niet het resultaat van back- of frontfocus? Heb je dat al gecheckt?
Waarom koop je deze niet, is optisch gezien een droom en kost niet veel. Voor dit geld is het te geef.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand toevallig de canon 15mm 2.8 Fish te leen voor het weekend 19-21 aug?
Ziet er leuk uit inderdaadquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom koop je deze niet, is optisch gezien een droom en kost niet veel. Voor dit geld is het te geef.
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/532-samyang14f28eosff
Volgens photozone.de is de lens erg scherp, ook bij f2.8, dus je hebt duidelijk een slecht exemplaar. Je kan desnoods in de winkel nog even snel testen of je nieuwe wel goed is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:55 schreef jack4ya het volgende:
Gebeld met de verkoper. Ze hebben nog een Tokina liggen. Dus ik mag wisselen en proberen.
Crap... Niet handig 1 dag voor je vakantie.
Als ik er niet uit kom, dan wil ik mijn geld maar terug, al zal ik daarvoor héél stevig in mijn schoenen moeten staan. 600,- is een tikkie veel voor een 'test'.
Je moet 'm van veel dichterbij nemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:05 schreef jack4ya het volgende:
Hmm. Vraag aan jullie.
Als ik de lens op 11mm zet met f2,8 en een (single) focus punt op ca 40cm... Dan lijkt er iets mis te gaan. (Met een kleiner diafragma ook, maar valt minder op.) Wellicht wil ik iets wat niet kan/mag met dit type lens, maar ergens zou ik niet weten waarom niet.
Hier (http://forums.dpreview.co(...)029&message=35137468) ook met linkjes naar voorbeeld foto's. Hier heeft men het er ook over, maar een conclusie volgt er niet echt...
(Ik ga door de grond vanwege de zooi, maar goed... Haast haast)
Beide vanaf statief met zelfontspanner
2.8 centre crop
[ afbeelding ]
2.8
[ afbeelding ]
4.5 centre crop
[ afbeelding ]
4.5 fullframe
[ afbeelding ]
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:46 schreef jack4ya het volgende:
Ok. Lens blijkt niet comatibel,met een 450d.
Dat hier ^^ ging dus over een Eos 500D (T1i)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:05 schreef jack4ya het volgende:
Hmm. Vraag aan jullie.
Als ik de lens op 11mm zet met f2,8 en een (single) focus punt op ca 40cm... Dan lijkt er iets mis te gaan. (Met een kleiner diafragma ook, maar valt minder op.) Wellicht wil ik iets wat niet kan/mag met dit type lens, maar ergens zou ik niet weten waarom niet.
Hier (http://forums.dpreview.co(...)029&message=35137468) ook met linkjes naar voorbeeld foto's. Hier heeft men het er ook over, maar een conclusie volgt er niet echt...
Van de 16-35 zie ik de meerwaarde niet als je zelf al een 17-55 hebt. De 70-200 is een leuk speeltje, maar om aan dat objectief te snuffelen zou ik als ik jou was toch een andere gelegenheid afwachten, want voor een woonkamer is die wel erg lang inderdaad dus dat zou een slechte smoes worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:10 schreef Jarno het volgende:
Ik zat er aan te denken om voor de verjaardag van mijn dochter (en met name het kinderfeestje gedeelte daarvan) eens Een Hele Leuke Lens te gaan huren (zo 1 die je toch nooit gaat kopen maar wel graag eens wilt gebruiken dus). Kost een paar tientjes maar leuk om eens ervaring op te doen met het topsegment.
Nu is dat feestje een vrijdag al en dan is het geen briljant weer. Waarschijnlijk binnen dus! Het liefst zou ik eens echt met een goede tele (70-200 L IS II f/2.8 ofzo) spelen (heb zelf een 17-55 f/2.8 van Canon op mijn 50D) maar vanaf 70mm is op een crop body niet echt leuk natuurlijk (zo groot is onze woonkamer ook niet dus waarschijnlijk kan ik geeneens voldoende afstand nemen dan).
Daarnaast ben ik zelf enorm geinteresseerd in L primes, dus ging mijn interesse uit naar met name de Canon 24mm f/1.4 (een lens van 1500 euro, die ga ik niet zo heel snel kopen zelf) aangezien die én lichtsterk is, én redelijk bruikbaar binnen gezien zijn 24mm (op crop bijna de "normale" 50mm dus). Of anders de 16-35L om een beetje flexibel te blijven maar ik vraag me af hoeveel 'beter' die echt is ivm mijn 17-55.
Andere tips, aanraders? Nogmaals, het is ook een beetje voor de fun, om eens te snuffelen aan pro objectieven, maar nu met een goede smoes.
Lijkt me ook leuk maar dat bewaar ik wel voor een keer in de stad oidquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dacht je trouwens van een tilt/shift objectief, dan kan je van die opnames maken waarbij de echte wereld er als madurodam uitziet.
Aangezien je een crop camera hebt is een 50mm erg geschikt daarvoor. 80 is wellicht te lang voor de huiskamer. 50mm 1.4 of 1.2quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk maar dat bewaar ik wel voor een keer in de stad oid. Wil nu gewoon wat mooie portretten kunnen schieten van die kinderkoppies
.
Sluit ik me ook bij aan. De 24mm lijkt me veel te veel groothoek voor de portretjes... Bovendien kun je voor de 24mm foto's je 17-55 ook prima gebruiken lijkt me.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangezien je een crop camera hebt is een 50mm erg geschikt daarvoor. 80 is wellicht te lang voor de huiskamer. 50mm 1.4 of 1.2
Ach, die paar tientjes lig ik niet wakker van. Maar de 85mm wil ik al langer mee spelen, was een leuke gelegenheid geweest nu maar blijkt dat -ie nergens te huur is zo'n beetje. Dus ik laat het ff overgaan idd denk ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:10 schreef Marc H het volgende:
Ik zou het geld lekker in mijn zak houden, en later eens een lens huren als je er echt wat aan hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |