Persoonlijk vind ik dat bij het filmen het inzoomen en tegelijkertijd uitrijden van de camera (en andersom) de enige keer waarbij je bij het filmen zoom moet gebruiken, de rest is zooo lelijkquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja, maar die techniek moet ik me nog aanleren. Ziet er tof uit, maar is mij nog niet gelukt.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:01 schreef Yvesss het volgende:
Wat gaat prima? Even Serieus, niemand doet dat toch?
ze hebben een deel van de film van transformers ermee opgenomenquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:01 schreef Yvesss het volgende:
Wat gaat prima? Even Serieus, niemand doet dat toch?
Voor filmers een genot om met voor video een extreem grote sensor te werken, zelfs op film werkt men alleen voor zeer dure producties op zulke grotequote:Op dinsdag 6 september 2011 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat er prima mee. Naar het schijnt worden er zelfs series mee opgenomen.
Wat gebruik jij?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:15 schreef Yvesss het volgende:
HeHe. Kano is zelf de Transformer. Juist Hij is de kracht achter BBC HD. I Kid You Not.
Hoe groot zijn hun sensoren dan? En wat is het mooie ervan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor filmers een genot om met voor video een extreem grote sensor te werken.
Meeste videosensoren zijn veel kleiner dan een full frame kleinbeeld sensor. En het mooie ervan (een grote sensor) is dat je voor de beeldhoek van je lens lagere dieptescherpte hebt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe groot zijn hun sensoren dan? En wat is het mooie ervan?
DOF is idd belangrijk ja.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meeste videosensoren zijn veel kleiner dan een full frame kleinbeeld sensor. En het mooie ervan (een grote sensor) is dat je voor de beeldhoek van je lens lagere dieptescherpte hebt.
Morgen ff doorkijkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.zacuto.com/the-great-camera-shootout-2011/episode-two
als je echt een goede uitleg wilt hebben.
Het is een heel economisch principe. Je kan opnames maken die goed genoeg zijn voor 10% van het budget wat je nodig hebt bij een cinemacamera. Waar gaat je opdrachtgever naar toe. Hij die het voor 100% super doet of hij die het goed genoeg doet voor 10% ...
50% van de reclames op tv zijn al met hdslr's opgenomen. Om nog maar niet te spreken over muziekvideoclips ... daar is het percentage nog veel groter.
met alle respect, maar zelfs de beste optiek van Canon voor SLR's kan niet op tegen de kwaliteit van een zeiss PL-cine objectief (ok, 3000,- per stuk), of zelfs de zeiss SLR objectieven (rond de 1000 euro).quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet te vergeten de prachtige foto optiek die je nu ook voor filmen kan gebruiken en die door een veel en veel hoger volume van productie een heel goede prijs kwaliteitsverhouding biedt. Lenzen voor een prof 35 mm filmcamera zijn gillend duur.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
met alle respect, maar zelfs de beste optiek van Canon voor SLR's kan niet op tegen de kwaliteit van een zeiss PL-cine objectief (ok, 3000,- per stuk), of zelfs de zeiss SLR objectieven (rond de 1000 euro).
Yep, heb gefilmd bij een optreden van een britse blues zanger, en heb clips gefilmd voor een promo van Johnny Walker. Heb zowel de 5Dmk2 als de 7D gebruikt, en de 7D vind ik iets beter, mits je niet meer groothoek nodig hebt. Gebruik het liefste de 25 f2 of de 24-105L.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:29 schreef Yvesss het volgende:
Is er trouwens iemand die dat doet, filmen met een DSLR? Ik heb ook een poging gewaagd omdat de mogelijkheid er is, maar daarna stop je. Onzinfunctie, alleen gewoon omdat het kan.
Wat wil je nou? We hebben nu al een paar keer gezegd dat de videofunctie door een aantal zeer grote producenten gebruikt wordt. En door consumenten. En dat het een verdomt goede filmcamera is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:45 schreef Yvesss het volgende:
En nu: even wat videomateriaal van bovengaande scribenten (Kano uitgezonderd).
Laat maar even zien. Wie zit daar op te wachten?
Je gaat niet duizenden euro's steken in youtube materiaal waar de honden geen brood van lusten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |