Ik doe mijn best het simpel te houden, maar jullie posten Marx, dus ik neem aan dat jullie dit ook wel begrijpen:
Je vraag wisselt zich veel te veel door de inleiding. Ik zou het stuk herschrijven en dan de vragen onderaan zetten, of de opmaak aan te passen met BB-code (
Ctrl+B, en/of
Ctrl+U)
quote:
Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef AgLarrr het volgende:Na een half uur puzzelen aan een inhoudelijk antwoord dat jullie stuk enigszins zou dekken, besluit ik die onderneming te staken. Ik kom er echt niet uit: jullie vraag is onhelder, er is geen kader, het stuk is wars van samenhang op vorm en inhoud en daardoor slaat de conclusie helemaal nergens op. Niet vervelend bedoeld, maar lees eens het e.e.a. over het schrijven van een goed betoog/een goede tekst.
quote:
Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:[..]
Hier kan ik mij totaal in vinden.
Ik wil er bij toevoegen dat het stuk een matige structuur heeft. Ik weet in feite nog steeds niet welke kant jullie op willen met politieke recht of onrecht. Ik zou als ik jullie was om eerst te beginnen met de geschiedenis van jullie onderwerp. Denk bijvoorbeeld aan de tijd voordat Nederland algemeen kiesrecht had voor mannen en vrouwen.
Ik zie hier veel in wat ik net wilde gaan posten, ook dat laatste.
Voor het algemeen kiesrecht hadden we een censuskiesrecht, waardoor men sowieso rijk of hoogopgeleid moest zijn om te stemmen.
Na de invoering van het algemeen kiesrecht splitste de samenleving zich in "cross-cutting cleavages" op basis van politieke voorkeur: katholieken, protestanten, liberalen en sociaal-democraten.
quote:
Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef nooit-gedacht het volgende:Hallo Allen,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zullen zelf wel allemaal universitair opgeleid zijn als je zulke reacties geeft. Ik respecteer jullie mening maar vindt het jammer dat er juist op andere forums het tegenovergestelde wordt gezegd en dat daar juist hele leuke positieve reacties worden gegeven.
Tevens is dit zelfde matige stukje opgestuurd naar een aantal politieke partijen, vanwaar wij ook leuke en positieve reacties kregen. Zouden we deze reacties ook hebben gekregen als het daadwerkelijk zo slecht geschreven zou zijn.,
Vindt het jammer, maar aangezien ik hier geen serieus antwoord zal verwachten laat ik het hier bij zitten.
dan nog de definitie van een blog: Afkortingen van Weblog. Een blog is gebouwd een interactief systeem dat het mogelijk maakt dat de beheerder allerlei onderwerpen met een inleiding maakt, en daar kan iedereen dan op reageren.
Ik geloof dat ik dat toch echt heb gedaan, maar ja jullie zullen het wel beter weten.
1Dus als ik een constructief kritiekpunt geef op de vraagstelling is er geen serieus antwoord gekomen?
Een politieke of sociale beweging die zich op opleidingsniveau organiseert is de studentenbeweging. Ook voor het beroepsonderwijs:
http://www.job-site.nl/2Deleeck is buiten de Nederlandstalige gebieden te onbekend.
Hiernaast is binnen de sociale wetenschap over het algemeen bekend dat vooral hooglopgeleiden zich organiseren omdat ze naast het bezit van meer geld, kennis etc., ook interesse voor politieke/sociale onderwerpen hebben.
Over sociaal kapitaal mis ik dit boek / info en theorieën in ieder geval:
Putnam: Bowling Alone
Ik lees graag wat meer over civil society als je dit onderwerp kiest.
Als je wilt lezen over civil society is Francis Fukuyama aan te raden, de beste socioloog/politicoloog op dit moment.
3Waarom je volgens algemene regels niet op een blog zit:In een forum draait het om allerlei meningen, in een blog reageert men op de mening in het beginartikel, waarschijnlijk is dit door je docent slecht geformuleerd, en doen jullie niks verkeerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.======================================================================
Over het feit dat er sociale klassen meer bereikt moeten worden:
Op lokaal niveau is er enorm veel mogelijk, het is de desinteresse van een groot deel van de lagere sociale klasses dat er niet geparticipeerd wordt. Bovendien zit er ook nog veel kennis van deze groep al bij de instanties die beleid uitvoeren.
Op landelijk niveau is er weliswaar minder dan op lokaal niveau beschikbaar, maar er zijn genoeg projecten (geweest), waar vooral hoog-opgeleiden zich lieten en laten horen.
Ik hoor graag op welke manieren lagere sociale klasses zich politiek nog kunnnen organiseren.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img]
Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:[..]