Je definieert politieke en sociale bewegingen niet, ik kan zo een aantal organisaties opnoemen die zich specifiek op opleidingsniveau inzetten.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:49 schreef nooit-gedacht het volgende:
Hallo,
Voor de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening hebben wij een blog moeten schrijven over sociale ongelijkheid.
Met als doel zoveel mogelijk reacties hier op te krijgen. Wij hopen dat het stuk jullie aanspreekt en dat jullie een reactie willen plaatsen.
Politiek onrecht of recht.
Politieke en sociale bewegingen zijn georganiseerd op basis van inkomen, klasse, geslacht, religie of etnische afkomst, maar niet op basis van opleidingsniveau.
Je stukje lijdt onder hetzelfde probleem als waar de participatie van lagere sociale klassen in de politiek onder lijdt: Niet iedereen heeft in zich om iets zinnigs te zeggen over enigzins complexe materie. Daar verander je zelfs met doorstroming naar het HBO weinig aan, laat staan met het op touw zetten van acties.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:49 schreef nooit-gedacht het volgende:
Wij zijn allen gestart in het MBO waar de politiek weinig al dan niet aan bod kwam, wij stroomde door naar het HBO waar we uiteindelijk veel kennis hebben opgedaan over de maatschappelijke positie van de politiek in Nederland.
Je krijgt studiepunten voor het schrijven van een op z'n zachtst gezegd matige post op Fok? Wat vindt de Onderwijsinspectie daarvan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:49 schreef nooit-gedacht het volgende:
Naar onze mening bijt de lagere klassen nog steeds het onderspit.
Ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef nooit-gedacht het volgende:
Hallo Allen,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zullen zelf wel allemaal universitair opgeleid zijn als je zulke reacties geeft.
Omdat anderen wel leuk reageren zal het wel een goed stukje zijn? Een politieke partij zal zijn eigen stemvee vast gaan afkraken als ze een matig stukje proza in hun mailbox krijgen.quote:Ik respecteer jullie mening maar vindt het jammer dat er juist op andere forums het tegenovergestelde wordt gezegd en dat daar juist hele leuke positieve reacties worden gegeven.
Tevens is dit zelfde matige stukje opgestuurd naar een aantal politieke partijen, vanwaar wij ook leuke en positieve reacties kregen. Zouden we deze reacties ook hebben gekregen als het daadwerkelijk zo slecht geschreven zou zijn.,
Vindt het jammer, maar aangezien ik hier geen serieus antwoord zal verwachten laat ik het hier bij zitten.
Nee hoor.... het zijn gewoon zeikerdjes .... die zichzelf hoger achten, wel of niet universitair opgeleid.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef nooit-gedacht het volgende:
Hallo Allen,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zullen zelf wel allemaal universitair opgeleid zijn als je zulke reacties geeft.
Dat mag hij opschrijven in zijn boek, maar voor je betoog moet je dan ook kort uitleggen wat hij daarmee bedoelt - of wat jij denkt dat hij daarmee bedoelt - en in hoeverre dat relevant is voor jouw betoog. Persoonlijk sociaal kapitaal is een vaag begrip. Wat betekent dat verschillende lezers en theoretici daar een andere definitie van kunnen hanteren. Altijd definiëren dus!quote:Hij beschrijft in zijn verklaring dat het persoonlijke sociale kapitaal van mensen belangrijker is dan, de invloed van ouders.
Hier wordt ook een heleboel genoemd, waarvan je moet bedenken of dit allemaal wel met elkaar verband houdt, zonder dat het uitgewerkt wordt. Dat komt de overtuigingskracht van je betoog niet ten goede, omdat het dan al snel nietszeggend wordt!quote:Moeten de mensen uit de sociaal lagere klasse dan meer voor hun rechten opkomen en moet de politiek meer worden afgestemd op deze klasse of laten zij het op hun beloop gaan. Karl Marx (1818-1883) zei dat wanneer je beschikt over de juiste productiemiddelen of productiefactoren je bij een bepaalde klasse hoort. In deze tijd ontdekten de arbeidersklasse dat ze werden onderdrukt, en nog steeds is dit terug te zien in de klassenstrijd tussen hoger en lagere sociale klasse. Naar onze mening bijt de lagere klassen nog steeds het onderspit.
Wie moeten die acties organiseren? De burgerij? Over wat voor een participatie heb je het? Wat bedoel je met 'meer politiek'?" Wie valt precies onder de sociaal lagere klassen? etc. etc.quote:Dit geheel vinden wij persoonlijk onterecht, en wij pleiten voor meer politiek binnen de lagere sociale klassen. Er zouden meer acties op touw gezet moeten worden om ook deze doelgroep te bereiken en zo ook hun een kans te geven om mee te participeren.
Hier kan ik mij totaal in vinden.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef AgLarrr het volgende:
Na een half uur puzzelen aan een inhoudelijk antwoord dat jullie stuk enigszins zou dekken, besluit ik die onderneming te staken. Ik kom er echt niet uit: jullie vraag is onhelder, er is geen kader, het stuk is wars van samenhang op vorm en inhoud en daardoor slaat de conclusie helemaal nergens op. Niet vervelend bedoeld, maar lees eens het e.e.a. over het schrijven van een goed betoog/een goede tekst.
quote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef AgLarrr het volgende:
Na een half uur puzzelen aan een inhoudelijk antwoord dat jullie stuk enigszins zou dekken, besluit ik die onderneming te staken. Ik kom er echt niet uit: jullie vraag is onhelder, er is geen kader, het stuk is wars van samenhang op vorm en inhoud en daardoor slaat de conclusie helemaal nergens op. Niet vervelend bedoeld, maar lees eens het e.e.a. over het schrijven van een goed betoog/een goede tekst.
Ik zie hier veel in wat ik net wilde gaan posten, ook dat laatste.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hier kan ik mij totaal in vinden.
Ik wil er bij toevoegen dat het stuk een matige structuur heeft. Ik weet in feite nog steeds niet welke kant jullie op willen met politieke recht of onrecht. Ik zou als ik jullie was om eerst te beginnen met de geschiedenis van jullie onderwerp. Denk bijvoorbeeld aan de tijd voordat Nederland algemeen kiesrecht had voor mannen en vrouwen.
1quote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef nooit-gedacht het volgende:
Hallo Allen,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zullen zelf wel allemaal universitair opgeleid zijn als je zulke reacties geeft. Ik respecteer jullie mening maar vindt het jammer dat er juist op andere forums het tegenovergestelde wordt gezegd en dat daar juist hele leuke positieve reacties worden gegeven.
Tevens is dit zelfde matige stukje opgestuurd naar een aantal politieke partijen, vanwaar wij ook leuke en positieve reacties kregen. Zouden we deze reacties ook hebben gekregen als het daadwerkelijk zo slecht geschreven zou zijn.,
Vindt het jammer, maar aangezien ik hier geen serieus antwoord zal verwachten laat ik het hier bij zitten.
dan nog de definitie van een blog: Afkortingen van Weblog. Een blog is gebouwd een interactief systeem dat het mogelijk maakt dat de beheerder allerlei onderwerpen met een inleiding maakt, en daar kan iedereen dan op reageren.
Ik geloof dat ik dat toch echt heb gedaan, maar ja jullie zullen het wel beter weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.======================================================================
Over het feit dat er sociale klassen meer bereikt moeten worden:
Op lokaal niveau is er enorm veel mogelijk, het is de desinteresse van een groot deel van de lagere sociale klasses dat er niet geparticipeerd wordt. Bovendien zit er ook nog veel kennis van deze groep al bij de instanties die beleid uitvoeren.
Op landelijk niveau is er weliswaar minder dan op lokaal niveau beschikbaar, maar er zijn genoeg projecten (geweest), waar vooral hoog-opgeleiden zich lieten en laten horen.
Ik hoor graag op welke manieren lagere sociale klasses zich politiek nog kunnnen organiseren.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
quote:Op zondag 22 mei 2011 18:35 schreef Oud_student het volgende:
Ik zal de MWD studenten eens een geheim verklappen
(linkse users svp niet kijken, i.v.m. erstige schade aan hun wereldbeeld)Zegt iets over jouw IQ als je denkt dat dat niet strookt met de meer sociale idiologie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
Leg uit, wat is de "meer sociale ideologie"?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef trancethrust het volgende:
Zegt iets over jouw IQ als je denkt dat dat niet strookt met de meer sociale idiologie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |