De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Wilde het net typen, lekker voor de Euskatel-ploegquote:
Als ze dat deden, dan hadden ze helemaal niets, nu hadden ze nog een waterkansje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:09 schreef Blik het volgende:
Snap echt heel die actie van de Euskaltel-ploeg niet. Was toch bij voorbaat gedoemd te mislukken...
Had die koplopers het lekker uit laten vechten en Contador zelf al het werk opknappen
Contador zag er ook niet flitsend uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Contador neemt te veel risico en gaat dadelijk onderuit zou ook kunnen.
Maar dat was al bekend toch, Nibali kan ook niet veel anders. Kreuziger staat al een tijdje stil verder.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nibali en Kreuziger, de nieuwe generatie behoedzame rekenaars
Hij is nu terug.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:14 schreef Blik het volgende:
Kruijswijk zal ook wel terug kunnen komen bij dat groepjes
Inderdaad, dat kon je nauwelijks een demarrage noemenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel pijnlijk voor de tegenstand. Contador had zoiets van "Hey, leuk, die plaagstootjes, ik doe er ook eentje" en hij rijdt de rest eigenlijk "per ongeluk" in de vernieling.
In 2012, ok.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Nober het volgende:
Kruijswijk gewoon de Tour laten rijden met Ten Dam, Mollema, Gesink, Sanchez, Garate...
Nee, Dupontquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Szura het volgende:
haha is die gek van een Gadret nou aan het aanvallen
Dit jaar niet meer.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Nober het volgende:
Kruijswijk gewoon de Tour laten rijden met Ten Dam, Mollema, Gesink, Sanchez, Garate...
Nu wel Gadret.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Szura het volgende:
haha is die gek van een Gadret nou aan het aanvallen
Ah het is Dupont
Lijkt me niet. Een grote ronde per jaar is voldoende voor een jonge renner.quote:
Nee, daar schiet zo'n jongen niets mee op.quote:
zo snel achter elkaar wel, maar de vuelta moet kunnenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Een grote ronde per jaar is voldoende voor een jonge renner.
Menchov en Sastre zijn in voorbereiding op de Tour lijkt me, Nibali, Scarponi en Kreuziger passen terwijl Rujano wel mee kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eens met José. Als het van Dupont en Gadret moet komen, dan is het niveau toch bedenkelijk.
Heeft toch geen nut...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:20 schreef Waaghals het volgende:
[..]
zo snel achter elkaar wel, maar de vuelta moet kunnen
jij volgt het wielrennen pas hequote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Menchov en Sastre zijn in voorbereiding op de Tour lijkt me, Nibali, Scarponi en Kreuziger passen terwijl Rujano wel mee kan.
Kreuziger is wel iemand die lang kan blijven hangen in een tweede groepje of morgen een derde groepje. Kruijswijk zal toch een paar keer goed afstand moeten nemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:20 schreef Szura het volgende:
Ik ben niet onder de indruk van Kreuziger.
Wellicht is Kruijswijk niet eens zo kansloos voor die witte trui als beweerd wordt.
Hoop het niet voor zequote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Menchov en Sastre zijn in voorbereiding op de Tour lijkt me, Nibali, Scarponi en Kreuziger passen terwijl Rujano wel mee kan.
Menchov rijdt geen Tour en weet pas sinds vandaag dat Geox de Vuelta rijdt. Dit was zijn hoofddoel dit jaar.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Sastre is gewoon gedaan, over. Misschien nog wel eens een ritje met een lange ontsnapping, maar een klassement... nah.quote:
Rodriguez.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:24 schreef Nober het volgende:
Wie was dat net? Wat een tempo, volgens mij Katusha
11e volgens mij.quote:
Kreuziger en Nibali vind ik gewoon geen renners voor de Giro, veel meer voor de Tour of de Vuelta.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:29 schreef Szura het volgende:
Scarponi en vooral Kreuziger en Nibali stellen me toch wel teleur.
Die laatste bocht kreeg Rujano alle ruimte om voorbij te komen, maar Rujano vertrouwde het niet wel mooi om te zien!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:29 schreef Blik het volgende:
Volgens mij hadden Rujano en Contador niet echt overlegd, als ik kijk naar de manier hoe Rujano over de streep ging
Alleen gaat Nibali zo wel een Giro-winst pakken of Contador moet Rujano nog enkele malen op sleeptouw nemen. Het grote rekenen is al bezig.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:29 schreef Szura het volgende:
Scarponi en vooral Kreuziger en Nibali stellen me toch wel teleur.
Niks mis mee. Is toch heerlijk man.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:37 schreef Nober het volgende:
Lelijke rondemiss, met d'r zwarte korte haren...
En na 2 weken koers nog geen een lange ontsnapping die het tot het einde heeft volgehouden. Morgen op de Zoncolan zal ook wel niet worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:37 schreef franklop het volgende:
Na 2 weken koers pas 1 man met meer dan 1 ritzege, gebeurd ook niet vaak
Een podiumplek is ook mooi.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:45 schreef Drebbelman het volgende:
Kan Anton wel zeggen dat ie niet voor het klassement rijdt, maar als hij zo blijft rijden kan hij zijn etappe overwinning wel op zijn buik schrijven.
Je weet maar nooit, misschien is een tweede plaats achter Contador wel goed genoeg voor de overwinning.quote:
Ik denk dat Rujano die pakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je weet maar nooit, misschien is een tweede plaats achter Contador wel goed genoeg voor de overwinning.
laat het Arcee niet horenquote:
Nu 2.48 achterstand op de nummer 2 Nibali, als hij zo doorgaat kan hij dat gat zondag al hebben overbrugd.quote:
Is dat een running gag op de belg? Of verschuift het ooit niet?quote:
zoiets kan je natuurlijk niet aannemen dat het nu weer gebeurt, zo ervaren is hij natuurlijk niet in grote rondes.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:30 schreef TheArt het volgende:
Kruijswijk kan naar een plek in de top-15 uitkijken, een zelfde prestatie als Bauke vorig jaar. Zeker aangezien hij in de 3e week van een grote ronde veel minder verzwakt vergeleken met de rest. Zijn sterkste week in de Giro vorig jaar was die 3e week.
Eigenlijk is het ook maar normaal, want 2006 was de laatste keer dat een Tourfavoriet met topvorm aan de start van de Giro stond. Dat Contador hier anderhalve minuut op Kreuziger en Gadret pakt is niet vreemd, in de Tour doet hij dat ook. Ik ben benieuwd of hij de 9 minuten voorsprong die Basso in 2006 had gaat verbeteren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:20 schreef DeeBee het volgende:
Tijdsverschillen beginnen te lijken op die zieke voorsprong toen Basso plat gespoten de Giro won...
Bertje wel erg sterk.
Het tijdsverschil is zeker niet vreemd, het gemak waarmee wel een beetje. Maar dat gold ook voor Basso destijds, die reed gewoon op tempo en zonder uit z'n zadel te komen iedereen uit het wielquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook maar normaal, want 2006 was de laatste keer dat een Tourfavoriet met topvorm aan de start van de Giro stond. Dat Contador hier anderhalve minuut op Kreuziger en Gadret pakt is niet vreemd, in de Tour doet hij dat ook. Ik ben benieuwd of hij de 9 minuten voorsprong die Basso in 2006 had gaat verbeteren.
Prachtig gezicht was dat en vooral leuk met het commentaar van de Belgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:35 schreef Gillingham het volgende:
Die dames 30 cm door de knieën om Rujano te kussen.
Mijn italiaans is bijzonder slecht..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:23 schreef Sheepcidus het volgende:
Geen Crostis morgen
http://www.gazzetta.it/Sp(...)s-801275796434.shtml
http://nos.nl/artikel/242093-giro-schrapt-afdaling-crostis.htmlquote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:37 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Mijn italiaans is bijzonder slecht..
edit: met google translate wordt het wel een grappig verhaal trouwens
Zouden ze daar echt op koersen? De kans bestaat dat je met een tweede plek alsnog een grote ronde op je naam krijgt is best aanwezigquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je weet maar nooit, misschien is een tweede plaats achter Contador wel goed genoeg voor de overwinning.
Misschien niet bewust. Maar Contador is zoveel beter dat op een gegeven moment de rest voor de tweede plaats gaat koersen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zouden ze daar echt op koersen? De kans bestaat dat je met een tweede plek alsnog een grote ronde op je naam krijgt is best aanwezig
Wordt leuk voor jaaroverzichten. "Hier zien we Giro-winnaar Nibali/Scarponi/Menchov kansloos lossen op de Etna. Hier wordt hij weggeblazen op de Grossglockner en hier wordt hij belachelijk gemaakt op de Zoncolan. Het puntenklassement werd trouwens gewonnen door Roberto Ferrari, die zien we hier op 5 fietslengten 4e worden in een sprint"quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zouden ze daar echt op koersen? De kans bestaat dat je met een tweede plek alsnog een grote ronde op je naam krijgt is best aanwezig
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wordt leuk voor jaaroverzichten. "Hier zien we Giro-winnaar Nibali/Scarponi/Menchov kansloos lossen op de Etna. Hier wordt hij weggeblazen op de Grossglockner en hier wordt hij belachelijk gemaakt op de Zoncolan. Het puntenklassement werd trouwens gewonnen door Roberto Ferrari, die zien we hier op 5 fietslengten 4e worden in een sprint"
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:30 schreef Beregd het volgende:
monte pura ( very hard), sella razzo ( very long climb with the 3 last km with section at 15%) and tualis ( already done last year)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nee, het wordt deze:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:49 schreef franklop het volgende:
zullen wellicht die alternatieve route doen, waar dan drie kleinere bergjes in zaten ofzo
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:13 schreef Ericr het volgende:
Buitenblad de Zoncolan maar op dan, Riis-style.
Met of zonder doping.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:13 schreef Ericr het volgende:
Buitenblad de Zoncolan maar op dan, Riis-style.
Steakje vanavond en Clentadope rijdt morgen weer als een speer. Rujano zal op zijn kinderfietsje ook wel buitenblad rijden morgen maar dat is alleen omdat zijn buitenste blad 39 tandjes heeft.quote:
Viel wel mee hoor, alleen Rujano en Contador die wat actie lieten zien en de rest die machteloos achterbleef. Verder was het wel leuk dat Weening en Hoogerland voorop zaten tot de laatste klim maar toen het echt losbarstte waren alle vroege vluchters op 1 na volledig gezien. Het was wel een leuke etappe maar redelijk voorspelbaar aan het eind.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:29 schreef El_Borracho het volgende:
Zo da's balen, blijkbaar was het vandaag een mooie rit en ik heb er door andere verplichtingen niets van gezien.
Vind er weinig menselijks meer aan met die epo koppen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:23 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
hier kan ik dus geen genoeg van krijgen.
De Giro samengevat in twee woorden, je kan zelfs het eerste woord laten vallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Viel wel mee hoor, alleen Rujano en Contador die wat actie lieten zien en de rest die machteloos achterbleef. Verder was het wel leuk dat Weening en Hoogerland voorop zaten tot de laatste klim maar toen het echt losbarstte waren alle vroege vluchters op 1 na volledig gezien. Het was wel een leuke etappe maar redelijk voorspelbaar aan het eind.
idd. vraag me ook af of de Giro organisatie de geleden schade kan verhalen op de UCI (er werden blijkbaar zelfs 1000 bomen in de afdaling van de Crostis gekapt, als je de media mag geloven.)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:42 schreef Szura het volgende:
Toch wel een erg vreemde gang van zaken.
- Renners vinden de rit veilig genoeg om te rijden
- Giro-organisatie ziet ook geen problemen
- UCI haalt hem tegen de zin van de organisatie uit het parcours
Het zijn de ploegen die bij de UCI zijn gaan klagen, waarom zouden de renners dan ineens boos worden op de UCI?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:54 schreef Szura het volgende:
Vraag me ook af of dit nog gevolgen gaat hebben voor de relatie renners-UCI. Die is al niet al te best en als het gegaan is als Zomegnan zegt, staan ze opnieuw lijnrecht tegenover elkaar.
Verrassend als dat inderdaad de gang van zaken was. De renners hadden immers in eerste instantie het parcours goedgekeurdquote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:33 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het zijn de ploegen die bij de UCI zijn gaan klagen, waarom zouden de renners dan ineens boos worden op de UCI?
Tour de France in een notendop heb je nu verteld. Wielrennen in het algemeen trouwens.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:22 schreef Blik het volgende:
Toen ik het gisterenavond las dacht ik, verstandige beslissing. Maar als ik nu lees hoe het gegaan is heb ik er toch een nare nasmaak bij. De etappe van vandaag wordt gewoon enorm voorspelbaar nu.
Groep ontsnapt
Peloton houdt voorsprong groep uiteindelijk beperkt, blijft verder allemaal bij elkaar tot de Zoncolan
Tempo gaat omhoog vanaf de Zoncolan, toppers blijven tot 5-3 km voor de finish bij elkaar. Wellicht paar speldenprikjes van de subtop
Rujano demarreert
Contador reageert
Scarponi op het buitenblad erachtaan, maar valt na 100 meter terug
Ondertussen worden koplopers ingehaald
Contador demarreert op een kilometer van de streep en wint de etappe
Ik heb vanmiddag een verjaardag, wel fijn om te weten dat ik niet weer binnen een uur in de auto moet stappen
Etappes als vandaag maken de Giro zo anders. Maar nu is het niet meer boeiend vandaagquote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:29 schreef Temlin het volgende:
[..]
Tour de France in een notendop heb je nu verteld. Wielrennen in het algemeen trouwens.
Je kon niet bij de jarige kijken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:22 schreef Blik het volgende:
Ik heb vanmiddag een verjaardag, wel fijn om te weten dat ik niet weer binnen een uur in de auto moet stappen
hehe, ze zien me al aankomen. Dat ik om 16:00 even een uurtje naar boven ga om wielrennen te kijkenquote:
Best triest om tegen de organisatie te zeggen dat het OK is en dan wat lafjes toch bij de UCI te gaan klagen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:33 schreef Ereinion het volgende:
Het zijn de ploegen die bij de UCI zijn gaan klagen, waarom zouden de renners dan ineens boos worden op de UCI?
De mentaliteitsomslag van twee jaar geleden werktquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:10 schreef du_ke het volgende:
Rabo attent mee met de ontsnappingen dit jaar.
quote:thijszonneveld Thijs Zonneveld
Er zit vandaag nog precies drie kilometer Crostis in het parcours. Weg is bekalkt met scheldwoorden.
quote:thijszonneveld Thijs Zonneveld
Bastardi, lafaarden, klootzakken, baby's, broekenpoepers. #isweereenswatandersdanhupenolé
Met welk nut stuur je Tankink mee? Geen kat die gelooft dat hij ook maar enige kans maakt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De mentaliteitsomslag van twee jaar geleden werkt
Nou en, Tank is een baasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:26 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Met welk nut stuur je Tankink mee? Geen kat die gelooft dat hij ook maar enige kans maakt.
Ik zie Contador die tijden wel rijden...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:16 schreef SuikerVuist het volgende:
Erg benieuwd naar de klimtijden op de Zoncolan. Ik verwacht niet meteen dat de tijden van Simoni, Piepoli en Andy Schleck zullen worden geevenaard.
Dat zou ik niet willen zeggen, plaatsen 2 en 3 zijn denk ik vanavond nog niet bekend.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef El_Borracho het volgende:
Vanavond staat het eindklassement in de Giro al zo goed als vast.
Teletekst zegt 14:07 uurquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:05 schreef Bombvis het volgende:
Sporza zou toch vanaf 2 uur beginnen met uitzenden? Of is dat verplaatst naar half 3 omdat de Crostis eruit is?
14:05 dacht ik, het begint dus nu.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:05 schreef Bombvis het volgende:
Sporza zou toch vanaf 2 uur beginnen met uitzenden? Of is dat verplaatst naar half 3 omdat de Crostis eruit is?
Ah, ik zie het inderdaad, Sporza gaat nu beginnen. Bedankt, dan staat het verkeerd op de Sporza-sitequote:
Puur omdat het wat smal is, verder zat bergen gezien waar de het net zo hard naar beneden gaat naast de weg, of met van die lekkere blokken langs de weg zodat je gelanceerd wordt ofzoquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:09 schreef Felagund het volgende:
Die matrassen/vangnetten waren wel nodig geweest.
Het "ravijn" zag er idd op zich nog goed uit, niet één groot stijl stuk naar beneden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Puur omdat het wat smal is, verder zat bergen gezien waar de het net zo hard naar beneden gaat naast de weg, of met van die lekkere blokken langs de weg zodat je gelanceerd wordt ofzo
klein stukje Crostis, verder is de etappe dus een stuk korterquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Hoolii het volgende:
Vraagje, ik zit op werk en zie net dat de Crostis eruit is.
Is daar nog iets voor terug gekomen of gaan ze nu direct naar de Zoncolan?
tja is het ook absurd dat ze in april als een gek over karrensporen in Noord Frankrijk denderen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef tong80 het volgende:
Wat een absurde afdaling. Dat ze dat gewoon plannen.
Hij is vervangen door de Tualis volgens mij, een beklimming van 2e categoriequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Hoolii het volgende:
Vraagje, ik zit op werk en zie net dat de Crostis eruit is.
Is daar nog iets voor terug gekomen of gaan ze nu direct naar de Zoncolan?
Ik vind het toch wat anders, dat is een eendagskoers, ik zou het jammer vinden als Contador hier pech krijgt en daardoor de ronde zou verliezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja is het ook absurd dat ze in april als een gek over karrensporen in Noord Frankrijk denderen?
Onzin, pech krijgen in een eendagswedstrijd is in de eerste plaats die wedstrijd verliezen wat voor een klassieke renner even erg is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het toch wat anders, dat is een eendagskoers, ik zou het jammer vinden als Contador hier pech krijgt en daardoor de ronde zou verliezen.
Een eendagsrenner heeft meestal meerdere kansen in een jaar, terwijl een ronde renner zich vaak maar op één grote ronde concentreert. Dat is mijn inziens wel een verschil. Zo'n parcours is in een grote ronde wat mij betreft niet echt nodig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:28 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Onzin, pech krijgen in een eendagswedstrijd is in de eerste plaats die wedstrijd verliezen wat voor een klassieke renner even erg is.
Maar dat is ook niet de reden dat hij eruit gehaald is, het feit dat de volgwagens 28 kilometer niet achter de renners zaten is de reden. Als je dus een lekke band had gehad, had je een groot probleem gehadquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een eendagsrenner heeft meestal meerdere kansen in een jaar, terwijl een ronde renner zich vaak maar op één grote ronde concentreert. Dat is mijn inziens wel een verschil. Zo'n parcours is in een grote ronde wat mij betreft niet echt nodig.
Ik vind dat ze er wel te laat uit hebben gehaald, met al die veiligheidsmaatregelen hadden ze het er net zo goed in kunnen laten zitten.
ik snap alleen niet dat dat nu pas een probleem wordt, het parcour is al langer bekend.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:36 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Maar dat is ook niet de reden dat hij eruit gehaald is, het feit dat de volgwagens 28 kilometer niet achter de renners zaten is de reden. Als je dus een lekke band had gehad, had je een groot probleem gehad
Ja klopt, maar ze komen er nog steeds wel heel laat achter. Die berg ligt er al een tijdje.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:36 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Maar dat is ook niet de reden dat hij eruit gehaald is, het feit dat de volgwagens 28 kilometer niet achter de renners zaten is de reden. Als je dus een lekke band had gehad, had je een groot probleem gehad
Dat is dan nu ook de discussie die o.a. bij Sporza gevoerd wordt, waarom nu pasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
ik snap alleen niet dat dat nu pas een probleem wordt, het parcour is al langer bekend.
Om toch nog een beetje spektakel (in dit geval controverse) te hebben. Men is al een jaar aan het lullen over deze Giro, dit zou de spectaculairste ooit worden en het is voorlopig (en we zitten toch al op 2/3e van de wedstrijd) eigenlijk een ontzettende tegenvaller en het lijkt er niet op dat er nog veel staat te gebeuren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dat is dan nu ook de discussie die o.a. bij Sporza gevoerd wordt, waarom nu pas
Mee eens, maar het bewijst volgens mij alleen dat de renners de koers maken. Vorig jaar was natuurlijk briljant, en dan is dit jaar wel een afknapper, maar ik denk dat de overmacht van Contador en de passieve houding van de rest daar voor 90% verantwoordelijk voor zijn. Minstens.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Om toch nog een beetje spektakel (in dit geval controverse) te hebben. Men is al een jaar aan het lullen over deze Giro, dit zou de spectaculairste ooit worden en het is voorlopig (en we zitten toch al op 2/3e van de wedstrijd) eigenlijk een ontzettende tegenvaller en het lijkt er niet op dat er nog veel staat te gebeuren.
Yah, dit kan wel eens de dufste Giro in tijden worden. Zelfs die Basso met overmacht won had tenminste nog wat hilarische controverse met Simoni's gezever.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Om toch nog een beetje spektakel (in dit geval controverse) te hebben. Men is al een jaar aan het lullen over deze Giro, dit zou de spectaculairste ooit worden en het is voorlopig (en we zitten toch al op 2/3e van de wedstrijd) eigenlijk een ontzettende tegenvaller en het lijkt er niet op dat er nog veel staat te gebeuren.
Hopelijk let Zomegnan op. Tuurlijk mag er qua parcours wat spektakel inzitten, maar met zijn overkill bereikt hij dus weinig, het garandeert helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mee eens, maar het bewijst volgens mij alleen dat de renners de koers maken.
Inderdaad. Maar of het écht boeiend wordt is dus eigenlijk gewoon een kwestie van geluk. Ben wel benieuwd naar de Tour van dit jaar, Contador zal daar tenminste wel wat meer tegenstand hebben...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hopelijk let Zomegnan op. Tuurlijk mag er qua parcours wat spektakel inzitten, maar met zijn overkill bereikt hij dus weinig, het garandeert helemaal niets.
Precies, zelf nieuwe binnenbanden meenemen als renner.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:38 schreef Maver24 het volgende:
Vroeger moest je ook zelf je fiets repareren als je pech had. Toen hoorde je niemand. Wel lang geleden vroeger trouwens
Dat ís het al. Alleen de etappe met de strade was het kijken waard, vandaag wás de enige etappe die nog interessant had kunnen worden, (en dan niet voor de strijd om het roze, want de andere ploegen hebben dat overduidelijk allang opgegeven), voor de rest gaat het nergens meer over.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:44 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Yah, dit kan wel eens de dufste Giro in tijden worden.
Ja, bijzonder raar. Mensen die bepaalde gebeurtenissen niet in perspectief kunnen plaatsen, moet het wel zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel aparte omslag, eerst werd de giro alleen maar opgehemeld om het geweldige parcours, nu is het opeens allemaal té.
9'52" met nog 71 km te gaanquote:
Als hij met een dergelijke voorsprong straks aan de Zoncolan kan beginnen, dan heeft hij nog best kans ook. Hopelijk houden de klassementsmannen nog even de benen stil...quote:
3 mindere namen waaronder Tankinkquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef Nober het volgende:
Wie zit er in de kopgroep? Ik zet het nu pas op...
Tankink, Rabottini en Brambilla (typo's daargelaten)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef Nober het volgende:
Wie zit er in de kopgroep? Ik zet het nu pas op...
Aan het parcours ligt het niet, maar aan de onwil of domheid van de andere ploegen om het Contador en zijn ploeg moeilijk te maken. En de enige etappe waar Saxo of Contador bij toeval nog in de problemen zou kunnen raken, is ook nog eens vakkundig de nek omgedraaid. Deze Giro gaat nergens meer over.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hopelijk let Zomegnan op. Tuurlijk mag er qua parcours wat spektakel inzitten, maar met zijn overkill bereikt hij dus weinig, het garandeert helemaal niets.
Ik denk dat een kwartier niet eens genoeg isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Zou 10 minuten bij de voet van de slotklim genoeg zijn?
Want dan wint Cavendish....quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:22 schreef Ereinion het volgende:
Alleen een parcours waar geen enkele aankomst bergop in zat had dit een spannende Giro kunnen maken.
De accu is weer geladenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:25 schreef Atreidez het volgende:
Contador een andere fiets met nieuwe batterijen
Nee, bergop finish, niet helemaal geen bergen. Wel goed lezen hèquote:
Als Menchov top was geweest en Contador met de tour in zijn achterhoofd niet helemaal top, is hij op Andy en Contador na de beste ronderenner. Maar ja...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:26 schreef El_Borracho het volgende:
Contador heeft met dit deelnemersveld in geen enkele grote ronde (vuelta, giro of tour) concurrentie.
De Schlecks, Evans, Gesink, Sanchez, Basso en Vandenbroeck worden gemist.
Op zich klopt dat wel, Rodriguez eindigde vorig jaar in de Tour op 11:37, Kreuziger op 11:54. Eigenlijk logisch dat diezelfde figuren nu weer op een grote afstand gereden worden. Het is eigenlijk alleen Menchov en misschien Anton die hier onder niveau presteren, de andere zijn gewoon 3 klassen minder dan Contador.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:26 schreef El_Borracho het volgende:
Contador heeft met dit deelnemersveld in geen enkele grote ronde (vuelta, giro of tour) concurrentie.
De Schlecks, Evans, Gesink, Sanchez, Basso en Vandenbroeck worden gemist.
Ach, wel paar aardige ritjes gezien. Etappes van Weening en De Clerk waren goed te bekijken. Volgend jaar Contador maar verbannen en Vinokourov binnenhalen met de belofte dat hij geen dopingcontroles hoeft te ondergaann. Dan wordt het weer leukquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat ís het al. Alleen de etappe met de strade was het kijken waard, vandaag wás de enige etappe die nog interessant had kunnen worden, (en dan niet voor de strijd om het roze, want de andere ploegen hebben dat overduidelijk allang opgegeven), voor de rest gaat het nergens meer over.
Mja, Rodriguez verdubbelde zijn achterstand in die erbarmelijk slechte tijdrit, voor de rest hoorde die bij het groepje Gesink, VDB, Hesjedal.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:33 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Op zich klopt dat wel, Rodriguez eindigde vorig jaar in de Tour op 11:37, Kreuziger op 11:54. Eigenlijk logisch dat diezelfde figuren nu weer op een grote afstand gereden worden. Het is eigenlijk alleen Menchov en misschien Anton die hier onder niveau presteren, de andere zijn gewoon 3 klassen minder dan Contador.
doet een beetje denken aan de tour van 2 jaar gelden, ff wegrijden op de belachelijk lichte klim naar Andorra, en was het voor de rest behoorlijkquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:22 schreef Ereinion het volgende:
Tot nu toe is de Giro nog helemaal niet zwaar geweest. De Etna is een klim waar ze zelfs in Frankrijk tientallen van hebben, Grossglockner heeft een paar steile kilometers, maar is geen heel zware klim, desondanks is alle spanning er al uit. Komt gewoon doordat Contador zo dominant is. Alleen een parcours waar geen enkele aankomst bergop in zat had dit een spannende Giro kunnen maken.
Als Contador niet mag starten, dan kunnen ze de Tourzege nu al aan Schleck geven...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:39 schreef UltraR het volgende:
Hopen maar dat Contador niet mag starten in de tour. Dan wordt het tenminste nog spannend.
Echt niet, Gesink wint dit jaar de Tour mét of zonder Contador...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Contador niet mag starten, dan kunnen ze de Tourzege nu al aan Schleck geven...
Gesink is in het tijdritten vooruit gegaan, maar bergop gaat het dit seizoen met hangen en wurgen...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Echt niet, Gesink wint dit jaar de Tour mét of zonder Contador...
Jawel hoor, Gesink, Vandenbroeck, Schleck... wen maar vast aan het tijdperk 'Benelux'.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gesink is in het tijdritten vooruit gegaan, maar bergop gaat het dit seizoen met hangen en wurgen...
Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over.
Idd, en die Italianen meteen uit zijn wiel te schuddenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:43 schreef Chiappucci het volgende:
Ik heb alleen al zin om de Tank straks bij de eersten de Zoncolan op te zien draaien
Tzou mooi zijn, maar moet het nog zien het Gesink dit jaar. Hij viel me erg tegen in de Waalse klassiekers, maar goed, dat is ook niet zijn echte specialiteit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Jawel hoor, Gesink, Vandenbroeck, Schleck... wen maar vast aan het tijdperk 'Benelux'.
Hij is wel constant in de rittenkoersen dit jaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gesink is in het tijdritten vooruit gegaan, maar bergop gaat het dit seizoen met hangen en wurgen...
Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over.
Er is er natuurlijk maar één die serieuze concurrentie is voor Contador en die rijdt nu in Californië.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:33 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Op zich klopt dat wel, Rodriguez eindigde vorig jaar in de Tour op 11:37, Kreuziger op 11:54. Eigenlijk logisch dat diezelfde figuren nu weer op een grote afstand gereden worden. Het is eigenlijk alleen Menchov en misschien Anton die hier onder niveau presteren, de andere zijn gewoon 3 klassen minder dan Contador.
Evans?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er is er natuurlijk maar één die serieuze concurrentie is voor Contador en die rijdt nu in Californië.
In rittenkoersen is de tijdrit de crux, in grote ronden is dat het klimmen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is wel constant in de rittenkoersen dit jaar.
Lars Boom natuurlijkquote:
Nee serieus, Evans is ook een klassementsrenner en podiumkandidaat in de Tour, al doelde ratjetoe op Schleck.quote:
Gezien zijn carrièreverloop niet vreemd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Horner, de man die op zijn 39e nog progressie blijft maken
Ik denk niet dat Evans even goed is als een Schleck of Contador. Blijft een outsider, maar zie ik niet als favorietquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee serieus, Evans is ook een klassementsrenner en podiumkandidaat in de Tour, al doelde ratjetoe op Schleck.
Dus zó deden ze het, moet hij gedacht hebben bij recente bekentenissen van landgenotenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Horner, de man die op zijn 39e nog progressie blijft maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |