abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2005 @ 10:18:31 #201
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25082955
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:46 schreef Pheno het volgende:
5 graden met droogpak, nah, hoeft niet hoor. Ik heb 2 semi drysuits voor dat soort gevalletjes. Overigens denk ik dat je je rescue beter in Nederland kan halen. Het zicht is hier minder over het algemeen, de omstandigheden wat bar. Dan heb je pas een idee wat het is om iemand te moeten redden. *herinnert zijn rescue cursus nog in november 2003
En ik kan je vertellen dat ook dat niet lijkt op de praktijk

En ja, met 5 graden kan ik in natpak. Alleen ik doe het niet. Sterker nog, ik heb al jaren niet meer nat gedoken. Tis droog of zwembroek, geen tussenweg
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_25083355
Tuurlijk zal het niet lijken op de werkelijkheid, maar meer dan in warm water met een zicht van 30+ meter. En ik hoop dat ik die werkelijkheid niet hoef te ondervinden.

Maar goed, ik ga eerst rustig beginnen, ik heb al een half jaar niet meer gedoken. Astma enzo :|
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:27:42 #203
139643 lilalush
smells good
pi_40273260
Over een aantal weken ga ik mijn Padi Open water halen in Egypte. Ik heb een paar jaar geleden een ooroperatie gehad waarbij ik een nieuw trommelvlies heb gekregen en waarbij de botjes (hamer, stijgbeugel en aambeeld) zijn vervangen door plastic exemplaren.
Ik heb vorig jaar een duik van 15 meter diep gedaan en helemaal geen last gehad van dat oor. Moet ik voor ik aan mijn Padi ga beginnen een gezondheidsverklaring van mijn arts hebben? Bij mijn vorige duik (dat was bij een Padi school op de Gili islands) deden ze er helemaal niet moeilijk over.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 07:29:04 #204
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40504500
Ik heb net mijn padi open water gehaald in Indonesie (Sulawesi, bunaken eiland) Het koraal is echt geweldig daar, nagenoieg onbeschadigd en de kleuren en vissen magistraal!! Ik heb al zoveel gezien, zoals zeepaartdjes, enorme napoleon vissen, manta rays, schildpdden, leafvissen, enorme scholen tonijnen, enorm veel clownvisjes, batfishes, murenes, pipefish, garden eels, etc.. etc...

Je weet van gekkigheid niet waar je moet kijken. De school ( http://www.twofishdivers.com/ )erg goed, alles is er en het matreiaal en de lessen uitstekend. Ik ben nu bezig met mijn advanced (5 adventure dives) Vannacht ga ik mijn eerste nightdive doen, later ook nog een wreck dive op een nederlandskoopvaardijschip dat tot zinken is gebracht door de japanners in wo2) verder doe ik peak buoyancy, navigation en deep (30 meter)

Aanrader dus!!

Happy diving, BHFH
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_40504617
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:27 schreef lilalush het volgende:
Over een aantal weken ga ik mijn Padi Open water halen in Egypte. Ik heb een paar jaar geleden een ooroperatie gehad waarbij ik een nieuw trommelvlies heb gekregen en waarbij de botjes (hamer, stijgbeugel en aambeeld) zijn vervangen door plastic exemplaren.
Ik heb vorig jaar een duik van 15 meter diep gedaan en helemaal geen last gehad van dat oor. Moet ik voor ik aan mijn Padi ga beginnen een gezondheidsverklaring van mijn arts hebben? Bij mijn vorige duik (dat was bij een Padi school op de Gili islands) deden ze er helemaal niet moeilijk over.
In Egypte (en andere landen die leven van het duiken) doen ze nooit moeilijk over gezondheidsverklaringen. Als je voor je eigen gemoedsrust zo'n verklaring wilt hebben zou ik dat altijd doen.
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 07:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb net mijn padi open water gehaald in Indonesie (Sulawesi, bunaken eiland) Het koraal is echt geweldig daar, nagenoieg onbeschadigd en de kleuren en vissen magistraal!! Ik heb al zoveel gezien, zoals zeepaartdjes, enorme napoleon vissen, manta rays, schildpdden, leafvissen, enorme scholen tonijnen, enorm veel clownvisjes, batfishes, murenes, pipefish, garden eels, etc.. etc...

Je weet van gekkigheid niet waar je moet kijken. De school ( http://www.twofishdivers.com/ )erg goed, alles is er en het matreiaal en de lessen uitstekend. Ik ben nu bezig met mijn advanced (5 adventure dives) Vannacht ga ik mijn eerste nightdive doen, later ook nog een wreck dive op een nederlandskoopvaardijschip dat tot zinken is gebracht door de japanners in wo2) verder doe ik peak buoyancy, navigation en deep (30 meter)

Aanrader dus!!

Happy diving, BHFH
Ah, weer iemand bevangen door het duikvirus, join the club!
pi_40505100
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

In Egypte (en andere landen die leven van het duiken) doen ze nooit moeilijk over gezondheidsverklaringen. Als je voor je eigen gemoedsrust zo'n verklaring wilt hebben zou ik dat altijd doen.
[..]

Ah, weer iemand bevangen door het duikvirus, join the club!
Zucht....nog minder plek onder water.......

Welkom hoor
  zondag 6 augustus 2006 @ 09:54:17 #207
155034 scubamen
www.diving-im.com
pi_40534413
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:27 schreef lilalush het volgende:
beste lilalush, als je aan een padi opleiding wilt beginnen dien je ten alle tijde een medische verklaring in te vullen, als je een van de vragen die daar in voorkomen met ja beantwoord dien je een medische verklaring van een arts te overleggen, waarin duidelijk staat dat je geschikt bent voor de duiksport, dus ondanks alle andere verhalen en je eigen ervaring en om straks teleurstelling te voorkomen ga eerst na een arts laat die medische verkaring invullen.
Hier vind je zo'n verklaring
http://www.diving-im.com/formulieren/MEDISCHE%20VERKLARING.pdf

veel plezier met je opleiding Juul
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:34 #208
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40867214
inmiddels zit het duiken er weer op. Ik heb naast mijn padi open water, ook mijn advanced gehaald en daarna nog 22 duiken gemaakt, (vaak 3 per dag) bunaken is echt zeer aan te bevelen voor het duiken (echter niet voor het nightlife ;-) ) Ik kan me nauwlijksvoorstellen dat er nog veel mooiere plekken zijn om te duiken. (hoewel elke plek weer andere verassingen zal hebben natuurlijk)

mn zuurstof verbruik is oolk enorm verbeterd trouwens. waar ik in het begin nog maar zon 40-50 minuten deed met 200 bar (ascent bij 40) deed ik er aan het eind bij een zelfde multilevelpatroon 60 a 70 minuten mee. diepste duik 38 meter, patroon van de duken was meestal bij de eerste duik van de dag afdalen tot rond de 30 meter diep, de 2e tot 25 en de 3e 20 oid) met name de walldives van bunaken zijn spectaculair, maar de ondiep gelegen koraaltuinen zijn ook onwaarschijnlijk mooi (en vaak helemaal onbeschadigd) ook heb je voor de afwiseling een leuk scheepswrak, interessante mugdives (zandbodem met hele rare wezens zoals frogfish)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_41238316
Ik heb inmiddels mijn 1* NOB in NL gehaald en ben bezig 2* te worden:)
Ik ga in januari naar Phuket (Thailand) op vakantie om daar een beetje te duiken. Heeft iemand hier wel eens gedoken en ervaring mee? Welke duikscholen en duiksteks zijn aan te raden? Hoe beviel het?

Ik heb al wat zitten googlen en programma's gevonden met 4 duiken per dag! Is dat wel normaal? Bij ons is altijd geleerd om niet meer dan 2 duiken per dag te maken.
blub blub
  woensdag 6 september 2006 @ 11:46:36 #210
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_41544674
4 duiken per dag is idd wel wat veel voor de "normale" sportduiker, maar dit hangt natuurlijk sterk af van de tijd/diepte natuurlijk. Ik ken plekken waar ze onverantwoord continue elke duik tegen de max aanduiken zonder extra maatregelen. Beetje onverantwoord, maar goed.

Wij duiken regelmatig zelf wel 3 a 4 duiken per dag als instructeur zijnde, maar dit is elke duik met een andere groep. En tegenwoordig duiken we als instructeurs/begeleiders eigenlijk alleen nog maar met nitrox. Hiervoor heb ik gewerkt als instructeur bij een school waar ze ongeveer 6 a 7 per dag maakte, maar dat zijn duiken voor beginners maar dat zijn meer 20min@5-7mtr duiken.

Ik raad het je in ieder geval aan als je het doet, om zeker een aantal dagen voordat je weer terugvliegt te minderen met het aantal duiken (max 2) en de laatste dag zeker 24 uur aan te houden voordat je vliegt.
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:35:26 #211
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41566420
4 duiken per dag lijkt e wat veel. 3 is ok, maar je moet er ook rekening mee houden dat je steeds minder diep mag. dus bv niet de 3e duik naar hamerhaaien duiken op 40 meter diep. verder is het nogal vermoeiend. ik vond 3 duiken per dag echt wel zat en ik deed een aantal dagen ook 2 per dag gewoon voor wat extra rust.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_41732842
Zijn er ook nog mensen met ervaring in dat gebied en iets kunnen vertellen over mooie duikstekken en goeie en slechte ervaringen met duikscholen?
blub blub
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:36:51 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41868342
gisteren post uit australie, ik heb mn officiele pasjes binnen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_42169258
Helaas is mijn duikgeschiedenis een korte geweest: mijn trommelvlies is tijdens het duiken gescheurd en ooit nog duiken zit er voor mij niet meer in
  woensdag 27 september 2006 @ 22:39:43 #215
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42183525
what? net gebeurd in dahab??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_42190910
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:13 schreef lilalush het volgende:
Helaas is mijn duikgeschiedenis een korte geweest: mijn trommelvlies is tijdens het duiken gescheurd en ooit nog duiken zit er voor mij niet meer in
Ai! Dat hebben ze bij mijn neef ook gedaan (echter moet het opnieuw)
Hoe is het gebeurt? Tijdens het dalen of tijdens het stijgen?
pi_42197038
Is gebeurd in Dahab ja. Het stomme is dat ik niet weet of het bij dalen of stijgen is gebeurd. Het deed niet zeer maar na de duik kwam er bloed uit mijn oor en ben ik naar de dokter gestuurd. Die constateerde een gescheurd trommelvlies. Mijn trommelvlies is al eens gescheurd en toen heb ik een nieuw trommelvlies gekregen. En die is nu dus wederom gescheurd
  donderdag 28 september 2006 @ 22:55:08 #218
19297 stinkie
pi_42217559
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:08 schreef lilalush het volgende:
Is gebeurd in Dahab ja. Het stomme is dat ik niet weet of het bij dalen of stijgen is gebeurd. Het deed niet zeer maar na de duik kwam er bloed uit mijn oor en ben ik naar de dokter gestuurd. Die constateerde een gescheurd trommelvlies. Mijn trommelvlies is al eens gescheurd en toen heb ik een nieuw trommelvlies gekregen. En die is nu dus wederom gescheurd
Als het tijdens het dalen was gebeurt had je het denk ik wel gevoeld. Ben je niet duizelig geweest, meestal heb je dat even als er water inkomt na het scheuren door het temperatuursverschil.
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:55:32 #219
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_42221396
hoi
! ik wil op vakantie gaan duiken maar heb geen week om daar een brevet te halen, hoe kan ik het best en snelst een brevet halen?

Ik heb van PADI wel speodcursussen gezien, maar van NOB niet. Wat is aan te raden?
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_42224510
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:55 schreef lotje11 het volgende:
hoi
! ik wil op vakantie gaan duiken maar heb geen week om daar een brevet te halen, hoe kan ik het best en snelst een brevet halen?

Ik heb van PADI wel speodcursussen gezien, maar van NOB niet. Wat is aan te raden?
Padi heeft volgens mij geen echt versnelde cursus, het is dan ook maar 4 dagen. 3 dagen heb ik ook wel eens gezien, maar volgens mij is vaardigheid toch best belangrijk ipv snel te leren duiken (ik noem het maar even afraffelen). Wat vind je belangrijker?
pi_42228428
quote:
hoi

Wil je weer boven komen? Als je op vakantie wilt duiken, zorg dan dat het onder begleiding is. Ik neem aan dat dat wel de bedoeling is ipv met zn tweeen en net een brevet er samen op uittrekken.

In dat geval kun je prima een PADI opleiding in Nederland doen verdeeld over 2 weekenden of zo.
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:31:19 #222
22578 lotje11
pi_42231206
Ja, tuurlijk wil ik weer boven komen, en onder begeleiding duiken, maar ik heb dus geen 4 hele dagen over op vakantie om een brevet te halen. Lijkt me een vereiste als je wilt gaan duiken of niet?

Ik heb al eens een basiscursus gedaan, maar zonder officiele buitenduiken.
pi_42231297
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:31 schreef lotje11 het volgende:
Ja, tuurlijk wil ik weer boven komen, en onder begeleiding duiken, maar ik heb dus geen 4 hele dagen over op vakantie om een brevet te halen. Lijkt me een vereiste als je wilt gaan duiken of niet?

Ik heb al eens een basiscursus gedaan, maar zonder officiele buitenduiken.
Je bedoelt een introduik?
Sommige clubs bieden de cursus aan in 3 dagen, maar veel korter wordt moeilijk. Misschien als je kunt afspreken dat je de theorie zelf bestudeerd ('s avonds) en de duiken overdag doet, dan zou het in 2 dagen kunnen. Maar dan moet je aardig werken op je vakantie
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:32:07 #224
22578 lotje11
pi_42257845
Introduik, dat is als nono zonder brevet met een instructeur een duik maken?

Naja, ik vraag me dus af of het nut heeft 'm hier te doen, of dat het daar kort kan....
pi_42260495
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 14:32 schreef lotje11 het volgende:
Introduik, dat is als nono zonder brevet met een instructeur een duik maken?

Naja, ik vraag me dus af of het nut heeft 'm hier te doen, of dat het daar kort kan....
Ja

Alles heeft nut
pi_42290686
Ik heb vanmiddag mijn Open Water gehaald

Gisteren 2 duiken in het Veerse Meer (zicht zo'n 2 meter denk ik, zeester gezien + veel mosselen ) en vandaag heb ik 2 duiken in de Grevelingen gemaakt. Ook een zeester gezien + nog wat meer onderwater leven. Zicht was zo'n 3 meter schat ik.

Het klaren van de oren ging goed, en het 'schoon' blazen van het masker ook. Daar had ik in het begin wat moeite mee, maar nu gaat het lekker

Duiken is tof
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:20:31 #227
22578 lotje11
pi_42294355
Veersesmurf, hoe heb jij je brevet gehaald dan?
pi_42303692
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn Open Water gehaald

Gisteren 2 duiken in het Veerse Meer (zicht zo'n 2 meter denk ik, zeester gezien + veel mosselen ) en vandaag heb ik 2 duiken in de Grevelingen gemaakt. Ook een zeester gezien + nog wat meer onderwater leven. Zicht was zo'n 3 meter schat ik.

Het klaren van de oren ging goed, en het 'schoon' blazen van het masker ook. Daar had ik in het begin wat moeite mee, maar nu gaat het lekker

Duiken is tof
Gefeliciteerd.

Een truukje voor je masker kan zijn door deels door je neus uit te ademen onder water. Zo blaas je eigenlijk continu binnenkomend water uit je masker zonder dat je je hoofd moet lichten en op de maskler moet duwen (dat is zoals ik het ieder geval oit moest doen)
pi_42305590
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:18 schreef basset het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

Een truukje voor je masker kan zijn door deels door je neus uit te ademen onder water. Zo blaas je eigenlijk continu binnenkomend water uit je masker zonder dat je je hoofd moet lichten en op de maskler moet duwen (dat is zoals ik het ieder geval oit moest doen)
Je masker niet strak om je hoofd doen kan ook helpen
pi_42317190
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:20 schreef lotje11 het volgende:
Veersesmurf, hoe heb jij je brevet gehaald dan?
Begin september aangemeld. Ik had de 1ste les gemist maar dat was geen probleem. Ik kreeg eerst priveles, en daarna kon ik aansluiten bij de rest (4 deelnemers)

ik heb 4 lessen in het zwembad gedaan (tot 2 meter, goed zicht) en van het weekend 4 duiken in het buitenwater

Eigenlijk binnen een maand gehaald dus. Ik heb mijn cursus bij Oceanus gedaan op Colijnsplaat.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 07:52:19 #231
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42327468
quote:
hoi

OWD kun je in 3 dagen halen. 3-4 dagen is de normale tijd die voor owd staat. Als je bij een duikschool gat waar ze geen zwembad hebben, kun je meteen in de zee, dan leer je ook sneller.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_42330178
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 19:31 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Knip

ik heb 4 lessen in het zwembad gedaan (tot 2 meter, goed zicht) en van het weekend 4 duiken in het buitenwater

Knip
Zijn er ook zwembaden waar het zicht slecht is dan

pi_42333276
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:57 schreef basset het volgende:

[..]

Wel als je daar nog met de blubber aan je duiklaarsjes zo inspringt met 10 man
blub blub
pi_42333319
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:18 schreef stinkie het volgende:

[..]

En ik kan je vertellen dat ook dat niet lijkt op de praktijk

En ja, met 5 graden kan ik in natpak. Alleen ik doe het niet. Sterker nog, ik heb al jaren niet meer nat gedoken. Tis droog of zwembroek, geen tussenweg
Heb je ooit een praktijksituatie meegemaakt? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
blub blub
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:47:52 #235
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_42336676
Afgelopen weekend in Zeeland gedoken met de duikclub en een Engelse duikclub. Was weer prima zoals elk jaar, alleen jammer dat ik me onder water de tering heb verveeld, wat een saaie duiken zeg, er was geen fuck te zien
Dieptepunt was toch wel de vrijdagavond bij de Zeelandbrug. Golven, flinke stroming achter de 1e pilaar, teringeind terugzwemmen. Gelukkig smaakte het bier en BBQ wel goed
jeweetz
pi_42339244
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:47 schreef Rhinestone het volgende:
Afgelopen weekend in Zeeland gedoken met de duikclub en een Engelse duikclub. Was weer prima zoals elk jaar, alleen jammer dat ik me onder water de tering heb verveeld, wat een saaie duiken zeg, er was geen fuck te zien
Dieptepunt was toch wel de vrijdagavond bij de Zeelandbrug. Golven, flinke stroming achter de 1e pilaar, teringeind terugzwemmen. Gelukkig smaakte het bier en BBQ wel goed
In navolging op basset: smaakt bier en BBQ ook wel is slecht dan?

Heb je alleen bij de Zeelandbrug gedoken, of ook nog op andere plekken?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:58:44 #237
19297 stinkie
pi_42340082
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Heb je ooit een praktijksituatie meegemaakt? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
Met een overleden duikster
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:57 schreef basset het volgende:

Vlaardingen
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:47 schreef Rhinestone het volgende:
Ooster was zaterdag perfect. Spiegelglad, 19 graden op diepte en 3 heerlijke wrakduikjes gemaakt
pi_42340311
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:58 schreef stinkie het volgende:

Ooster was zaterdag perfect. Spiegelglad, 19 graden op diepte en 3 heerlijke wrakduikjes gemaakt
Vreemd, er stond op het Veerse Meer een aardige wind, zeker in de middag (witte kopjes op het meer, windkracht 5 o.i.d.)

Na het werk heb ik nog ff gesnorkeld met een soort shirtje aan, maar langer dan een half uur kon ik er echt niet inblijven. Het water in't meer is 18 graden op dit moment, hoe kan het in de Oosterschelde dan 19 graden op diepte zijn?

Enniewee: ik heb tijdens dat snorkelen een netje mosselen geplukt, die gaan morgen lekker opgegeten worden Wat is de onderwaterwereld toch mooi en lekker
pi_42340560
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

Met een overleden duikster
[..]
Dat is niet leuk
Was het jou buddy? Wat gebeurde er dan?
blub blub
pi_42340730
Nu ik hier toch in het duiktopic ben
Zijn er nog mensen op zoek naar een buddy in Groningen en omgeving??
Ik ben wel in voor een duikje (of 2)
blub blub
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:13:20 #241
19297 stinkie
pi_42341830
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:12 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Vreemd, er stond op het Veerse Meer een aardige wind, zeker in de middag (witte kopjes op het meer, windkracht 5 o.i.d.)

Na het werk heb ik nog ff gesnorkeld met een soort shirtje aan, maar langer dan een half uur kon ik er echt niet inblijven. Het water in't meer is 18 graden op dit moment, hoe kan het in de Oosterschelde dan 19 graden op diepte zijn?

Enniewee: ik heb tijdens dat snorkelen een netje mosselen geplukt, die gaan morgen lekker opgegeten worden Wat is de onderwaterwereld toch mooi en lekker

Eet ze
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:28:14 #242
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_42344005
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:12 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

In navolging op basset: smaakt bier en BBQ ook wel is slecht dan?

Heb je alleen bij de Zeelandbrug gedoken, of ook nog op andere plekken?
Bier en BBQ smaakt nooit slecht natuurlijk

Heb ook bij Dreischoor gedoken zaterdag, dat was wel prima te doen alleen was er niks te zien. Zondagmiddag bij Zoetersbout 18, vreselijk harde wind daar, niet normaal. Ben blij dat ik nieuwe vinnen heb, anders had ik ze daar nooit aangekregen.
jeweetz
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:21:36 #243
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_42451495
Wat zijn jullie favorieten zoetwater stekken? Ik woon namelijk in Limburg en zomaar ff naar Zeeland zit er niet in. Ik duik voornamelijk in de Bosmolenplas en af en toe bij de Grote Hegge in Thorn. Evt. iemand nog andere leuke stekken in limburg?
pi_42794147
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:21 schreef Pirm het volgende:
Wat zijn jullie favorieten zoetwater stekken? Ik woon namelijk in Limburg en zomaar ff naar Zeeland zit er niet in. Ik duik voornamelijk in de Bosmolenplas en af en toe bij de Grote Hegge in Thorn. Evt. iemand nog andere leuke stekken in limburg?
wat dacht je van de blausteinsee en la gombe resp. in duitsland en belgie maar allemaal goed te bereiken.
  donderdag 16 november 2006 @ 08:45:05 #245
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_43598830
SCHUP

Ik wil ook gaan duiken Vond het op de basisschool al interessant en ga het nu dan ook echt doen .

Twijfel nu alleen nog of ik echt les ga nemen bij de club waar ik ga duiken (nob) of snel eerst nog een padi cursus ga doen, met een padi cursus kan ik iig al meegaan met de mensen die ik ken. Met nob duurt het nog wel een tijdje voor dat kan. (dit is wat ik iig begrijp uit de duur van de opleidingen. Uiteraard zou ik na mijn padi alsnog de complete opleiding nob doen, maar padi is dan om gewoon snel aan de slag te kunnen).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 16 november 2006 @ 23:00:29 #246
19297 stinkie
pi_43624124
quote:
Op donderdag 16 november 2006 08:45 schreef DaMook het volgende:
SCHUP

Ik wil ook gaan duiken Vond het op de basisschool al interessant en ga het nu dan ook echt doen .

Twijfel nu alleen nog of ik echt les ga nemen bij de club waar ik ga duiken (nob) of snel eerst nog een padi cursus ga doen, met een padi cursus kan ik iig al meegaan met de mensen die ik ken. Met nob duurt het nog wel een tijdje voor dat kan. (dit is wat ik iig begrijp uit de duur van de opleidingen. Uiteraard zou ik na mijn padi alsnog de complete opleiding nob doen, maar padi is dan om gewoon snel aan de slag te kunnen).
Volgens mij zwefr jij ook op duikforum rond sinds kort

Zeker met de huidige nieuwe EU regelgeving, kun je gewoon padi doen voor het snelle en zou je daarna je vervolg opleidingen bij de nob kunnen doen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 07:21:44 #247
50442 DaMook
pi_43628633
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:00 schreef stinkie het volgende:

[..]

Volgens mij zwefr jij ook op duikforum rond sinds kort

Zeker met de huidige nieuwe EU regelgeving, kun je gewoon padi doen voor het snelle en zou je daarna je vervolg opleidingen bij de nob kunnen doen.
Klopt Daar zit ik nu veel te lezen idd .

Ja van die regelgeving had ik iets gelezen. Denk dat ik eerst mijn padi haal en dan gewoon met de nob verder ga.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_44066908
Waarom zou je niet bij PADI blijven? NOB is niks mis mee maar waarom je cursus(sen) niet allemaal bij NOB of allemaal bij PADI?
  zaterdag 2 december 2006 @ 00:18:45 #249
50442 DaMook
pi_44070925
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:46 schreef geelkuikentje het volgende:
Waarom zou je niet bij PADI blijven? NOB is niks mis mee maar waarom je cursus(sen) niet allemaal bij NOB of allemaal bij PADI?
Ik zou dan vooral naar het nob gaan omdat buren van mij bij een nob club zitten en ik toch met hun ga duiken dan . En waarom dan eerst padi, eigenlijk vooral omdat ik die in Turkije haal zodra ik daar ben , nob kan ik niet halen voor die tijd, dus heb ik als eerst padi. Mooi megenomen is dat ik dan met mijn buren mag duiken in NL voordat ik ook mijn nob heb .

Overigens heb ik ook kennisen die padi hebben (en er helemaal bij zweren, maar daarvan zijn er een paar niet bij een vereniging en andere ken ik niet zo goed als mijn buren en ga ik dus liever met mijn buren duiken , maar ook met hun zal ik vast wel eens duiken al is dat minder vaak denk ik.

zaterdag 23 december 2006 @ 17:09:26 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44685063
Ik heb de eerste week van januari 8 dagen naar sharm al sjeik, wie heeft hier ervaring?? Ik denk erover bij pharaoh divers een 5 daags pakket te boeken, is dat wat? 5 dagen duiken (2duiken per dag) kost 190 euro. http://www.pharaohdivers.com/ndl/default.php?c=job

wie heetft verder ervaringen met hotels in sharm? ik heb alleen een vlucht dus zal nog een hotel te moeten regelen, wat zijn de prijzen en wat is aan te bevelen?? ik hou niet zo van all inclusive dingen, en het liefst zo goedkoop mogelijk. ( max 100 egyptische pond per nacht oid?)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')