abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22806532
een Fok duikmeet

leuk idee.
maar niet te lang mee wachten anders wordt het zo koud in het water (en vooral boven water na de duik!).
Ik moet mijn nieuwe olympus toch eens gaan testen onderwater...
pi_22808296
ik kan jullie ook uitnodigen on naar Koh Samui, Thailand te komen hehehe water van 28 - 30 graadjes aldus mijn SUUNTO.

NL is beetje koud idd
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:27:41 #153
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22842134
Lol, ik wil wel naar thailand komen als iemand m'n ticket wil financieren!

Cool idee een FOK duikmeet. Wie, wat, waar en wanneer?
ik wil eventueel wel samen met iemand anders wat proberen te organiseren
pi_22843585
Ik heb nog nooit gedoken in NL, en mijn uitrusting ligt nog in Thailand., hoest hier om te duiken?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:42:05 #155
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22843900
Het is denk ik even wennen (het is een stukje kouder), vaak is het zicht wat minder, maar verder is het hartstikke leuk...
pi_22843916
waar duik jij dan over het algemeen DarkFly?
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:57:16 #157
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22844224
In de omgeving Zwolle/Deventer. Ik ben net bezig met m'n opleiding tot 2* duiker (CMAS, vergelijkbaar met Rescue Diver bij de PADI).
pi_22844421
Is dat wat? Ik woon in Groningen, heb net tijdje gewerkt/stage gedaan als DiveMaster (PADI). Best lachuh menschjes rondleiden. Wil het ook in Nederland doen, maar ga binnenkort toch weg.
Waar doe je dat dan precies? in meer? of rivier(tje)?
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:12:27 #159
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22844632
In meertjes/kanalen e.d. Zo heb je vlak bij Zwolle de Wijthermerplas (een recreatieplas), waar ook geregeld gedoken word. Ik vind het zelf wel leuk om hier te duiken, maar de omstandigheden zijn wel flink anders dan in Thailand.
pi_22844677
Hmm helaas heb ik geen uitrusting hier o, anders zou ik zeggen duiken? wat kost het om die dingen bij jullie te huren? (drysuit training heb ik dus ook nog nooit gedaan)
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:24:30 #161
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22844908
Ik heb zelf geen idee wat huren kost (doe het zelf nooit), maar op de site van de tuimelaar staat een prijslijst: prijslijst. Anders moet je zelf even zoeken op internet. Drysuit is meer luxe dan echt noodzakelijk (nu kan je met wetsuit nog redelijk duiken), natuurlijk is met drysuit wel veel lekkerder.

Wat ook wel grappig is (maar meer voor de lol), om te duiken in DiveWorld (in enschede), dit is een duiktoren (10 mtr. diep), diveworld
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:27:52 #162
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22844994
Misschien is Diveworld wel wat voor een fok duikmeeting. Geen gezeur met het weer, iedereen met een GELDIG brevet kan meedoen (want je kan daar materiaal huren), geen problemen met de temperatuur van het water, makkelijk te bereiken (want dichtbij station)...

Het is maar een idee.

@xelnaga: als je een uitrusting hebt wil ik best wel een keer duiken
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:58:19 #163
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22845662
Omdat een FOK duik-meeting mij wel grappig lijkt, stel ik stel voor:

Een FOK duik-meeting
VOOR WIE? Iedereen met een geldig brevet
WAAR? In DiveWorld te Enschede (zie voor de redenen m'n vorige post, maar andere voorstellen zijn welkom)
WANNEER? Op een zondag (zit bijna niemand met werk/school of whatever)
KOSTEN? Alleen duiken kan vanaf 10 euro, maar misschien leuk om een lunch of zoiets erbij te doen? Ik dacht aan een bedrag van 25 euro...

Bij genoeg interesse lijkt het me leuk om dit een keer te doen. Het is dan een leuke gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen (waarmee je misschien vaker kan duiken)!

WIE-O-WIE WIL ER WEL MEEDOEN???
of is het beter om hier een nieuw topic voor te openen?

[ Bericht 6% gewijzigd door DarkFly op 24-10-2004 18:24:26 ]
pi_22846337
* XelNaga meldt zich aan
pi_22847251
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 23:02 schreef Pissie het volgende:
Ik heb ook 2 bruvetten bij NOB gehaald en ben nu dus advanced diver ofwel 1* duiker.
Helaas heb ik ook nog niet veel geweldige verhalen, het blijft bij het groene water van zeeland en de middelandse zee ( Wat toen ook niet spectaculair was omdat het niet de juiste tijd was. Wat wel grappig was, was dat het de openingsdag was van die duikplek, met welkom borden met mijn naam erop en ik als eerste en enige de diepte daar in werd begeleid) Maar wildse plannen dit jaar! ik ga in de zomer 25 dagen door Afrika touren en de laatste dagen breng ik door aan zee, en wil daar natuurlijk wel een kijkje onder water nemen en surfen . word vervolgt dus
pi_22851806
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 19:12 schreef fauve het volgende:

[..]

Ik heb ook 2 bruvetten bij NOB gehaald en ben nu dus advanced diver ofwel 1* duiker.
Helaas heb ik ook nog niet veel geweldige verhalen, het blijft bij het groene water van zeeland en de middelandse zee ( Wat toen ook niet spectaculair was omdat het niet de juiste tijd was. Wat wel grappig was, was dat het de openingsdag was van die duikplek, met welkom borden met mijn naam erop en ik als eerste en enige de diepte daar in werd begeleid) Maar wildse plannen dit jaar! ik ga in de zomer 25 dagen door Afrika touren en de laatste dagen breng ik door aan zee, en wil daar natuurlijk wel een kijkje onder water nemen en surfen . word vervolgt dus
Mag ik je er aan herinneren dat je minimaal 18 uur rust moet hebben tussen de tijd dat je het water uit komt en het vliegen. Doe je een aantal duiken over een aantal dagen dan is het zelfs 24 uur. Ik neem aan dat je dat wel wist, gewoon ff voor de zekerheid. We willen natuurlijk geen wijle Fokker!
pi_22859696
K*t, ik heb waarschijnlijk astma. Dag instructeurs opleiding....leuke binnenkomst als divemaster. Zo loop je door de keuring, daarna begint het benauwde gevoel pas.
Nou ja, ik geef nog niet op, het is een mogelijke reden van mijn benauwdheid (in juni last van gekregen). Over 2 weken heb ik weer een afspraak, ik zit nu 2x per dag aan de puffer. Wat hoop ik dat ik wat anders heb, anders moet ik alles opgeven. Nou ja, als het echt zo is: ik zet mijn spullen dan wel op fok te koop in v&a
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:15:12 #168
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22859867
@ xelnaga: Er zijn hier meerdere 1* duikers uit Groningen.
Ikzelf en eev bijvoorbeeld. Maar wij kennen er meer uiteraard!

Morgenavond weer een nachtduik (modules) in Tynaarlo.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:24:58 #169
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22860959
FOK duikmeeting: in dit topic verder!
pi_22870517
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:00 schreef Pheno het volgende:
K*t, ik heb waarschijnlijk astma. Dag instructeurs opleiding....leuke binnenkomst als divemaster. Zo loop je door de keuring, daarna begint het benauwde gevoel pas.
Nou ja, ik geef nog niet op, het is een mogelijke reden van mijn benauwdheid (in juni last van gekregen). Over 2 weken heb ik weer een afspraak, ik zit nu 2x per dag aan de puffer. Wat hoop ik dat ik wat anders heb, anders moet ik alles opgeven. Nou ja, als het echt zo is: ik zet mijn spullen dan wel op fok te koop in v&a
Dat ze jou toe hebben gelaten zelf voor gewoon duiken redelijk gevaarlijk, maar Divemaster lijkt me al helemaal niet zo'n goed idee. Ik leef wel met je mee dat je om je Astma niet mag duiken
pi_22881394
Ik heb er sinds juni last van, net na mijn divemaster examen. Zoals je weet moet je voor je divemaster aanvraag ook een recente sportkeuring hebben ondergaan, die ik ook gehaald had. Kleine longinhoud, dat wel, maar geen extreem geval. Volgens de arts mocht ik duiken.

In juni, net na ik mijn aanvraag verstuurd had, kreeg ik een beetje last, ik dacht een verkoudheidje. Maar als je in augustus nog zo rondloopt... Dus naar de dokter, hij dacht aan astma. Ik nog steeds niet.

Trouwens, DAN komt langzaam terug van het niet mogen duiken van astma personen. Du ser is nog hoop. Het schijnt helemaal niet zo gevaarlijk te zijn als anders. Ja, zware astma, maar dat is wat anders.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:58:24 #172
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22906391
kom hier hier zo via via toch nog een duiktopic tegen. En geheel volgens traditie inclusies nob/padi discussie

Mbt astma, mijn laatste keuring, 3 weken geleden, was er ook een longdruk test. In een pijpje blazen en een minimale score moeten halen, wat vooral voor astmapatienten lastig is. Kan me dus voorstellen dat het afhankelijk is van de mate waarin je astma heb.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:00:10 #173
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22906441
collega motorrijder!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:31:05 #174
19297 stinkie
pi_22907165
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:00 schreef ZX9R het volgende:
collega motorrijder!
pi_23052694
Kijk eens op deze site: http://www.indoordive.nl/!! Moet denk nog gebouwd worden want ik heb ook het volgende gelezen...

Avontuurlijk duiken in de blauwe zee tussen riffen en tropische vissen is een droom voor iedere duikliefhebber. Tot nu toe betekent dit een dure reis boeken naar bv Egypte of de Antillen. Duikliefhebbers sparen voor zo'n tropische duikvakantie, maar eenmaal thuisgekomen maakt de exotische zee plaats voor ondiepe zwembaden of koude troebele buitenwateren. Het is een droom om in Nederland onder deze exotische omstandigheden te kunnen duiken.Deze droom wordt werkelijkheid met 's werelds grootste Indoor Dive centre waar je kunt genieten van een heus tropisch atol.

Het complex beschikt over een gigantisch tropisch zoetwaterbassin van 33.000m³ (33 miljoen liter water). Het bassin heeft een breedte van 40 meter en een maximale diepte van 35 meter, tevens wordt er rondom een kunstmatig strand aangelegd van ca 12 meter breed (over de hele omtrek). De watertemperatuur zal tussen de 25 en 30 graden zijn.

Er is gekozen voor een doorzichtig kunststof dak zodat zonlicht binnenkomt, en UV stralen doorlaat, een belangrijk punt om te zorgen dat de planten en dieren er een goed leven krijgen. En om lekker op het strand te liggen als het buiten wat frisser begint te worden. Dus kortom een uniek project.

Om een beter inzicht te krijgen in de meningen van (sport)duikers heeft Indoor Dive een online enquête geplaatst waar een spectaculaire prijs aan verbonden is. Klik hier voor de enquête en maak kans op een digitale camera van JVC met onderwaterhuis.

www.indoordive.nl

heb ze een mailtje gestuurd met wanneer en waar, wauw dit zou goed zijn zeg! Weet iemand hier meer van? Het ziet er echt gaaf uit.
pi_23053345
De prijs is al vergeven
pi_23056738
Je hebt nu al Nemo33. Dit bad is niet zo mooi aangekleed maar wel praktisch om naar voldoende diepte te gaan en toch een binnenduik te kunnen doen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 3 november 2004 @ 19:41:39 #178
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_23057353
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je hebt nu al Nemo33. Dit bad is niet zo mooi aangekleed maar wel praktisch om naar voldoende diepte te gaan en toch een binnenduik te kunnen doen.
Nadeel is wel dat je niet met je eigen uitrusting mag duiken (iig niet je hele uitrusting, volgens mij mag je jacket en fles sowieso niet mee). Dit om besmetting van het water te voorkomen, want het is bronwater wat er gebruikt wordt (en er zit ook geen chloor in).
  woensdag 3 november 2004 @ 20:31:42 #179
19297 stinkie
pi_23058838
Wat ik ook wel leuk vond, voor een keer dan, was het ESA centrum in Duitsland, het bad waar de astronauten training gegeven word. Weet alleen niet of/hoe dit te boeken is. Werd indertijd door John Laughs geregeld dacht ik.
pi_23062071
ja je hebt wel meer indoor duikgelegenheden in Duitsland. Wil ik ook nog wel eens naartoe misschien.
pi_23179171
hmm kunnen we dat niet regelen? een internationale Fok meeting? Krossen met elkaar mee, delen de kosten qua vervoer?
  dinsdag 7 december 2004 @ 16:23:51 #182
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23821524
hoe zit het nou precies met cmas en padi? NOB sluit aan bij cmas maar cmas sluit niet aan bij padi?

EN is er veel verschil tussen cmas en padi?

Ik heb vroeger 6/7 jaar op een duikvereniging gezeten. Ik heb toen jeugddiploma's gehaald: snorkel a,b,c en perslucht a, b . En na perslucht c ga je volgens mij pas verder met openwater.

In de vakanties heb ik padi openwater en advanced gehaald. Maar ik wil verder voor DMT. Maar maakt het veel uit of je dat bij padi doet of cmas? Ik moet alleen nog rescue diving doen en dan kan ik voor DMT gaan.

Ik hoop dat ik er volgend jaar een jaartje tussen uit kan, en ben dan van plan op in thailand DMT te worden en dan later via een work & travel programma door naar australie en dan daar bij dive resorts te gaan werken En dan ben ik ook net 18, dus oud genoeg om DM te worden
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 8 december 2004 @ 10:46:06 #183
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_23828376
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 16:23 schreef The.PhantoM het volgende:
hoe zit het nou precies met cmas en padi? NOB sluit aan bij cmas maar cmas sluit niet aan bij padi?

EN is er veel verschil tussen cmas en padi?

Ik heb vroeger 6/7 jaar op een duikvereniging gezeten. Ik heb toen jeugddiploma's gehaald: snorkel a,b,c en perslucht a, b . En na perslucht c ga je volgens mij pas verder met openwater.

In de vakanties heb ik padi openwater en advanced gehaald. Maar ik wil verder voor DMT. Maar maakt het veel uit of je dat bij padi doet of cmas? Ik moet alleen nog rescue diving doen en dan kan ik voor DMT gaan.

Ik hoop dat ik er volgend jaar een jaartje tussen uit kan, en ben dan van plan op in thailand DMT te worden en dan later via een work & travel programma door naar australie en dan daar bij dive resorts te gaan werken En dan ben ik ook net 18, dus oud genoeg om DM te worden
De NOB is de Nederlandse 'cmas'-organisatie, deze organisatie deelt brevetten uit van de CMAS. PADI is weer een heel andere organisatie. CMAS en PADI zijn allebei wereldwijde 'erkende' organisaties die duikbrevetten uitgeven. Een padi-brevet is anders dan een CMAS brevet. De brevetten zijn echter wel met elkaar te vergelijken. Zo zet CMAS op z'n pasjes ook de naam van het PADI brevet waarmee het brevet te vergelijken is. Een 1*-brevet van de CMAS is vergelijkbaar met adv. open water van PADI en een 2*-brevet is vergelijkbaar met rescue diver.

Het grootste verschil is de structuur van de organisatie. PADI is een commerciele organisatie, waar je veel betaald voor een brevet. Bij NOB zijn allemaal verenigingen aangesloten. Bij die verenigingen worden meestal de opleidingen verzorgt. Dit kost aanzienlijk minder dan een opleiding bij PADI. Natuurlijk zijn hier wel uitzonderingen op.

Als je al brevetten hebt van PADI zou je natuurlijk gewoon verder moeten gaan met je opleiding bij PADI. Echter als je een CMAS brevet wil, dan moet je opnieuw beginnen (hoewel je dan je 0*-brevet en je 1*-brevet heel snel kan halen, omdat je het al kan).

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkFly op 08-12-2004 10:53:00 ]
pi_23831481
je hoeft helemaal niet opnieuw te beginnen als je wil overstappen. Je wordt ingeschaald, maar je gaat er wel op achteruit.
Helaas is er maar weinig samenwerking tussen de 2 grote organisaties en vinden de meeste CMAS'ers Padi duikers maar onverantwoord enzo, en andersom wordt CMAS verweten dat ze veel te veel regelgeving heeft. Dat is altijd een heikele discussie geweest.

Persoonlijk vind ik voor beide organisaties wel wat te zeggen wat betreft opleiding. Ik heb zelf mijn Padi advanced brevet, maar mijn vriend heeft zijn 4* brevet van NOB (dus CMAS). En we duiken toch prima samen, hoewel we elkaar wel eens plagen.
Niet iedereen is geschikt voor het Padi systeem. Omdat je zo'n snelle opleiding hebt, moet je toch redelijk verantwoordelijk kunnen zijn voor jezelf en voor je buddy. Dat betekent dat je dus zelf wel kan bedenken dat je niet gelijk na het behalen van je diploma een stroomduik moet gaan maken met een buddy die ook net zijn OW heeft gehaald. Dan ben je gewoon dom bezig. NOB vangt dit op door wat strengere regels te stellen tov duikvaardigheid enzo. Mijn ervaring is dat je onder NOB'ers net zo veel roekeloze waaghalsen zitten als onder de PADI duikers.

Overigens is het zo dat NOB bezig is om haar opleidingen te veranderen om mensen wat sneller het buitenwater in te krijgen. Alle sterretjes (behalve 4*) gaan veranderen in level 1, level 2 of level 3 duikers. Ook worden de instructeursbrevetten veranderd. NOB (of CMAS?)wil zo een wereldwijde standaard opzetten zodat er geen verwarring meer is over brevettering van nationale duikbonden.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:50:17 #185
19297 stinkie
pi_23831710
De discussie over welke organisatie en waarvoor begin ik niet meer aan. Maakt n ook niet meer uit, gezien de Europese normen. Er zijn dalijk nog maar 3 niveasu's, wat inhoud dat de huidige NOB brevetten zullen 'verdwijnen', evenals de IDD en PADI als ze mee willen blijven doen in Europa. Het word gewoon niveau 1, 2, 3 met Europese minimum eisen aan de opleiding. Een vergelijking zal dus straks niet meer nodig zijn (meen vanaf 2005)
  woensdag 8 december 2004 @ 13:54:02 #186
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23831781
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:37 schreef octopussy het volgende:
je hoeft helemaal niet opnieuw te beginnen als je wil overstappen. Je wordt ingeschaald, maar je gaat er wel op achteruit.
Helaas is er maar weinig samenwerking tussen de 2 grote organisaties en vinden de meeste CMAS'ers Padi duikers maar onverantwoord enzo, en andersom wordt CMAS verweten dat ze veel te veel regelgeving heeft. Dat is altijd een heikele discussie geweest.

Persoonlijk vind ik voor beide organisaties wel wat te zeggen wat betreft opleiding. Ik heb zelf mijn Padi advanced brevet, maar mijn vriend heeft zijn 4* brevet van NOB (dus CMAS). En we duiken toch prima samen, hoewel we elkaar wel eens plagen.
Niet iedereen is geschikt voor het Padi systeem. Omdat je zo'n snelle opleiding hebt, moet je toch redelijk verantwoordelijk kunnen zijn voor jezelf en voor je buddy. Dat betekent dat je dus zelf wel kan bedenken dat je niet gelijk na het behalen van je diploma een stroomduik moet gaan maken met een buddy die ook net zijn OW heeft gehaald. Dan ben je gewoon dom bezig. NOB vangt dit op door wat strengere regels te stellen tov duikvaardigheid enzo. Mijn ervaring is dat je onder NOB'ers net zo veel roekeloze waaghalsen zitten als onder de PADI duikers.

Overigens is het zo dat NOB bezig is om haar opleidingen te veranderen om mensen wat sneller het buitenwater in te krijgen. Alle sterretjes (behalve 4*) gaan veranderen in level 1, level 2 of level 3 duikers. Ook worden de instructeursbrevetten veranderd. NOB (of CMAS?)wil zo een wereldwijde standaard opzetten zodat er geen verwarring meer is over brevettering van nationale duikbonden.
en hoe lang duurt het ongeveer om een level/ster hoger te komen bij cmas? Ik heb in mijn 6/7 jaar jeugdtraining veel geleerd. Redingszwemmen, ook veel trainen om lang zonder iets onder water te blijven. Al je spullen om de bodem afgooien, dan naar boven zwemmen, en later weer naar beneden en weer alles aantrekken etc... Maar het duurde ongeveer een jaar (volgens mij) om voor je diploma te gaan. Padi is naar mijn mening een btje te overhaast. Je krijgt zoiezo altijd wel je brevet, ookal heb je het niet goed gedaan. En zijn er eigenlijk wel padi organisaties in NL? En kan je als cmas DM ook helpen bij Padi beginners ?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 8 december 2004 @ 14:16:31 #187
19297 stinkie
pi_23832147
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:54 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

en hoe lang duurt het ongeveer om een level/ster hoger te komen bij cmas? Ik heb in mijn 6/7 jaar jeugdtraining veel geleerd. Redingszwemmen, ook veel trainen om lang zonder iets onder water te blijven. Al je spullen om de bodem afgooien, dan naar boven zwemmen, en later weer naar beneden en weer alles aantrekken etc... Maar het duurde ongeveer een jaar (volgens mij) om voor je diploma te gaan. Padi is naar mijn mening een btje te overhaast. Je krijgt zoiezo altijd wel je brevet, ookal heb je het niet goed gedaan. En zijn er eigenlijk wel padi organisaties in NL? En kan je als cmas DM ook helpen bij Padi beginners ?
Over het algemeen word er niet te strik naar gekeken, bij geen ene organisatie. Ik gaf als 17 jarige 2*perlucht training bij de NOB. Hoe overhaast kun je het krijgen? Sinds de NOB over gegaan is op echt modulair zijn de verschillen niet zo groot meer. Overigens heb ik in 6 weekenden mijn NOB gehaald bij een commerciele school en ken ik een vereniging die PADI geeft maar er dus ook over doet. Op dit moment zou ik zeggen, wacht de nieuwe regelgeving even af.

en dat over je brevet krijgen, dat geld ook overal, ongeacht organisatie
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:43:56 #188
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_24263360
Gisteren gedoken bij Mangel Halto op Aruba. Geen fantastische mooie locatie, wel heel helder en rustig. Ongeveer 45 min. gedoken tot max 50 feet. Was m'n 2e duik na 2 jaar niet te hebben gedoken. Ging verbazingwekkend goed. Mijn dive-buddy was m'n moeder die een PADI-Advanced Diver is. Zelf ben ik een PADI-Open Water Diver.
pi_24271146
Daar heb ik ook gedoken! Gaaf zeg en veel plezier op Aruba! Je moet naar dat wrak gaan om te duiken, is echt heel gaaf (dat grote scheepswrak, ik ben de naam kwijt...).
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:12:17 #190
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_24310374
Bedoel je het wrak Jane Sea? Daar heb ik een aantal jaar geleden ook gedoken, was idd erg mooi. We zagen toen 2 joekels van barracuda's op een school vissen jagen. Wil daar zeker nog een keer naar toe. Of bedoel je misschien de Antilla, dat Duitse wrak? Daar ben ik helaas nog nooit geweest...maar wie weet binnenkort?

Ben vandaag bij Rocky Beach ofwel Gat in de Muur ofwel Bou Baranca geweest. Hele grote morene gezien, was minstens 2 meter lang en behoorlijk dik. Verder een rustige, heldere duik. Weinig stroming.
pi_24620432
Binnenkort naar de Filippijnen (Moalboal, Cebu)... zou er erg mooi zijn dus ik ben benieuwd
pi_24622245
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:12 schreef Castor het volgende:
Bedoel je het wrak Jane Sea? Daar heb ik een aantal jaar geleden ook gedoken, was idd erg mooi. We zagen toen 2 joekels van barracuda's op een school vissen jagen. Wil daar zeker nog een keer naar toe. Of bedoel je misschien de Antilla, dat Duitse wrak? Daar ben ik helaas nog nooit geweest...maar wie weet binnenkort?

Ben vandaag bij Rocky Beach ofwel Gat in de Muur ofwel Bou Baranca geweest. Hele grote morene gezien, was minstens 2 meter lang en behoorlijk dik. Verder een rustige, heldere duik. Weinig stroming.
Jane Sea ben ik volgens mij niet geweest... ik bedoel de Antilla ja, echt gaaf!!! En een vliegtuigwrak, ter hoogte van Oranjestad dacht ik... Bou Baranca ben ik ook geweest maar kan me de duik niet meer precies herinneren...
pi_25024562
Weet iemand leuke duikspots op Gran Canaria? Leuke wrakken misschien?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 21:29:26 #194
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25047380
duiken is errug gaaf!

heb mn padi open water+advanced gehaald op Utila (Honduras). Ben zeker nog van plan over niet al te afzienbare tijd verder te gaan met certificaten te halen!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 21:55:09 #195
19297 stinkie
pi_25047923
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:29 schreef Elvislives het volgende:
duiken is errug gaaf!

heb mn padi open water+advanced gehaald op Utila (Honduras). Ben zeker nog van plan over niet al te afzienbare tijd verder te gaan met certificaten te halen!
Certificaten halen of gaan duiken? Bedoel het niet lullig, maar leren duiken doe ke door het te doen en niet dor alleen maar cursussen te volgen (scheelt je handen vol geld ook)
  zaterdag 12 februari 2005 @ 00:52:20 #196
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25050240
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:55 schreef stinkie het volgende:

[..]

Certificaten halen of gaan duiken? Bedoel het niet lullig, maar leren duiken doe ke door het te doen en niet dor alleen maar cursussen te volgen (scheelt je handen vol geld ook)
ja je hebt gelijk, maar ik ben zo verwend dat ik alleen wil duiken in warm water, dus zoiets als honduras. Dus ik ga niet duiken in Nederland ofzo....dus als ik dan een keertje zover weg ben, dat het warm water is (wat bijna nooit voorkomt), dan wil ik bijv. mn rescue diver halen. Dat is ook vooral beter voor mijn eigen kunnen in noodsituaties.

Fun dives maken daar is natuurlijk ook super, en dat is natuurlijk ook een doel!

btw: op utila heb ik een stuk of 5 fundives gemaakt ook nog, dus niet alleen mn certificaten gehaald.
Vamos el TRI!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:04:41 #197
19297 stinkie
pi_25058590
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:52 schreef Elvislives het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk, maar ik ben zo verwend dat ik alleen wil duiken in warm water, dus zoiets als honduras. Dus ik ga niet duiken in Nederland ofzo....dus als ik dan een keertje zover weg ben, dat het warm water is (wat bijna nooit voorkomt), dan wil ik bijv. mn rescue diver halen. Dat is ook vooral beter voor mijn eigen kunnen in noodsituaties.

Fun dives maken daar is natuurlijk ook super, en dat is natuurlijk ook een doel!

btw: op utila heb ik een stuk of 5 fundives gemaakt ook nog, dus niet alleen mn certificaten gehaald.
whehehehe, net het water weer ingeweest. 5 graden C

Rescue s leuk ja. Heb het noit echt een opleiding gevonden war jezelf een betere duiker van word, maar je (kan) er zeker wat aan hebben.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:45:42 #198
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25059119
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:04 schreef stinkie het volgende:

[..]

whehehehe, net het water weer ingeweest. 5 graden C

Rescue s leuk ja. Heb het noit echt een opleiding gevonden war jezelf een betere duiker van word, maar je (kan) er zeker wat aan hebben.
bij 5 graden he, dan duik je met drysuit lijkt me toch? heb je daar weer aparte cursus voor moeten doen, aangezien je je daarmee kan levellen (toch?)
Vamos el TRI!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:43:10 #199
19297 stinkie
pi_25061959
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:45 schreef Elvislives het volgende:

[..]

bij 5 graden he, dan duik je met drysuit lijkt me toch? heb je daar weer aparte cursus voor moeten doen, aangezien je je daarmee kan levellen (toch?)
Je kan er een cursus voor volgen. heb ik echter niet gedaan. Ik heb maar heel weinig cursussen gedaan. Ben altijd gewoon gaan duiken
pi_25082698
5 graden met droogpak, nah, hoeft niet hoor. Ik heb 2 semi drysuits voor dat soort gevalletjes. Overigens denk ik dat je je rescue beter in Nederland kan halen. Het zicht is hier minder over het algemeen, de omstandigheden wat bar. Dan heb je pas een idee wat het is om iemand te moeten redden. *herinnert zijn rescue cursus nog in november 2003

[ Bericht 1% gewijzigd door Pheno op 14-02-2005 10:08:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')