Dat dusquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Daarom heb ik dus Linux Mint geïnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Niet alleen Unity is een ramp, ook Gnome3 is afgestapt van de vertrouwde taakbalk. Waarom iets veranderen dat functioneert? Een balkje boven met starters, een klokje en statusiconen, een balkje onder met de actieve taken. Je kan eventueel alles in 1 balk zetten of ze automatisch verbergen. In plaats van 22 pixels onderaan ben je nu 150 pixels links kwijt, verder wordt de bovenbalk nauwelijks gebruikt. Het is voor kleine schermen een leuk idee om het menu van het actieve venster in de statusbalk te zetten, maar een desktopscherm is groot genoeg. Ik denk dat ik op xfce overstap.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus Linux Mint geïnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.
Er is wat te zeggen voor de keus van Unity voor Ubuntu, gezien waar de toekomst heen gaat..... Windows 8 interface is gelekt, de interfaces van iOS voor iPad is grondig bekeken denk ik, en Unity is tevens ook geschikt voor touch screens, dus ze denken een beetje aan de toekomst.... maar persoonlijk denk ik dat je toch beter de keuze kunt laten tijdens de installatie.
Ik heb 11.04 iets van 2 dagen op mijn laptop gehad, en er meteen weer geflikkerd. Bagger.
Linux Mint 11 daarentegen..... is echt heel prima, en gewoon nog met Gnome.
Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).quote:Op zondag 26 juni 2011 16:07 schreef mk13139 het volgende:
Ik heb een probleem met Ubuntu 11.04 en een SMB share.
Zodra ik op mijn NAS de map 'Muziek' wil openen, krijg ik dit:
De inhoud van de map kon niet weergeven worden.
Het weergeven van de inhoud van ‘Muziek’ is mislukt: Ongeldig argument
Ook als ik met de rechtermuisknop op 'Muziek' klik staat er: Onleesbaar.
Met FTP heb ik dit probleem niet.
Ik heb zelf het idee dat er op een of andere manier teveel albums/mappen in staan voor SAMBA, ruim 2000 mappen. Aan de permissions ligt het niet, in andere mappen op de NAS kan ik wel komen met SAMBA.
Wie weet een oplossing?
Moet ik dan elke keer chmodden als ik de map wil openenquote:Op zondag 26 juni 2011 16:13 schreef Dale. het volgende:
[..]
Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).
en klein stukje verderquote:Ensure your archive is NOT stored in the directories to be restored, or it will be overwritten during the operation
Als ik dus een directory "test" aanmaak zoals in de turial, en deze directory "test" bestaat niet in de TAR archive, dan is het safe om de backup.tar.gz (waaruit ik wil restoren) in die directory kan zetten => directory "test" ??quote:Any file created after the archive, will have no equivalent stored in the archive and thus will remain untouched
1 | tar -cvpzf backup.tar.gz --exclude=/backup.tar.gz --exclude=/proc --exclude=/lost+found --exclude=/sys --exclude=/mnt --exclude=/media --exclude=/dev / |
- Restoren terwijl ubuntu actief isquote:the /proc, /lost+found, /sys, /mnt, /media and /dev directories in root. /proc and /sys are virtual filesystems that provide windows into variables of the running kernel, so you do not want to try and backup or restore them. /dev is a tmpfs whose contents are created and deleted dynamically by udev, so you also do not want to backup or restore it.
Lijkt mij dat het idd op die manier niet gaat werken. Als je de rechten wilt aanpassen op die map, zul je eerst moeten inloggen op de machine (ssh) en de maprechten moeten aanpassen.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:50 schreef mk13139 het volgende:
Nu krijg ik dit:
gebruiker@ubuntu-PC:~$ sudo chmod -r 777 smb://192.168.1.103/freenas/Muziek
[sudo] password for gebruiker:
chmod: kan geen toegang krijgen tot 777: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot smb://192.168.1.103/freenas/Muziek: Bestand of map bestaat niet
gebruiker@ubuntu-PC:~$
1 2 3 4 5 6 | gebruiker@ubuntu-PC:~$ssh gebruiker@192.168.1.103 ww:**** gebruiker@192.168.1.103:~$sudo chmod -r 777 /freenas/Muziek ww: **** gebruiker@192.168.1.103:~$exit gebruiker@ubuntu-PC:~$ |
Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:16 schreef Daeron het volgende:
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates.
Oh?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:14 schreef Toryu het volgende:
Volgens mij valt het fanboisme wel mee bij linux-distro's. Afgezien van Unity is Ubuntu gewoon een prima distro. En Unity is met 1 simpele instelling te vervangen door Gnome 2...
Ja. Uitloggen, username invoeren en onderin kiezen voor 'classic'.quote:
Ik denk dat de meeste lollig proberen te zijn dan dat men overstaptquote:Op maandag 27 juni 2011 09:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.
Bij andere OS-en (lees: windows) is de kritiek op een nieuwe interface ook altijd enorm. Vaak probeert men met tweaks de oude interface weer terug te krijgen. Mensen houden van nature niet van verandering, denk ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:41 schreef wdn het volgende:
Unity was wennen maar ik wil niet anderds meer.
Unity heeft ook nog zo zijn kuren maar ook dat komt goed.
Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaadquote:Op maandag 27 juni 2011 19:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb net Xubuntu op een oudere computer geïnstalleerd voor mijn ouders. Is het nog steeds niet nodig om een anti-virus te installeren op Linux?
Oke, bedankt voor het bevestigen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:38 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |