abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98556898
hmm zal dat eens proberen, thanks!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_98560142
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag. ^O^
pi_98571806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag. ^O^
Dat dus :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:28:44 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98574438
quote:
Daarom heb ik dus Linux Mint geïnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.

Er is wat te zeggen voor de keus van Unity voor Ubuntu, gezien waar de toekomst heen gaat..... Windows 8 interface is gelekt, de interfaces van iOS voor iPad is grondig bekeken denk ik, en Unity is tevens ook geschikt voor touch screens, dus ze denken een beetje aan de toekomst.... maar persoonlijk denk ik dat je toch beter de keuze kunt laten tijdens de installatie.

Ik heb 11.04 iets van 2 dagen op mijn laptop gehad, en er meteen weer geflikkerd. Bagger.

Linux Mint 11 daarentegen..... is echt heel prima, en gewoon nog met Gnome. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:54:11 #180
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98576375
quote:
Niet alleen Unity is een ramp, ook Gnome3 is afgestapt van de vertrouwde taakbalk. Waarom iets veranderen dat functioneert? Een balkje boven met starters, een klokje en statusiconen, een balkje onder met de actieve taken. Je kan eventueel alles in 1 balk zetten of ze automatisch verbergen. In plaats van 22 pixels onderaan ben je nu 150 pixels links kwijt, verder wordt de bovenbalk nauwelijks gebruikt. Het is voor kleine schermen een leuk idee om het menu van het actieve venster in de statusbalk te zetten, maar een desktopscherm is groot genoeg. Ik denk dat ik op xfce overstap.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_98578155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Daarom heb ik dus Linux Mint geïnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.

Er is wat te zeggen voor de keus van Unity voor Ubuntu, gezien waar de toekomst heen gaat..... Windows 8 interface is gelekt, de interfaces van iOS voor iPad is grondig bekeken denk ik, en Unity is tevens ook geschikt voor touch screens, dus ze denken een beetje aan de toekomst.... maar persoonlijk denk ik dat je toch beter de keuze kunt laten tijdens de installatie.

Ik heb 11.04 iets van 2 dagen op mijn laptop gehad, en er meteen weer geflikkerd. Bagger.

Linux Mint 11 daarentegen..... is echt heel prima, en gewoon nog met Gnome. :Y
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates. :)
pi_98664952
Ben ik weer... Ik heb modsecurity geinstalleerd en ik ben op zoek gegaan naar rules.
Uiteindelijk zijn er 2 plekken die het meest gangbaar zijn:
- via de site van modsecurity zelf (Core Rule Set)
- via 'gotroot'

Heeft iemand ervaring met de bovenstaande rule sets? Moet ik ze allebei gebruiken of is de Core Rule Set van modsecurity afdoende?
Of moet ik totaal andere regels gebruiken? Of modsecurity helemaal niet gebruiken?

Ik had ze net beide geinstalleerd en ik merkte dat een behoorlijke slowdown in het rebooten van apache, en mijn lege index.html heeft ook iets langer nodig om te laden...
Ik ga zo meteen een afgeslankte versie van de gotroot rule set proberen....

Het enige wat ik wil is een beetje security tegen de gangbare attacks.

edit: modevasive is ook geinstalleerd en werkt.
pi_98681167
Ik heb een probleem met Ubuntu 11.04 en een SMB share.
Zodra ik op mijn NAS de map 'Muziek' wil openen, krijg ik dit:

De inhoud van de map kon niet weergeven worden.

Het weergeven van de inhoud van ‘Muziek’ is mislukt: Ongeldig argument

Ook als ik met de rechtermuisknop op 'Muziek' klik staat er: Onleesbaar.

Met FTP heb ik dit probleem niet.

Ik heb zelf het idee dat er op een of andere manier teveel albums/mappen in staan voor SAMBA, ruim 2000 mappen. Aan de permissions ligt het niet, in andere mappen op de NAS kan ik wel komen met SAMBA.

Wie weet een oplossing?
pi_98681378
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:07 schreef mk13139 het volgende:
Ik heb een probleem met Ubuntu 11.04 en een SMB share.
Zodra ik op mijn NAS de map 'Muziek' wil openen, krijg ik dit:

De inhoud van de map kon niet weergeven worden.

Het weergeven van de inhoud van ‘Muziek’ is mislukt: Ongeldig argument

Ook als ik met de rechtermuisknop op 'Muziek' klik staat er: Onleesbaar.

Met FTP heb ik dit probleem niet.

Ik heb zelf het idee dat er op een of andere manier teveel albums/mappen in staan voor SAMBA, ruim 2000 mappen. Aan de permissions ligt het niet, in andere mappen op de NAS kan ik wel komen met SAMBA.

Wie weet een oplossing?
Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).
pi_98682590
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:13 schreef Dale. het volgende:

[..]

Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).
Moet ik dan elke keer chmodden als ik de map wil openen :?
pi_98682672
Nu krijg ik dit:

gebruiker@ubuntu-PC:~$ sudo chmod -r 777 smb://192.168.1.103/freenas/Muziek
[sudo] password for gebruiker:
chmod: kan geen toegang krijgen tot 777: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot smb://192.168.1.103/freenas/Muziek: Bestand of map bestaat niet
gebruiker@ubuntu-PC:~$
pi_98706495
Ok wat betreft mod_security ben ik er uit.
Maar ik wil nu een full backup maken met behulp van TAR, ik gebruik de volgende tutorial daarvoor:
(met het onderstaande rekening houden dat het een VPS is waar ik alleen terminal access tot mijn beschikking heb)

https://help.ubuntu.com/community/BackupYourSystem/TAR

Maar ik zit nog met de volgende vragen:

- De backup bestand in een andere (nieuwe) directory zetten die NIET in de tar archive bestaat?
in de tutorial wordt gezegd, onder de kop "Restoring"
quote:
Ensure your archive is NOT stored in the directories to be restored, or it will be overwritten during the operation
en klein stukje verder

quote:
Any file created after the archive, will have no equivalent stored in the archive and thus will remain untouched
Als ik dus een directory "test" aanmaak zoals in de turial, en deze directory "test" bestaat niet in de TAR archive, dan is het safe om de backup.tar.gz (waaruit ik wil restoren) in die directory kan zetten => directory "test" ??

- Directories excluden in de backup commando
De backup commando ziet er als volgt uit:

1tar -cvpzf backup.tar.gz --exclude=/backup.tar.gz --exclude=/proc --exclude=/lost+found --exclude=/sys --exclude=/mnt --exclude=/media --exclude=/dev /

Er worden hier wat directories geexclude:
/proc /lost+found /sys /mnt /media /dev
De bold aangegeven directories kan ik nog wel inkomen, dat is in de tutorial uitgelegd.
Maar kan het kwaad als ik ze toch meeneem?

Het gaat om een VPS (ik weet niet of dat uitmaakt).
Bij het restoren zet ik via mij VPS control panel een clean en kale ubuntu backup terug en daarna wil ik de backup.tar.gz uploaden en restoren.

quote:
the /proc, /lost+found, /sys, /mnt, /media and /dev directories in root. /proc and /sys are virtual filesystems that provide windows into variables of the running kernel, so you do not want to try and backup or restore them. /dev is a tmpfs whose contents are created and deleted dynamically by udev, so you also do not want to backup or restore it.
- Restoren terwijl ubuntu actief is
Bij het restoren is mijn ubuntu OS nog aan het runnen, de webserver is wel uitgeschakeld.
Het is toch een beetje vreemd om te zien voor mij, dat een OS dat nog actief is, gerestored kan worden. Ik neem aan dat dit 1 van de sterke punten van Linux is? Een backup maken terwijl windows actief is, is niet aan te raden...tenminste...zo ben ik het niet gewend...
  maandag 27 juni 2011 @ 08:49:12 #188
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_98708619
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:50 schreef mk13139 het volgende:
Nu krijg ik dit:

gebruiker@ubuntu-PC:~$ sudo chmod -r 777 smb://192.168.1.103/freenas/Muziek
[sudo] password for gebruiker:
chmod: kan geen toegang krijgen tot 777: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot smb://192.168.1.103/freenas/Muziek: Bestand of map bestaat niet

Lijkt mij dat het idd op die manier niet gaat werken. Als je de rechten wilt aanpassen op die map, zul je eerst moeten inloggen op de machine (ssh) en de maprechten moeten aanpassen.

Dus zoiets:

1
2
3
4
5
6
gebruiker@ubuntu-PC:~$ssh gebruiker@192.168.1.103
ww:****
gebruiker@192.168.1.103:~$sudo chmod -r 777 /freenas/Muziek
ww: ****
gebruiker@192.168.1.103:~$exit
heitieh
  maandag 27 juni 2011 @ 09:05:38 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98708863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:16 schreef Daeron het volgende:
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates. :)
Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98710397
Volgens mij valt het fanboisme wel mee bij linux-distro's. Afgezien van Unity is Ubuntu gewoon een prima distro. En Unity is met 1 simpele instelling te vervangen door Gnome 2...
pi_98711129
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:14 schreef Toryu het volgende:
Volgens mij valt het fanboisme wel mee bij linux-distro's. Afgezien van Unity is Ubuntu gewoon een prima distro. En Unity is met 1 simpele instelling te vervangen door Gnome 2...
Oh?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 27 juni 2011 @ 10:39:42 #192
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_98711165
quote:
17s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Oh?
Ja. Uitloggen, username invoeren en onderin kiezen voor 'classic'.

Is alleen deze release. Oneiric krijgt geen fallback naar gnome2 ;)
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.
Ik denk dat de meeste lollig proberen te zijn dan dat men overstapt ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_98711193
Ik zit sinds een tijdje op mijn thuis-laptop ook op Mint, wat natuurlijk gewoon Ubuntu is, maar een paar dingen zijn toch net iets prettiger afgewerkt moet ik zeggen.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:41:49 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_98711219
Unity was wennen maar ik wil niet anderds meer.
Unity heeft ook nog zo zijn kuren maar ook dat komt goed.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 27 juni 2011 @ 13:27:17 #195
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_98716545
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:41 schreef wdn het volgende:
Unity was wennen maar ik wil niet anderds meer.
Unity heeft ook nog zo zijn kuren maar ook dat komt goed.
Bij andere OS-en (lees: windows) is de kritiek op een nieuwe interface ook altijd enorm. Vaak probeert men met tweaks de oude interface weer terug te krijgen. Mensen houden van nature niet van verandering, denk ik.

Btw. 10.04 wordt ook nog wel een tijdje ondersteund, dus gnome2 is nog een tijd beschikbaar :)
heitieh
  maandag 27 juni 2011 @ 19:33:11 #196
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98731792
Dag allemaal,

Ik heb net Xubuntu op een oudere computer geïnstalleerd voor mijn ouders. Is het nog steeds niet nodig om een anti-virus te installeren op Linux?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  maandag 27 juni 2011 @ 19:38:30 #197
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98732060
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Dag allemaal,

Ik heb net Xubuntu op een oudere computer geïnstalleerd voor mijn ouders. Is het nog steeds niet nodig om een anti-virus te installeren op Linux?
Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaad ;).
  maandag 27 juni 2011 @ 19:58:45 #198
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98732993
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:38 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaad ;).
Oke, bedankt voor het bevestigen. :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  maandag 4 juli 2011 @ 20:39:16 #199
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99055404
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:39 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Grappig, daar heb ik een keer een website gehost, lekker goedkoop en snel :D