Fedora als desktop/werkstation, Red Hat Enterprise Linux voor productie omgevingen, CentOS voor niet-productie dingenquote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Welke distro gebruiken jullie ?
Ik gebruik zelf Arch, Ubuntu en Backtrack.
Haha allemaal hetzelfde dusquote:Op maandag 20 juni 2011 09:58 schreef Cid het volgende:
[..]
Fedora als desktop/werkstation, Red Hat Enterprise Linux voor productie omgevingen, CentOS voor niet-productie dingen
Arch Linux voor allesquote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Ubuntu, en in het begin Gentoo.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Zo, inderdaadquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:12 schreef robin007bond het volgende:
Wat een compressie trouwens, die screenshot
Als PNG bestanden groter zijn dan 1mb worden ze door imgur automatisch gecomprimeerd naar een wat minder JPG bestandquote:
Als ik het goed begrepen heb, eerst de mappen extracten die ik wil, daarna 1 niveau hoger verplaatsen en de niet gewenste folder verwijderen?....Dat kan ook was niet eens in me opgekomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
$mv map1 ./
$mv map2 ./
$mv map3 ./
$mv map4 ./
$rm -R modsecurity-crs[tab]
of vind je dat teveel werk
psiesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:39 schreef Dragonetti het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb, eerst de mappen extracten die ik wil, daarna 1 niveau hoger verplaatsen en de niet gewenste folder verwijderen?....Dat kan ook was niet eens in me opgekomen.
Thanks.
KDE, toe maar weer. Heb ik ook heel even geprobeerd, kon er op 1 of andere manier niet aan wennen, misschien later toch maar weer een keer proberen.quote:
Ik kan weer niet wennen aan Openboxquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
KDE, toe maar weer. Heb ik ook heel even geprobeerd, kon er op 1 of andere manier niet aan wennen, misschien later toch maar weer een keer proberen.
Ik zou beginnen met Arch Linux. Gewoon de installation guide volgenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand wat een goede ubuntu versie is voor een wat snellere PC? De exacte specificaties weet ik vooralsnog niet, maar sowieso wordt het een quodcore of beter en min 4 GB intern, en ik zit te denken aan de zgn ''raptor'' hd's.
Mijn vraag is dus ook eigenlijk welke gradaties je allemaal hebt.
Ik moet me namelijk nog even inlezen
Waarom exact? Ik wil geen huis-tuin-en keuken software omdat dit voor de eerste keer is dat ik iets van linux probeer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met Arch Linux. Gewoon de installation guide volgen
Ook zou ik kiezen voor een SSD, dan start je systeempje echt ziekelijk snel op
Veel Windows programma's kun je draaien onder Wine. Er zijn echter gewoon zat alternatieven voor je Windows software, waardoor je Wine nauwelijks nodig zal hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom exact? Ik wil geen huis-tuin-en keuken software omdat dit voor de eerste keer is dat ik iets van linux probeer.
Hoe zit het precies met software die oorspronkelijk is geschreven voor windows?
Als linux nieuw voor je is, zou ik je gewoon ubuntu 11.04 aanbevelen. Dat is helemaal gebruiksklaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand wat een goede ubuntu versie is voor een wat snellere PC? De exacte specificaties weet ik vooralsnog niet, maar sowieso wordt het een quodcore of beter en min 4 GB intern, en ik zit te denken aan de zgn ''raptor'' hd's.
Mijn vraag is dus ook eigenlijk welke gradaties je allemaal hebt.
Ik moet me namelijk nog even inlezen
Dat dusquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Daarom heb ik dus Linux Mint geïnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Niet alleen Unity is een ramp, ook Gnome3 is afgestapt van de vertrouwde taakbalk. Waarom iets veranderen dat functioneert? Een balkje boven met starters, een klokje en statusiconen, een balkje onder met de actieve taken. Je kan eventueel alles in 1 balk zetten of ze automatisch verbergen. In plaats van 22 pixels onderaan ben je nu 150 pixels links kwijt, verder wordt de bovenbalk nauwelijks gebruikt. Het is voor kleine schermen een leuk idee om het menu van het actieve venster in de statusbalk te zetten, maar een desktopscherm is groot genoeg. Ik denk dat ik op xfce overstap.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |