Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppuntquote:
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppunt
Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?
hou niet zo van die nep versies..
dat boeit me niet zoveelquote:Op zondag 5 juni 2011 23:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).
Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?
hou niet zo van die nep versies..
been there done that.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.
Om op Ubuntu te gaan haten is echt achterlijk
Elke Distro heeft zijn eigen krachten en zwakte. Ik zelf gebruik het liefste Archlinux, maar ik snap best dat het te ingewikkeld is voor een beginner.
Oh en ga niet doen alsof je uberkoel bent dat je debian in CLI gebruikt, je zou pas echt stoer mogen doen als je Gentoo zou gebruiken of LFS. Iedereen kan hier wel in CLI werken heb ik het idee.
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:40 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
been there done that.
ongeveer 8 jaar geleden
gentoo 5 jaar geleden ofzo
zo stoer vind ik gentoo niet , meer zonde van mn tijd
juistquote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.
Doe niet zo uit de hoogte zeg. Alsjeblieft.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
juistjij snapt het!
kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
zoals het nu is is gekomen omdat al die "noobs" het makkelijker willen.
Grafische instal zoals windows, overal op kunnen klikken en ga zo maar door.
Vroeger was dat niet, en werk al lang genoeg met linux om dat hele zooitje mee gemaakt te hebben.
FreeBSD enz heb ik ook gedaan , maar zelf vind ik debian het fijnste werken en ik vind ubuntu niet fijn omdat het "voor mijn gevoel" het hele linux heeft gekloot
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.
Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
Openbox met conky en tint2.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:59 schreef Cid het volgende:
[..]
Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.
De rest hangt ook een beetje af van wat je definitie van licht is
Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzoquote:
Nee, dat gaat mij iets te ver.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzo. Maar dat is wel licht inderdaad haha.
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?quote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
Ik heb afgelopen jaar een Thinkpad T61p gekocht die het prima doet dus die is nog aardig rap (Core2Duo 2.4Ghz en 4GB RAM) en vorige week een Dell Latitude D810 (1.85Ghz met 1GB RAM).quote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?
want anders werk je wel echt met oude zooi
Wat kom je eigenlijk in dit topic doen?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?
Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acerquote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig, maar ach als het werktquote:Op maandag 6 juni 2011 17:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acer)
[ afbeelding ]
en hij werkt nog uitstekend!
Voor iemand van 26 klink je behoorlijk volwassen ervaren.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:
kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
Gentoo en Arch zijn zogeheten Rolling Releases, als dat eenmaal werkt blijft het werken (hoop je). Met twee keer per jaar weer een nieuwe versie is het altijd maar afwachten wat ze allemaal hebben veranderd. Ik ben inmiddels ervaren genoeg om geen ootb-systeem te hoeven hebben.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:59 schreef sbientje het volgende:
ik word een beetje kriegel. Ik verwijder steeds een toetsenbord indeling maar als ik reboot is ie weer terug. En mijn muziekbibliotheek moet ik ook steeds opnieuw importeren. Wie weet waarom dat is?
zelf fixen hahaha.. echt wat voor mij. Ik zal weleens googlenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).
Look who's talkingquote:Op maandag 6 juni 2011 09:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doe niet zo uit de hoogte zeg. Alsjeblieft.
quote:Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Elke Distro heeft zijn eigen krachten en zwakte. Ik zelf gebruik het liefste Archlinux, maar ik snap best dat het te ingewikkeld is voor een beginner.
Cheapassquote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. [..]
Hoezo doe ik nu weer uit de hoogte. Van mij mag elke 'n00b' linux gebruiken. Liefst Ubuntu of Fedora, want die zijn lekker makkelijk. En als mensen vragen hebben vragen ze me maar, want ik vind het leuk als 'n00bs' Linux proberen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:42 schreef stinow het volgende:
[..]
Look who's talking
[..]
[..]
Cheapass
Gentoo
Heb je de stappen in dit document al gevolgd?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:17 schreef exile79 het volgende:
Veel kennis hier zo te zien. Sinds de laatste update naar kubuntu 11.04 lopen de filmpjes op youtube niet meer soepel. Beeld blijft vaak hangen terwijl het geluid wel doorgaat. Duurt paar seconden, dan loopt het weer, tot het 10-20 sec later weer gebeurt. Super irritant. Zowel Crome als Firefox. Konqueror loopt zelfs vast. Iemand enig idee?
Nu wel. Geen resultaat.Toch bedankt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Heb je de stappen in dit document al gevolgd?
Thanks, ik zal het vanavond even proberen want ik kan er nu remote dus niet bij...quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:14 schreef wdn het volgende:
dj_ko dat gaat meen ik via hdparm bij een server install
"sudo hdparm -B 255 /dev/hda" zet hibernate uit voor /dev/hda.
man hdparm:
-B Set Advanced Power Management feature, if the drive supports it. A
low value means aggressive power management and a high value means
better performance. Possible settings range from values 1 through
127 (which permit spin-down), and values 128 through 254 (which do
not permit spin-down). The highest degree of power management is
attained with a setting of 1, and the highest I/O performance with
a setting of 254. A value of 255 tells hdparm to disable Advanced
Power Management altogether on the drive (not all drives support
disabling it, but most do).
Gebruik de flash-aid plugin voor firefox. Downloadt, installeert en configureert de laatste Flash-beta van de adobe site; is makkelijk in gebruik en voorkomt een heleboel gezeik!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:02 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nu wel. Geen resultaat.Toch bedankt.
Volg de aanwijzingen dus de oude verwijderen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:02 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nu wel. Geen resultaat.Toch bedankt.
Kan je wel inloggen op de terminal?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:43 schreef exile79 het volgende:
Ok, klein probleempje. Start laptop opnieuw op, typ gebruiker en wachtwoord in, dan verdwijnt het inlogkader (achtergrond blijft) en na een paar seconden verschijnt het inlogkader doodleuk opnieuw...
Groot probleem dus.
Bij een verkeerd wachtwoord worden de invul velden rood, dus dat is niet wat ik verkeerd doe.
Ik ben in paniek, kan iemand helpen?
kubuntu draai je?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef exile79 het volgende:
Console kan wel ja, weet je een commando om van daaruit de gui op te starten?
Doe eens (indien je Ubuntu/Debian draait):quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:43 schreef exile79 het volgende:
Ok, klein probleempje. Start laptop opnieuw op, typ gebruiker en wachtwoord in, dan verdwijnt het inlogkader (achtergrond blijft) en na een paar seconden verschijnt het inlogkader doodleuk opnieuw...
Groot probleem dus.
Bij een verkeerd wachtwoord worden de invul velden rood, dus dat is niet wat ik verkeerd doe.
Ik ben in paniek, kan iemand helpen?
1 2 | sudo /etc/init.d/$(basename $(cat /etc/X11/default-display-manager)) stop sudo /etc/init.d/$(basename $(cat /etc/X11/default-display-manager)) start |
Fedora als desktop/werkstation, Red Hat Enterprise Linux voor productie omgevingen, CentOS voor niet-productie dingenquote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Welke distro gebruiken jullie ?
Ik gebruik zelf Arch, Ubuntu en Backtrack.
Haha allemaal hetzelfde dusquote:Op maandag 20 juni 2011 09:58 schreef Cid het volgende:
[..]
Fedora als desktop/werkstation, Red Hat Enterprise Linux voor productie omgevingen, CentOS voor niet-productie dingen
Arch Linux voor allesquote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Ubuntu, en in het begin Gentoo.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
Zo, inderdaadquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:12 schreef robin007bond het volgende:
Wat een compressie trouwens, die screenshot
Als PNG bestanden groter zijn dan 1mb worden ze door imgur automatisch gecomprimeerd naar een wat minder JPG bestandquote:
Als ik het goed begrepen heb, eerst de mappen extracten die ik wil, daarna 1 niveau hoger verplaatsen en de niet gewenste folder verwijderen?....Dat kan ook was niet eens in me opgekomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
$mv map1 ./
$mv map2 ./
$mv map3 ./
$mv map4 ./
$rm -R modsecurity-crs[tab]
of vind je dat teveel werk
psiesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:39 schreef Dragonetti het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb, eerst de mappen extracten die ik wil, daarna 1 niveau hoger verplaatsen en de niet gewenste folder verwijderen?....Dat kan ook was niet eens in me opgekomen.
Thanks.
KDE, toe maar weer. Heb ik ook heel even geprobeerd, kon er op 1 of andere manier niet aan wennen, misschien later toch maar weer een keer proberen.quote:
Ik kan weer niet wennen aan Openboxquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
KDE, toe maar weer. Heb ik ook heel even geprobeerd, kon er op 1 of andere manier niet aan wennen, misschien later toch maar weer een keer proberen.
Ik zou beginnen met Arch Linux. Gewoon de installation guide volgenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand wat een goede ubuntu versie is voor een wat snellere PC? De exacte specificaties weet ik vooralsnog niet, maar sowieso wordt het een quodcore of beter en min 4 GB intern, en ik zit te denken aan de zgn ''raptor'' hd's.
Mijn vraag is dus ook eigenlijk welke gradaties je allemaal hebt.
Ik moet me namelijk nog even inlezen
Waarom exact? Ik wil geen huis-tuin-en keuken software omdat dit voor de eerste keer is dat ik iets van linux probeer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met Arch Linux. Gewoon de installation guide volgen
Ook zou ik kiezen voor een SSD, dan start je systeempje echt ziekelijk snel op
Veel Windows programma's kun je draaien onder Wine. Er zijn echter gewoon zat alternatieven voor je Windows software, waardoor je Wine nauwelijks nodig zal hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom exact? Ik wil geen huis-tuin-en keuken software omdat dit voor de eerste keer is dat ik iets van linux probeer.
Hoe zit het precies met software die oorspronkelijk is geschreven voor windows?
Als linux nieuw voor je is, zou ik je gewoon ubuntu 11.04 aanbevelen. Dat is helemaal gebruiksklaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand wat een goede ubuntu versie is voor een wat snellere PC? De exacte specificaties weet ik vooralsnog niet, maar sowieso wordt het een quodcore of beter en min 4 GB intern, en ik zit te denken aan de zgn ''raptor'' hd's.
Mijn vraag is dus ook eigenlijk welke gradaties je allemaal hebt.
Ik moet me namelijk nog even inlezen
Dat dusquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Daarom heb ik dus Linux Mint geīnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Of gewoon naar een andere distro gaan, lekker dikke vinger naar Canonical en hun doordram gedrag.
Niet alleen Unity is een ramp, ook Gnome3 is afgestapt van de vertrouwde taakbalk. Waarom iets veranderen dat functioneert? Een balkje boven met starters, een klokje en statusiconen, een balkje onder met de actieve taken. Je kan eventueel alles in 1 balk zetten of ze automatisch verbergen. In plaats van 22 pixels onderaan ben je nu 150 pixels links kwijt, verder wordt de bovenbalk nauwelijks gebruikt. Het is voor kleine schermen een leuk idee om het menu van het actieve venster in de statusbalk te zetten, maar een desktopscherm is groot genoeg. Ik denk dat ik op xfce overstap.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Daeron het volgende:
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus Linux Mint geīnstalleerd. Toch gebaseerd op Debian, dus 99% van de command line commando's werken gewoon hetzelfde, en je kunt van websites die applicaties leveren die nog niet in de repository staan gewoon de .deb downloaden, en de boel installeren.
Er is wat te zeggen voor de keus van Unity voor Ubuntu, gezien waar de toekomst heen gaat..... Windows 8 interface is gelekt, de interfaces van iOS voor iPad is grondig bekeken denk ik, en Unity is tevens ook geschikt voor touch screens, dus ze denken een beetje aan de toekomst.... maar persoonlijk denk ik dat je toch beter de keuze kunt laten tijdens de installatie.
Ik heb 11.04 iets van 2 dagen op mijn laptop gehad, en er meteen weer geflikkerd. Bagger.
Linux Mint 11 daarentegen..... is echt heel prima, en gewoon nog met Gnome.
Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).quote:Op zondag 26 juni 2011 16:07 schreef mk13139 het volgende:
Ik heb een probleem met Ubuntu 11.04 en een SMB share.
Zodra ik op mijn NAS de map 'Muziek' wil openen, krijg ik dit:
De inhoud van de map kon niet weergeven worden.
Het weergeven van de inhoud van ‘Muziek’ is mislukt: Ongeldig argument
Ook als ik met de rechtermuisknop op 'Muziek' klik staat er: Onleesbaar.
Met FTP heb ik dit probleem niet.
Ik heb zelf het idee dat er op een of andere manier teveel albums/mappen in staan voor SAMBA, ruim 2000 mappen. Aan de permissions ligt het niet, in andere mappen op de NAS kan ik wel komen met SAMBA.
Wie weet een oplossing?
Moet ik dan elke keer chmodden als ik de map wil openenquote:Op zondag 26 juni 2011 16:13 schreef Dale. het volgende:
[..]
Je moet de rechten herstellen. Soort gelijk euvel heb ik ook gehad. Als ik via gnome shell benaderde dan kreeg ik steeds te horen dat ik geen rechten had. Maar via ftp en de filebrowser van de NAS lukte wel. Dus gewoon chmod -r 777 (of ander getal of course).
en klein stukje verderquote:Ensure your archive is NOT stored in the directories to be restored, or it will be overwritten during the operation
Als ik dus een directory "test" aanmaak zoals in de turial, en deze directory "test" bestaat niet in de TAR archive, dan is het safe om de backup.tar.gz (waaruit ik wil restoren) in die directory kan zetten => directory "test" ??quote:Any file created after the archive, will have no equivalent stored in the archive and thus will remain untouched
1 | tar -cvpzf backup.tar.gz --exclude=/backup.tar.gz --exclude=/proc --exclude=/lost+found --exclude=/sys --exclude=/mnt --exclude=/media --exclude=/dev / |
- Restoren terwijl ubuntu actief isquote:the /proc, /lost+found, /sys, /mnt, /media and /dev directories in root. /proc and /sys are virtual filesystems that provide windows into variables of the running kernel, so you do not want to try and backup or restore them. /dev is a tmpfs whose contents are created and deleted dynamically by udev, so you also do not want to backup or restore it.
Lijkt mij dat het idd op die manier niet gaat werken. Als je de rechten wilt aanpassen op die map, zul je eerst moeten inloggen op de machine (ssh) en de maprechten moeten aanpassen.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:50 schreef mk13139 het volgende:
Nu krijg ik dit:
gebruiker@ubuntu-PC:~$ sudo chmod -r 777 smb://192.168.1.103/freenas/Muziek
[sudo] password for gebruiker:
chmod: kan geen toegang krijgen tot 777: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot smb://192.168.1.103/freenas/Muziek: Bestand of map bestaat niet
gebruiker@ubuntu-PC:~$
1 2 3 4 5 6 | gebruiker@ubuntu-PC:~$ssh gebruiker@192.168.1.103 ww:**** gebruiker@192.168.1.103:~$sudo chmod -r 777 /freenas/Muziek ww: **** gebruiker@192.168.1.103:~$exit gebruiker@ubuntu-PC:~$ |
Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:16 schreef Daeron het volgende:
Ik ben weer teruggegaan naar OpenSuse. Werkt fijn, gewoon Gnome2 en verder de standaard apps. Het is alleen ff wennen dat hier nog meer via de gui gebeurt dan in Ubuntu. Wat wel fijn werkt is het 1click install systeem, de repo wordt automatisch toegevoegd en je wordt voorzien van updates.
Oh?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:14 schreef Toryu het volgende:
Volgens mij valt het fanboisme wel mee bij linux-distro's. Afgezien van Unity is Ubuntu gewoon een prima distro. En Unity is met 1 simpele instelling te vervangen door Gnome 2...
Ja. Uitloggen, username invoeren en onderin kiezen voor 'classic'.quote:
Ik denk dat de meeste lollig proberen te zijn dan dat men overstaptquote:Op maandag 27 juni 2011 09:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Het heeft wel wat fanboisme losgeweekt, dat Ubuntu 11.04.... Je hebt aan de ene kant de lui die liever een andere distro proberen, en aan de andere kant de "Ubuntu can do no wrong" mensen.
Bij andere OS-en (lees: windows) is de kritiek op een nieuwe interface ook altijd enorm. Vaak probeert men met tweaks de oude interface weer terug te krijgen. Mensen houden van nature niet van verandering, denk ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:41 schreef wdn het volgende:
Unity was wennen maar ik wil niet anderds meer.
Unity heeft ook nog zo zijn kuren maar ook dat komt goed.
Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaadquote:Op maandag 27 juni 2011 19:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb net Xubuntu op een oudere computer geīnstalleerd voor mijn ouders. Is het nog steeds niet nodig om een anti-virus te installeren op Linux?
Oke, bedankt voor het bevestigen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:38 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als je alleen uit vertrouwde bronnen installeert klopt dat inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |