Haase: Morgen (inmiddels is dat vandaag) meer duidelijkheid
Uitgegeven: 21 mei 2011 16:51
PARIJS - Robin Haase weet nog steeds niet zeker of hij het in de eerste ronde van het hoofdtoernooi van Roland Garros op kan nemen tegen de Spanjaard Daniel Gimeno-Traver. Zondag test hij opnieuw of zijn enkel het aankan.
© ANP
De Hagenaar verzwikte donderdag tegen Victor Hanescu zijn rechterenkel in de kwartfinales van het toernooi van Nice en gaf op. Haase liet zijn enkel onderzoeken.
Er was geen schade te zien. Wel heeft hij een kleine zwelling tussen zijn wreef en zijn enkelgewricht.
Zaterdag stond Haase in Parijs voor het eerst weer op de tennisbaan en dat ging ‘verrassend goed’.
“Ik heb de hele training lang geen last gehad. Ook niet toen de intensiteit omhoog ging. Ik ging vol naar de hoeken om de enkel te testen.”
Niet topfit
Omdat Haase zondag nog niet in actie komt heeft hij een extra trainingsdag. “Ik wacht nu eerst de reactie af en dan train ik morgen nog een stukje zwaarder. Pas daarna beslis ik of ik speel.”
“Topfit zal ik in ieder geval niet op de baan staan. Maar hopelijk ben ik wel fit genoeg voor een goede wedstrijd.”
Het is voor Haase geen optie om met een ingetapete enkel te spelen. “Als dat doe krijg ik weer last van mijn knie”, vertelt de tennisser die bijna geheel 2009 langs de kant stond met een knieblessure. “Dan neem ik liever het risico om zonder tape te spelen.”
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''