het was eerst een gladde stof, maar door het dragen krijg je er allemaal van die bolletjes op, de stof slijt gewoon heel snel.quote:
wat is dit voor een bull?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 04:37 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
een leuke film kost je (haast) niets
Maar je hebt wel 65 paar schoenen en een peperdure sjaalquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Graaien van je spaarrekening om kleren te kopen? Volgens mij moet je dan eens ernstig prioriteiten gaan stellen.
Dalijk gaat je wasmachine kapot, een hoop lekkage en je hele vloer is verneukt. Sta je daar met je geplunderde spaarrekening.
"Ik had dat veel te dure sjaaltje echt nodig hoor, ander kon ik echt niet voor de dag komen op de ouderavond van m'n kinderen"
_!
Erm, heeft iedereen hier dus gelezen dat ik op een post van iemand reageerde?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar je hebt wel 65 paar schoenen en een peperdure sjaal!
Inderdaad, leer prioriteiten stellen. NIEMAND op deze aardkloot heeft 65 paar schoenen nodig. NIEMAND heeft een sjaal nodig van 200 euro. Het is gewoon geilen op een merkje en daar absurde bedragen voor neerleggen.
En voor wie doe je het eigenlijk, op wie wil je indruk maken met die merkjes? Geen man die daar naar kijkt hoor, of het moet zo'n kale nicht zijn die de hele tijd haaaai roept.
Denk gewoon eens na over waar je nou mee bezig bent want het is gewoon absurd dat je zóveel geld aan zúlke compleet nutteloze dingen uitgeeft. Dat je een hobby hebt ok maar je draagt nooit van je leven 65 paar 'dagelijkse' schoenen en die sjaal van 200 euro gaat natuurlijk ook nergens over.
Sorteer eerst eens je huidige voorraad en bekijk eens kritisch naar wat je wél en wat je niet gaat dragen. Wat je niet gaat dragen direct in de verkoop. en voortaan bij aankopen eerst eens denken: hoeveel geluk gaat mij dit brengen, hoe lang ga ik ermee doen, is het het geld wel waard, is er geen alternatief wat goedkoper is en net zo goed etc. Pas dan kan je een weloverwogen keuze maken.
Ik ben bezig, ik ben bezigquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Je opende toch een topic omdat je hulp wilde, en nu zit je jezelf te verdedigen
zover was ik nog nietquote:
Oh, heet dat pillen. Zo leer je nog eens wat.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:26 schreef linpunt het volgende:
het was eerst een gladde stof, maar door het dragen krijg je er allemaal van die bolletjes op, de stof slijt gewoon heel snel.
Als dat gebeurd, kan je meestal het shirtje/vest strak trekken over je knie en met een scheermesje kan je het dan wegkrijgen. Maar bij sommige goedkopere H&M-/Jeanscentre- (uit de tijd dat ik er nog werkte) shirtjes gaat dat sneller en dan is je shirtje gewoon "op". Dat valt dan nu ook niet meer te verkopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh, heet dat pillen. Zo leer je nog eens wat.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:52 schreef linpunt het volgende:
[..]
studiefinanciering, mijn vriend, spaargeld..
TS d'r vriend is een eunuch...quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:52 schreef linpunt het volgende:
[..]
studiefinanciering, mijn vriend, spaargeld..
Ik zeg toch nergens dat ik nóg steeds dingen koopquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:13 schreef formerjellybean het volgende:
Wat wil je nu kooptips of gewoon echt eens hulp erin zoeken ???
Al zou je wel 200 Euro uitgeven aan een sjaal. Als je het geld hebt en er blij mee bent, is daar toch niks mis mee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:38 schreef linpunt het volgende:
[..]
Erm, heeft iedereen hier dus gelezen dat ik op een post van iemand reageerde?
Iemand zei; koop een hermessjaal.
Ik zei; die heb ik niet nodig, want ik heb een andere sjaal gekregen die ik elke keer gebruik.
Alsof ik 200 euro ga uitgeven aan een sjaal.
Ik geef dus aan dat ik bij extreem dure dingen altijd kijk naar korting en samplesales óf het gewoon cadeau krijg.
Maar ik moet zeggen dat zélfs ik dat een wous hoog bedrag vind voor een sjaal hoor. Kijk, is de moeilijkheidsgraad hoger van een kledingstuk, is het logisch daar meer voor te betalen..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Al zou je wel 200 Euro uitgeven aan een sjaal. Als je het geld hebt en er blij mee bent, is daar toch niks mis mee.
Ik zou ook geen 200 Euro uitgeven aan een sjaal, maar dat komt omdat ik dat te duur vind. Als iemand anders dat wel graag doet, is dat zijn/haar keuze.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:38 schreef linpunt het volgende:
[..]
Maar ik moet zeggen dat zélfs ik dat een wous hoog bedrag vind voor een sjaal hoor. Kijk, is de moeilijkheidsgraad hoger van een kledingstuk, is het logisch daar meer voor te betalen..
statusupdate;
* linpunt heeft plankjes in de muren gekregen
Ik kijk zelf altijd naar stof, moeilijkheidsgraad, model en stiekem ook winkel. Ik ga geen 50 euro uitgeven aan H&M kleding.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:46 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ben te praktisch in gesteld als ik een sjaal zou kopen van 200 euro, dan had ik achteraf wel zoiets van daar had een heel meubelstuk voor mijn huis kunnen staan.
Dat kun je natuurlijk bij alles doen, niets mis mee om eens 'wat meer' uit te geven aan zaken die je leuk vind zolang je er het geld voor hebt liggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:46 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ben te praktisch in gesteld als ik een sjaal zou kopen van 200 euro, dan had ik achteraf wel zoiets van daar had een heel meubelstuk voor mijn huis kunnen staan.
Oh, dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen, ontzettend veel tekst dit topic. Even zoeken zo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn post waar je wel van geniet. En het zou goed zijn wel een hobby, afleiding, te zoeken.
Jazeker. Ik verslind series en films. Lekker in bad liggen of juist in de tuin en lekker koken. In het dagelijks leven ben ik verder bezig met pr van projecten, mode (ontwerpen, tekenen, uitvoeren) en op locatie van projecten een team onder mijn hoede nemen zodat een event goed verloopt. Daar krijg ik een kick van. Ik hoor wel eens bij andere mensen die ook dit patroon hebben dat ze een leeg leven hebben, zich vervelen of echt problemen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gelukkig geen last van.
Denk dat je moet gaan uitzoeken wat de oorzaak is van dit koopgedrag. Want je hebt wel een probleem als je liegt over aankopen tegen vrienden en familie. Ook het feit dat je hier een topic over opent geeft aan dat je vindt dat je een probleem hebt.
Kun je geen genot halen uit andere zaken? Een mooi boek, een mooie film, een vrije middag met mooi weer, een eind wandelen en genieten van de natuur, een etentje met vrienden enz enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |