Een woekerpolis koopt makkelijk af dan dat een overgewaardeerde koopwoning verkoopt. Die woekerpolis is nl. reeds betaald... de onderwaarde moet eerst nog afgelost of gespaard wordenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:12 schreef Scorpie het volgende:
Xeno is altijd makkelijk te piepelen geweest. Eerst zijn woekerpolis en nu zijn huurhuis.
Er is nog wel een verschil tussen extra aflossing verlangen of het verschil ineens...quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:28 schreef Jane het volgende:
M.a.w., het gebeurt nu NOG niet, maar dat zegt niets over de toekomst, natuurlijk.
Haha.... ja dat is waar... de postcode loterij kan in een klap een straat verdelen tussen 'haves and haven not's'. Hier in Dronten was dat het verschil tussen wel of niet een Xbox 360 hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:35 schreef antfukker het volgende:
Wel lullig. Was het een grote prijs? Toen ik uit huis bij mijn ouders ging is dat 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan. Meedoen aan de postcode loterij, stel dat die prijs eens valt op mijn postcode en ik heb geen lot!!!
Ik heb al eens een box celebrations gewonnenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha.... ja dat is waar... de postcode loterij kan in een klap een straat verdelen tussen 'haves and haven not's'. Hier in Dronten was dat het verschil tussen wel of niet een Xbox 360 hebben![]()
Het voordeel was wel dat je vervolgens voor 100 euro zo'n ding kon kopen van je buurman met 5 loten
Ik heb geen idee (ben ook zeker geen bankier) en doe dan ook geen voorspellingen over wat de Nederlandse banken in de toekomst gaan doen. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik me deze problematiek zelf nooit gerealiseerd had, tot ik in een reportage over de Zweedse huizencrash hoorde dat precies dit hetgene was waardoor huizenbezitters daar destijds in de problemen kwamen. Niet de maandelijkse aflossing, maar het feit dat banken hun huis niet meer accepteerden als onderpand voor de lening. Die banken zullen toen daar toch ook hun eigen afwegingen voor gemaakt hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:37 schreef DS4 het volgende:
Banken zijn daarnaast niet dom. Niemand wint als er ineens een klap geld op tafel moet komen wat er niet is.
Nee.... de bankencrisis is ontstaan door geld te lenen voor een zeepbeleconomie. Men heeft niet goed gelet op de betaalbaarheid en de bevolkingsgroei, had men deze in de gaten gehouden dan had men een hoop subprime leningen niet verstrekt. Het nadeel van pyramidespelen is dat je moet doorgaan met een groeiend aantal deelnemers of een groter aandeel van het inkomen uitgeven... anders stort het kaartenhuis in. Het 'slot'... waar iedereen het over heeft is een resultaat van het toepassen van Ponzinomics om zodoende een schijnwelvaart te creëren. Na de 'slotfase' komt een nog vervelender symptoom bovendrijven... nl. economische krimp, afstempelen van schulden en afnemende welvaart...quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:53 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat de bankencrisis die (mede) daardoor is ontstaan genoeg waarschuwing is om het in NL anders te gaan doen.
Misschien, misschien niet. Het zou in ieder geval niet raar zijn als de banken het ook hier zouden doen. Het volgt namelijk direct uit het 'onderpandprincipe'.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:53 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat de bankencrisis die (mede) daardoor is ontstaan genoeg waarschuwing is om het in NL anders te gaan doen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:43 schreef antfukker het volgende:
Ik heb al eens een box celebrations gewonnenhahahaha
Banksters zouden hun eigen kinderen nog op de BBQ gooien ten tijde van hongersnood.... alles om hun decadente levensstijl in stand te houdenquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:02 schreef Jane het volgende:
Misschien, misschien niet. Het zou in ieder geval niet raar zijn als de banken het ook hier zouden doen. Het volgt namelijk direct uit het 'onderpandprincipe'.
Een bank heeft geen enkel belang bij het slapende honden wakker maken principe. Als jij gewoon je maandlasten kan opbrengen zal er nooit een hertaxering plaats gaan vinden waarbij je opeens geld neer moet gaan leggen dat er niet is. Banken zijn niet dom, die weten dat ze beter kunnen leven van 30 jaar gegarandeerde inkomsten dan een poging tot het incasseren van een smak geld met kans op verlies.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Het zou in ieder geval niet raar zijn als de banken het ook hier zouden doen. Het volgt namelijk direct uit het 'onderpandprincipe'.
Ik had het natuurlijk over de bankencrisis in Zweden indertijd...quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:01 schreef xenobinol het volgende:
Nee.... de bankencrisis is ontstaan door geld te lenen voor een zeepbeleconomie.
Zelfde idee.... overgewaardeerd ontroerend goed als gevolg van een subsidie die de marktprijs opgedreven heeft.... subsidies hebben nu eenmaal die neiging indien men ze blijft verstrekken... de stimulerende werking houd op te bestaan en de markt word ervan afhankelijk gemaaktquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:42 schreef DS4 het volgende:
Ik had het natuurlijk over de bankencrisis in Zweden indertijd...
Ik huil met je meequote:
Goed hèquote:
Ontroerend goed zelfs.quote:
Toch vreemd: in (zeg) tien jaar prijsstijgingen is de totale hypotheekschuld groter geworden dan de totale waarde van de huizen voor die tijd. De prijzen werden dus opgedreven, en de huis"eigenaar" was winnaar dankzij overwaarde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:02 schreef Jane het volgende:
[..]
yep, banken lenen bewust geld uit waarvan ze weten dat het niet terugkomtquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch vreemd: in (zeg) tien jaar prijsstijgingen is de totale hypotheekschuld groter geworden dan de totale waarde van de huizen voor die tijd. De prijzen werden dus opgedreven, en de huis"eigenaar" was winnaar dankzij overwaarde.
Hierbij heb ik me altijd afgevraagd: waarom kopen banken niet zelf die huizen, om ze vervolgens duurder te verkopen? Die hele "tussenpersoon" (=de bewoner) hebben ze daarvoor helemaal niet nodig, en dan steken ze alle winst door prijsstijging in hun eigen zak! Uiteraard werkt dit niet, want de tussenpersoon is nodig als risicodrager...
Het geeft nog een dubieus probleem: de prijzen stegen wel, en de banken hadden daardoor meer leningen uitstaan, maar ze konden zelf ook voorzien dat terugbetalen daarvan nooit zou lukken, dat lukt alleen als er meer nieuwe leningen bijkomen. M.a.w. ze lenen geld uit waarvan ze weten dat het nooit terugkomt, ze kunnen het alleen rekken door meer te blijven uitlenen.
Waardeloos systeem natuurlijk... En iets mooier uitgelegd in "Money As Debt"
Het zou raar zijn, om twee redenen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Zal niet helpen, probleem is de financierbaarheidquote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:40 schreef oinkoink12 het volgende:
Er gaan plannen rond over het tijdelijk afschaffen van de overdrachtsbelasting tussen 1 juli en 1 januari.
Yieeeeehaaaaaaaaaaaa begint al lekker vroeg, of laat, hoe je het noemen wiltquote:Op vrijdag 20 mei 2011 04:21 schreef michaelmoore het volgende:
Zal niet helpen, probleem is de financierbaarheid
quote:vr 20 mei 2011, 06:00 |
Hypotheekrenteaftrek grensoverschrijdend
AMSTERDAM - Belgen en Duitsers die dagelijks de grens oversteken om in Nederland te werken, hebben recht op ’onze’ hypotheekrenteaftrek.
Ook al staat hun koophuis in Antwerpen of Aachen.
Dat heeft de rechtbank in Breda bepaald.
Tot nu toe heeft de Belastingdienst altijd geweigerd om deze groep grensarbeiders te laten profiteren van het ’Hollandse’ douceurtje. Maar de wetsbepaling waarop de fiscus zich beroept, druist in tegen het Europese vrije verkeer van werknemers, aldus de rechtbank.
Het ontgaat je dat ze gewoon IB betalen in NL?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 07:39 schreef michaelmoore het volgende:
De Duitsers en de Belgen komen ook meesnoepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |