abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97040949
Scheelt dat ik geen nieuw topic hoef te openen..

ik kom hier wel wat raakvlakken tegen met sites die ik zelf bezoek, vooral interessant om de New Madrid Fault hier in dit topic ook tegen te komen..

anywayz, waar het mij om ging is het volgende artikel dat ik tegenkwam. Gaat over de atmosferische activiteit vlak voor de aardbeving van 11/3 in Japan:

quote:
Atmosphere Above Japan Heated Rapidly Before M9 Earthquake

Infrared emissions above the epicenter increased dramatically in the days before the devastating earthquake in Japan, say scientists.

Geologists have long puzzled over anecdotal reports of strange atmospheric phenomena in the days before big earthquakes. But good data to back up these stories has been hard to come by.

In recent years, however, various teams have set up atmospheric monitoring stations in earthquake zones and a number of satellites are capable of sending back data about the state of the upper atmosphere and the ionosphere during an earthquake.

Last year, we looked at some fascinating data from the DEMETER spacecraft showing a significant increase in ultra-low frequency radio signals before the magnitude 7 Haiti earthquake in January 2010

Today, Dimitar Ouzounov at the NASA Goddard Space Flight Centre in Maryland and a few buddies present the data from the Great Tohoku earthquake which devastated Japan on 11 March. Their results, although preliminary, are eye-opening.

They say that before the M9 earthquake, the total electron content of the ionosphere increased dramatically over the epicentre, reaching a maximum three days before the quake struck.

At the same time, satellite observations showed a big increase in infrared emissions from above the epicentre, which peaked in the hours before the quake. In other words, the atmosphere was heating up.

These kinds of observations are consistent with an idea called the Lithosphere-Atmosphere-Ionosphere Coupling mechanism. The thinking is that in the days before an earthquake, the great stresses in a fault as it is about to give cause the releases large amounts of radon.

The radioactivity from this gas ionises the air on a large scale and this has a number of knock on effects. Since water molecules are attracted to ions in the air, ionisation triggers the large scale condensation of water.

But the process of condensation also releases heat and it is this that causes infrared emissions. "Our first results show that on March 8th a rapid increase of emitted infrared radiation was observed from the satellite data," say Ouzounov and co.

These emissions go on to effect the ionosphere and its total electron content.

It certainly makes sense that the lithosphere, atmosphere and ionosphere are coupled in a way that can be measured when one of them is perturbed. The question is to what extent the new evidence backs up this idea.

The Japan earthquake is the largest to have struck the island in modern times and will certainly turn out to be among the best studied. If good evidence of this relationship doesn't emerge from this data, other opportunities will be few and far between.

Ref: arxiv.org/abs/1105.2841: Atmosphere-Ionosphere Response to the M9 Tohoku Earthquake Revealed by Joined Satellite and Ground Observations. Preliminary Results.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_97041009
I have a suggestion:"learn to swim."
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_97042370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
I have a suggestion:"learn to swim."
_O_ TOOL _O_
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:44:33 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97043763
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

_O_ TOOL _O_
Ja heb je tools om jezelf te redden bij een ramp? 8-)

Ik vermoed zomaar overigens dat wij in NL uit de gevaren zone zullen blijven. (Natuurlijk geven weer wel veel geld aan andere landen).
The truth was in here.
pi_97044003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja heb je tools om jezelf te redden bij een ramp? 8-)
Hij doelde op de band ;)
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:52:28 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97044158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij doelde op de band ;)
Had al zo'n idee.. ken de hele band niet.
The truth was in here.
pi_97044492
quote:
12s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

Had al zo'n idee.. ken de hele band niet.
Mis je niks aan.... kenkerherrie
pi_97046375
Zometeen op Nederland 2 (Uitgesproken EO) komt een dominee uit de VS aan het woord die zegt dat de wereld komende zaterdag vergaat, wellicht heeft hij het over hetzelfde als Bankfurt :)
Currency War, Trade War, Real War
pi_97046575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:29 schreef Masyl het volgende:
Zometeen op Nederland 2 (Uitgesproken EO) komt een dominee uit de VS aan het woord die zegt dat de wereld komende zaterdag vergaat, wellicht heeft hij het over hetzelfde als Bankfurt :)
Volgens mij leest ie zijn bijbel niet goed. Eerst zou Jezus terugkomen... maar ja...

Wat zullen al die mensen die daar nu met hun waarschuwingsbordjes rondlopen met een kater wakker worden zondag zeg :P

Edit: Fuck zeg... leden van een gezin hebben zelfs hun banen opgezegd. Lekker slim.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2011 20:34:54 ]
pi_97047160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:29 schreef Masyl het volgende:
Hoe laat ongeveer? Ik zit nu te kijken en het gaat over iets anders warvaan ik nog niet weet waarover omdat ik net inschakel.. :P
pi_97047236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:42 schreef Infection het volgende:

[..]

Hoe laat ongeveer? Ik zit nu te kijken en het gaat over iets anders warvaan ik nog niet weet waarover omdat ik net inschakel.. :P
Net geweest. Was een zeer kort item van max. 5 minuten oid.
pi_97047252
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Volgens mij leest ie zijn bijbel niet goed. Eerst zou Jezus terugkomen... maar ja...

Wat zullen al die mensen die daar nu met hun waarschuwingsbordjes rondlopen met een kater wakker worden zondag zeg :P

Edit: Fuck zeg... leden van een gezin hebben zelfs hun banen opgezegd. Lekker slim.
Ik kan me nog een reportage uit 2008 van Netwerk herinneren over 21 december 2012, die mensen bereiden zich ook al jaren voor.
http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-11-20/het-einde-der-tijden
Currency War, Trade War, Real War
pi_97047277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Net geweest. Was een zeer kort item van max. 5 minuten oid.
Jammer. Maar het gaat waarschijnlijk toch over hetzelfde als dat ik op internet hierover al gelezen heb. :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:46:14 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97047369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:11 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Als je goed heb gelezen doe ik geen voorspelling, maar geef ik een situatie- en scenario-analyse.
"De volgende rampen staan op de agenda binnen 6 weken:"

En dat is geen voorspelling omdat? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_97050097
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

_O_ TOOL _O_
Vette shit. En heel toepasselijk. Zie mijn onderschrift.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 23:05:37 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_97055945
Nu eerst de komende nacht maar eens overleven. Bankfurt heeft me toch wel een beetje zenuwachtig gemaakt ;(
pi_97055995
Zijn er eigenlijk eerdere voorspellingen van Bankfurt niet uitgekomen?
pi_97057629
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_97058914
Nou Bankfurt.... wat ga jij doen als er niks gebeurt? Ik ben absoluut niet tegen je, maar ik vraag me wel af of je dan... indien er geen klote gebeurt... je ook niet weer ff down to earth komt. Of ga je dan weer met een andere datum komen?
pi_97060416
Ik dacht: moet nog even in BNW kijken voor het slapen, en voilá!

Ten eerste wil ik ook wel een boodschapper zijn, ergens vacatures? :)

Oke, on the real, ik ga ballistisch als dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Zolang m'n flatje hier in regio Rotterdam maar lekker droog blijft. Verder heb ik weinig vragen, nou ja, word ik nog oud? :D

Overigens een puntje van kritiek naar Bankfurt, ik bedoel, het meeste wat je zegt geloof ik enigszins wel, maar je kan je heel makkelijk indekken als het niet gebeurt: ''de sterkere krachten hebben overwonnen.''
pi_97061660
nog niks vreemds hoor!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 06:20:16 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97062233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:39 schreef schommelstoel het volgende:
Zware aarbeving in Turkije
Telt die?
The truth was in here.
pi_97062519
Tot nu toe vind ik die oefening nog de beste clou, en die is niet zo heel sterk, want er zijn wel vaker oefeningen die gewoon oefeningen blijven.

Het flimpje blijft wat slap. Financieël gezien staat het aangedragen 'business model' niet heel goed in de verf, en met z'n antivries overtuigt ie me ook niet.

Ja er zit 'antivries' als oplosmiddel (het wordt vaak zo gebruikt) in Corexit, maar dat is niet het enige bestanddeel. Om dan een beetje met antivries (géén Corexit) en olie te gaan schudden en dat als overtuigend bewijs de produceren ('kijk mensen, het lost niet op, kijk nog maar eens, niet opgelost').. Nee, dat kan sterker.

Dat linkje uit januari wat ik tegenkwam vond ik dan sterker, maar dan nog.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:28:16 #114
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_97064019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:09 schreef Bankfurt het volgende:
Iedereen zou deze 2 videos moeten bekijken

Let op deel 2; wanneer de commentator spreekt over Amarillo in Texas als de Helium state.
Als het Helium uitbarst; dan grote kans dat Yellowstone ook gaat uitbarsten.
.
En dan dan vernietig je heel de wereld en het leven op aarde, dan houd de illuminatie ook op te bestaan. :') Wat is het nut :') Dan vind ik mind control oid wel een beter ongeloofwaardig idee.

En bankfurt, bij deze voorspelling hang ik gelijk jouw geloofwaardigheid en betrouwbaarheid aan vast.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_97064055
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2011 @ 09:50:01 #116
230491 Zith
pls tip
pi_97064585
quote:
Ja, echt! :') :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97065081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:50 schreef Zith het volgende:
Ja, echt! :') :P
Toppie bijdrage ^O^

Deze past anders ook wel in het rijtje ...

quote:
VS-overheid twittert tips voor wat te doen bij zombie-invasie

Volgens sommigen beleven we morgen al het einde van de wereld, maar zo niet, dan is er altijd nog de mogelijkheid dat zombies onze planeet bestormen. Wat moet je in zo'n geval doen? Daarvoor geeft het Centers for Disease Control and Prevention (CDC) op Twitter de Amerikanen tips.

Het CDC postte op Twitter het bizarre bericht 'Preparedness 101: Zombie Apocalyps'. De link is sinds maandag echter al meer onbereikbaar dan toegankelijk, waarschijnlijk door te veel internetverkeer. Wat raadt de Amerikaanse overheid de burger precies aan?

Natuurrampen
"Plan op voorhand je vluchtroute. Als zombies honger hebben, weten ze van geen ophouden tot ze eten (lees: hersenen) vinden. Dat betekent dat je snel moet vluchten! Plan waar je naar toe wil via verscheidene routes zodat je tijd wint en de vleeseters te slim afbent! Dit is ook nuttig bij natuurrampen, wanneer je snel een schuilplaats nodig hebt."

Aandacht, aandacht
Een woordvoerder van CDC vertelde aan The Wall Street Journal dat het idee voor de gekke tweet er kwam nadat iemand had ontdekt dat het woordje 'zombie' op Twitter voor heel wat kliks zorgde. Bedoeling van het CDC was dus de aandacht van de mensen te trekken en ze vervolgens in te lichten over wat te doen in noodgevallen.

Zolang de link platligt, heeft de bewustmakingscampagne van de overheid wel niet zo veel nut... (jv)

www.hln.be
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_97065667
En tegelijkertijd een FEMA oefening in mei

http://www.fema.gov/media/fact_sheets/nle2011_ps_fs.shtm

... NLE 2011 will simulate the catastrophic nature of a major earthquake in the central United States region of the New Madrid Seismic Zone (NMSZ)...
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:29:39 #119
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97065682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Toppie bijdrage ^O^

Deze past anders ook wel in het rijtje ...

[..]

OMG :')
Volgens mij hebben een aantal figureren teveel films gekeken.

Zombies, waar komen die vandaan dan? Vast normale mensen die zombi zijn geworden door chemtrails :')
pi_97065896
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

OMG :')
Volgens mij hebben een aantal figureren teveel films gekeken.

Zombies, waar komen die vandaan dan? Vast normale mensen die zombi zijn geworden door chemtrails :')
Misschien de tekst es lezen in 't vervolg ... :O

Een woordvoerder van CDC vertelde aan The Wall Street Journal dat het idee voor de gekke tweet er kwam nadat iemand had ontdekt dat het woordje 'zombie' op Twitter voor heel wat kliks zorgde. Bedoeling van het CDC was dus de aandacht van de mensen te trekken en ze vervolgens in te lichten over wat te doen in noodgevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')