Jij woont niet in de betere wijk te Amsterdam en bent ook de jongste niet meer, zo zie je maar weer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is dat reden tot lachen?
Ik betaal 501,- netto per maand (incl. 50% aflossing en overlijdensrisicoverzekering en verrekening HWF) voor een prachtige 5 kamer hoekwoning, 3 verdiepingen, voor en achtertuin, met vrijstaande garage.
Huur jij maar lekker verder. Truste.![]()
Zo zie je maar, een kinderhand is gauw gevuld...
maar als je de HRA subsidie eraf haalt dan zal t 800 euro zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is dat reden tot lachen?
Ik betaal 501,- netto per maand (incl. 50% aflossing en overlijdensrisicoverzekering en verrekening HWF) voor een prachtige 5 kamer hoekwoning, 3 verdiepingen, voor en achtertuin, met vrijstaande garage.
Huur jij maar lekker verder. Truste.![]()
Zo zie je maar, een kinderhand is gauw gevuld...
En? Dat is nog een koopje. Kan ik hem vrije sector niet voor huren hoor. En tot die tijd gaat de jaarlijkse HRA teruggave netjes in een termijndeposito.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar als je de HRA subsidie eraf haalt dan zal t 800 euro zijn
Ja ik huur vrije sector goedkoperquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En? Dat is nog een koopje. Kan ik hem vrije sector niet voor huren hoor. En tot die tijd gaat de jaarlijkse HRA teruggave netjes in een termijndeposito.
Jij niet. Niet iedereen over je tweedehands kam scheren he...quote:
Ja, maar niet een soortgelijke woning als de mijne. (Ook even rekning houden met de overlijdensrisicoverzekering he, prettig om te weten dat als ik er morgen niet meer ben, mijn vrouw in een vrijwel volledig afgeloste woning zit, en niet vergeten de aflossing mee te rekenen.)quote:
Dat moet je dus nog optellen bij je maandlasten, want dat is dan voor de resterende 50% na looptijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En? Dat is nog een koopje. Kan ik hem vrije sector niet voor huren hoor. En tot die tijd gaat de jaarlijkse HRA teruggave netjes in een termijndeposito.
Waarom zou ik? Doe jij bij een 200 jaar durende huur ook een deel voor aflossing reserveren dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:31 schreef Terrorizer het volgende:
Dat moet je dus nog optellen bij je maandlasten, want dat is dan voor de resterende 50% na looptijd.
Er bestaat geen betere wijk te Amsterdam. Daar wil je nergens dood gevonden worden. Ten minste, als je bij je volle verstand bent.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Jij woont niet in de betere wijk te Amsterdam
dus feitelijk is het na anderhalf jaar geleden gewoon gelijk gebleven?quote:Op zondag 22 mei 2011 14:34 schreef SeLang het volgende:
Relevant plaatje:
Ik neem de voorgaande 12-maandse periode om de seizoenscomponent eruit te filteren.
[ afbeelding ]
Ja. Verkopen zijn ingestort en laag gebleven.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:09 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
dus feitelijk is het na anderhalf jaar geleden gewoon gelijk gebleven?
Maar er lijkt een soort van nieuwe balans te zijn in het aantal verkopen per maand, laag, maar dan nog? Ik denk niet dat dit heel snel hoger zal worden, buiten betaalbaarheid denken mensen wellicht (hopelijk) ook beter na, voordat ze zich een te hoge lening storten!quote:Op zondag 22 mei 2011 17:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja. Verkopen zijn ingestort en laag gebleven.
Ik denk dat de markt een nieuwe weg zal vinden, namelijk in het deelnemen van de verkoper in de financiering van de koper, dus zeg maar 10% van de verkoopprijs via de notaris als achtergestelde lening zonder rente met aflossing in vijf jaarquote:Op zondag 22 mei 2011 17:16 schreef inXs het volgende:
[..]
Maar er lijkt een soort van nieuwe balans te zijn in het aantal verkopen per maand, laag, maar dan nog? Ik denk niet dat dit heel snel hoger zal worden, buiten betaalbaarheid denken mensen wellicht (hopelijk) ook beter na, voordat ze zich een te hoge lening storten!
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat de markt een nieuwe weg zal vinden, namelijk in het deelnemen van de verkoper in de financiering van de koper, dus zeg maar 10% van de verkoopprijs via de notaris als achtergestelde lening zonder rente met aflossing in vijf jaar
nee ik denk dat dit zal gebeurenquote:
nou iedereen heeft wel wat overwaarde, en anders gaat er iets niet goedquote:Op zondag 22 mei 2011 18:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken zo'n constructie te willen toepassen. Ik wil mijn huis kwijt, niet er nog eens 5 jaar aan vast zitten door zo'n constructie...
Bovendien: waar moet dat geld vandaan komen?
nee vaak stokt de financiering op de bijkomende kosten , zit soms net op die 10%quote:Op zondag 22 mei 2011 20:09 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk niet voor niets dat mensen maar kunnen lenen tot een X-bedrag. Om een achtergestelde lening te geven die juist dat bedrag te boven gaat, nog wel zonder dat hier een vergoeding tegenover staat, lijkt me niet slim.
Is het dan niet véél handiger om 10% van de vraagprijs af te doen en het voor dat bedrag ineens te verkopen? Aan rente kost jouw constructie al 2x zoveel!
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat de markt een nieuwe weg zal vinden, namelijk in het deelnemen van de verkoper in de financiering van de koper, dus zeg maar 10% van de verkoopprijs via de notaris als achtergestelde lening zonder rente met aflossing in vijf jaar
De overheid moet zich erbuiten houden, de markt zal altijd de beste weg vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |