quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:24 schreef aloe_vera het volgende:
ONZ is ergens anders.....
Je weet toch dat briefgeld alleen heel blijft in een echte kalfsleren bruine portemonnee, maximaal 5 briefjes per portemonnee.
^quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:25 schreef RPG het volgende:
Waarom zet je het dan niet op een bankrekening?
En sommige mensen bewaren het in hun matras en dat gaat vaak ook goed, tot ze het vergeten en familie leden als verrassing matras vernieuwen met een nieuwe en het oude matras inclusief geld weggooien.
http://www.funx.nl/index.(...)merkelijk&Itemid=256
Jajajaaaaquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:30 schreef chrisssj2 het volgende:
Nee ik wil het juist thuis bewaren voor eigen redenen die er niet toedoen.
Lol onder je matras jaaa...
Oke, dus gewoon alles in een vuilniszak of plastice zak goed afbinden geen probleem voor meerdere jaren?
Maar evengoed speciale zakjes die precies passen ofzo zou wel mooi zijn? Weet niet waar je zoiets haald.
*kuch*quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:30 schreef chrisssj2 het volgende:
Nee ik wil het juist thuis bewaren voor eigen redenen die er niet toedoen.
Lol onder je matras jaaa...
Oke, dus gewoon alles in een vuilniszak of plastice zak goed afbinden geen probleem voor meerdere jaren?
Maar evengoed speciale zakjes die precies passen ofzo zou wel mooi zijn? Weet niet waar je zoiets haald.
Mooi zijn? Je gaat er dagelijks naar kijken?quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:30 schreef chrisssj2 het volgende:
Maar evengoed speciale zakjes die precies passen ofzo zou wel mooi zijn?
Het is relatief waardevast, niet heel inflatiegevoelig (geld is per definitie onderhevig aan inflatie) en in het geval van een hoge inflatie ben je spekkoper. Ik weet niet waarom je het geld wil bewaren maar goud/zilver is compact en dan heb je dus geen kist nodig maar kan je het ergens wegbergen waar het niet opvalt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:05 schreef chrisssj2 het volgende:
Uhm ja.. heb je de prijzen van goud en silver laatste jaren gezien. Lekker onzeker.
het wordt echter problematisch als 3,4 jaar lang de goud-/zilverprijs verschrikkelijk gestegen is... 'waardevast' impliceert namelijk ook dat enorme stijgingen niet voorkomen, als dat wél het geval is kan het erop wijzen dat er ook veel ruimte naar beneden ontstaan is, doordat veel mensen erin belegden juist vanwege de relatieve 'zekerheid'.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is relatief waardevast, niet heel inflatiegevoelig (geld is per definitie onderhevig aan inflatie) en in het geval van een hoge inflatie ben je spekkoper. Ik weet niet waarom je het geld wil bewaren maar goud/zilver is compact en dan heb je dus geen kist nodig maar kan je het ergens wegbergen waar het niet opvalt.
Jaa, One piece!quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:11 schreef Ryon het volgende:
Houten kist en begraven in de tuin of ergens op een waddeneiland. Vergeet niet een kaart te maken!
En vertel eens, waarom wil je dan papiergeld gaan bewaren?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:24 schreef chrisssj2 het volgende:
Het bankenstelsel en de wereldeconomie zal dan toch al waarschijnlijk gecrasht zijn binnen 5 jaar waardoor een complete reform komt en het uiteindelijk papiergeld waardeloos zal maken.
Bij een instortende economie heb je ook niets meer aan het papier wat waarde voorsteldequote:
Toch niet Bas van Toor? Da's een oude bekende van de fiscus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:00 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Goedendag,
wij van de belastingdienst zijn op de hoogte van deze situatie gebracht. We zijn het natuurlijk niet mee eens, dit is regelrechte belastingontduiking! Aan de hand van je IP gaan we je traceren en krijgt u een fijne boete.
Met vriendelijke groet,
Bas. C. Toor, belastinginspecteur
Tenzij hij het geld gewoon van de bank haalt en het nooit cash in hand heeft ontvangen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:03 schreef Dzjonka het volgende:
*kuch* volgens mij speelt ook wel degelijk de uitkeringssituatie van jou en je moeder mee met dit voor de bank ongezien wegzetten van geld......
En los daarvan is de herkomst van het geld niet van belang voor het op veilige manier opbergen ervanquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Tenzij hij het geld gewoon van de bank haalt en het nooit cash in hand heeft ontvangen.
Een vuilniszak vol?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Tenzij hij het geld gewoon van de bank haalt en het nooit cash in hand heeft ontvangen.
Die C staat voor Clownquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch niet Bas van Toor? Da's een oude bekende van de fiscus.
Wow er zijn mensen die gewoon kunnen nadenken gelukkigquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Typ eens normaal, mafkees.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Overigens, ik spaarde als kind nog buitenlands geldbriefkes en na wat zal 't zijn nu, 30 jaar zien ze er allemaal nog hetzelfde uit en voelen nog ok. Gewoon in een passerdoos gedaan.
Lijkt me dat een plastic bakske dus wel voldoet.
Nee, dat kunnen ze niet. Dus typ normaal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders kunnen het Vlaams wel waarderen. Buiten je hokje denken strandjanet!
Koop er aluminium voor en vouw er een hoedje van.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:24 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Jaa, One piece!
Maar om zoveel geld gaat het niet beetje zielig dan.
En tja inflate/deflatie zal normaal gesproken niet zo schrikbarend zijn voor max 5 jaar ofzo.
Het bankenstelsel en de wereldeconomie zal dan toch al waarschijnlijk gecrasht zijn binnen 5 jaar waardoor een complete reform komt en het uiteindelijk papiergeld waardeloos zal maken.
De banken zullen je spaargeld niet meer kunnen uitbetalen.
Het schijnt dat we naar metalen gaan idd goud/silver dat soort zaken.
Voor mensen die kunnen zien, kunnen hier op voorbereid zijn. Voor de rest is het onzin, "het zal nooit gebeuren".
Ik ben iedergeval enigzins voorbereid, in hoe verre je hier in voor kan bereiden. Ik spaar gewoon af en toe wat geld weg het corrupte bankensysteem. En als ik het echt goed wil doen zou ik metalen enz. moeten kopen maarja ik heb geen idee hoe en waar je dat doet.
Dat zeg je nou wel. Maar waar staat in de Aangifte IB 2010 de optie om contant geld op te geven?quote:Op zondag 22 mei 2011 09:24 schreef harry83 het volgende:
Let je wel even op dat je als je meer dan ¤ 20.661 vermogen hebt, je daar wel netjes belasting over moet betalen? Het maakt niet uit dat het geld fysiek is, dus als dit je beweegreden is: niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |