Daar zit de fout volgens mij ook.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:48 schreef Z het volgende:
Wat een bizarre variabelenamen!
Zijn het wel numerieke variabelen? Strings kan je niet bij elkaar optellen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:14 schreef Pinklady89 het volgende:
Ik heb een vraag over een regressieanalyse.
Ik heb namelijk 6 onafhankelijke variabelen, maar daarvan zijn er 2 onderdeel van een ander. Valt dat nog te begrijpen? Ik heb dus eigenlijk 4 unieke onafhankelijke variabelen en daarnaast heb ik 2 daarvan opgesplitst. Van elk van die variabelen wil ik één component namelijk apart analyseren. Voor het gemak noem ik de 4 unieke variabelen even a, b, c en d. Dan heb je nog een deelvariabele van variabele a, die noem ik e. En de deelvariabele van variabele b noem ik f.
Nu moet ik bij het invoeren in blokken kiezen hoe ik dat ga doen. Variabele a, b en c zijn onderdeel van een theorie, dus die moeten in blok 1. Variabele d moet in een apart blok. Maar als ik variabele e en f in blok 2 doe (en d dan in blok 3), gaat dat dan wel goed? Worden dan variabelen a en b niet "1,5" keer meegenomen in mijn analyse? Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?
Ik zou de vierde decimaal bekijkenquote:Verder heb ik nog een vraag over correlaties. Ik moet aangeven of ze significant zijn. Eén correlatie heeft een significantieniveau van .001. Die valt dan toch in de categorie <.01? En niet in <.001? Aangezien hij wiskundig gezien niet kleiner is dan <0.001? Of zou ik daarvoor de vierde decimaal moeten bekijken?
Dit is wel de beste manier om het te leren, van doen leer je zo veel meer dan alleen droge informatie, alhoewel er wel een balans moet zijn natuurlijkquote:*Wat zou het toch fijn zijn als je begrijpt wat je zit te doen.... Heerlijk zo'n onderzoek en werken met statistiek als je echt heel basaal statistiek hebt gehad... Informatie zoeken helpt, maar lost niet alles op helaas*
Wat een snelle reactiequote:Op donderdag 26 mei 2011 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik denk dat je dan aan de multilevel moet, kun je even in woorden gewoon schrijven wat je hebt gemeten en waar onderdeel van is?
[..]
Ik zou de vierde decimaal bekijken
[..]
Dit is wel de beste manier om het te leren, van doen leer je zo veel meer dan alleen droge informatie, alhoewel er wel een balans moet zijn natuurlijk
je tabel: dubbelklikken op je tabel dan zou je het aan moeten kunnen passenquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:33 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Wat een snelle reactie
Oke, ik meet de invloed van attitude, subjectieve norm, gedragscontrole en gewoonte (onafhankelijke variabelen) op intentie (afhankelijke variabele).
Als onderdeel van attitude wil ik weten of risicoperceptie kan intentie voorspelt en van gedragscontrole wil ik weten of impulsbeheersing een belangrijke factor voor de intentie is.
En ehm... die vierde decimaal he? Weet jij hoe ik die in mijn beeld krijg in een correlatietabel?
Ehm... die aspecten los pakken.... hoe bedoel je dat? Allemaal in blok 1 van de regressieanalyse dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
je tabel: dubbelklikken op je tabel dan zou je het aan moeten kunnen passen
qua regressie, ik zou dan of de aspecten allemaal los pakken, dat is denk ik de gemakkelijkste oplossing.
Ja dat is wel een beetje wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:45 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Ehm... die aspecten los pakken.... hoe bedoel je dat? Allemaal in blok 1 van de regressieanalyse dan?
In eerste instantie had ik namelijk bijvoorbeeld attitude overig + risicoperceptie (dat vormt samen attitude), maar dan kan je weer niet op een simpele manier de attitude zien en het is ook niet de bedoeling dat we iets met attitude overig gaan doen (zo had ik het ook voor gedragscontrole en impulsbeheersing).
Thanks anyways
Dat wil ik niet perse, dat moet. Attitude is onderdeel van de theorie, risico is extra variabele. Eerst moet het gemeten worden aan de theorie, daarna mag je dat wat je belangrijk acht erbij analyseren. Maar ik begrijp dat ik dan gewoon 2x de analyse moet uitvoeren? Los van elkaar?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat is wel een beetje wat ik bedoelde.
Maar waarom wil je zowel het geheel als het onderdeel zien?
Ik neem aan dat je claim óf is dat die algemene attitude maat voor een effect zorgt, of alleen die submaat, toch?
Maar risico is onderdeel van attitude?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:00 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet perse, dat moet. Attitude is onderdeel van de theorie, risico is extra variabele. Eerst moet het gemeten worden aan de theorie, daarna mag je dat wat je belangrijk acht erbij analyseren. Maar ik begrijp dat ik dan gewoon 2x de analyse moet uitvoeren? Los van elkaar?
Ik begrijp het. Heb ik nog één vraag: ik wil in de regressie ook nog graag een interactie-effect meten. Maar hoe voer ik een interactie-effect in? In mijn superdikke SPSS-boek staat het gewoon niet. Alleen voor logistic regression. Weet jij het wel?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar risico is onderdeel van attitude?
Ik neem aan dat je uiteindelijk wil weten of risicoperceptie het effect verklaart of attitude in het algemeen, of beiden toch?
Als je wilt begrijpen wat het effect veroorzaakt moet je risicoperceptie tegelijk met de andere subschalen van attitude
voor nominale variabelen (bv conditie in een 2*2 factor design) of voor een continue variabele?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:36 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Heb ik nog één vraag: ik wil in de regressie ook nog graag een interactie-effect meten. Maar hoe voer ik een interactie-effect in? In mijn superdikke SPSS-boek staat het gewoon niet. Alleen voor logistic regression. Weet jij het wel?
Een nominale variabele dan maar? Het gaat wederom om mijn attitude en intentie enz. Dat is niet echt continue toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
voor nominale variabelen (bv conditie in een 2*2 factor design) of voor een continue variabele?
Klinkt mij als een continu iets; 4 is hoger dan 3 bv.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Een nominale variabele dan maar? Het gaat wederom om mijn attitude en intentie enz. Dat is niet echt continue toch?
Die uitleg snap ik ook nietquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef Pinklady89 het volgende:
Oh dat is nog een makkelijke definitie van continuIk snapte er nooit wat van (net als ordinaal en ratio), omdat ze het altijd noemde als: het punt dat je aanduidt, duidt je nooit aan. Je deelt het alleen in een groep in, die het het dichtst benadert.
Maar oke, dan is het continu.
Overigens moet ik even in mijn boeken opzoeken waar jij het allemaal over hebtVan centreren en standaardiseren heb ik nog nooit gehoord. Thanks voor je hulp anyways
Oh edit: een nieuwe variabele aanmaken.... Alle andere variabelen zijn op basis van een gemiddelde. Gaat dat dan goed als ik a*b invoer?
Als het dan niet lukt kun je me best toevoegen op een chat als je wilt. Als ik het niet heel druk heb kan ik je altijd een handje proberen te helpen. Succes!quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:46 schreef Pinklady89 het volgende:
Bedankt! Als ik morgen wakkerder ben, dan ga ik kijken of ik eruitkom! Ik laat je weten of het is gelukt. Voor nu in ieder geval echt heel erg bedankt!
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en eerlijk gezegd is het een beetje abracadabra voor me. Er is wel een uitput uitgekomen en dat was de bedoeling.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als het dan niet lukt kun je me best toevoegen op een chat als je wilt. Als ik het niet heel druk heb kan ik je altijd een handje proberen te helpen. Succes!
Ik heb al 30 keer geprobeerd een IBM-account te maken, ik heb ook een e-mail gekregen met 'nieuws' van IBM, dus ik sta wel geregistreerd. Bij het inloggen krijg ik een foutmelding dat wachtwoord onjuist is, en als ik wachtwoord vergeten doe, staat er dat het e-mailadres niet klopt (en ja, heb het een aantal keren gecheckedquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef Z het volgende:
http://download.cnet.com/(...)00-2053_4-38415.html
En dan moet je een goedkope student licence zien aan te schaffen. Kan dat niet via je school?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |