Ja dat dus, nouja weinig verotten, meer dat ik het dan belangrijker vind dat mijn nabestaanden doen wat ze willen dan dat ze zouden doen wat ik wil.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:18 schreef Unfabulouss het volgende:
Als ik dood ben, kan mij het weinig verrotten![]()
Tja, het is een standaard ritueel geworden. Amerikanen gooien je gewoon in zee.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat dus, nouja weinig verotten, meer dat ik het dan belangrijker vind dat mijn nabestaanden doen wat ze willen dan dat ze zouden doen wat ik wil.
Stel je voor dat je op mijn begrafenis een tijd lang naar kut muziek moet luisteren omdat ik die muziek leuk vond, dat is toch onzin
Veel nabestaanden putten er troost uit de begrafenis zo te doen als jij gewild had of zelfs bepaald hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben ervoor dat de nabestaande bedenken wat ze graag willen horen/doen/zien. Zij zijn ten slotte de mensen die er troost en dat soort dingen uit zouden moeten putten.
ik ken iemand die een oom had die dat liedje op zijn begravenis wilde, die hele zaal zou ook wel iets gehad hebben van "whut?!"quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:24 schreef knuppelhaar het volgende:
Maar het is toch leuk om je eigen afscheid met een deuntje te ondersteunen?
Bijvoorbeeld voor je crematie:
Ja dan wil iets horen wat mij aan hem/haar herinnert en niet persee wat hij/zij zou willen dat ik hoorde. Er zit een groot verschil tussen die 2.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:26 schreef Intxaurraga het volgende:
Klopt, als een van mijn naasten dood is wil ik toch ook gewoon zelf mijn muziek kunnen draaien?
Dat is niet correct want het laatste wat ze voor je kunnen doen is voor je dood, na je dood heb je er niks meer aan. Dus als ze me graag een laatste eer willen bewijzen moeten ze dat doen voordat ik dood benquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:34 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Veel nabestaanden putten er troost uit de begrafenis zo te doen als jij gewild had of zelfs bepaald hebt.
Dat is dan het laatste wat ze nog voor je kunnen doen.
Ik weet wel van een familie die met succes het gevraagde draaien van AC/DC's Highway to Hell tegen hield. Of je nu in de hel geloofd of niet, een liedje over een snelle reis naar een dergelijke plaats van verschrikking was niet de manier waarop zijn ouders hun zoon wilde gedenken. Waren de vrienden van die gast nog boos ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
ik ken iemand die een oom had die dat liedje op zijn begravenis wilde, die hele zaal zou ook wel iets gehad hebben van "whut?!"
Maar zo ervaren de meesten het niet. En bedenk wel. Zij leven nog, dus als zij daar juist troost uit putten, voldoet dat precies aan jouw idee hieromtrent.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is niet correct want het laatste wat ze voor je kunnen doen is voor je dood, na je dood heb je er niks meer aan. Dus als ze me graag een laatste eer willen bewijzen moeten ze dat doen voordat ik dood ben
Exactquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:34 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Veel nabestaanden putten er troost uit de begrafenis zo te doen als jij gewild had of zelfs bepaald hebt.
Dat is dan het laatste wat ze nog voor je kunnen doen.
Kloptquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Maar zo ervaren de meesten het niet. En bedenk wel. Zij leven nog, dus als zij daar juist troost uit putten, voldoet dat precies aan jouw idee hieromtrent.
Inderdaad doe dan als vrienden een bezoek in de kroeg als eerbetoon maar laat die ouders het verwerken op hun manier. En dat stuit me ook tegen de borst bij het eigen begrafenis bepalen, weet ik veel hoe mijn nabestaanden het graag zien ga ik ze ook niet opleggen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik weet wel van een familie die met succes het gevraagde draaien van AC/DC's Highway to Hell tegen hield. Of je nu in de hel geloofd of niet, een liedje over een snelle reis naar een dergelijke plaats van verschrikking was niet de manier waarop zijn ouders hun zoon wilde gedenken. Waren de vrienden van die gast nog boos ook.
Dat laatste vind ik nu respectloos. Betrokkene was toch al dood, maar zijn ouders niet!
Maar dat laatste kun je wel vragen en overleggen, toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad doe dan als vrienden een bezoek in de kroeg als eerbetoon maar laat die ouders het verwerken op hun manier. En dat stuit me ook tegen de borst bij het eigen begrafenis bepalen, weet ik veel hoe mijn nabestaanden het graag zien ga ik ze ook niet opleggen.
Boeit me eerlijk gezegd niet zoveel want ik ben er dan toch niet bijquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:51 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Maar dat laatste kun je wel vragen en overleggen, toch?
Ik zie een verschil tussen beslissen of goed voorbereiden in overleg met de mensen die er nog iets aan hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Boeit me eerlijk gezegd niet zoveel want ik ben er dan toch niet bijwaarom zou ik dat dan moeten beslissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |