Oftewel, de ouders hebben geen goede poetsdiscipline...quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:51 [b]Het gaat om kinderen die de hele dag door grazen en geen goede poetsdiscipline hebben
Grazen? Bedoelt ie hier nou eten of wat?quote:Het gaat om kinderen die de hele dag door grazen en geen goede poetsdiscipline hebben
Ik vraag me af hoe het gebit van die ouders eruit ziet...quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef miaeak het volgende:
Och gut!!
Arme kindjes
[..]
Oftewel, de ouders hebben geen goede poetsdiscipline...
quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:54 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Grazen? Bedoelt ie hier nou eten of wat?
Alleen daar of ook rest van NL?quote:Kaakchirurgen in Noord-Nederland kunnen er niet goed meer tegen.
Door de slechte voeding dus.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:03 schreef banapples het volgende:
En maar afvragen hoe die kinderen aan de angst voor de tandarts komen.
Ja, dat gaat zo inderdaad wegquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik krijg steeds vaker kinderen op kamp (scouting) zonder tandenborstel, want 'het melkgebit hoef je toch nog niet te poetsen? Dat gaat toch weg?'
Op zich onbegrijpelijk want ons werd bij meerdere bezoeken op het consultatiebureau gevraagd of we al naar de tandarts gingen met ons zoontje, hoe vaak we tandjes deden poetsen etc. Dat deden we allemaal al natuurlijk, maar ik begrijp niet hoe ouders dan zo 'clueless' kunnen zijn hierover.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik krijg steeds vaker kinderen op kamp (scouting) zonder tandenborstel, want 'het melkgebit hoef je toch nog niet te poetsen? Dat gaat toch weg?', er is echt een groot tekort aan kennis bij de meeste ouders over de noodzaak van tanden poetsen, zelfs bij melktandjes.
Dit is een grap.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik krijg steeds vaker kinderen op kamp (scouting) zonder tandenborstel, want 'het melkgebit hoef je toch nog niet te poetsen? Dat gaat toch weg?', er is echt een groot tekort aan kennis bij de meeste ouders over de noodzaak van tanden poetsen, zelfs bij melktandjes.
Zeg nu aub '1 APRIL!!' of ik geef mezelf een facepalmquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dit is een grap.toch?
Ongelooflijk.
Geen grap, dat is het treurigequote:Op woensdag 18 mei 2011 11:19 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
[..]
Zeg nu aub '1 APRIL!!' of ik geef mezelf een facepalm
Dat is serieus verknipt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Dat is wel heel droevig.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn buurmeisje van vroeger had, voor ze naast ons kwamen wonen, een snoepwinkel aan huis. Haar ouders dus, hè? Ze was 5 jaar en al haar tanden waren rot. Zijn toen ook getrokken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:53 schreef Butterfly91 het volgende:
Krijgen ze ook nog iets van een tijdelijk (kunst)gebit? Je weet niet wanneer volwassen tanden en kiezen doorkomen.
Het gaat hier om meer dan af en toe een gaatje. Ja, het ene kind heeft een sterker gebit dan het andere. Onze oudste heeft sterkere tanden dan de jongste. Ik heb vrijwel nooit snoep in huis, had ik ook niet toen ze klein waren en ze poetsen goed.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:56 schreef paddy het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom. Vroeger kregen kinderen ook sap of ranja (zelfs toen ik klein was) Mijn dochter is 18 en heeft drie gaatjes en ook gewoon haar flesje sap gehad. Was alleen niet zo gek op de melk, dus daar naar verhouding minder van gehad. (wel elke dag een beker)
Ik vind het trouwens onzin om alles op verzorging van de tanden te gooien. Mijn jongste broer poetste uit zichzelf drie keer per dag zijn tanden en mijn oudste broer poetste 2x, maar was meer even vegen dan echt poetsen. Mijn jongste broer nam juist nooit zoetigheid omdat hij bij elk bezoek gaatjes had, en mijn oudste broer snoepte elke dag, en heeft nu ongeveer 8 gaatjes met zijn 40+ (was ook nog eens erg mager)
Ik weet dat mijn nichtjes allebei enorm goed hun tanden verzorgen (avondspel) en dat de jongste bijna nooit snoept (is gekker op een stukje kaas of worst) maar is al meerdere keren behandeld (4 jaar) De oudste is gek op snoep en heeft 1 gaatje.
Ik denk op één of andere manier dat het gewoon aan het gebit ligt, maar hoe het kan dat het ene gebit (ondanks poetsen en niet snoepen) zoveel slechter is dan mensen die wel snoepen etc
De gevallen die ik nu benoem zijn echt geen zeldzaamheid.. Ik denk wel dat gebruik van tandpasta verschil maakt. Toen ik een bepaald soort tandpasta ging gebruiken had ik bijna nooit gaatjes meer.
Nou, mijn ex had als kleine peuter ontzettend veel gaatjes, zoveel dat zijn moeder steeds preken kreeg van de tandarts omdat ze wel niet goed zou poetsen en veel snoep zou geven. Ze gaf hem dus nooit snoep, en verzorgde zijn tanden heel goed!quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef Gia het volgende:
Maar in dit topic gaat het dus om compleet verrotte gebitten. Zo erg dat het preventief getrokken moet worden met 5 jaar oud. Dat ligt echt niet aan zwakke tanden.
Het gaat niet om gaatjes!! Het gaat om tanden zo rot dat ze allemaal getrokken moeten worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Nou, mijn ex had als kleine peuter ontzettend veel gaatjes, zoveel dat zijn moeder steeds preken kreeg van de tandarts omdat ze wel niet goed zou poetsen en veel snoep zou geven. Ze gaf hem dus nooit snoep, en verzorgde zijn tanden heel goed!
Maar hij was medisch gezien verder ook een zorgenkindje, dus het kan ook door andere redenen (ziektes/medicijnen) komen dat je tanden verrot gaan.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:56 schreef Socios het volgende:
Past prima in het beeld van tegenwoordig. Waveboarden, geen goede voeding, slecht drinken etc. Nu nog 6 jaar oud, net voor de kennismaking met de computer en mobiele telefoon op de basisschool. Einde zoek, iedereen geboren na het jaar 2000 is verpest.
Want de vader is niet belangrijk voor de opvoeding tenslotte, zijn rol volstaat met 's avonds een half uurtje er zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus.
Tegenwoordig zijn kinderen de prinsen en prinsesjes. Ouders zijn geen ouders meer maar beste vrienden van hun kind.
Ik zie het in mijn omgeving ook. Inconsequente ouders die hun kinderen de hele dag vol stoppen met snoep, achter de TV zetten en onregelmatig laten eten of naar bed te houden om ze maar stil te houden.
Op naar de traditionele opvoeding waar de Moeder overdag niet aan het werk is maar gewoon op het kroos past en weer moeder kan zijn ipv beste vriendin.
De verhoudingen zijn echt compleet zoek.
fok dat, alleen zondag, om het vlees te snijdenquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want de vader is niet belangrijk voor de opvoeding tenslotte, zijn rol volstaat met 's avonds een half uurtje er zijn.
Door de carriere van paps en mams willen ouders geen ouders meer omdat ze de spaarzame tijd die ze met hun kinderen hebben niet boos of consequent willen zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want de vader is niet belangrijk voor de opvoeding tenslotte, zijn rol volstaat met 's avonds een half uurtje er zijn.
De vader moet geld verdienen zodat er tandenborstels kunnen worden gekocht. Nogal wiedes.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:47 schreef Killaht het volgende:
Gewoon preventief kunstgebit na je melktanden, dan is de tandarts ook niet meer nodig.
Mijn nichtje (die dus goed poetst en geen zoetigheid eet) heeft juist last van die tandrot en al een paar behandelingen gehad. Het valt mij juist op dat het vaker voorkomt. Ik heb echt niet het idee dat kinderen minder goed poetsen dan vroeger. Ik denk juist dat er veel meer op gelet werd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat hier om meer dan af en toe een gaatje. Ja, het ene kind heeft een sterker gebit dan het andere. Onze oudste heeft sterkere tanden dan de jongste. Ik heb vrijwel nooit snoep in huis, had ik ook niet toen ze klein waren en ze poetsen goed.
Maar in dit topic gaat het dus om compleet verrotte gebitten. Zo erg dat het preventief getrokken moet worden met 5 jaar oud. Dat ligt echt niet aan zwakke tanden.
ik he bvan een tandarstassistente gehoord dat een sleecht gebit ook aan je speeksel kan liggenquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn nichtje (die dus goed poetst en geen zoetigheid eet) heeft juist last van die tandrot en al een paar behandelingen gehad. Het valt mij juist op dat het vaker voorkomt. Ik heb echt niet het idee dat kinderen minder goed poetsen dan vroeger. Ik denk juist dat er veel meer op gelet werd.
Of hij vervangt moeder voor ouder..quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mja, hoe het ook is, ik geloof dus niet dat het alleen aan de slechte verzorging van het gebit ligtquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ik he bvan een tandarstassistente gehoord dat een sleecht gebit ook aan je speeksel kan liggen
Jammer, want dan zouden we de verantwoordelijkheid niet volledig bij de ouders kunnen leggen, wat gewoon veel makkelijker is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, hoe het ook is, ik geloof dus niet dat het alleen aan de slechte verzorging van het gebit ligt
lol je gaat zo'n grapje van het mountain dew flesje toch niet serieus nemen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:27 schreef Selestha het volgende:
Tsja in Amerika heb je al babyflesjes in de vorm van frisdrankflessen.
[ afbeelding ]
Hoe ver staan we daar hier van af? Hier is frisdrank ook al een standaard product in de koelkast geworden als ik zo bij de mensen die ik ken thuis kijk. Ik kreeg vroeger alleen met de feestdagen frisdrank, en af en toe misschien eens bij een ander kind een glaasje ranja. Maar verder was het water/thee of soms (ook niet iedere dag!) vruchtensap.
Frisdrank is de pest voor je tanden, en zeker voor een kwetsbaar melkgebit.
Was het maar lol, ik weet dat omdat ik er boeken over gelezen heb dat het écht zo is, mèt statistieken. (Tip: Fast food nation van Eric Schlosser)quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:51 schreef jeoff het volgende:
[..]
lol je gaat zo'n grapje van het mountain dew flesje toch niet serieus nemen.
Maar inderdaad vind ik het vaak moeilijk om te bepalen wat ons zoontje te drinken krijgt. Snoep krijgt hij niet zo vaak, maar hij krijgt wel regelmatig bijv. een beetje siroop bij zijn beker melk (hij is nu 4). Maar wat is te veel?
Ik denk dat frisdrank iig een stuk ongezonder is, vooral het koolzuur!
ja ik weet zelfs uit eerste hand van familie dat er op zeer jonge leeftijd al Diet-Coke aan kindjes van 1 en 2 gegeven wordt, en dat dit als heel normaal wordt bezien. Maar dit plaatje met die baby is echt wel een grapje hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Was het maar lol, ik weet dat omdat ik er boeken over gelezen heb dat het écht zo is, mèt statistieken. (Tip: Fast food nation van Eric Schlosser)
Dat zit in nederland niet in het drinkwater en maar zeer beperkt in kindertandpasta.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:36 schreef Life2.0 het volgende:
Misschien toch wat minder giftige fluoride gebruiken..
Serieus?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik krijg steeds vaker kinderen op kamp (scouting) zonder tandenborstel, want 'het melkgebit hoef je toch nog niet te poetsen? Dat gaat toch weg?',
quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:56 schreef Socios het volgende:
Past prima in het beeld van tegenwoordig. Waveboarden, geen goede voeding, slecht drinken etc. Nu nog 6 jaar oud, net voor de kennismaking met de computer en mobiele telefoon op de basisschool. Einde zoek, iedereen geboren na het jaar 2000 is verpest.
Wie weet, bij zoiets als dit vraag ik me af of ze de cijfers hebben vergeleken met 20 jaar terug. Misschien dat er toen ook al wel een percentage idioten was met dit probleem. Maar als het nu ineens opvalt lijkt me dat het eerder niet zo erg was.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:45 schreef Morrigan het volgende:
Maar zouden die ouders dat dan ook niet van huis hebben mee gehad? Ik dacht dat 2 keer per dag tandenpoetsen gewoon bij de standaard opvoeding hoorde.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om gaatjes!! Het gaat om tanden zo rot dat ze allemaal getrokken moeten worden.
Zoiets:
[ afbeelding ]
Of iets verder gevorderd:
[ afbeelding ]
Google images: rotting kids teeth.quote:Op donderdag 19 mei 2011 06:12 schreef Snowfish het volgende:
Nederlanders zijn Nr.1 in het vinden van de meest gore ranzige wanstaltige plaatjes die je niet vindt tenzij je actief op zoke gaat. Volgens mij hebben jullie daar diep van binnen een masochistische gevoelige snaar voor ofzo.
Ik merk het juist in mijn omgeving dat kinderen die van de tandarts weggehouden worden er later bang voor worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
er zijn ook tandartsen die er een potje van maken hoor..
Een kind van mijn toenmalige vriendin had een tandarts die in principe geen melktanden behandelde om 'het kind niet bang te laten worden voor de tandarts'.
Totdat ze met acute kiespijn naar de dienstdoende tandarts moest.. Die heeft er gelijk twee moeten trekken. Een andere kies deed al geen pijn meer omdat de zenuw dood was.. Ik had die man willen aanklagen, maar ja, blagen van mijn ex he? Niet van mij. Helaas liep haar vader bij dezelfde tandarts en die was er tevreden over.
Ik had het wel geweten..
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Dat valt reuze mee hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:56 schreef Socios het volgende:
Inderdaad. Een beetje tandarts stelt kinderen vanaf de jongste leeftijd zo op hun gemak dat ze er geen angst voor ontwikkelen. Wij hebben wat dat betreft een heel goede tandarts.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik merk het juist in mijn omgeving dat kinderen die van de tandarts weggehouden worden er later bang voor worden.
Nee, met dat verschil dat kinderen wel gratis meeverzekerd zijn voor de tandarts tot 18 jaar.quote:
Dat vond ik idd altijd zeer frappant bij mn zoon, na zoveel pijn, ontstoken kies trekken terwijl verdoving niet goed werkt, gaten vullen noem maar op.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Een beetje tandarts stelt kinderen vanaf de jongste leeftijd zo op hun gemak dat ze er geen angst voor ontwikkelen. Wij hebben wat dat betreft een heel goede tandarts.
Die zit hier om de hoek en dat is erg makkelijk. Als ik bel voor een afspraak voor de heren, kan er vaak meteen een komen als die thuis is. Meestal ook weer binnen 10 minuten terug.
Ben ik nooit heen geweest, gelukkigquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:41 schreef paddy het volgende:
Misschien deze dan maar weer in het leven roepen?
De schooltandarts
Hetzelfde hier, maar ook dat je geen steun had aan bijv je moeder.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, met dat verschil dat kinderen wel gratis meeverzekerd zijn voor de tandarts tot 18 jaar.
Maar het zogenaamde 13-jarigenplan van vroeger, bestaat niet meer.
De schooltandarts ook niet meer, hoewel ik dat niet zo'n gemis vind.
Die tandartsen boorden er maar op los. Hoe meer gaatjes gevuld, hoe hoger zijn salaris, leek het wel. Iedereen was er bang voor.
Als die blauwe bus bij onze school voor kwam rijden, trok de helft al bleek weg.
Brrrrr.
Hier hebben ze ook lang electrisch gepoetst. Nu sinds enkele jaren weer met een gewone borstel. Ik heb de indruk dat ze nu beter poetsen/schoner poetsen dan daarvoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:46 schreef missyB het volgende:
Schaam mij diep, ik was zo n ouder die haar kind flesje drinken mee gaf naar bed.
Stukje info, kind heeft zwaar adhd en sliep dus zelden om wanhopig aan mn broodnodige rust toe te komen gaf ik hem flesje mee en of we dat geweten hebben.
nachten kies en tandpijn gehad, uiteindelijk operatief van 5 rotte tanden en kiezen verlost.
Daarna naar een speciale tandarts voor angstige mensen en gehandicapten en anders moeilijk behandelbaren.
Met immens geduld van de tandarts en een bikkel van een zoon hebben we erger weten te voorkomen.
Tuurlijk wist ik wel dat een flesje mee slecht was maar ik dacht echt heel naief: we poetsen verder goed.
Daarbij had hij 4 antiobioticakuren in het jaar daarvoor en tezamen met de flesjes het recept voor zuigflescaries.
Wat heb ik me schuldig gevoeld!!!! want ik had die pijn mn kind aan gedaan.
Bij de 2e gelijk anders aangepakt,moe of niet, wat er ook loos was, niks geen flesjes mee, ook geen pap.
Veel water drinken of slimpiesiroop.
Ze gaat vanaf baby af aan al mee naar dezelfde tandarts als haar broer, kruipt net zomakkelijk als broer de stoel in en heeft een puntgaaf gebit.
Op 1 ding na nu, een grijs verkleurd voortandje sinds 2 weken en god mag weten hoe ze er aan komt.
Hier word standaard 2 maal daags gepoetst en tussendoor als we weg gaan. Ik hou van frisse mondjes.
Bij de oudste is dat elke dag een gevecht maar het gaat goed,hij gebruikt ook al van vrij jong een elektrische tandenborstel.
De jongste nog niet.
Ik denk ook inderdaad dat de explosie van tandbederf puur aan de gemakzucht van de ouders ligt, al was ik nog zo zat en beu en moe en wanhopig van alles, dit had ik nooit moeten doen zo met die flesjes mee naar bed.
oprotten jijquote:Op donderdag 19 mei 2011 06:12 schreef SAMTHAAA het volgende:
Ik poets 3x per dag mijn tanden omdat mij vroeger wel 10x per dag werd gezegt dat ik zuinig moest zijn op mijn tandjes.
Blij dat mijn ouders mij niet verpest hebben
het moeilijke vond ik juist, je probeert je kinderen te behoeden voor gevaar en ongelukken want dan hebben ze pijn evt arts en ziekenhuis en noem het maar op.En in deze om maar van gezeur af te zijn en eens een beetje slaap ipv tot 00.00 uur 88 keer naar hem toe en om 4.30 weer opstaan omdat hij zn slaap uithad, gaf ik hem die flesjes.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier hebben ze ook lang electrisch gepoetst. Nu sinds enkele jaren weer met een gewone borstel. Ik heb de indruk dat ze nu beter poetsen/schoner poetsen dan daarvoor.
Verder moet je het jezelf niet kwalijk nemen. Geen enkele ouder is perfect. Iedereen doet wel wat fout in de opvoeding. Je hebt in elk geval goed gehandeld toen dat nodig was en dat is het belangrijkste.
Nu ben ik wel benieuwd welke tandpasta jij gebruikt danquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:56 schreef paddy het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom. Vroeger kregen kinderen ook sap of ranja (zelfs toen ik klein was) Mijn dochter is 18 en heeft drie gaatjes en ook gewoon haar flesje sap gehad. Was alleen niet zo gek op de melk, dus daar naar verhouding minder van gehad. (wel elke dag een beker)
Ik vind het trouwens onzin om alles op verzorging van de tanden te gooien. Mijn jongste broer poetste uit zichzelf drie keer per dag zijn tanden en mijn oudste broer poetste 2x, maar was meer even vegen dan echt poetsen. Mijn jongste broer nam juist nooit zoetigheid omdat hij bij elk bezoek gaatjes had, en mijn oudste broer snoepte elke dag, en heeft nu ongeveer 8 gaatjes met zijn 40+ (was ook nog eens erg mager)
Ik weet dat mijn nichtjes allebei enorm goed hun tanden verzorgen (avondspel) en dat de jongste bijna nooit snoept (is gekker op een stukje kaas of worst) maar is al meerdere keren behandeld (4 jaar) De oudste is gek op snoep en heeft 1 gaatje.
Ik denk op één of andere manier dat het gewoon aan het gebit ligt, maar hoe het kan dat het ene gebit (ondanks poetsen en niet snoepen) zoveel slechter is dan mensen die wel snoepen etc
De gevallen die ik nu benoem zijn echt geen zeldzaamheid.. Ik denk wel dat gebruik van tandpasta verschil maakt. Toen ik een bepaald soort tandpasta ging gebruiken had ik bijna nooit gaatjes meer.
Waarschijnlijk eentje met veel fluoride. Die peutertandpasta bevat vrijwel niets, omdat het niet gezond is voor jonge kinderen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:33 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd welke tandpasta jij gebruikt dan
Ik moet zelf bij grazen ergens anders aan denken, maar ik hoop toch dat in dezen het om gewoon eten gaat...quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:54 schreef Spouwerranger het volgende:
Grazen? Bedoelt ie hier nou eten of wat?
Geloof me, dat gaat niet over.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:28 schreef missyB het volgende:
Uiteindelijk wel goedgekomen maar tis elke dag schipperen van doe ik er goed aan? wat is goed voor mijn kind?hoe voed ik op?waar leg ik d egrenzen?
Oh, ben maar niet bang, ik schop ze echt wel eerder het huis uit.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:45 schreef DS4 het volgende:
Ophouden met wassen en koken voor hem zal dan wel helpen ja...
(moet je wel doen natuurlijk, ik ken een gozer van in de 30 die zijn was nog naar zijn moeder brengt en bij zijn moeder gaat eten...)
Pas maar op. Ik zie dat bij mijn schoonbroertje ook. Toen hij zestien was, was het een lambal. Nu is hij alweer 21 en doet nog steeds niks. Als moeders een weekje weg is eet meneer elke dag in snackbar/frituur, laat de hond verhongeren en slaapt uit tot drie uur 's middags.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, ben maar niet bang, ik schop ze echt wel eerder het huis uit.
30!!
Nee, deze is nog 16. Leert wel voor kok, dus dat koken zal wel goed komen op den duur.
Maar hij poetst wel zijn tanden?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Pas maar op. Ik zie dat bij mijn schoonbroertje ook. Toen hij zestien was, was het een lambal. Nu is hij alweer 21 en doet nog steeds niks. Als moeders een weekje weg is eet meneer elke dag in snackbar/frituur, laat de hond verhongeren en slaapt uit tot drie uur 's middags.
Ik vermoed van niet. Ik heb het hem nog nooit zien doen. Hij had ook een keer 18 gaatjes door alle energiedrank.quote:
Te weinig vitamine lijkt me ook niet goed voor je gebit. Elke dag frituur en geen fruit/groente etc...quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:41 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet. Ik heb het hem nog nooit zien doen. Hij had ook een keer 18 gaatjes door alle energiedrank.
Hij eet uit principe geen fruit en vrijwel geen groente. Het is zo'n rare kwast wat dat betreft.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Te weinig vitamine lijkt me ook niet goed voor je gebit. Elke dag frituur en geen fruit/groente etc...
Nou ja, niks doen is geen geld, natuurlijk. Ons kuiken heeft nu nog zakgeld (kinderbijslag), maar dat houdt op als hij 18 is. En dan zal hij toch echt wat moeten doen voor zijn geld. Want van ons krijgt hij dan niks.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Pas maar op. Ik zie dat bij mijn schoonbroertje ook. Toen hij zestien was, was het een lambal. Nu is hij alweer 21 en doet nog steeds niks. Als moeders een weekje weg is eet meneer elke dag in snackbar/frituur, laat de hond verhongeren en slaapt uit tot drie uur 's middags.
Ik bedoelde in huis. Werken doet hij gelukkig wel, maar hij is nog student, dus ach.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, niks doen is geen geld, natuurlijk. Ons kuiken heeft nu nog zakgeld (kinderbijslag), maar dat houdt op als hij 18 is. En dan zal hij toch echt wat moeten doen voor zijn geld. Want van ons krijgt hij dan niks.
Ja, eten en onderdak.
Och, in huis....quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:47 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik bedoelde in huis. Werken doet hij gelukkig wel, maar hij is nog student, dus ach.
bij verwaarlozing de tandartskosten op de ouders verhalen, dan hebben ze snel genoeg de juiste poetsdiscipline.quote:
en tandartsbezoek twee maal per jaar verplicht stellen tot 18 jaar (maw, zo lang het gratis is in basispakket).quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
bij verwaarlozing de tandartskosten op de ouders verhalen, dan hebben ze snel genoeg de juiste poetsdiscipline.
Sommige ouders durven gewoon geen nee te zeggen tegen een jengelend kind. In het geval van die moeder op het 18:00 journaal net gaf ze dan dat kind een 'flesje sap' om haar stil te krijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef braddofiel het volgende:
Verdomme
Ik ben nu 16, en ik kan me nog herinneren als klein kind dat als ik niet goed me tandjes poetste (toen ik ~4 jaar was), mama het wel voor me deed
En zo langzamerhand deed ik het vanzelf wel goed.
Kunnen de ouders van tegenwoordig dat niet meer of eh...?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |