Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-niet-uitdelen.dhtmlquote:Supermarkten willen 'duivelse' munten niet uitdelen
Zeven Plus-supermarkten doen niet mee aan een landelijke spaaractie van de winkelketen. Die zou in strijd zijn met de Bijbel.
Klanten krijgen sinds gisteren bij besteding van elke 15 euro een muziekmunt met muziek van onder meer K3, Mega Mindy en Jeroen van den Boom. 'Die past niet bij mijn persoonlijke identiteit', zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders vandaag in het AD. 'Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. De hele sfeer rondom popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging kon ik niet verenigen.'
De supermarktketen erkent dat de actie niet bij alle winkeliers goed is gevallen. 'Ondernemers kunnen er voor kiezen niet mee te doen', zegt een woordvoerster. 'Zij kennen hun klanten immers het beste.'
Daar hebben gelovigen meestal wel een handje van. Wat denk je van de zondag waarop bijna alle winkels dicht zijn?quote:Ergerlijk dat mensen met een bepaalde levensovertuiging anderen hun keuzevrijheid ontnemen...
Het zijn geen wettelije betaalmiddelen. Het zijn stukjes metaal die volgens de afspraak van die winkelketen uiteindelijk voor geld ingewisseld kunnen worden, dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:04 schreef HSG het volgende:
Jammer joh maar het zijn wettelijke betaalmiddelen. Die mag je niet weigeren.
Je zou ook het bericht kunnen lezen voor je reageert.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:04 schreef HSG het volgende:
Jammer joh maar het zijn wettelijke betaalmiddelen. Die mag je niet weigeren.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:06 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het zijn geen wettelije betaalmiddelen. Het zijn stukjes metaal die volgens de afspraak van die winkelketen uiteindelijk voor geld ingewisseld kunnen worden, dat is iets heel anders.
Ja weet ik. Te snel gelezen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je zou ook het bericht kunnen lezen voor je reageert.
Tja. Als supermarkt-eigenaren gedwongen worden er wél in mee te gaan, is dat natuurlijk net zo goed het ontnemen van keuzevrijheid.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:58 schreef Boldface het volgende:
Ergerlijk dat mensen met een bepaalde levensovertuiging anderen hun keuzevrijheid ontnemen...
quote:C1000 Veenendaal weigert 'duivelse' Dungans
Een C1000 in Veenendaal doet niet mee aan een nieuwe verzamelactie: de Dungans. De supermarkt vindt de schijfjes met afbeeldingen van magische wezens occult en niet geschikt als speelgoed, meldt de Telegraaf.
Met de moderne flippo's kunnen kinderen spelletjes spelen tegen elkaar. Vooral de reclames stuitten christenen tegen de borst, omdat de suggestie wordt gewekt dat de kinderen bezeten zijn door kwade geesten.
Op internet worden consumenten op verschillende plekken opgeroepen de spaaractie voor de zogenoemde Dungans links te laten liggen. Vooral de tv-reclame wekt wrevel. "Kinderen veranderen in de Dungan-karakters, de demonen. Deze kwade geesten gaan vechten, door de kinderen heen. Het is walgelijk", stellen Jos en Regina van de christelijke website Rejoicenow.nl. "We moeten onze kinderen beschermen."
Het hoofdkantoor in Amersfoort beseft dat de nieuwe actie gevoelig ligt onder gelovigen, maar benadrukt dat het niet de bedoeling is om te shockeren.
Klanten van de C1000-supermarkt aan het Prins. W. Alexanderpark kunnen in plaats van Dungans nu punten sparen voor Clics. Daarmee kunnen kinderen hun eigen speelgoed bouwen.
Bron: RTV Utrecht
Idd....iedereen wil zelf alle vrijheid hebben om van alles en nog wat te doen, maar als anderen de vrijheid nemen om er niet in mee te gaan, dan is het opeens vervelend, dat andere mensen ook vrijheden hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:08 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Tja. Als supermarkt-eigenaren gedwongen worden er wél in mee te gaan, is dat natuurlijk net zo goed het ontnemen van keuzevrijheid.
Waar lees je dat die supermarkteigenaar van mij z'n levensovertuiging niet mag uitdragen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:00 schreef hooibaal het volgende:
En waarom zou jij jouw levensovertuiging wel mogen uitdragen, maar de eigenaar van de Plus of de uitbater van een mcDonalds niet?
Nee hoor, die supermarkteigenaar heeft nog altijd zelf de keuze om zelf wel of niet de munten te verzilveren. Als je lid bent van een keten, heb je je te houden aan de landelijke formule, lijkt me zo. Niemand wordt verplicht om tegen zijn of haar zin in bepaalde munten aan te nemen, te verzilveren en naar die cd te luisteren. Wie geen prijs stelt op de munten, kan ze gewoon weigeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:08 schreef Ciske- het volgende:
Tja. Als supermarkt-eigenaren gedwongen worden er wél in mee te gaan, is dat natuurlijk net zo goed het ontnemen van keuzevrijheid.
Die man is een eigen ondernemer die een contract met de firma Plus en daar staat vast wel in of hij wel of niet verplicht is om hieraan mee te doen. En blijkbaar hoeft het dus niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waar lees je dat die supermarkteigenaar van mij z'n levensovertuiging niet mag uitdragen?
Ik stel alleen aan de haak dat de man namens zijn klanten bepaalde zaken beslist en feitelijk hen de mogelijkheid ontzegt om zelf wel of niet voor die 'munten' te kiezen.
En het zou nog weer anders zijn als de man een particuliere, zelfstandige supermarkt had, maar hij is lid van een keten die ook volop met deze actie adverteert. Datgene wat in reclamespotjes wordt beloofd, wordt in bepaalde winkels niet waargemaakt.
Dat doen winkels altijd, met de samenstelling van hun assortiment. Bevalt het je niet, dan ga je naar een andere winkel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waar lees je dat die supermarkteigenaar van mij z'n levensovertuiging niet mag uitdragen?
Ik stel alleen aan de haak dat de man namens zijn klanten bepaalde zaken beslist en feitelijk hen de mogelijkheid ontzegt om zelf wel of niet voor die 'munten' te kiezen.
Je hebt verschillende vormen waarin een winkel onderdeel van een winkelketen kan vormen :quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee hoor, die supermarkteigenaar heeft nog altijd zelf de keuze om zelf wel of niet de munten te verzilveren. Als je lid bent van een keten, heb je je te houden aan de landelijke formule, lijkt me zo. Niemand wordt verplicht om tegen zijn of haar zin in bepaalde munten aan te nemen, te verzilveren en naar die cd te luisteren. Wie geen prijs stelt op de munten, kan ze gewoon weigeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |