Alle dieren? Ik weet er wel een paar die ik niet wil aaien. Of überhaupt geaaid kunnen worden.quote:
Een slang zou ik ook niet zo snel aaien. Een mens een aai over de bol geven kan ook leuk zijn .quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alle dieren? Ik weet er wel een paar die ik niet wil aaien. Of überhaupt geaaid kunnen worden.
Bovendien vind ik het veel prettiger als ik een mens aai of door een mens geaaid wordt.![]()
Ontopic:
Als je een relatie krijgt hoe en hoe snel vertel je dat je ASS hebt?
Ik zou het al knap vinden om een relatie te krijgen zonder te zeggen dat er ASS in het spel is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
Ontopic:
Om het cru te formuleren, als jongedame in kwestie een beetje boel van je houd, is er geen probleemquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ontopic:
U bedoeld een hinde?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik zou het al knap vinden om een relatie te krijgen zonder te zeggen dat er ASS in het spel is.
Wat dat betreft ben ik "blij" om te kunnen zeggen wat er mis is, maar veel mensen vinden dat mankementje weer eng of willen graag een droomprins oid. Ik snap dat niet, maar ik kan wel snappen dat die mensen steeds wisselende relaties hebben en vanaf hun 40e een zure vrijgezel worden.
Het is tegenwoordig ook allemaal anders dan het ouderwetse model.
Liefde is: BMW/Mercedes/Audi, koophuis, 2 keer per jaar op vakantie, oppas voor de eventuele koters, heul veul merken, etc.
Totdat het vrouwtje oud en lelijk begint te worden en het heertje lachend in zijn maatpak en dikke auto een makkelijk jong hertje oppikt..
Ik denk dat ik het vrij snel zal vertellen. Als hij om die reden niet verder wilt, dan heb ik me waarschijnlijk sowieso erg vergist in die persoon.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alle dieren? Ik weet er wel een paar die ik niet wil aaien. Of überhaupt geaaid kunnen worden.
Bovendien vind ik het veel prettiger als ik een mens aai of door een mens geaaid wordt.![]()
Ontopic:
Ah grappig, hier is liefde een Toyota Aygo die ik zelf heb gekocht. 1 keer per jaar op vakantie als we mazzel hebben, zeker geen kinderen en zo min mogelijk merken om geld uit te sparen voor dingen die we wel leuk vinden (computers en spellen bijv).quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Liefde is: BMW/Mercedes/Audi, koophuis, 2 keer per jaar op vakantie, oppas voor de eventuele koters, heul veul merken, etc.
Totdat het vrouwtje oud en lelijk begint te worden en het heertje lachend in zijn maatpak en dikke auto een makkelijk jong hertje oppikt..
Ik ben er zelf pas een half jaar achter (of althans zwaar vermoeden, test heb ik nog geen datum voor terug) dat ik ASS heb.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ontopic:
Het is iig geen goed idee om zoiets te doen. Hoi ik ben Tijn ik heb PDD-NOSquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:19 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Om het cru te formuleren, als jongedame in kwestie een beetje boel van je houd, is er geen probleem![]()
Zou voor de veiligheid zeggen: als ze goed verliefd op je is. Hoe je dat weet? Geen idee( ja, wel een beetje
)
Natuurlijk niet zo, pannenkoek!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is iig geen goed idee om zoiets te doen. Hoi ik ben Tijn ik heb PDD-NOS![]()
Net zoals EG zei moet je dat aanvoelen of het kan en wanneer het juiste moment is. Alleen dat aanvoelen laat dat nu juist een probleem voor mensen zoals ons zijn.![]()
Toch denk als iemand leuk vind en je vermoed dat de ander jou ook leuk vind dat zoiets vanzelf gaat.
En als je op zoiets afknapt is dat heel vervelend.
Niet dan zou ik toch maar even mijn profiel op datingsites aanpassenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet zo, pannenkoek!
Als de relatie vrij stabiel is, dan kan je er rustig over beginnen. Of dat ze iig nogal verliefd op je is, dus.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb vandaag een contract voor een jaar gekregen
Denk je dat het dan een nadeel is dat je van jezelf weet dat je ASS hebt?quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is iig geen goed idee om zoiets te doen. Hoi ik ben Tijn ik heb PDD-NOS![]()
Net zoals EG zei moet je dat aanvoelen of het kan en wanneer het juiste moment is. Alleen dat aanvoelen laat dat nu juist een probleem voor mensen zoals ons zijn.![]()
Toch denk als iemand leuk vind en je vermoed dat de ander jou ook leuk vind dat zoiets vanzelf gaat.
Gefeliciteerd. Ik hoop dat je het goed naar je zin mag hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
Goed nieuws!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
Gefeliciteerd man! Kan je het een beetje goed vinden met je collega's?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
Het is ook een duivels dilemma. Maaruh...begrijp ik hier voorzichtigweg uit dat jij een vriendinnetje aan de haak hebt geslagen? Nou dat zou toch wel erg mooi zijn natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
Dank je.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:01 schreef Auti het volgende:
Mooi geschreven, goed over nagedacht![]()
Bij een los simpel contactje waarbij het al redelijk klikt hoef je het natuurlijk ook niet meteen en groot of rampzalig aan de kaart te brengen, bij mensen die je al lang kent en waar je een band mee hebt die zullen ook wel op de hoogte zijn van je eigenaardigheden. Behalve dan als je ook dingetjes hebt die ze normaal niet zien en bla bla.. het is moeilijk.
Maar, en dat is natuurlijk ook persoonlijk, ik ben wel voorstander van vertellen, vertellen in de zin van duidelijkheid scheppen. Ik hou van duidelijkheid, maar normale mensen ook hoor.. anders gaan ze zelf dingen/oorzaken verzinnen en dan kan het fout gaan. Het is geen ramp en ik ben geen mongool, ik ben wel anders.. duidelijk anders. Want ik kan er kwaad om worden als mensen zeggen dat ik anders ben dan anderen, dat is immers iedereen.. maar ze bedoelen dus écht afwijkend gedrag oid. En dan geen eng gedrag maar meer vreemd en eigenaardig.
En er ontbreken wat dingetjes in het besef/emotie/gevoel hoekje, maar ik ben heel lief.
Ik wil dus niet meer dat ik, al dan niet onbedoeld, raar of vreemd overkom terwijl er dus ook aan gewerkt kan worden en dat sommige dingen gewoon even een beetje anders gaan ofzo. I'm like Adam zo ongeveer. En daarom vind ik dat het beter is om het wel te vertellen omdat ze anders zo weer vertrokken zijn en je een stempel "raar" op je hoofd hebt. Dan heb ik liever een de stempel Autist, maar dan uitgelegd en op mijn persoon omschreven. Dus ik ben geen mensenschuwe debiel, ik kan gewoon niet goed tegen veel drukte en nieuwe dingen moet ik erg aan wennen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Yes en ik ben er al helemaal gek mee, gister 55 km gefietst en morgen ga ik ook flink knallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank je.
Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke afweging om het wel te vertellen of juist niet. Het is immers een afweging van de voor- en nadelen.
Enne, ik begrijp dat je je fiets inmiddels hebt ?
Een mooie!
Mooie fiets!quote:
Mooi. Geniet er maar van.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Yes en ik ben er al helemaal gek mee, gister 55 km gefietst en morgen ga ik ook flink knallen.
Echt fijn en de natuur is ook nog steeds mooi.
Dat werkt echt heh! Daarom heb ik ook deze fiets gekocht, voor mentale rust en om energie kwijt te raken en ook om lekker buiten te zijn. Buiten zijn kan ook lopend of op een gammele fiets maar dit is veel beter en leuker en dan doe je het ook vaker. En ook voor de gezondheid heb ik hem gekocht, weer conditie opbouwen en sportief zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:40 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Mooie fiets!![]()
Ik ben gisteren ook weer eens gaan mountainbiken. De natuur i.c.m. fysieke inspanning doet me echt goed.
Ik zal je zeggen, ik was gister in het duin (deze foto is Spaarnwoude midden in het Dance Valley gebiedquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mooie omgeving.![]()
En natuurlijk een mooie fiets.
Nee, eerder een voordeel. Ik weet nu beter waar mijn zwakke plekken liggen en heb handvatten hoe ik daar mee om kan gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Denk je dat het dan een nadeel is dat je van jezelf weet dat je ASS hebt?
Mensen die het niet van zichzelf weten lijken hier in het voordeel; die hebben dat dillema niet.
Of zie ik iets over het hoofd?
Jij bent wel heel voorbarigquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is ook een duivels dilemma. Maaruh...begrijp ik hier voorzichtigweg uit dat jij een vriendinnetje aan de haak hebt geslagen? Nou dat zou toch wel erg mooi zijn natuurlijk
Ten eerste de vraag: vertel je het of vertel je het niet...
Ik denk dat het kan helpen door bij je zelf af te vragen waarom je het iemand wilt vertellen.
Ten eerste: om wie gaat het? Is het een vriendin waar je wel eens contact mee hebt? Dan zou ik zelf terughoudend zijn. Na het vertellen kunnen mensen je anders gaan zien en dan ook anders gaan benaderen. Ze zien je als iemand met een stempel. Dat kan nadelige gevolgen hebben als het gaat om gelijkwaardigheid en wederkerigheid en hoe serieus je dan nog wordt genomen.
Gaat het om een relatie-vriendin? Tja, vind ik moeilijk. Natuurlijk gelden dan ook bij het vertellen de nadelen die ik hier voor op noemde. Ik denk zelf dat ik in eerste instantie, en zeker in het prille begin ook zeer terughoudend zou zijn. Eerst maar eens kijken of het wat wordt en hoe het allemaal loopt. Voor hetzelfde geld is de relatie maar zeer kortstondig en heb je iemand gevoelige informatie gedeeld (waar je vervolgens ook geen controle meer over hebt.) En bovendien zal je vriendin in het begin ook echt niet alles openhartig gaan vertellen....
Anders wordt het misschien als de relatie een stuk serieuzer wordt en sprake is van echte liefde. Dan moet je je altijd als eerste afvragen WAAROM je iemand het wil vertellen. Is er een aanleiding om het te vertellen? Vb. zijn er problemen met de communicatie die om verdere uitleg vragen? En wat Robuust ook al zei: als er sprake is van echte liefde, dan zal de ander je beperking veel sneller accepteren.
Voelt het als een soort van verplichting dat de ander het recht heeft om het weten? Dat is een gewetensvraag en die zijn altijd erg persoonlijk....Zelf zeg ik: het is geen recht dat iedereen het moet/mag weten.
Verder heb je natuurlijk een punt dat het voor ASS-ers het "aanvoelen" erg lastig is. Timing bijvoorbeeld. En timing is een belangrijk onderdeel van communicatie....
Als ik het vertel zal ik ook proberen uit te leggen waar bij mij de problemen liggen etc. Het is meer dat ik mijn gebruiksaanwijzing probeer uit te leggen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:01 schreef Auti het volgende:
Mooi geschreven, goed over nagedacht![]()
Bij een los simpel contactje waarbij het al redelijk klikt hoef je het natuurlijk ook niet meteen en groot of rampzalig aan de kaart te brengen, bij mensen die je al lang kent en waar je een band mee hebt die zullen ook wel op de hoogte zijn van je eigenaardigheden. Behalve dan als je ook dingetjes hebt die ze normaal niet zien en bla bla.. het is moeilijk.
Maar, en dat is natuurlijk ook persoonlijk, ik ben wel voorstander van vertellen, vertellen in de zin van duidelijkheid scheppen. Ik hou van duidelijkheid, maar normale mensen ook hoor.. anders gaan ze zelf dingen/oorzaken verzinnen en dan kan het fout gaan. Het is geen ramp en ik ben geen mongool, ik ben wel anders.. duidelijk anders. Want ik kan er kwaad om worden als mensen zeggen dat ik anders ben dan anderen, dat is immers iedereen.. maar ze bedoelen dus écht afwijkend gedrag oid. En dan geen eng gedrag maar meer vreemd en eigenaardig.
En er ontbreken wat dingetjes in het besef/emotie/gevoel hoekje, maar ik ben heel lief.
Ik wil dus niet meer dat ik, al dan niet onbedoeld, raar of vreemd overkom terwijl er dus ook aan gewerkt kan worden en dat sommige dingen gewoon even een beetje anders gaan ofzo. I'm like Adam zo ongeveer. En daarom vind ik dat het beter is om het wel te vertellen omdat ze anders zo weer vertrokken zijn en je een stempel "raar" op je hoofd hebt. Dan heb ik liever een de stempel Autist, maar dan uitgelegd en op mijn persoon omschreven. Dus ik ben geen mensenschuwe debiel, ik kan gewoon niet goed tegen veel drukte en nieuwe dingen moet ik erg aan wennen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is ook ongeveer een beetje wat ik bedoelquote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:46 schreef tijnbrein het volgende:
Als ik het vertel zal ik ook proberen uit te leggen waar bij mij de problemen liggen etc. Het is meer dat ik mijn gebruiksaanwijzing probeer uit te leggen.
Alleen die gebruiksaanwijzing is wel een vreemde taal.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer een beetje wat ik bedoelIk heb een handleiding, nét als iedereen.. maar de mijne is iets dikker of ingewikkelder. Niets meer niets minder, i'm pretty fly for a nice guy
Zolang een dame gewoon normaal to the ground is en open staat voor zaken dan kan ik een prima tolk zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen die gebruiksaanwijzing is wel een vreemde taal.
Hahahaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Zolang een dame gewoon normaal to the ground is en open staat voor zaken dan kan ik een prima tolk zijnZe doen alleen allemaal zo onnodig moeilijk
Door Jomanda? zo'n soort Halleluja momentje.. sorry, ook heel flauwquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:20 schreef Nairua het volgende:
Ben onlangs niet meer auti verklaard. Stom. Flauw.
:/
Nee, psychiater. Na diverse onderzoeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:21 schreef Auti het volgende:
Door Jomanda? zo'n soort Halleluja momentje.. sorry, ook heel flauw
Vind je dat het klopt? Heb je nog moeite met bepaalde dingen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef Nairua het volgende:
[..]
Nee, psychiater. Na diverse onderzoeken.
In feite is het heel simpel, voldoe je aan de criteria in de DSM of niet? Ik vind het moeilijk te zeggen of het klopt. 'Het zal wel', denk ik dan. Er zijn geen specifieke dingen gelieerd aan autisme waarvan ik zeg 'daar had ik moeite mee, maar nu niet meer'. In mijn optiek ben ik niet veranderd. Dus ofwel waren ze 10 & 5 jaar geleden achterlijk, of een jaar geleden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
Vind je dat het klopt? Heb je nog moeite met bepaalde dingen?
Heel strikt genomen voldoe ik ook niet aan de criteria voor een diagnose van PDD-NOS.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:24 schreef Nairua het volgende:
[..]
In feite is het heel simpel, voldoe je aan de criteria in de DSM of niet? Ik vind het moeilijk te zeggen of het klopt. 'Het zal wel', denk ik dan. Er zijn geen specifieke dingen gelieerd aan autisme waarvan ik zeg 'daar had ik moeite mee, maar nu niet meer'. In mijn optiek ben ik niet veranderd. Dus ofwel waren ze 10 & 5 jaar geleden achterlijk, of een jaar geleden..
Dat heb ik ook. Ik zie het zelf zo. Met die diagnose heb ik handvatten om mijn zwakke punten te verbeteren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:45 schreef Nairua het volgende:
Och, ik herken zoveel. Vooral op auti meetings en dergelijke. Aan de andere kant, genoeg 'normale' mensen zullen er ook wel wat van herkennen.
Niet meer auti. Had je vroeger wel een diagnose?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef Nairua het volgende:
[..]
Nee, psychiater. Na diverse onderzoeken.
Op 13 & 14jr PDD-NOS, 18jr, Psycholoog die claimde dat ik gewoon normaal was, 19jr Asperger en op 25jr ineens normaal met narcistische trekjes & en een kutjeugd.(vrij vertaald)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Niet meer auti. Had je vroeger wel een diagnose?
WTFquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:18 schreef Nairua het volgende:
[..]
Op 13 & 14jr PDD-NOS, 18jr, Psycholoog die claimde dat ik gewoon normaal was, 19jr Asperger en op 25jr ineens normaal met narcistische trekjes & en een kutjeugd.(vrij vertaald)
Ha, moet je eens bedenken hoe het is om een vrouw te zijn mét Asperger... Dan snapt écht niemand je meer hoor! (En andersom ook trouwens)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:19 schreef tijnbrein het volgende:
HahahaVrouwen zijn sowieso niet te begrijpen dus dat maakt het erg lastig
Wil je er over praten?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:01 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ha, moet je eens bedenken hoe het is om een vrouw te zijn mét Asperger... Dan snapt écht niemand je meer hoor! (En andersom ook trouwens)
<LOL>
Daar is het nu wel het seizoen voorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef DeHovenier het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties
A.S dinsdag vertel ik iedereen dat ik Asperger heb, samen met mijn jobcoach.
Dus zat ik er niet heel ver naastquote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jij bent wel heel voorbarigik heb inderdaad iemand op het oog. Maar vriendin nee nog niet. We hebben voorlopig alleen online contact gehad en dat klikt. Of dat IRL ook zo is moet nog blijken. Ik heb er iig een goed gevoel over.
Als ik het vertel is het juist om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Voorkomen is beter dan genezen. Alleen omdat in een prille relatie te doen is een risico. Alleen als ze zoiets niet accepteert dan is het jammer maar helaas. Hoe vervelend en pijnlijk dat ook is. Iemand moet mij nemen zoals ik ben. Dus daar hoort dit ook bij.
Het kan ook juist helpen om bepaalde misverstanden etc uit de weg te helpen. Het kan 2 kanten op.
En om het nu te vertellen als het al mis is gegaan of dreigt te gaan lijkt mij geen goed idee. Daarom wil ik het als het iets zou worden het liefst het zo snel mogelijk vertellen.
[..]
Als ik het vertel zal ik ook proberen uit te leggen waar bij mij de problemen liggen etc. Het is meer dat ik mijn gebruiksaanwijzing probeer uit te leggen.
Dank je, haha nee inderdaad het klopt vrij aardig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus zat ik er niet heel ver naastNou leuk toch? Maar ook spannend. Je moet maar net die ene maar vinden. Wie weet.
Als ik dit lees, dan heb je kennelijk goed over nagedacht en wellicht ook uit eerdere ervaring geput. Dat scheelt dan. Tja, hoe dat uitpakt is natuurlijk altijd afwachten. Sommige dingen laten nu eenmaal niet voorspellen.
Ik hoop dat je succes hebt.
Daar zou ik het niet voor laten moest ik het kunnen, tis immers ik die mijn leven moet leven, niet zij.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:12 schreef Pandora73 het volgende:
Ach ik loop niet voor niks weer bij een psych en zit ook weer aan de antidepressiva. Maar verder gaat het wel hoor. Ik zeg altijd maar, je hebt niet veel keus he... Ja, eentje, maar dat is zo lullig voor de mensen die dan gek genoeg nog wél om me geven. Dus dat is voor mij geen optie.
Wijk aan Zee is voor mij denk ik net zo ver als Zandvoort, maar dan de andere kant op.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:02 schreef Pandora73 het volgende:
@Auti: gefeliciteerd, coole fiets hoor! En ik ben stiekem best jaloers op al die mooie natuur die je zo lekker bij de hand hebt. Klinkt echt heerlijk rustgevend!
Woon jij nou trouwens ook dicht bij Wijk aan Zee?
Klopt, heel verstandig. Mits je je leven redelijk tot goed op de rails hebt, zie ik ook geen reden het te vertellen. Er is een spreuk die zegt geen slapende honden wakker maken, en: wat niet weet wat niet deert. Daar komt, wellicht ten overvloede, nog bij dat velen niet eens een diagnose hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 02:22 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb nu anderhalf jaar met mijn huidige vriendin en ik heb haar nooit verteld dat ik asperger heb. Ik kan mij niet voorstellen dat er iets positiefs uit voort zou komen als ik het wel zou vertellen. Het heet ook "syndroom van asperger", dat klinkt mensen die er weinig van weten waarschijnlijk vrij ernstig in de oren. Je moet gewoon jezelf zijn en als die persoon zelf nergens over valt of zich af vraagt of er iets met je aan de hand is zie ik geen enkele aanleiding om het onderwerp zelf te berde te brengen.
http://player.omroep.nl/?aflID=12334622quote:In deze aflevering: N.a.v. de Wereld Autisme Dag en de Autismeweek van 2 tot en met 9 april, een gesprek met Rob de Vries. Zijn zoontje Bram heeft het Syndroom van Asperger, een autistische stoornis. De geboorte van Bram deed Rob inzien dat omzet maken en geld verdienen niet meer het belangrijkste in zijn leven is. Hij maakte een drastische carrièreswitch en is zijn eigen kookcafé voor autistische kinderen begonnen. Hij zag dat koken goed is voor zijn zoontje en ook voor andere autistische kinderen. Hella wandelt ook met Virginie, de moeder van Lincy. Lincy heeft PDD-NOS, een autisme-aanverwante stoornis. Toen Virginie hoorde dat haar dochtertje een autistische stoornis heeft, was dit voor haar een bevestiging van een vermoeden dat zij al langer had. Deze bevestiging gaf haar rust, maar meteen kwam ook de angst voor de toekomst: Zij weet niet hoe het leven van Lincy er in de toekomst uit zal zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |