Ik had hem per ongeluk in spiegelbeeld besteld maar vond het zonde om hem terug te sturen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef belsen het volgende:
[..]
En dan heb je hem nog verkeerd in elkaar gezet ook.
De snaren zitten verkeerd om en knoppen aan de verkeerde kant.
Yep. Ik heb er eerst nog aan gedacht om hem in de olie te zetten maar uiteindelijk toch maar besloten om te gaan lakken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef BurnaBoy het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad mooie motiefjes
Zonde om egaal te verven/lakken ja.
Voor mij is dit onderdeel nog vrij nieuwquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Muchachooo het volgende:
Multieffect vs stompboxes, daar gaan we weer
ik kan het niet latenquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:17 schreef genakt het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantie geld volgende week GASSS
Gaaf dingquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:17 schreef genakt het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantie geld volgende week GASSS
Als het je eerste effecten worden zou ik gaan voor een tweedehands Line 6 M9. Daar zitten zo'n 100 effecten in, waarvan je er 3 tegelijk aan kan hebben, die ook nog eens erg goed klinken. Nieuw kopen kan natuurlijk ook, dan ben je iets meer kwijt, maar voor het geld heb je nog steeds een geweldige bak effecten die, mits je ze los koopt, veel duurder zouden zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:03 schreef mr-green het volgende:
[..]
Voor mij is dit onderdeel nog vrij nieuw
quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:18 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Losse effecten zijn super goed en klinken vrijwel altijd beter dan een multi effect, toch ben ik blij met mn line6 m9 door dat alles er in zit en het gewoon simpel is en goed genoeg klinkt (en geen ruis). Ook betaalbaar, relatief gezien
Over welke hebben jullie het van Line 6?quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb ook altijd gezweerd bij losse pedalen, maar nu ik die multibak van line6 heb ben ik echt helemaal om
Ach ben ik wel gewend van jouquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:22 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik kan het niet laten![]()
sorrymisschien wat overdreven.
Deze heb ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:23 schreef mr-green het volgende:
[..]
[..]
Over welke hebben jullie het van Line 6?
weet ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:26 schreef Muchachooo het volgende:
ik vind die 7-strings van jou gewoon nooit zo mooi
Ik heb zelf een 7 snaar en vind deze ook te lomp een 6 snaar heeft betere verhoudingen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:31 schreef genakt het volgende:
[..]
weet ikKom dan eens met een mooie 7 string ?
Ja pics danquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik heb zelf een 7 snaar en vind deze ook te lomp een 6 snaar heeft betere verhoudingen.
Een multi-effect dat ook als MIDI-controller kan werken, zou je ook voor de aansturing van Guitar Rig kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:04 schreef BurnaBoy het volgende:
Multi-effect is toch goedkoper. En je krijgt meer voor minder geld.
En nog nooit gezien die stompboxes die werken met guitar rig 4
Deanquote:Op donderdag 19 mei 2011 07:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pics !
Ligt ook aan je amp, sommige versterkers slikken bepaalde losse effecten beter dan anderen. Wil je af en toe een effectje gebruiken (overdrive, beetje chorus ofzo) en die ook op één instelling gebruiken, dan zou ik voor losse dingen gaan. Werkt makkelijker en is ook eenvoudig te wisselen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:48 schreef mr-green het volgende:
Ik ben op zoek naar effecten. Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik heb eigenlijk nog geen enkel effect en wil natuurlijk het liefst alle effecten tegelijk kopen(maar dat kan niet...)
Nu heb ik ook guitar rig 4 op mijn PC en daar kan je ook een footswitch aan koppelen. Maar eigenlijk wil ik de effecten ook gebruiken op mijn versterker.
Is het een idee om een multi-effect te kopen (zeg iets als Zoom G 2.1 NU FX) of is het kwalitatief beter om aparte effecten te kopen? Het beste is natuurlijk een multi-effect met degelijke kwaliteit die zowel te gebruiken is op guitar rig 4 en een versterker.
TC Electronics Nova System is echt geweldig!quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ligt ook aan je amp, sommige versterkers slikken bepaalde losse effecten beter dan anderen. Wil je af en toe een effectje gebruiken (overdrive, beetje chorus ofzo) en die ook op één instelling gebruiken, dan zou ik voor losse dingen gaan. Werkt makkelijker en is ook eenvoudig te wisselen.
Maar wil je echt veel effecten gebruiken, met diverse instellingen, en makkelijk in één keer van patch willen wisselen, dan is een goed multi-effect perfect.
Blijf wel weg bij Zoom en (de goedkope) Digitech, dat is echt niet zo best. Line6 is prima, zeker ook gezien de integratie met je pc, maar let op dat daar ook vaak amp-modelling bij zit, dus dat je ook een hele versterkersimulatie (a la Guitar Rig) erbij krijgt. Heb je al een topversterker die je kaal super vindt klinken, dan moet je alle amp modelling dus uitschakelen.
Qua multi-effect: ik ben zelf erg enthousiast over de bakkies van TC Electronic, die maken high end effectspullen, niet alleen voor gitaar maar ook voor studio / live / PA etc. Ik heb zelf de Nova System, en die vind ik echt super, en in vergelijking met de POD HD van Line6 of de GT8 van Boss bv (die hier genoemd worden) niet veel duurder, volgens mij vind je er al eentje voor 450 euro oid. Dan heb je vrijwel alles: overdrive, mod effects (chorus, phaser, flanger, vibrato, tremolo), super delays en pitch shifter.
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3304
Heb de boss gt 8 heb er wel lang over gedaan voordat ik het een beetje door kreeg en heb nog steeds niet alles door maar met de juiste amp kan je er echt alles mee. 4 way kabel aangesloten en kan zelfs channels wisselen van me marshall headquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:16 schreef CoiLive het volgende:
[..]
TC Electronics Nova System is echt geweldig!
Ik blijf er echter wel bij dat, vooral een tweedehands, Line 6 M9 de beste oplossing is als je compleet geen ervaring hebt met effecten en veel verschillende effecten (en combinaties) wil gebruiken. Als je een standaard versterker hebt zou ik inderdaad wel wegblijven bij effectenbakken die ook amp moddelers zijn.
Wat trouwens ook een mooie oplossing is, is de Boss ME70. Dan heb je wel iets minder effecten, maar je hebt wel een expressie-pedaal er meteen bij.
Bedankt allen voor de informatie. Ik ga kijken naar iets in de richting van een Line 6 POD HD of Boss GTquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ligt ook aan je amp, sommige versterkers slikken bepaalde losse effecten beter dan anderen. Wil je af en toe een effectje gebruiken (overdrive, beetje chorus ofzo) en die ook op één instelling gebruiken, dan zou ik voor losse dingen gaan. Werkt makkelijker en is ook eenvoudig te wisselen.
Maar wil je echt veel effecten gebruiken, met diverse instellingen, en makkelijk in één keer van patch willen wisselen, dan is een goed multi-effect perfect.
Blijf wel weg bij Zoom en (de goedkope) Digitech, dat is echt niet zo best. Line6 is prima, zeker ook gezien de integratie met je pc, maar let op dat daar ook vaak amp-modelling bij zit, dus dat je ook een hele versterkersimulatie (a la Guitar Rig) erbij krijgt. Heb je al een topversterker die je kaal super vindt klinken, dan moet je alle amp modelling dus uitschakelen.
Qua multi-effect: ik ben zelf erg enthousiast over de bakkies van TC Electronic, die maken high end effectspullen, niet alleen voor gitaar maar ook voor studio / live / PA etc. Ik heb zelf de Nova System, en die vind ik echt super, en in vergelijking met de POD HD van Line6 of de GT8 van Boss bv (die hier genoemd worden) niet veel duurder, volgens mij vind je er al eentje voor 450 euro oid. Dan heb je vrijwel alles: overdrive, mod effects (chorus, phaser, flanger, vibrato, tremolo), super delays en pitch shifter.
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3304
Erg lekkere muziek! Goed goed goed bezigquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:21 schreef guitarist het volgende:
Gisteren mee gerepeteerd met de band van een vriend, klikte erg goed, dinsdag weer repeteren!
Lekkere makkelijke muziek: http://www.firetrip.nl/wp-content/uploads/Stuck-on-you.mp3 http://www.firetrip.nl/media-2/music/
quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pics !
Line 6 vetta IIquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:24 schreef Muchachooo het volgende:
Line 6 HD500 (of een of ander hondertal): klikkerdeklik
en Line 6 M9: klikklik
Als je alleen een multi-effect wil, dus geen ampmodelling, dan kun je beter een (tweedehands) M9 of M13 van line6 kopen, want zowel de pod als de Gt- serie van Boss gebruiken bij mijn weten modelling. Dat kun je wel uitzetten, maar ik kreeg toch altijd wel wat klankkleuring met mijn pod. Dus alleen fx is beter voor wat je zoekt, denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:53 schreef mr-green het volgende:
[..]
Bedankt allen voor de informatie. Ik ga kijken naar iets in de richting van een Line 6 POD HD of Boss GT![]()
Ik ben er wel van overtuigd dat ik als beginner wil beginnen met een multi-effect omdat ik dan meerdere effecten kan gebruiken en het minder kost dan al die effecten los te kopen. Ik denk dat losse efefcten uiteindelijk wel een beter geluid kunnen produceren (mede dat je een eigen toon kan maken) maar dat kan ik later ook aanschaffen
EDIT:
Een klein vraagje. Kan je een Line 6 HD300 of een Boss GT ook aansluiten op Guitar rig? Volgens mij hebben beide midi dus dan moet dat toch lukken?
P90 is een single coilquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:34 schreef savale het volgende:
Yup vind ze er vooral erg sexy uitzien. Wat voor HB's zitten daar in? p90?
Iemand op dit forum is die kit nu aan het bouwen. Dus we wachten allemaal vol smart wat het resultaat daarvan isquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:44 schreef ElmoFan het volgende:
Ik zat net naast die guitar kits op thomann te kijken en zie redelijk goedkope gitaren van harley benton, heeft iemand daar ervaring mee?
Burnaboy, dat weet ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:54 schreef mr-green het volgende:
[..]
Iemand op dit forum is die kit nu aan het bouwen. Dus we wachten allemaal vol smart wat het resultaat daarvan is
Ik heb er al jaren eentje hier staanquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:54 schreef mr-green het volgende:
[..]
Iemand op dit forum is die kit nu aan het bouwen. Dus we wachten allemaal vol smart wat het resultaat daarvan is
welke, de tele?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |