-Over het algemeen heeft een solid top een beter geluid (voller, meer sustain). is ook van smaak afhankelijk. het verschil is dat een solid uit 1 stuk hout bestaat, ipv losse stukken aan elkaar gelijmd. Omdat het veel makkelijker te maken is uit losse stukjes hout dan uit een stuk is daar een prijs verschil te merken. Wil niet zeggen dat een gitaar met bv gelamineerde top e.d. slecht is trouwens, maar ik zou altijd voor solid kiezen als dat binnen budget past.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef P8 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Ik heb nog wel een paar vraagjes, though.
-Wat maakt een solid-top beter
-Zit er verschil in het akoestische geluid tussen een gitaar zonder versterkermogelijkheden en een gitaar met versterkermogelijkheden?
-Je zegt dat ik wel verschil voel in kwaliteit, maar dat betwijfel ikVoor de zekerheid: Waar kan ik op letten?
Nogmaals, bedankt
hoe zit het nou met je collabproject, als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d hologramsquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat t zo goed zou klinken!
(denk niet dat dit jullie smaak is,xD)
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d holograms
Thanksquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
-Over het algemeen heeft een solid top een beter geluid (voller, meer sustain). is ook van smaak afhankelijk. het verschil is dat een solid uit 1 stuk hout bestaat, ipv losse stukken aan elkaar gelijmd. Omdat het veel makkelijker te maken is uit losse stukjes hout dan uit een stuk is daar een prijs verschil te merken. Wil niet zeggen dat een gitaar met bv gelamineerde top e.d. slecht is trouwens, maar ik zou altijd voor solid kiezen als dat binnen budget past.
-Nee, geen verschil tussen eenzelfde gitaar die wel/niet versterkt kan worden, maar alleen akoestisch gespeeld. Mogelijk minimaal door de hardware (kabels en dingen) binnenin, maar ik denk niet dat dat noemenswaardig is. Als je zeker weet dat je nooit wilt versterken/optreden ermee hoef je eigen geen aansluiting voor versterking te nemen. (let wel op dat je dan ook op gehoor moet stemmen ipv met elektrisch stemapparaat, of je moet een wireless apparaat hebben)
-Ik ben ook geen expert hoormaar ik zou op 1e plaats letten op geluid. En op de laatste plaats op uiterlijk. Toen ik mijn akoestische ging kopen had ik ook een zwarte als optie die echt veel mooier uitzag als mijn huidige, maar het geluid was vele malen minder, heel erg ijzerig (alsof je met een lepel op een blik sloeg) en geen sustain, om maar een voorbeeld te noemen. let goed op of niets trilt of rattelt als je de gitaar aanslaat.
Beste kun je gewoon gaan naar de winkel en je eigen keuze laten spreken.
Veel van ons (including me) zitten midden in de examens, dus we hebben ff een pauze voor 2 weekjesquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hoe zit het nou met je collabproject, als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d holograms
Si. Alles zelf ingespeeld op de drums na. Nou ja, die heb ik via een midi keyboardje ingespeeldquote:
Geen ideequote:Op woensdag 18 mei 2011 10:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoe leer je dat soort blues achtige dingetjes spelen?
Laat die Gibson maar zitten. Ik wil die buitenste tweequote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Dat is onze vrouwelijke Braddie!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Braddie heeft geen tieten!quote:
Alleen is zij lekker en kan ze wel gitaar spelenquote:
Braddie heeft wel tietenquote:
Inderdaad. Het zijn moobs, geen boobs.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ook al moest ik lachen, vind ik dit net iets te ver gaan.
Die middelste heeft een leuke stem die linker valt tegen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Ik zou dan aanraden om eerst een paar kleine simpele dingen te leren op een leen gitaar of bij iemand thuis en dan die dingen te gaan proberen in de winkel. Daarbij komt wel dat je qua buget beter een gitaar tussen de 250 a 400 euro kan kopen dan daaronder, want die gaan vaak na de tijd tegen vallen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat iedereen hier zegt als je je eerste gitaar gaat kopen wel uitproberen maar ik neem dat als je je eerste gitaar koopt je geen gitaar kunt spelen.
Of ben ik dan helemaal mal.
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:28 schreef -Menn0- het volgende:
Je kan toch wel voelen of je de hals lekker vindt? Of de body? Je zal geen concert geven in die muziektoko maar je moet dat ding toch echt even vast houden..
Eraan likken met een beetje zout en peperquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??
Je eerste gitaar kopen is sowieso lastig. Iemand die kan spelen meenemen is wel handig, maar die heeft uiteindelijk ook zijn of haar eigen voorkeur.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat iedereen hier zegt als je je eerste gitaar gaat kopen wel uitproberen maar ik neem dat als je je eerste gitaar koopt je geen gitaar kunt spelen.
Of ben ik dan helemaal mal.
haha ik vind die opmerking gewoon altijd een beetje zeggen tegen iemand zonder autorijbewijs om eerst even een testrit te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:30 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Eraan likken met een beetje zout en peper
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Cynic het volgende:
Ik neem overigens aan dat het puur hypothetisch is?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
niet dat ik een gitaar ga kopen hoor wees niet bang
Maar je kunt wel kijken of die lekker zit, of je overal goed bij kan, of je hem mooi vindt, of je alles goed en fijn kunt indrukken etc etcquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha ik vind die opmerking gewoon altijd een beetje zeggen tegen iemand zonder autorijbewijs om eerst even een testrit te maken.
In je reet met een toefje slagroom?!quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |