Super tof! Doet me een beetje aan The Ataris denken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/meb/
Muziekstukje, doe eens checken!
Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/meb/
Muziekstukje, doe eens checken!
Ja ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:34 schreef genakt het volgende:
Nog meer mensen behalve dribbel die van dubstep houden ?![]()
Ik vind het wel chill klinkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:28 schreef CoiLive het volgende:
Laat ik ook eens meedoen. Beetje langzame bluesy poppy ding. Ik werk nummers echter nooit uit...
Timing is ook waardeloos trouwens![]()
http://snd.sc/iwL7xY
Zal later eens meer oude troep erop gooien
klink ook erg lekker...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:28 schreef CoiLive het volgende:
Laat ik ook eens meedoen. Beetje langzame bluesy poppy ding. Ik werk nummers echter nooit uit...
Dankquote:
Ook dank.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klink ook erg lekker...
heb jij alles gedaan of alleen gitaar?
Nog even de vakantie afwachten, maar ergens rond dat bedrag van vorige keer?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zou je voor die SG willen geven Dean. Er zitten die pickups bij die jij me gestuurd hebt, een nieuwe rollerbrigde erop en locking tuners.
quote:
Is er ook een Braai bijquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:38 schreef Witchfynder het volgende:
28 mei komen Fokofpolisiekar en Van Coke Kartel, 2 van de grootste rockbands van Zuid-Afrika naar Amsterdam! Ik ga er heen!.
Wie nog meer?.
Zaal: http://www.bitterzoet.com/#/agenda/986.
Gaaf dingquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:48 schreef CoiLive het volgende:
[..]
http://www2.gibson.com/Pr(...)e-60s-Exclusive.aspx
Ik kan alleen mij eigen ervaring delen:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:35 schreef P8 het volgende:
Waar ik in het vorige deel nog vroeg om simpele nummers, vraag ik nu om advies voor de aankoop van mijn eerste Western gitaar. Ik wil er max ongeveer 90 á 100 euro voor uitgeven.
Nu zag ik op Thomann deze gitaren, maar hoe weet ik wat de beste is? Of hebben jullie anders nog tips?
Ik wilde eerst ook voor een mooie epiphone gaan en die een beetje pimpen, maar na het geluids verschil gehoord te hebben en de speelbaarheid... damn. Gibson is zoveel voller en gedefineerder. Daarbij komt dat ik niet altijd wil blijven denken 'had ik maar'. Ik wil denken 'naah naah, heb ik!'quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:52 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Gaaf dingIk gas al tijden op te dure Gibsons, maar ik ga er niet aan toegeven.
Ik vind de eerste ook leuker!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:10 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
oefenruimte opname van nieuwe nummer, gisteren opgenomen, allemaal brak van het weekend, daardoor weinig chemie/energie/flow/vibe/feng shui/whatever in het totaalspel, maar toch ghehe;
http://picosong.com/mCE
week ervoor klonktie zo; http://picosong.com/mCA, met meer vibe
Hey vet! Maar die dag kom ik uit Oostenrijk rijden, dus wordt niks denk ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:38 schreef Witchfynder het volgende:
28 mei komen Fokofpolisiekar en Van Coke Kartel, 2 van de grootste rockbands van Zuid-Afrika naar Amsterdam! Ik ga er heen!.
Wie nog meer?.
Zaal: http://www.bitterzoet.com/#/agenda/986.
http://picosong.com/mCB nog een, ander nummerquote:
mijn laptop is inderdaad aan vervanging toe, maar heeft nagenoeg dezelfde specs en ik moet er natuurlijk wel op vooruit gaanquote:
quote:Zebrapad winnaar van Regioruis
ZIERIKZEE - De Zeeuws-Vlaamse punkrockformatie Zebrapad heeft afgelopen weekend de finale van talentenjacht RegioRuis gewonnen.
Zebrapad liet in het Zierikzeese podium Brogum zes andere jonge bands achter zich.
Het punkrocktrio maakt indruk in het circuit voor beginnende en jonge bands. De groep heeft pakkende eigen songs en een wervelende, met veel rookeffecten omgeven show. In Zierikzee lukte het in een vol Brogum om belangrijke mededingers als metalband Bloodshift en de dialectrock van het Zuid-Bevelandse Fûck voor te blijven. "De pakkende songs en de eigenzinnige en overweldigende podiumpresentatie zorgen voor een vonk met het publiek. Ze weten de punkrock bovendien een eigen gezicht te geven", luidde het jury-oordeel. Zebrapad schuift met de zege aan bij Bloodshift, Gork A27 en Generation After, die zich eerder konden plaatsen voor De Zeeuwse Belofte in september. Zanger/gitarist Kay van der Sluis van Zebrapad is blij verrast met het winnen van RegioRuis. "Ik had het absoluut niet verwacht. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat Bloodshift zou winnen." Zebrapad, dat nog maar een jaar bestaat, wordt naast Van der Sluis gevormd door bassist/zanger Kasper Mols en drummer Max Le Blanc.
Jullie drummer mag best wat meer op de voorgrond komenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:24 schreef KaMo het volgende:
Haha, en onze verplichte Use Somebodycover is gefilmd
Wat een rot lied
Ja jammer is dat ja! Sowieso komt hij is dit nummer totaal niet tot zijn uiting. Niemand van ons eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef mr-green het volgende:
[..]
Jullie drummer mag best wat meer op de voorgrond komen
ik ga ook voor de eerste versiequote:
Ja een vriend van mij heeft ook een Tanglewood gekocht en die klinkt nog best veel als mijn Taylor, maar kost heel wat minder. Bespeelbaarheid is ook goed. Zeker leuke gitaren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik kan alleen mij eigen ervaring delen:
Wilde eerst ook 150,- of minder uitgeven voor een leuke western, en ben toen gaan uitproberen in een muziekwinkel. (m'n allereerste elektrische gitaar heb ik ooit gekocht zonder te proberen, zou ik nooit meer doen, altijd eerst uitproberen!)
Maar met dat budget kwam ik uit bij gitaren die het allemaal net niet waren. Voor 100 euro hebben ze vast wel een startpakket maar verwacht niet veel kwaliteit. Ik heb gitaren gezien die eigenlijk meteen naar het milieupark konden zo slecht. Omdat ik het best kon veroorloven heb ik mijn budget toch wat groter gemaakt.
Ik weet niet in hoever het mogelijk is je budget te rekken naar 200 tot 300 euro ofzo, dan heb je een veel grotere keuze en veel meer kwaliteit. (of anders zou ik je 2e hands aanraden, voor 100 euro vindt je vast wel een 200/300,- nieuwprijs gitaar van een paar jaar oud die nog in goede staat is)
Vergeet ook niet wat je wilt, wil je hem kunnen versterken of niet? wil je met of zonder cutaway, wat voor een body wil je?
Ik zou je ook een solid top aanraden, maar hierbij komt je budget weer om de hoek kijken, ik denk dat je onder de 100,- euro geen nieuwe solid top zal vinden.
Mijn advies:
Ga gewoon naar een gitaarwinkel en probeer vanalles uit (van de goedkoopste tot duurdere die buiten budget liggen) zo voel je wel wat het verschil in kwaliteit is. Zorg dat je weet wat je wilt en wat je niet wilt. Als 100 euro je max budget is, zou ik je echt aanraden 2e hands te kopen, kun je ook eerst proberen, bevalt het niet zeg je sorry helaas.
Mijn western is deze geworden:
[ afbeelding ]
Vette muziekquote:Op woensdag 18 mei 2011 02:37 schreef CoiLive het volgende:
Het klinkt wel lekker oud, denk alleen niet dat ik het echt tof ga vinden. Wel tof dat die het doet
Nice! Is dat ook jou stem?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:28 schreef CoiLive het volgende:
Hoe leer je dat soort blues achtige dingetjes spelen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:28 schreef CoiLive het volgende:
Bedankt voor je reactiequote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik kan alleen mij eigen ervaring delen:
Wilde eerst ook 150,- of minder uitgeven voor een leuke western, en ben toen gaan uitproberen in een muziekwinkel. (m'n allereerste elektrische gitaar heb ik ooit gekocht zonder te proberen, zou ik nooit meer doen, altijd eerst uitproberen!)
Maar met dat budget kwam ik uit bij gitaren die het allemaal net niet waren. Voor 100 euro hebben ze vast wel een startpakket maar verwacht niet veel kwaliteit. Ik heb gitaren gezien die eigenlijk meteen naar het milieupark konden zo slecht. Omdat ik het best kon veroorloven heb ik mijn budget toch wat groter gemaakt.
Ik weet niet in hoever het mogelijk is je budget te rekken naar 200 tot 300 euro ofzo, dan heb je een veel grotere keuze en veel meer kwaliteit. (of anders zou ik je 2e hands aanraden, voor 100 euro vindt je vast wel een 200/300,- nieuwprijs gitaar van een paar jaar oud die nog in goede staat is)
Vergeet ook niet wat je wilt, wil je hem kunnen versterken of niet? wil je met of zonder cutaway, wat voor een body wil je?
Ik zou je ook een solid top aanraden, maar hierbij komt je budget weer om de hoek kijken, ik denk dat je onder de 100,- euro geen nieuwe solid top zal vinden.
Mijn advies:
Ga gewoon naar een gitaarwinkel en probeer vanalles uit (van de goedkoopste tot duurdere die buiten budget liggen) zo voel je wel wat het verschil in kwaliteit is. Zorg dat je weet wat je wilt en wat je niet wilt. Als 100 euro je max budget is, zou ik je echt aanraden 2e hands te kopen, kun je ook eerst proberen, bevalt het niet zeg je sorry helaas.
Mijn western is deze geworden:
[ afbeelding ]
-Over het algemeen heeft een solid top een beter geluid (voller, meer sustain). is ook van smaak afhankelijk. het verschil is dat een solid uit 1 stuk hout bestaat, ipv losse stukken aan elkaar gelijmd. Omdat het veel makkelijker te maken is uit losse stukjes hout dan uit een stuk is daar een prijs verschil te merken. Wil niet zeggen dat een gitaar met bv gelamineerde top e.d. slecht is trouwens, maar ik zou altijd voor solid kiezen als dat binnen budget past.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef P8 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Ik heb nog wel een paar vraagjes, though.
-Wat maakt een solid-top beter
-Zit er verschil in het akoestische geluid tussen een gitaar zonder versterkermogelijkheden en een gitaar met versterkermogelijkheden?
-Je zegt dat ik wel verschil voel in kwaliteit, maar dat betwijfel ikVoor de zekerheid: Waar kan ik op letten?
Nogmaals, bedankt
hoe zit het nou met je collabproject, als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d hologramsquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat t zo goed zou klinken!
(denk niet dat dit jullie smaak is,xD)
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d holograms
Thanksquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
-Over het algemeen heeft een solid top een beter geluid (voller, meer sustain). is ook van smaak afhankelijk. het verschil is dat een solid uit 1 stuk hout bestaat, ipv losse stukken aan elkaar gelijmd. Omdat het veel makkelijker te maken is uit losse stukjes hout dan uit een stuk is daar een prijs verschil te merken. Wil niet zeggen dat een gitaar met bv gelamineerde top e.d. slecht is trouwens, maar ik zou altijd voor solid kiezen als dat binnen budget past.
-Nee, geen verschil tussen eenzelfde gitaar die wel/niet versterkt kan worden, maar alleen akoestisch gespeeld. Mogelijk minimaal door de hardware (kabels en dingen) binnenin, maar ik denk niet dat dat noemenswaardig is. Als je zeker weet dat je nooit wilt versterken/optreden ermee hoef je eigen geen aansluiting voor versterking te nemen. (let wel op dat je dan ook op gehoor moet stemmen ipv met elektrisch stemapparaat, of je moet een wireless apparaat hebben)
-Ik ben ook geen expert hoormaar ik zou op 1e plaats letten op geluid. En op de laatste plaats op uiterlijk. Toen ik mijn akoestische ging kopen had ik ook een zwarte als optie die echt veel mooier uitzag als mijn huidige, maar het geluid was vele malen minder, heel erg ijzerig (alsof je met een lepel op een blik sloeg) en geen sustain, om maar een voorbeeld te noemen. let goed op of niets trilt of rattelt als je de gitaar aanslaat.
Beste kun je gewoon gaan naar de winkel en je eigen keuze laten spreken.
Veel van ons (including me) zitten midden in de examens, dus we hebben ff een pauze voor 2 weekjesquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hoe zit het nou met je collabproject, als het nog langer duurt bestaat youtube niet meer maar gebruiken we 3d holograms
Si. Alles zelf ingespeeld op de drums na. Nou ja, die heb ik via een midi keyboardje ingespeeldquote:
Geen ideequote:Op woensdag 18 mei 2011 10:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoe leer je dat soort blues achtige dingetjes spelen?
Laat die Gibson maar zitten. Ik wil die buitenste tweequote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Dat is onze vrouwelijke Braddie!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Braddie heeft geen tieten!quote:
Alleen is zij lekker en kan ze wel gitaar spelenquote:
Braddie heeft wel tietenquote:
Inderdaad. Het zijn moobs, geen boobs.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ook al moest ik lachen, vind ik dit net iets te ver gaan.
Die middelste heeft een leuke stem die linker valt tegen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:20 schreef dj0knuf het volgende:
check dit dan:
Ik zou dan aanraden om eerst een paar kleine simpele dingen te leren op een leen gitaar of bij iemand thuis en dan die dingen te gaan proberen in de winkel. Daarbij komt wel dat je qua buget beter een gitaar tussen de 250 a 400 euro kan kopen dan daaronder, want die gaan vaak na de tijd tegen vallen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat iedereen hier zegt als je je eerste gitaar gaat kopen wel uitproberen maar ik neem dat als je je eerste gitaar koopt je geen gitaar kunt spelen.
Of ben ik dan helemaal mal.
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:28 schreef -Menn0- het volgende:
Je kan toch wel voelen of je de hals lekker vindt? Of de body? Je zal geen concert geven in die muziektoko maar je moet dat ding toch echt even vast houden..
Eraan likken met een beetje zout en peperquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??
Je eerste gitaar kopen is sowieso lastig. Iemand die kan spelen meenemen is wel handig, maar die heeft uiteindelijk ook zijn of haar eigen voorkeur.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat iedereen hier zegt als je je eerste gitaar gaat kopen wel uitproberen maar ik neem dat als je je eerste gitaar koopt je geen gitaar kunt spelen.
Of ben ik dan helemaal mal.
haha ik vind die opmerking gewoon altijd een beetje zeggen tegen iemand zonder autorijbewijs om eerst even een testrit te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:30 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Eraan likken met een beetje zout en peper
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Cynic het volgende:
Ik neem overigens aan dat het puur hypothetisch is?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
niet dat ik een gitaar ga kopen hoor wees niet bang
Maar je kunt wel kijken of die lekker zit, of je overal goed bij kan, of je hem mooi vindt, of je alles goed en fijn kunt indrukken etc etcquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha ik vind die opmerking gewoon altijd een beetje zeggen tegen iemand zonder autorijbewijs om eerst even een testrit te maken.
In je reet met een toefje slagroom?!quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zou ik een hals lekker moeten vinden ??
Dit is een hele goede voor beginners, zorg eerst die je iets kunt, al is het maar jingle bells of iets anders simpels, zodat je wel een beetje weet hoe je een snaar moet indrukken en aanslaan etc, dan heb je iig een referentiequote:Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik zou dan aanraden om eerst een paar kleine simpele dingen te leren op een leen gitaar of bij iemand thuis en dan die dingen te gaan proberen in de winkel. Daarbij komt wel dat je qua buget beter een gitaar tussen de 250 a 400 euro kan kopen dan daaronder, want die gaan vaak na de tijd tegen vallen.
Kijken even hoe ver je je vingers overal omheen kun buigen en laat iemand anders er eventueel op spelen om te luisteren naar hoe die klinkt
geen ervaring mee maar mooi is het wel, en dan met cutaway, dat is altijd een plus naar mijn mening!quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:21 schreef Elusive het volgende:
als je een beginner bent met een budget van 250->300 dan moet je gewoon een Epiphone EJ 200 kopen, wat een ding is dat zeg
de Tanglewood TSJ CE ? die heb ik ookquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
geen ervaring mee maar mooi is het wel, en dan met cutaway, dat is altijd een plus naar mijn mening!
[ afbeelding ]
ik promoot dan meteen ook ff tanglewoodben erg tevreden namelijk
[ afbeelding ]
Wat voor buurt is dat dan wel niet, dat niemand gitaarles geeft? Zelfs hier in Drenthe kan je overal lessenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef Fraulein het volgende:
En ik wil graag leren gitaarspelen, maar niemand hier in de buurt geeft gitaarles of geeft antwoord op mn email
Ja en/of niet reageert op email.. klein klote dorpquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat voor buurt is dat dan wel niet, dat niemand gitaarles geeft? Zelfs hier in Drenthe kan je overal lessen
das toch niet te doe johquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:44 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet er ook een half uur voor rijden hoor
mijn buurman geeft zelfs gitaarlesquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat voor buurt is dat dan wel niet, dat niemand gitaarles geeft? Zelfs hier in Drenthe kan je overal lessen
Nee kwil wel the reallife experience!!quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:53 schreef Elusive het volgende:
op youtube heb je ook veel lessen hoor
dat in combinatie met guitarpro en dan kom je heel ver
[spam]quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:53 schreef Elusive het volgende:
op youtube heb je ook veel lessen hoor
dat in combinatie met en dan kom je heel ver
jah of ze willen me niet, vandaar dat ik geen emails terug krijg of niet wordt teruggebeldquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:59 schreef wimjongil het volgende:
Je woont wel écht in een belachelijk gat als er niemand gitaarles geeft.
waar woon je dan of heb ik dat gemist?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef Fraulein het volgende:
[..]
jah of ze willen me niet, vandaar dat ik geen emails terug krijg of niet wordt teruggebeld
Rheden, bij Arnhem, en men geeft wel gitaarles maar men reageert niet op mijquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
waar woon je dan of heb ik dat gemist?
Daarnaast, marty schwartz!
Waarom wordt Braddie niet genoemd?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:34 schreef belsen het volgende:
Hadden jullie deze gezien: [TOERNOOI] Beste gitarist - Nominatieronde
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
das niet eerlijk, dan hebben de andere gitaristen geen kans meer
quote:This tablature contains content from a third party publisher and has
been blocked by the Music Publishers Association in your country.
Nee kwil niet naar Arnhem toe, Arnhem is kudtquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
Gitaarles praktijk
- Plaatspagina
www.johnverstegen.nl - Rosendaalseweg, Arnhem - 06 10098389
Voor Gitaarles Edwin Mot Gitaarleraar
- Plaatspagina
maps.google.nl - Rosendaalsestraat 187, Arnhem - 026 4438013
Marco Valk - Gitaarleraar
- Plaatspagina
www.marcovalk.nl - Spijkerstraat 219-2, Arnhem - 026 4428087
Joey Tax, gediplomeerd gitaardocent
- Plaatspagina
www.joeytax.nl - Aalburgstraat 41, Arnhem - 026 3816848
een beller is sneller he
Thanksquote:
Je kan matte lak pakken. Of de gewone lak matschurenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja alleen ben ik bang dat ie toch iets gaat glanzen, 1 de lak en 2 de verf zelf glimt ook toch nog iets.
Het is niet dat inktzwarte lichtslurpende zwart. Dat wilde ik eigenlijk wel. Maar dat kan altijd nog.
Heel fijn staalwol gebruiken, daar krijg je het ook wel mat mee.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja alleen ben ik bang dat ie toch iets gaat glanzen, 1 de lak en 2 de verf zelf glimt ook toch nog iets.
Het is niet dat inktzwarte lichtslurpende zwart. Dat wilde ik eigenlijk wel. Maar dat kan altijd nog.
waarmee ga je hem lakken? en waar heb je hem mee geverfd? spuitbus of gewone verf?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef BurnaBoy het volgende:
Dan moet je wel hout met een mooie nerf hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef The_Dean het volgende:
Gitaar verven geeft altijd rotzooi
En je kan blank hout inderdaad ook beitsen, of zoals Brother52 heeft gedaan, blank lakken. Supermooi geworden.
Hou inderdaad genoeg hout over voor de tunersquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb matte lak. Geloof ik. Kan nu niet ff gauw kijken.
Fijn staalwol ? Ik heb hier schuurpapier tot 1200. Morgenvroeg dan maar even naar de speciaalzaak of ze nog 1600/2000 hebben ben bang van niet though. Maar hoe doe ik dat dan. Na elke laklaag mat schuren of kan ik alles lakken en dan pas mat schuren.
@elmo. Gewoon gespoten. Motip spul. Ik spuit op ondergrond van kranten. Scheelt dat ik hier een vrij grote ruimte heb waar ik rotzooi kan laten liggen. Dan kan ik er een krantje extra op gooien en dan zo verder gaan. Buiten gaat met dit weer eigenlijk niet, Veel te veel wind
Blank lakken is ook wel tof. Vind het jammer dat er een bruin fretboard opzit. Blank hout was veel toffer geworden.
Maar ik wil de kop ook nog zagen. Moet ik nog op specifieke dingen letten anders dan. Zaag niet teveel hout weg ?
Klopt. Jij hebt datquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel hout met een mooie nerf hebben.
Voor de eerste laklagen is schuren met korrel 1200 goed genoeg. Zorg er dan wel voor dat je gitaar volledig stofvrij is voordat je weer gaat lakken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb matte lak. Geloof ik. Kan nu niet ff gauw kijken.
Fijn staalwol ? Ik heb hier schuurpapier tot 1200. Morgenvroeg dan maar even naar de speciaalzaak of ze nog 1600/2000 hebben ben bang van niet though. Maar hoe doe ik dat dan. Na elke laklaag mat schuren of kan ik alles lakken en dan pas mat schuren.
Je hebt de body gewoon op de grond liggen bij het lakken?quote:@elmo. Gewoon gespoten. Motip spul. Ik spuit op ondergrond van kranten. Scheelt dat ik hier een vrij grote ruimte heb waar ik rotzooi kan laten liggen. Dan kan ik er een krantje extra op gooien en dan zo verder gaan. Buiten gaat met dit weer eigenlijk niet, Veel te veel wind
quote:Blank lakken is ook wel tof. Vind het jammer dat er een bruin fretboard opzit. Blank hout was veel toffer geworden.
Maar ik wil de kop ook nog zagen. Moet ik nog op specifieke dingen letten anders dan. Zaag niet teveel hout weg ?
Ik heb het niet helemaal op het uiterlijk uitgezocht. Het ging me vooral om het gewicht en de klank.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt. Jij hebt dat
Maarja, daar heb je het ook op uitgezocht. Kost ook iets meer dan het gemiddelde bouwpakketje
2000 zal dan ook wel via internet te krijgen zijn. Kijk ik daar wel even naar. Tis niet dat het haast is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor de eerste laklagen is schuren met korrel 1200 goed genoeg. Zorg er dan wel voor dat je gitaar volledig stofvrij is voordat je weer gaat lakken.
Na de 6e laklaag zou ik korrel 1600 gaan gebruiken en voor de laatste korrel 2000.
Dat schuurpapier is vaak te krijgen bij modelbouwwinkels.
[..]
Je hebt de body gewoon op de grond liggen bij het lakken?
Je kunt hem veel beter ophangen. Dan kun je er stukken beter bij en wordt het eindresultaat stukken mooier.
[..]
Wat voor hout had je dan ? En prijs ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal op het uiterlijk uitgezocht. Het ging me vooral om het gewicht en de klank.
Dat het er ook nog eens erg mooi uit ziet is natuurlijk mooi meegenomen.
En inderdaad, het was behoorlijk prijzig. Voor dat geld had ik mijn kamer vol met bouwpakketten van Thomann kunnen hebben
Maarja, je hebt nu wel kwaliteitquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal op het uiterlijk uitgezocht. Het ging me vooral om het gewicht en de klank.
Dat het er ook nog eens erg mooi uit ziet is natuurlijk mooi meegenomen.
En inderdaad, het was behoorlijk prijzig. Voor dat geld had ik mijn kamer vol met bouwpakketten van Thomann kunnen hebben
Yep, en niet te ruig schuren, anders schuur je de hele vorige laag er weer af.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:07 schreef The_Dean het volgende:
En denk erom, dunne lagen. Een loper/zakker en je kan opnieuw beginnen
Eerste paar lagen hoef je eigenlijk ook niet eens te schuren, alleen vetvrij maken is vaak voldoende.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, en niet te ruig schuren, anders schuur je de hele vorige laag er weer af.
Hmmm, is niet echt ideaal want het beste kun je na een keer schuren er 2 lagen lak opbrengen (met een tussentijd van een kwartiertje). Daarna een dag of 2 uit laten harden voor de volgende lagen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
2000 zal dan ook wel via internet te krijgen zijn. Kijk ik daar wel even naar. Tis niet dat het haast is.
Nee body ligt op 2 balkjes. Betekent wel dat ik 2 keer nodig heb om alles 1 keer te spuiten maar andere oplossing zag ik niet echt.
Zo'n schroef met een oog draaien in het gat waar je later de bevestiging voor de strap in doet?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:47 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoe zie je ophangen dan ? Je wilt toch alles lakken behalve de pickupgaten. Maargoed om daar dan maar spijkers in te slaan om em op te hangengaat me toch iets te ver.
Alhoewel. Gat van jack aansluiting en nek verbindingspunt moet wel lukken denk ik. Zal ik eens naar kijken.
De body is van black korina, hals van mahonie met rosewood toets.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:14 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Wat voor hout had je dan ? En prijs ?
Ik heb de schroefgaten voor de hals gebruikt om hem op te hangen. Aan de achterkant is er toch een afdekplaatje overheen gekomen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:47 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoe zie je ophangen dan ? Je wilt toch alles lakken behalve de pickupgaten. Maargoed om daar dan maar spijkers in te slaan om em op te hangengaat me toch iets te ver.
Alhoewel. Gat van jack aansluiting en nek verbindingspunt moet wel lukken denk ik. Zal ik eens naar kijken.
En dan heb je hem nog verkeerd in elkaar gezet ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
De body is van black korina, hals van mahonie met rosewood toets.
[ afbeelding ]
De prijs?
Duur genoeg![]()
Heeft me meer gekost dan mijn andere gitaren bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |