abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:02:27 #276
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97028126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

De conclusie van dit filmpje is tamelijk bizar. Het is "balen" dat die jonge knul verlies leidt op de verkoop van dat kippenhok? Dat is toch juist goed? Zijn nieuwe huis (dat ongetwijfeld duurder is) is dan waarschijnlijk ook goedkoper. Al met al is hij waarschijnlijk juist beter af.
Dit dus. Als je gewoon netjes aflost of spaart is er niks aan de hand.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:02:47 #277
321876 Cherna
Fuck the System
pi_97028138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik zal aan je denken als ik over 30 jaar hypotheek vrij woon en jij 3000 euro per maand huur betaald
:*

Tegen die tijd heb ik door de wegvallende woonlasten de financiele vrijheid om minder te werken op reis te gaan en niet te vergeten van mijn 200.000 euro HRA van mijn deposito te genieten :+
Ja, dat komt hard aan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:15:22 #278
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97028509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
Een waarschuwing aan jonge mensen! koopt geen hondenhok tegen zeepbelprijzen, je komt er nooit meer vanaf zonder er dik geld op toe te leggen, geld dat jongeren meestal niet hebben.
Ze noemen het nu wel "appartement", maar het is gewoon nog een flat, wat het ook was toen het gebouwd werd. Alleen nu vervallen en oud... Dergelijke hokjes zouden gewoon 20.000 euro moeten kosten.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoge huren worden vaak als panacee gezien voor allerlei beleidsmatige problemen. Ik denk dat men zich vergist in de negatieve bij-effecten van hoge huurprijzen en/of woonkosten en vooral de onevenredige verdeling hiervan over de generaties/inkomensgroepen.
Klopt helemaal. De vergrijzing is totaal niet vooraf opgevangen, en de kosten daarvan worden nu volledig bij de jongeren gelegd. De "haves" leggen de rekening bij de "have nots".
censuur :O
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:56:59 #279
324665 meth77
to do or not to do
pi_97030019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:15 schreef RemcoDelft het volgende:

Klopt helemaal. De vergrijzing is totaal niet vooraf opgevangen, en de kosten daarvan worden nu volledig bij de jongeren gelegd. De "haves" leggen de rekening bij de "have nots".
En de havenots moeten nu de huizenbubble van de ouderen gaan betalen en ook de zorg en de AOW en de pensioenen, terwijl het gas en de aardolie op is

Maar de banken zijn zo royaal om jullie hypotheek op twee fulltime inkomens te baseren, dus ge moogt het samen doen.
En volgend jaar dan moet je wel de kinderopvang zelf gaan betalen, want dan komt de redding van Griekenland aan de orde, ja of jullie moeten s'nachts gaan werken als verpleegster, is dat wat??
pi_97030087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus. Als je gewoon netjes aflost of spaart is er niks aan de hand.
Een bank kan nog steeds van jou verlangen (word niet vaak gedaan maar zal ongetwijfeld gaan voorkomen in de toekomst) dat als jij een hypotheek hebt van 300k en het huis is nog maar 200k waard er een storting gedaan moet worden. Het huis is namelijk onderpand bij het aangaan van een hypotheek.
pi_97030143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:59 schreef antfukker het volgende:

[..]

Een bank kan nog steeds van jou verlangen (word niet vaak gedaan maar zal ongetwijfeld gaan voorkomen in de toekomst) dat als jij een hypotheek hebt van 300k en het huis is nog maar 200k waard er een storting gedaan moet worden. Het huis is namelijk onderpand bij het aangaan van een hypotheek.
Dat kan alleen als het in de hypotheekvoorwaarden is opgenomen.
pi_97030284
quote:

[..]

Waarom zou een bank dat doen als er ook een spaarproduct aan de hyoptheek gekoppeld is waarmee aan het eind van de looptijd de gehele hypotheek afgelost gaat worden?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:07:23 #283
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97030409
quote:

[..]

Ja want een bank heeft er meer belang bij dat een huis in de excutie verkoop gaat en minder opbrengt dan dat de maandelijkse hypotheek netjes word betaald.
pi_97031244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:01 schreef SeLang het volgende:

De conclusie van dit filmpje is tamelijk bizar. Het is "balen" dat die jonge knul verlies leidt op de verkoop van dat kippenhok? Dat is toch juist goed? Zijn nieuwe huis (dat ongetwijfeld duurder is) is dan waarschijnlijk ook goedkoper. Al met al is hij waarschijnlijk juist beter af.
Ik denk niet dat de meesten zo redeneren, die zien alleen maar verlies. Dat verlies is uiteraard reeel als je niets gespaard hebt en in een soortgelijke woning elders wilt gaan wonen. Als je wilt 'upgraden' is het natuurlijk niet zo'n groot probleem, mits je gespaard hebt... of al reeds je onderwaarde hebt afgelost. Ik vermoed dat er redelijk wat mensen niet afgelost nog gespaard hebben... die gingen er mogelijk vanuit dat de overwaarde vanzelf hun kant op zou komen? Dat werkte toch altijd zo?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97031371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou een bank dat doen als er ook een spaarproduct aan de hyoptheek gekoppeld is waarmee aan het eind van de looptijd de gehele hypotheek afgelost gaat worden?
Omdat ze over het spaarproduct een hoge rentevergoeding moeten geven, terwijl ze onder nieuwe voorwaarden (bij verplichte aflossing) je veel meer rente laten betalen vanwege het 'hoge risico', het zijn banksters... geen filantropen w/
Bukt u nog meer eens extra diep _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_97031405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja want een bank heeft er meer belang bij dat een huis in de excutie verkoop gaat en minder opbrengt dan dat de maandelijkse hypotheek netjes word betaald.
Daar hebben ze de NHG voor.... de redding voor de banksters.... of dachten jullie dat de NHG er was voor de overgekrediteerde huiseigenaar :')
I'll sing you a lullaby.
pi_97031443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:

terwijl ze onder nieuwe voorwaarden (bij verplichte aflossing) je veel meer rente laten betalen vanwege het 'hoge risico', het zijn banksters... geen filantropen w/

Banksters lopen toch juist minder risico wanneer je verplicht maandelijks aflost op je hypotheek............
pi_97031458
quote:

Een bank kan nog steeds van jou verlangen (word niet vaak gedaan maar zal ongetwijfeld gaan voorkomen in de toekomst) dat als jij een hypotheek hebt van 300k en het huis is nog maar 200k waard er een storting gedaan moet worden.
Welke bank heeft dat in de kredietovereenkomst opgenomen? Ik heb het nog nooit gezien...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97031653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Banksters lopen toch juist minder risico wanneer je verplicht maandelijks aflost op je hypotheek............
Hoezo? Ze zijn toch gedekt door de NHG? En ze weten dat mensen tot het uiterste zullen gaan om af te kunnen lossen (lees: de rente te betalen). Het zijn zulke brave hardwerkende slaven :Y ^O^
Vroeger had je de slavendrijvers... tegenwoordig de banken :X
I'll sing you a lullaby.
pi_97031697
Man, man, man... wat ben jij toch een frustie zeg...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:44:53 #291
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_97031713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:37 schreef DS4 het volgende:

Welke bank heeft dat in de kredietovereenkomst opgenomen? Ik heb het nog nooit gezien...
Naar ik begrepen heb kan een kredietverstrekker sowieso na afloop van een rentevaste periode besluiten het onderpand te hertaxeren, voordat je een nieuw voorstel krijgt.

-edit- Dit vond ik net ff snel op de site van een of andere makelaar:

quote:
Hertaxatie: Na afloop van een rentevast periode krijgt u van de hypotheekverstrekker een voorstel voor een volgende rentevast periode. Soms wordt via een hertaxatie de waarde van uw huis opnieuw bepaald. Is de waarde van uw woning sterk gestegen, dan kan het zijn dat uw hypotheek tegen gunstigere rentecondities wordt verlengd.
Je moet alleen zelf nog even de conclusie trekken dat bij waardedaling van je huis, de condities van je hypotheek ook wel eens veel slechter kunnen worden. :') En het eisen van aflossing van een bedrag in 1x is naar ik begrepen heb dan ook een mogelijkheid.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jane op 19-05-2011 14:52:15 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_97031824
quote:

Bank: Hey, betalen jullie even 100K want het huis is nu minder waard.
Koper: Sorry, hebben we niet
Bank: Oke dan moet je je huis uit, verkoop het maar
Koper Oke is verkocht, hier heb je 200K terug voor jullie lening van 300K, naar de rest kan je fluiten
Bank: O ja, kut.

Het lijkt me idd dat ze dat in de toekomst gaan doen o|O
pi_97031900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Koper Oke is verkocht, hier heb je 200K terug voor jullie lening van 300K, naar de rest kan je fluiten
Bank: Nu moeten jullie in de schuldsanering de rest van jullie leven om de schuld terug te betalen

Kleine correctie :P
pi_97031993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:49 schreef antfukker het volgende:

[..]

Voor de rest van je leven in de schuldsanering. Misschien dat zoiets in Botswana mogelijk is, maar hier niet.
pi_97031995
quote:
13s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:44 schreef DS4 het volgende:
Man, man, man... wat ben jij toch een frustie zeg...
Ik denk dat menig bankier tegenwoordig meer frustraties heeft als ik :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:52:12 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97031996
quote:

[..]

De belastingbetaler mag dan via de NHG die 100k bijlappen.
censuur :O
pi_97032116
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:44 schreef Jane het volgende:

Je moet alleen zelf nog even de conclusie trekken dat bij waardedaling van je huis, de condities van je hypotheek ook wel eens veel slechter kunnen worden. :') En het eisen van aflossing van een bedrag in 1x is naar ik begrepen heb dan ook een mogelijkheid.
Ik had laatst een discussie met een grootschuldbezitter die het 'niet eerlijk' vond dat zijn onderhandelingspositie bij het afsluiten van een nieuwe rentetermijn niet heel gunstig was. Ik heb hem toen uitgelegd dat het kiezen van een langdurige rentevaste periode om die reden veel duurder is... je betaald eigenlijk een extra opslag voor de onzekerheid die de bank heeft over de rente en waarde ontwikkeling op lange termijn. Toen keek hij heel sneu van zich af.... het was gewoon niet eerlijk!

Mensen... banksters zijn geen eerlijke mensen... het zijn parasieten die profiteren van de arbeid van anderen... leer dat nou eens w/
I'll sing you a lullaby.
pi_97032178
quote:

[..]

NHG.... all the way w/

Voor het bedrag dat je tekort komt geven we je gewoon een lening.... wel eentje waarover je meer rente moet betalen... "bankster style" _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_97032197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mensen... banksters zijn geen eerlijke mensen... het zijn parasieten die profiteren van de arbeid van anderen... leer dat nou eens w/
Ze hebben iig wel alle touwtjes in handen bij de consumenten :). Ze lachen zich echt een deuk. In mijn business zegt men na einde contract: Het moet goedkoper anders ga ik naar de concurrent.
pi_97032202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:49 schreef antfukker het volgende:

[..]

Economische slavernij is zoveel meer praktisch als echte slavernij :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')