abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:51:11 #226
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97021679
Ik weet het niet, hij had er ook niet echt reden voor. Alleen dat mijn HCG kennelijk erg laag is. Ik heb dus 2x wel een positieve test gehad met hele lichte streepjes, en zelf nog voordat ik naar de HA ging. Ik dacht die neem ik mee misschien kan hij er wat mee.
Maar een heel klein jubeltje van deze kant. Ik heb vannacht haast niet kunnen slapen. Er ging weer vanalles door mijn hoofd.
Hoe moet het met ziekenhuis in Amerika, hoe ga ik de kinderkamer doen, waarom hebben ze daar van die lelijke kinderwagens met cupholders echt de gekste dingen hahaha.

Maar lieverds, heel erg bedankt en ik ben zeker benieuwd naar de echo volgende week O+.

Alhoewel mijn lief, liever wacht tot ik daar ben, dat is over 2 weken. Wat raden jullie aan? Ik ben er al alleen achter moeten komen dat ik zwanger ben, maar hij wil heel graag dat ik wacht met de echo tot ik bij hem ben.
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:53:06 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_97021734
calilov, normaal zou ik zeggen: gun em dat plezier en wacht. Maar als je werkelijk zo'n lage HCG aanmaak hebt, dan zou ik het niet doen. Stel, het is toch niet goed, wil je dan hier of daar naar het ziekenhuis moeten? (tuurlijk, daar hoop je niet op, maar goed, zo zou ik redeneren)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97021740
Ik heb ook een echo gehad op 5 weken en toen was er alleen de zwangerschapsring te zien... zekerheid heb je dan nog niet helemaal... 2 weekjes later kun je dan misschien al hartje zien...

maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.het is jouw lichaam hé. ik was toch blij om die echo op 5 weken te hebben gehad
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:56:00 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97021817
Die van ons mag morgen ook overslaan, manlief heeft dan nog een heel belangrijk ding op zijn werk, wat ie graag zelf wil doen.
Dus vanaf zaterdag krijgt ze groen licht, we hebben geen voorkeur voor een datum. Alleen op 6 Juni is de dochter van mijn beste vriendin jarig en op 8 Juni een vriendin, dus het liefst ergens er omheen.

Ik zeg al heel lang tussen 20 en 30 Mei, dus ik ben benieuwd....
De uitgerekende datum lijkt me ook wel tof, maar dat komt bijna nooit voor heb ik gelezen.

Vannacht al wel gedroomd dat ik ging bevallen, met weeen en al...maar het blijft dan ook bij weeen en pijn, bevallen zelf doe ik niet in mijn droom, hahaha...
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:56:09 #230
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97021823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:53 schreef mefke79 het volgende:
calilov, normaal zou ik zeggen: gun em dat plezier en wacht. Maar als je werkelijk zo'n lage HCG aanmaak hebt, dan zou ik het niet doen. Stel, het is toch niet goed, wil je dan hier of daar naar het ziekenhuis moeten? (tuurlijk, daar hoop je niet op, maar goed, zo zou ik redeneren)
Ja dat wil ik dus eigenlijk wel :o
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:56:42 #231
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97021838
Ik snap hem wel, is ook een magisch moment die eerste echo en des te leuker samen. En ik weet ook niet of zo'n echo aan 5 weken meer duidelijkheid brengt. Maar ik ben ook maar een vent.

Maar wil je van harte feliciteren ^O^
pi_97022142
Takkem! Gefeliciteerd!!!

Danic, wat een verhaal, joh. Ik hoop echt op spoedig herstel voor je. Wat een gedoe zeg, zelf een katether inbrengen... :{

Calilov, welkom!
pi_97022381
Oh ik had idd over Takkembah heen gelezen. Gefeliciteerd meid *O* , en wat een mooie naam O+
Ik ben niet zo goed in vluchtig bijlezen, dus misschien wil iemand mij vertellen hoe het met Avotar gaat? Ik zag dat hij uit de OP was, maar kan niet terugvinden dat zijn vrouw is bevallen.

Hier alles goed. Gistermiddag de gyn gesproken en dat was heel fijn. Zelf katheteriseren lukt niet goed en vind ik een hel. Morgen wordt de permanente katheter geplaatst en die moet dan een aantal weken blijven zitten. Voordeel is dat het uiteinde gewoon wordt afgedopt zodat ik niet constant met zo'n zak urine hoef te lopen.
Ik kan gewoon zelf gaan plassen. Heb ik dat gedaan, dan moet ik via de katheter de rest van mijn blaas legen. Lukt het plassen binnen 6 uur niet, dan ook via de katheter legen.
Eerlijk gezegd heb ik dit liever. Ik ben veel mobieler en kan makkelijker een dagje weg. Ik moet er niet aan denken ergens op visite te zitten en dan te moeten vragen of ik bij hun op bed even een katheter mag inbrengen, pfffff.
Hij moet er ws een paar weken in blijven en dan zou alles weer als vanouds moeten werken.
Het is een poliklinische ingreep die maar een paar minuten duurt en nadat ze me dan geleerd hebben hoe ik er mee om moet gaan, mag ik naar huis *O*
Eindelijk beginnen aan mijn kraamtijd!!
Ik ben helemaal blij met de ze oplossing, hoewel het verre van ideaal is! Maar dat gepor en geprik is ook niets!
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:24:41 #234
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97022579
danic:

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:56 schreef avotar het volgende:
Kersverse papa meldt. Vanochtend waren de vliezen van mijn vrouw gebroken en vanavond kwart voor acht was onze kleine meid er eindelijk. Het was nog spannend uiteindelijk, omdat ze in een kruin lag of zoiets en ook de schoudertjes vast zaten. De pomp moest er bij aan de pas komen en daarom heb ik ze net moeten achterlaten omdat ze nog even ter observatie moeten blijven.

Maar eerst neemt papa een biertje. Proost!
en fijn dat alles goed gaat nu!
pi_97022609
Nou Danic, ideaal is het natuurlijk niet, maar het is wel een (tijdelijk) leefbare oplossing. Dat je mobieler bent is natuurlijk heel belangrijk.

Hier gaat alles re-de-lijk. Ik heb heel veel last van mijn blaas ( :? ), als ik geplast heb en hij wordt leger, dan krijg ik echt van die steken. Ik heb van de week al urine laten contoleren en ik heb geen blaasontsteking... Dus meneer zal er wel ongelukkig op liggen. Gelukkig is de pijn sinds zondag wel afgenomen. Hij is wel lekker actief. Ik kan hem ook beter voelen dan de eerste keer omdat de placenta nu aan de achterkant ligt. Dat scheelt echt heel veel.
pi_97023184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:45 schreef Lujaxa het volgende:

[..]

verkeerde ademhaling heb ik ook met momenten ben er zelfs eens naar de ha mee geweest.. zijn lichte paniekaanvallen bij mij

en dat véél slapen en nog steeds moe zijn.. zo herkenbaar... sinds deze week voel ik me niet uitgeslapen...

*O* calilov proficiat
Bij mij leidt het slechte ademhalen tot kleine paniekaanvalletjes, maar nu ik weet waar het door komt dat ik dan buiten adem ben (verkeerd ademhalen dus), raak ik er ook niet meer zo erg van in paniek. Ben een paar jaar terug flink overspannen geweest en toen is ook vooral het verkeerde ademen begonnen. Maar ik kon dan ook niet helder nadenken en raakte dan heel snel in paniek. Nu eigenlijk bijna geen last meer van die aanvallen :) Adem ik niet goed, dan accepteer ik dat en probeer ik het te verbeteren :)

Danic, het klinkt allemaal zo ontzettend naar!! Wel fijn dat er een tijdelijke oplossing is, en ik hoop dat alles straks snel weer gewoon naar behoren werkt.

Aoraki, ik heb wel sinds ik zwanger ben dat als mn blaas leger wordt dat er een soort kramp ontstaat ofzo, best pijnlijk af en toe. De ene keer gaat het goed, de andere keer is het wel pijnlijk.
Maarja, het hoort erbij, denk ik dan maar.
Madam ligt soms ook op een positie waardoor ze continu trapt op mn blaas, ook zo'n fijn gevoel :')
Tralalalaaa
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:01:45 #237
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_97023746
Zo, gisteren naar de VK geweest voor inteek-gesprek. Bloed afgenomen en ijzer & glucose waren goed :) Ook afspraak gemaakt voor de eerste echo, maandag de 30ste. Zoals het er nu naar uit ziet komt onze kleine rond oud-en-nieuw op de wereld. Tijdens de eerste echo wordt er wat preciezer gekeken wanneer.

Na het bezoek bij de VK had m'n meisje nog wel een paar steken in haar onderbuik...

Vanmorgen had m'n meisje alleen een kleine bloeding (een klein papiertje vol). Direct VK gebeld en die kon ook niet veel zeggen. We hebben wel de echo een week vervroegd, wordt nu dus de 23ste.

We zitten nu alleen wel heel gespannen hier...

[ Bericht 0% gewijzigd door ProjSkippy op 19-05-2011 11:43:25 ]
pi_97024380
Kan me voorstellen dat je daar wel onrustig over bent, bloedingen zijn altijd eng tijdens een zwangerschap. Ze hoeven niets ernstigs te betekenen, maar toch...
Tralalalaaa
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:59:28 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_97025905
Danic, klinkt als een prima oplossing! En lekker niet met een zak, dan is het goed te doen (verre van ideaal natuurlijk, maar toch).

ProjSkippy, het hoeft allemaal niets te betekenen, dat bloedverlies. Ook steken horen er gewoon bij. Als er meer bloedverlies komt en je krijgt krampen zou ik wel de vk terug bellen en vragen om een echo.

Aoraki, die steken in je blaas zijn vervelend ja! Ik heb ze nu al even niet meer, maar ik heb het in beide zwangerschappen gehad. Alsof het krimpen van je blaas ineens zeer doet. Geen idee waarom.

Zo en ik heb maar eens belinstructies gemaakt, voedingsbh's klaargelegd, een stapeltje shirts ed klaargelegd voor de eerste dagen (hoeft de kraamzorg niet zo te zoeken, mijn kleding ligt op een andere verdieping dan mijn slaapkamer en ik mag de trap niet op), de eerste echte lange mouwen positieshirts apart gelegd en zo rommelen we vandaag nog maar eens door. Kan maar klaar liggen als je bijna 38 weken bent...toch?
pi_97027051
Koekoek, mag ik me even laten zien hier?

Vanmorgen intake en echo gehad, ben zo'n 8 weken onderweg nu en alles zag er goed uit! 9juni de volgende ontmoeting met onze piranha!
Inmiddels schoonfamilie ingelicht, reactie was nogal lauwtjes. Ach, ik had ook niks anders verwacht. Moet dat volk toch al niet!
Morgen gaan we naar mijn familie en daar zal de reactie wel een stuk positiever zijn.
Ik kan even niet bijlezen, doe ik vanavond wel even!

Liefste mod, mag ik alsjeblieft in de OP? 30-12-2011
pi_97027129
@GGB gefeliciteerd! Spannende weken zeg! Is dit al een uitwendige echo?
pi_97027192
Nirak, nee, dit was een inwendige echo.
pi_97027258
Welkom nieuwe zwangeren :) (Fijn te horen dat het toch raak is Calilov3!)

Mooie echo GGB! Altijd spannend zo'n eerste echo..

Hier een goede nacht gehad! Antagel is echt een goed spulletje... Gisteren de 2e avond van de borstvoedingscursus gehad. En wat informatie per email gehad (las ik iemand die een cursus zou hebben maar gemist had? Ik kan het eventueel doormailen....)

Zo even de stad in,nieuwe bh halen. Deze knelt als een malle! En een foto laten afdrukken voor mijn ouders. Laatst even wat foto's laten maken door mijn buurman O+
pi_97027504
Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en op een verloskundige getroffen, die zo min mogelijk wil ingrijpen zolang de waardes nog "goed" zijn.
Haar verklaring voor wel of niet inleiden van afgelopen maandag was dat er verschil in inzicht tussen de verschillende medewerkers was, die ene doet het sneller dan de andere. Bovendien had die maandag minder ontsluiting vastgesteld dan die van vorige week donderdag.

Het is blijkbaar allemaal niet zo zwart wit, want deze verloskundige had ik eerder gevraagd, hoe lang ik maximaal ging doorlopen, toen zei ze: "met hoge bloeddruk haal je de 41 weken niet" , vandaag vroeg mijn vriend en toen was het maximaal 42 weken...

Ik heb nu al 2 nachten last van voorweeen, maar blijkbaar heeft het nog niet veel gedaan en zet het ook niet genoeg door, terwijl ik de pijn al best pittig vind. Wij zijn vanochtend dus weer met alle spullen naar het ziekenhuis vertrokken, maar waren net zo snel als maandag weer terug.
Dat kan nog wat worden...ik heb altijd gedacht dat ik niet kleinzerig was, maar dat moet ik geloof ik bijstellen...
pi_97027599
Lieve Takkembah en gezinnetje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Seth!! O+ Wat heerlijk dat het na het strippen spontaan op gang gekomen is dit keer en alles zo fijn en vlot verlopen is! Laat je lekker verwennen, ik hoop dat het éém groot genieten is! Heel veel geluk voortaan met zn 4tjes!! *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97027650
Zana, je bent vast niet kleinzerig :) het doet allemaal gewoon pijn en je loopt ook al ff rond he ;)
Hoop voor jou dat het snel doorzet!
pi_97027770
GGB, fijn zo'n goede echo!

Zana, wat moet je lang wachten zo.. Hopelijk zetten die voorweeen snel door!

ProjSkippy, nog een feestdagenkindje *O*
Die bloedingen zijn wel eng. Maar het hoeft lang niet altijd iets te zijn..
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:56:00 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97027920
Je staat er bij GGB!
pi_97027959
GGB mooie echo

Zana zo geraak je ook niet verder...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:09:33 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_97028328
GGB juh!

Zana, nu wel het gevoel dat je alles hebt kunnen vragen? En balen hoor, dat er minder ontsluiting was. Ik herken het wel, ben toen ingestuurd met 1-2 cm en in het ziekenhuis was het doodleuk 0 cm. Om je te troosten, ik vond dat nietsdoende voorwerk eigenlijk pijnlijker dan de echte weeën omdat ik er niets mee kon. Bij de echte wilde dat ademhalen wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')