abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124228668
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Eh ... juist. Met de auto ? Of op de pruttelfiets ?
nep motor :P
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 20:57:40 #177
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125776252
Probleem: ik krijg de bussen niet in de reactiestangen.

Ik heb onderstaand tooltje gemaakt, een soort trechter zeg maar.








Ik vet de stang, het tooltje en de rubber bus in met zuurvrije vaseline (dat smeert erg goed en tast het rubber niet aan) en vervolgens probeer ik d.m.v. een bankschroef (niet op de foto) en een bout (ook niet op de foto) het rubber door het tooltje in de stang te persen. Maar dat lukt niet. Het rubber wordt puree en het komt niet in de stang.

Ik heb ook geprobeerd het rubber samen te knijpen met een slangenklem (werkt ook niet).

Wat is de officiële methode om het rubber in de stang te krijgen ? De Haynes en de Olving bieden hierin geen enkele duidelijkheid.

Overigens is het wel het juiste rubber. De oude, gedemonteerde rubbers hebben dezelfde vorm als de nieuwe rubbers.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125779196
Men neme een dop die net iets breder is dan het gat. Daar doe je een hout door of een lang stuk draadeind. Na de dop een carrosserie ring en moer. Aan de andere kant het rubber. Een carrosserie ring en moer. En veeeeel vet :P
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 22:02:17 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125779647
Oftewel, bus alleen op het metaal ondersteunen en er dan in drukken/trekken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125847391
je trekt dan als het ware het rubber op zn plek als ik het goed begrijp :?
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 00:08:29 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_127689470
Ik ben een groot fan van Citroën, maar de Saab start na 6 maanden stilstand beter dan Driezel (mijn dagelijkse BX) in de winter :') Punten voor de Saab die mij vandaag gered heeft.

Eerlijk gezegd overweeg/overwoog ik het ding te verkopen, maar ik denk dat ik dat zelfs met de nieuwe belastingmaatregelenmanier om de burger een poot uit te draaien onder het mom van milieu niet over m'n hart kan verkrijgen. Ik vind het ding, ondanks dat ik er veel te weinig in rijd, te tof.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 02:29:14 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130186953
Inmiddels zijn de rubbers vervangen. De bouten van 2 inch lengte pasten het best, dus die zitten er in.

Afgelopen week heb ik de Zwalker een anti-roest behandeling met RX5 en RX10 gegeven. Er zaten wat roestplekjes op en die zijn nu niet meer te zien.

Vandaag heb ik de Zwalker eindelijk weer eens uitgelaten. Helaas staat het stuur scheef en trekt hij wat naar links. Waarschijnlijk is door het terug vast lassen van de voorwielophanging de uitlijning niet meer goed. Het leuke is dat je dat bij de Saab (aan de voorkant tenminste) allemaal bij- en af kan stellen. Het minder leuke is dat dat moet gebeuren met stelplaten. Weet iemand een bedrijf die de uitlijning kan meten en met de juiste stelplaten ook kan corrigeren ?

Als dat gedaan is kunnen er ook nieuwe banden onder. En kan ik de olielekkage oplossen. En het voorruit vervangen (begint wit uit te slaan). En iets doen aan het rechter portierraam. En een radio monteren. En weet-ik-veel-wat-ik-allemaal-nog-tegen-kom :)

Oveigens viel het me op dat hij in de 5e versnelling maximaal 141km/u gaat en in de 4e versnelling maximaal 151km/u. Beide getallen komen uit de TomTom. Heeft iemand daar een verklaring voor ? De compressie moet ik (nog steeds) meten.

Enneh, het motortje draait prima op euro 95 :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:46:49 #183
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_130330352
Je hebt een vierbak met overdrive. De vijfde versnelling is er puur om de toeren te laten zakken, en dus de herrie in de auto
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 01:17:46 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130335565
Wellicht :) Maar de vorige eigenaar haalde de topsnelheid in z'n 5 ...

Maar ik heb nu een tip gekregen eens naar de luchttoevoerklep te kijken. Het kan zijn dat de carburateur nu fijn warme lucht krijgt i.p.v. koude.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 22 augustus 2013 @ 07:33:17 #185
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_130338002
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:17 schreef 2cv het volgende:
Wellicht :) Maar de vorige eigenaar haalde de topsnelheid in z'n 5 ...

Maar ik heb nu een tip gekregen eens naar de luchttoevoerklep te kijken. Het kan zijn dat de carburateur nu fijn warme lucht krijgt i.p.v. koude.
ah de zomer/winterstand :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_130354017
Heb je foto's van de rx5/10? Wij willen dat ook op de keef gaan spuiten.
Heb je het op onbehandeld metaal gedaan?
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:12:34 #187
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130376613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 07:33 schreef lipje het volgende:

[..]

ah de zomer/winterstand :')
Ja, dat zou automatisch moeten gaan :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:13:20 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130376631
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:44 schreef TC_Artemis het volgende:
Heb je foto's van de rx5/10? Wij willen dat ook op de keef gaan spuiten.
Heb je het op onbehandeld metaal gedaan?
Ik heb het gewoon over de roest gesmeerd. Eerst RX5, dat 24 uur laten drogen, dan RX10 er op. Foto's moet ik nog steeds maken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:28:45 #189
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130392002
Ik snap er niets van, plotseling gaat dat klereding nog maar 120 in de 4e versnelling.



:P

Maar dat hij max. 150 in z'n 4 gaat en 140 in z'n 5 zou wel iets te maken kunnen hebben met één of andere klep bij het luchtfilter die er voor zorgt dat er warme/koude lucht aangezogen wordt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 00:25:44 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130580245
Vandaag een klep 'gerepareerd'. Die klep wordt niet meer goed bediend waardoor de carburateur continu warme lucht van bij het uitlaatspruitstuk aanzuigt. Ik heb nu de kabel losgahaald. Later moet er maar een werkende thermostaat (of hoe je dat onderdeel maar noemt) in en dan sluit ik de kabel ook weer aan. Dan doet de klep weer waarvoor hij bedoeld is.

Tevens heb ik de banden opgepompt (hee, de Saab trekt nu niet meer naar links) en het mechaniek in het linker portier dat het bijbehorende raam omhoog en omlaag laat bewegen gesmeerd met WD40. Ik kon niet overal bij, maar het draait aanzienlijk lichter zo. Maar ik vermoed wel dat het mechaniek (en eigenlijk de hele deur) z'n langste tijd gehad heeft.

Ik hoop dat door die eerder genoemde klep de koelventilator ook minder vaak/lang draait. Want zelfs op de snelweg slaat die aan en blijft dan ook draaien tot een paar minuten nadat de motor afgezet is. De motortemperatuur is wel goed (volgens de meter althans). Ik zal ook nog even uitpluizen wat voor radiator er in zit. Er is ooit een radiator uit een ander type Saab in gezet, maar ik weet niet meer welk. Wellicht heeft de huidige radiator net te weinig koelcapaciteit waardoor de koelventilator te snel aanslaat. Maar ik rijd nog steeds rond met die grote bak op het dak. Dat heeft ook 'enige' invloed (bij gesloten klep 110 in z'n 5 en 120 in z'n 4).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130582873
De 99 waar ik tijdens de Saab-meet achteraan reed had ook dat de koelventilator stevig na stond te blazen bij elke stop, en zo zwaar werd de boel niet belast. Dus dat kan best normaal zijn.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 02:26:09 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130583194
Sja, het is hier ook vast warmer dan in Zweden :P

Maar was die rit veel binnendoor ? Want meer snelheid = meer rijwind = meer koeling = ventilator niet nodig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 03:20:32 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131154026
Saai hok, die Saab. Is in één keer goedgekeurd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131178232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:20 schreef 2cv het volgende:
Saai hok, die Saab. Is in één keer goedgekeurd.
ow dan kan dat andere hok van je een grotere financiele injectie krijgen :P
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 21:52:50 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131178419
Die paar draadjes en relaisjes een financiele injecie ? :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131178654
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:52 schreef 2cv het volgende:
Die paar draadjes en relaisjes een financiele injecie ? :')
zitten er al relaisjes in een eend dan? :D
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:22:05 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132681200
Zijn de stuurhuishoezen van mijn Saab zonder stuurbekrachtiging links en rechts gelijk ?

En van welke merken kan ik beter geen onderdelen kopen ? Ik heb gehoord dat Moog nogal slecht is ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 25 november 2013 @ 18:53:44 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133617289
13.gif Zelfs zonder daktent rijdt de Saab onzuiniger dan 1:11.

14.gif Saab zuipt gewoon zonder morren euro 95.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133617770
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:53 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ] Zelfs zonder daktent rijdt de Saab onzuiniger dan 1:11.

[ afbeelding ] Saab zuipt gewoon zonder morren euro 95.
dure grap dan :P de BaaS lust geen gas zeker:+
  † In Memoriam † maandag 25 november 2013 @ 19:33:52 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133618784
Niet meer, vroeger wel. Maar zelfs de vorige eigenaresse wist niet dat er ooit een gaspot in heeft gezeten.

En met gas moet ik gaan betalen om het begrotingstekort onder de 3% te krijgenomdat m'n Saab daar plotseling schoner van wordt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')