abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 01:16:16 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116409812
Vandaag met het geSaabte langs de lasboer geweest. Die had het druk (hij wist toen hij dat zei nog niet waarom ik langs kwam), dus morgen maar weer een poging.

De 7-polige stekker bij de trekhaak zag er roestig uit (alalalalalalaliemumium) maar deed het nog wel redelijk. Maar wegens een massaprobleem (de gewone verlichting dimt een beetje op het ritme van het knipperlicht) toch maar een andere stekkerdoos er aan gehangen. Dat ding heb ik al duizenden kilometers achterin Oude Criezel/Criezel 2/Driezel liggen dus die komt nu mooi van pas.

Maar helaas nog steeds een massaprobleem, al is het wellicht ietsje minder.

De draden naar de 7-polige stekker zitten met van die blauwe klemmetjes aan de orginele bedrading vast. Ik denk dat dat het probleem is. Misschien dat ik dat eens ga vervangen voor iets dat wel betrouwbaar is. Tevens lopen er niet 2 maar slechts 1 draden voor de gewone verlichting naar de stekkerdoos en zat er in de oude stekkerdoos een extra draad die 2 pennen met elkaar verbond.

Misschien dat ik de hele dradenbrol naar de stekkerdoos eens ga vervangen om het dan eens goed te doen. Maar de carburateur (gewoon nakijken en olie bijvullen) heeft prioriteit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 20:51:20 #88
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116435032
Vandaag weer wat aan het Saabje geprutst. Klokje doet het weer, bepaalde lampjes doen het weer, 12V plug doet het weer, alarmlichten doen het weer en de richtingaanwijzerhefboom is vervangen.

Ik heb tevens de brandschade aan de lasboer laten zien. Omdat het al een half jaar geleden is dat die een poging heeft gedaan mijn Saab in de hens te steken heb ik er niet al te moeilijk over gedaan, maar ik heb wel een goede, mooie, nette, nieuwe gevarendriehoek gekregen. Hopelijk heb ik die nooit nodig.

Nu nog de temperatuurregeling en de stoelverwarming fixxen en er een radio in proppen, dan is alle elektriek in het interieur gefixt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116444436
Aansluit setje trekhaak kost maar een tientje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 00:14:34 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116445028
Is dat in- of exclusief doos ? En waar haal je dat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116445181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:14 schreef 2cv het volgende:
Is dat in- of exclusief doos ? En waar haal je dat ?
inclusief doos en gewoon bij automaterialen zaak. heb je wel een 7 polige, 13 polig was 20 euro geloof ik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 00:43:52 #92
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116446062
Dan moet ik eens een (goede) automaterialenzaak vinden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 01:11:50 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116446841
Bij welke automaterialenzaken heb je die dingen zien liggen ? Dan kan ik gerichter zoeken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116451586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:11 schreef 2cv het volgende:
Bij welke automaterialenzaken heb je die dingen zien liggen ? Dan kan ik gerichter zoeken.
huva in eersel heeft ze zo, ik heb er daar al verschillende gehaald
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 11:51:15 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116453990
Bedankt !

Ik had zo'n set moeten halen toen ik in Doel was :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 19:20:22 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116470448
Vandaag de klepspeling bij koude motor gemeten. Bij halfwarme motor stonden ze allemaal te ruim. Nu stonden er 3 te krap ! Een beetje warmte doet dus best veel. Wellicht zitten er erg lange klepstelen in of is het dieper in de kop al gauw (veel) warmer.

Ik heb ook geprobeerd iets te doen aan de knop van de verwarming (het wordt niet (meer) warm in het interieur en de knop veert terug) maar ik krijg het dashboard niet uit elkaar. En in de boeken (Olving en Haynes) staat het ook niet beschreven. Ik ga dus maar even op SF kijken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2012 @ 02:12:30 #97
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116806782
Afgelopen zondagavond de motor gekookt. Tijdens het rijden was de temperatuur OK, toen de motor uit stond begon het koelwater te koken. Ventilator werkte niet.

Afgelopen midweek (ff weg met de BX, Saabje mocht afkoelen) ben ik in de boeken gedoken en vanavond heb ik het gerepareerd. Oorzaak van de weigerende ventilator: een zekering die slecht contact maakt :|W

Ik ga alle zekeringen vervangen. Het zijn ouderwetse dingen van plastic en metaal zoals deze:



Hier staat een verhaal wat die (oude) zekeringen doen. Dus maar een voorraadje verse zekeringen halen en alles preventief vervangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2012 @ 20:58:54 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116827328
Aangezien sommige zekeringen korter geworden zijn en matig contact maken gaat er een handvol verse zekeringen in. Ik heb ze vandaag besteld, samen met een klepdekselpakking.

Bij de Saabdealer op de brug bleek waarom mijn Saab bij de asdoorvoeren (zwak punt qua roest) niet roestig leek. Plamuur/polyester roest niet. Aangezien daar in de buurt ook de onderste draagarmen aan de carosserie vast zitten is dat wel een belangrijk puntje om stevig te houden. Dat wordt dus bakken en braden. Maar niet weer bij die pyromanen waar ik eerder geweest ben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 16 september 2012 @ 00:04:20 #99
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_116834251
bruut hoor die saab
daaadadadada
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2012 @ 02:42:30 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117301211
Vandaag ging de Saab voor de APK. Zowel de APK-keurmeester als de RDW-steekproefcontroleurmeneer vonden dat het ding wel goedgekeurd mocht worden. 1 zorg minder dus kan ik nu nu het polyester, plamuur en roest waar de onderste draagarmen aan vast zitten vervangen door echt staal en de remslangen vervangen :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117310074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:42 schreef 2cv het volgende:
dus kan ik nu nu het polyester, plamuur en roest waar de onderste draagarmen aan vast zitten vervangen door echt staal en de remslangen vervangen :')
Daar issie mee goedgekeurd? LOL!!
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2012 @ 16:21:20 #102
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117316217
Ja, ik vind het ook wonderlijk. Maar het is een zorg minder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 19:36:24 #103
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117364515
Inmiddels heb ik keramische zekeringen, een klepdekselpakking, rubber bussen voor de achterwielophanging en 2 verse remslangen. Na het laswerk prop ik dat fijn in de Saab.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 15 oktober 2012 @ 01:51:40 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117985171
Vandaag de onderste draagarmen, fuseestukken, schokdempers en aandrijfassen gedemonteerd. Om de achterste bouten van de draagarmen te verwijderen heb ik ook het stuurhuis los gehaald, anders kon ik ze niet ver genoeg omhoog drukken.

Aan de rechter kant is de binnenste homokineet vrijwel compeet droog. Daar gaat dus een verse as in. En vers vet uiteraard.

Ik ben wel 'iets' langer bezig geweest dan gehoopt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117985201
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 01:51 schreef 2cv het volgende:

Ik ben wel 'iets' langer bezig geweest dan gehoopt.
Ik weet precies wat je bedoeld.. Mijn Mk2 had 2 weken geleden al af moeten zijn.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:07:35 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118026180
Ik zou in 2 uurtjes wel even alles wat in de weg zat aan de voorkant er uit/af schroeven. Dat werd +/- 7 uur :')

Maar ik heb vantevoren de omgeving (de brug en het gebied er onder/omheen) ook wat schoongemaakt en opgeruimd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:58:14 #107
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118065309
Nieuwe planning: morgen alles aflassen en gedeeltelijk monteren, donderdag en vrijdag het spul in de anti-roest-meuk zetten, zaterdag de laatste dingetjes er op zetten en het ding weer op het wegdek zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2012 @ 00:09:20 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118265953
Vandaag heb ik de wielophaning weer onder de Saab hgeschroefd en het ding van de brug naar buiten gereden. Niet omdat het laswerk af is, maar omdat de lasser voorlopig geen tijd heeft en de brug vrijgemaakt moest worden.

Er zit nu een laag zinkspray over het blanke metaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:51:42 #109
182073 invine
blablabla etc.
pi_118449313
Doe is foto's ;(
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:55:44 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118468689
Volgende keer al 'ie weer op de brug staat, ok ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2012 @ 00:41:21 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120216119
Gister heb ik het laswerk bekeken. Het ziet er goed uit en het is ook al tegen roest behandeld, erg netjes ! Foto's heb ik nog niet.

Ik heb ook de bouten van de achterste remklauwen geborgd met borgdraad (niet de officiële methode, maar het werkt vast) en het dashboard uit elkaar gehaald. Helaas is dat ingewikkelder dan bij een BX, maar ik heb nu wel de reden van het niet-functioneren van de verwarming gevonden: het plastic waar de buitenkabel aan vast zit is afgebroken. Daar moet dus even ene nieuwe unit voor komen. Helaas sleutelt het niet zo lekker als het binnen even warm is als buiten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 21:17:12 #112
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121483221
Inmiddels zit het dashboard weer in elkaar (met wat 'nieuwe' 2e hands onderdelen er in) maar de verwarming doet nog steeds weinig. Tevens wordt de motor niet/nauwelijks warm. De oorzaak ligt zeer hoogstwaarschijnlijk bij een kapotte thermostaat. Ik ga dat niet eens testen, ik prop er meteen neen nieuwe in. Dan gaat er ook meteen verse koelvloeistof in.

To-do list:
- Thermostaat vervangen
- Koelvloeistof en olie (motor + versnellingsbak) vervangen
- Rubbers in/bij de achteras vervangen
- Banden vervangen
- Veer achterklep vervangen
- Bekleding kofferbak vervangen
- Laatste interieurdelen terug monteren
- Ontbrekende schroefjes in het interieur plaatsen
- Mechanisme dat er voor zorgt dat de motor alleen gestart en uit gezet kan worden met de versnellingspook inde achteruit-versnelling repareren
- Grille vervangen
- Rubbers voorste schokdempers vervangen (schokdempers an sich functioneren nog goed)
- Uitlijnen
- Stoel- en achterruitverwarming repafixxen (die 2 werken op 1 of andere manier samen en nu wordt alleen het knopje warm :') )

Gelukkig staat de Zweedse Zwalker weer voor de deur en kan ik het meeste op straat doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door 2cv op 12-01-2013 21:59:23 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2013 @ 00:13:03 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121576051
De Saab wordt niet warm genoeg volgens de temperatuurmeter (blijft vrij laag staan maar doet niet niets), ook de kachel geeft niet veel warmte maar na +/- 15-20 minuten stationair draaien met choke (+/- 1000-1500rpm) gaat de koelventilator wel draaien. Past dat in het beeld van de kapotte thermostaat ? Of kan er meer stuk zijn ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 18:22:48 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121645404
De Saab heb ik op 4 oprijbokken gezet en de koelvloeistof afgetapt. In de kop zou ook nog een aftapplug moeten zitten, maar die heb ik niet gevonden. Weet iemand hoe dat zit ? De vermiste aftapplug zou aan de kant van het uitlaatspruitstuk moeten zitten, in de buurt van het schutbord (distributiekant van de motor dus).

Anderzijds: er 'mist' ook een onderste radiateurslang. Wellicht hoort het allemaal zo.

De thermostaat ging er zonder morren uit. Ik moet alleen nog even een nieuwe regelen. Dan kan die er weer in, verse koelvloeistof (echte koelvloeistof, geen water) er in, laten zakken en gaan met die banaan.

Overigens heb ik voor het klussen de motor even warm laten lopen, dat sleutelt een stuk prettiger :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:39:20 #115
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_121656026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:22 schreef 2cv het volgende:
De Saab heb ik op 4 oprijbokken gezet en de koelvloeistof afgetapt. In de kop zou ook nog een aftapplug moeten zitten, maar die heb ik niet gevonden. Weet iemand hoe dat zit ? De vermiste aftapplug zou aan de kant van het uitlaatspruitstuk moeten zitten, in de buurt van het schutbord (distributiekant van de motor dus).

Anderzijds: er 'mist' ook een onderste radiateurslang. Wellicht hoort het allemaal zo.

De thermostaat ging er zonder morren uit. Ik moet alleen nog even een nieuwe regelen. Dan kan die er weer in, verse koelvloeistof (echte koelvloeistof, geen water) er in, laten zakken en gaan met die banaan.

Overigens heb ik voor het klussen de motor even warm laten lopen, dat sleutelt een stuk prettiger :P
heb je maar 1 slang aan je radiateur zitten?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 21:40:31 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121656090
2, beide bovenaan. Maar er zou onderaan óók een slang moeten zitten. Al is dat weer niet zichtbaar op de schema's.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121693475
Baas neem een Saab :')

Ik heb ook een Saab :)

Een handgeschakelde Saab 900 2,5 V6 Full Option :D, rap wagentje. Hangt wel aan elkaar van ellende, met ducktape, tiewraps en de hele rechterkant in elkaar, maar nog wel wegwaardig en APK tot okt 2013 :)
It was a business doing pleasure with you.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2013 @ 20:19:54 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121693714
Gaaf ! :D 8-)

Heb je een foto ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 03:37:16 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121875874
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:08:38 #120
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_121903161
quote:
Die doen het dus gewoon...
Aangezien het thermokoppel in je radiateur wel gewoon omsloeg (fan ging draaien) denk ik eerder dat het in je metertje of je tempsensor zit.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 20:10:01 #121
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121903268
Nope, de linker doet het verkeerd, de rechter doet het goed. De linker gaat veel te vroeg open. En dat is toevallig net de oude ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 21:45:16 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121909590
Vandaag de Saab maar eens schoongespoeld. Het koelsysteem althans.

Ik heb (toch nog) even gezocht naar een aftapplug op het motorblok zelf. Het enige wat ik vond was een enorm dikke zeskant. Met een dop 36 heb ik die los proberen te draaien. Er zat wel beweging in, maar ik kon het ding op een gegeven moment niet verder los draaien. Ik vermoed dat het een soort bout is en dat het uiteinde van het schroefdraad door roest zo opgezet is dat het niet meer door het schroefdraad in het blok past. Ik heb het ding maar weer vast gedraaid om moeilijk te herstellen schade te voorkomen.

Daarna heb ik de slangen van/naar de radiator losgehaald. Aan de motorzijde helemaal en aan de radiatorzijde genoeg om de slangen over de aansluitingen omhoog te kunnen draaien. Vervolgens heb ik de radiator vol gegoten met heet water zodat het eventuele ijs kon smelten. Daarna heb ik de stop onderaan de radiator er uit gedraaid om de radiator te legen. Met de stop er uit heb ik via beide slangen meer warm water in de radiator gegoten tot er helder water uit het aftapgat kwam.

Vervolgens heb ik het thermostaathuis ZONDER thermostaat terug gemonteerd en de slangen tussen motor en radiator omgekeerd gemonteerd (de linker aan de rechter kant en de rechter aan de linker kant). Daarbij heb ik beide slangen alleen aan de motor-kant vast gemaakt. De lange slang heb ik naar beneden geleid en de korte naar boven. Vervolgens heb ik de dop op het expansievat gedraaid en heet water in de korte slang (die omhoog wijst, nu links aan het expansievat zit en oorspronkelijk rechts hoort) gegoten.

Helaas liep het water niet door. Er zat nog ijs in de waterpomp. Dat heb ik weggehaald door de dikke slang tussen de waterpomp en het expansievat aan de kant vande waterpomp los te halen. Ook heb ik de bovenste slang vande waterpomp naar de kachelradiator los gehaald. Vervolgens heb ik water in de slang voor de kachelradiator gegoten en toen er water uit de pomp begon te lopen heb ik alles even uit laten druppen, de slangen aan de pomp weer aangesloten en weer via de slang aan het expansievat water in de motor gegoten. Nu liep dat mooi door en ik heb er net zo veel water in gekiepperd tot het water dat uit de motor kwam redelijk helder was.

Als laatste heb ik alles weer gemonteerd zoals het hoort, uiteraard met nieuwe thermostaat.

Helaas was ik vergeten dat er dan water in de pomp blijft staan, dus later heb ik de slang tussen het expansievat en de pomp nog even los gehaald om dat laatste water ook af te tappen.

Ik zou het hele koelsysteem nog vullen met verse koelvloeistof, maar het werd al donker, ik was half bevroren en ik moest de koelvloeistof ook nog halen, dus ik vond het wel best.

Ik heb nog een fotootje van de werkplek, die zal ik zo plaatsen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121910061
gelukkig kost KVS geen drol bij de action :7
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 22:12:19 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121911696
Ja, maar ik heb geen zin om het zo vaak bij te vullen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 22:20:26 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121912281
De werkplek:

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121912357
Je kan veel zeggen.. maar je Blauwe Baas staat hoog op de poten :7
pi_121912380
Oh my, lekker koud :P
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 22:22:25 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121912430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
Je kan veel zeggen.. maar je Blauwe Baas staat hoog op de poten :7
Kan ik er makkelijk bakkies onder schuiven ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 22:23:15 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121912495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:21 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh my, lekker koud :P
-2
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')