abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96908495
Heeft iemand hier geweld meegemaakt in een relatie? Meestal lees ik hier verhalen van slachtoffers. Ik zou graag, als vrouwelijke dader, mijn verhaal willen doen, want ik heb het idee dat dit onderbelicht wordt. Ik weet dat ik negatieve reacties krijg, en ik wil even benadrukken dat dit een verhaal is van 4 jaar terug en ik inmiddels in een gezonde gelijkwaardige relatie zonder geweld en druk zit. Dit verhaal is naar aanleiding van de Dr Phil show van vandaag.

k heb zelf in een vrij giftige relatie gezeten die het slechtste in mij naar boven haalde. Mijn ex vriend was het type van lang-leve-de-lol terwijl ik juist toe was aan iets serieus. We waren beiden 19. Terwijl ik niet eens aan andere mannen dacht, was hij constant bezig met het flirten met andere vrouwen. Ik heb er meerdere malen van gezegd, maar hij vond dat ik hem belemmerde en dat het niks voorstelde.. Uiteindelijk ben ik de eerste geweest die na de relatie een ander had, omdat hij me zo onzeker had gemaakt dat ik bevestiging nodig had dat ik nog steeds gewild was. Voor hem kwam ik nooit op de eerste plaats, zo voelde het. Zijn vrienden, feesten en reizen, het ging allemaal voor. Andersom was hij voor mij het belangrijkste in mijn leven. Hij woonde 3 uur reizen van mij vandaan en al mijn vrije tijd ging op aan hem. Ik was doodsbang dat hij me zou verlaten voor iemand die dichterbij woonde. Mijn vrienden zag ik amper, elk weekend ging ik zijn kant op.

Ik was zo naief te denken dat hoe meer ik hem verstikte, hoe minder snel hij me zou verlaten. Mijn ex vriend was ook wel redelijk serieus en zei ook wat dingen voor mij af, maar ik vertrouwde hem niet meer. Als er feestjes waren met andere vrouwen werd ik helemaal gek van jaloezie. Ik geloofde heilig dat hij vreemd zou gaan, terwijl het nooit verder dan flirten ging.Ik bleef hem maar bellen als ik er niet bij kon zijn. Dit was geen gezonde relatie meer, maar een obsessie. Ik kwam toevallig achter het wachtwoord van zijn email en facebook (hetzelfde wachtwoord). Deze las ik elke dag eens door, ik wist zeker dat hij ooit eens bewijs zou leveren dat hij vreemdging. De vriendschappelijke contacten gingen in mijn ogen erg ver. Elke afsluiting met "kus", elke "je bent speciaal voor me" maakte me compleet wit van woede. Ook de foto's in zijn kamer van vrouwelijke vriendinnen maakten me gek van jaloezie, maar verwijderen deed hij ze niet. langzamerhand begon ik hem te haten. het feit dat hij elke keer gewoon uit ging en daar dronk (ik geloofde er heilig in dat hij met alcohol op niet wist wat hij deed en dus zomaar seks zou hebben met iemand) maakte me kwaad, en de ruzies die erna volgden waarin hij me beschuldigde van obsessief gedrag maakten het alleen maar erger. Ik vond dat ik gelijk had in hem te belemmeren, en langzamerhand nam ik een soort moederrol van hem over. Ik wist het immers beter, hij moest luisteren, want anders zou de relatie stuklopen.

Mijn ex pikte het eerst, Hij zag dat ik onzeker was. Hij heeft zelfs meerdere malen gehuild en me gesmeekt het niet uit te maken. gaandeweg kon het hem niet zoveel meer schelen. We hadden altijd ruzie. Na een ruzie ging hij naar zijn vrienden en bezatte zich. Ik zag mijn vrienden toen amper, ik had geen zin in ze. De hele dag was ik bezig met hem. toen hij op een dag zei dat hij het anders wel zou uitmaken, barstte de hel echter los. Hoe durfde hij zich nog meer tegen me te verzetten? het was de eerste keer dat ik hem geslagen had, een klap in zijn gezicht.
Meerdere zouden nog volgen. eerst gebeurde het thuis, maar later ook in het openbaar. tijdens een ruzie zei hij dat ik mijn bek moest houden, en toen sloeg ik hem voor de neus van zijn vrienden Hij voelde zich vernederd en sloeg niet terug, Ik haatte hem op dat moment zo erg, maar hem dumpen wou ik niet. Hij was immers van mij, mijn vriend.Ik had er zoveel aan gedaan om de relatie prioriteit numero uno voor hem te maken. De klappen werden steeds vaker vergezeld met doods bedreigingen. Toen we aan de rand van de weg liepen zei ik, nas een hele felle ruzie "ik duw je nog een keer van die brug af" . ik schrok van mezelf, vooral omdat ik dat op dat moment ook echt kon doen. Na de ruzie en de klappen werd het altijd goed gemaakt met veel huilen en lieve woordjes, totdat er weer een ruzie kwam.

Het is na een jaar uit gegaan, na een paar keer bijna. ruzies die niet altijd mijn schuld waren, maar wel altijd eindigden in nog meer paranoia en woede van mijn kant wat de volgende ruzie alleen maar erger maakte. Na een laatste klap van mij sloegen de stoppen hij hem door en heeft hij me bijna geprobeerd te wurgen. het was allemaal heel bizar. Iedereen in onze omgeving was opgelucht dat het uit was. Mijn obsessie met hem ging een tijdlang door, ondanks dat ik seks had met andere mannen. Pas na een jaar was ht eindelijk weg. Ik werd depressief en ging in therapie voor mijn woedebuien en onzekerheid. Als ik nu terugkijk schaam ik me kapot voor die relatie...
pi_96908792
First of all, ik vind het dapper dat je dit durft te vertellen. Het doel van je topic snap ik nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.

Het lijkt in elk geval dat je op zijn minst geleerd hebt dat geestelijk verstikken tot letterlijk verstikken kan leiden
pi_96908954
Gewoon, mijn doel is om het verhaal kwijt te kunnen, maar ik ben ook benieuwd naar de verhalen van andere "daders". Ik keur mijn daden zeker niet goed, maar we horen altijd alleen de verhalen van slachtoffers, terwijl de daders in huiselijk geweld vaak een slachtoffer van hun eigen onzekerheid zijn.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:23:53 #4
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_96909008
ik denk dat het wel eens nuttig is een verhaal van de andere kant te lezen. Ik vind ook goed hoe je eigen fouten kan benoemen, en ook kan uitleggen waarop het is misgegaan.
Misschien hebben anderen er ook wat aan.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_96909455
Ja ik hoop dat mensen er wat aan hebben, en zichzelf herkennen voor het telaat is... Mijn ex haat me nog steeds, zijn goed recht ook. gelukkig (!) woont hij 3 uur van mij vandaan en weten de meesten in mijn omgeving niet alle details.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:35:24 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96909941
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:20 schreef totebel het volgende:
First of all, ik vind het dapper dat je dit durft te vertellen. Het doel van je topic snap ik nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.

Het lijkt in elk geval dat je op zijn minst geleerd hebt dat geestelijk verstikken tot letterlijk verstikken kan leiden
Iets vertellen is de weg naar de oplossing.
pi_96910216
Jij hebt net zo goed recht op een nieuwe start Daisy
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:26 #8
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_96910707
Interessant te lezen hoe de andere kant is inderdaad. En er rust inderdaad taboe op. Degene die slaat heeft schuld (en terecht) maar dat neemt niet weg dat er veel aan vooraf gegaan is wat mensen wel eens vergeten.

Ik vind het dapper dat je het hier plaatst :Y En zo te lezen heb je veel inzicht opgedaan de afgelopen tijd en kun je zelf ook inzien waar het mis ging.

Ik ben wel benieuwd: heb je nog wel eens contact gehad met je ex nadat je dit inzicht verworven had?
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_96911084
Ja en nee. ik heb hem een email gestuurd toen ik volop bezig was met therapie en hem uitgelegd dat dit allemaal kwam door mijn extreme onzekerheid. ik heb hem gemaild dat ik het snapte als hij het me niet meer zou vergeven, maar dat deze agressieve, claimerige persoon niet de echte ik was, maar een stoornis in mijn persoon.

Hij heeft me niet terug gemaild. hij was ook kwaad dat ik meteen de week erop seks had met een klasgenoot die al een tijdlang op mij aasde.

Overigens heb ik geen borderline oid. ik ben door pesten van vroeger enorm onzeker geworden en had last van dwangedachtes en handelingen. Dwanggedachtes hielden bij mij in dat ik constant bleef ratelen in mijn hoofd over alle mogelijke tekenen van zijn vreemdgaan.
pi_96911204
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:38 schreef totebel het volgende:
Jij hebt net zo goed recht op een nieuwe start Daisy
Ik ben nu ook gelukkig. Ik heb therapie gehad en medicatie geslikt, en nu heb ik een fijne relatie. ook heb ik mijn vriendschappen weer opgepikt.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:53:58 #11
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_96911535
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:48 schreef Daisy_N het volgende:
Ja en nee. ik heb hem een email gestuurd toen ik volop bezig was met therapie en hem uitgelegd dat dit allemaal kwam door mijn extreme onzekerheid. ik heb hem gemaild dat ik het snapte als hij het me niet meer zou vergeven, maar dat deze agressieve, claimerige persoon niet de echte ik was, maar een stoornis in mijn persoon.

Hij heeft me niet terug gemaild. hij was ook kwaad dat ik meteen de week erop seks had met een klasgenoot die al een tijdlang op mij aasde.

[..]

Je hebt het geprobeerd, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat hij niet wil antwoorden op zoiets. Maar het feit dat je de moeite genomen hebt het uit te leggen en aangeeft door de ervaring ingezien te hebben dat je therapie nodig hebt zegt veel over jou in positieve zin :) (heb je ook gezegd dat het je spijt?)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_96911855
jazeker. Ik heb hem zelfs niks verweten in de mail, heb alle schuld op mezelf genomen. Maar ja, ik ben nu gelukkig...

heb via via gehoord dat hij nog steeds single is, misschien heeft hij nu echt een trauma van relaties...
pi_96913731
Wat een vriendelijke reacties allemaal, zo gaat het meestal niet hier op fok.

Maar mag ik even zeggen what the fuck! Hoe kun je zo'n disfunctionele relatie hebben en je vriend haten maar nog wel bij hem willen zijn.
Ik kan begrijpen dat je uit extreme onzekerheid ander gedrag kan vertonen dan gedrag dat bij je past, maar als je echt haat voor iemand voelt wil je diegene toch uit je leven hebben?

Ik hoop dat je ex ooit jouw verhaal accepteert en de vragen aan je stelt die al jaren in zijn hoofd spoken, want ik kan me inderdaad voorstellen dat hij een flinke klap gehad heeft.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96913828
Ik herken het verhaal.
pi_96913891
Ik was onzeker en mijn vriend was een knappe, intelligente en getalenteerde man. Hij was een catch, en zo zagen velen hem ook (dacht ik). Hij was de kers op mijn taart van succes. Ik was succesvol met mijn studie, zag er goed uit, en wou graag de illusie opwekken dat ik goed genoeg was en ook zo;n man kon houden.
pi_96913932
Hoewel , man... 19 is nog een puber eigenlijk.
pi_96914060
overigens was ik ondanks het succes nog steeds onzeker. ik vergeleek (en doe dat soms nog) mezelf met alle andere vrouwen. Haalde ik een 7, dan was ik niet blij want de klassennerd haalde een 10, ondanks dat ik trots mocht zijn op een 7 op universitair niveau. Ik was mooi slank en had een mooi hoofd, maar Doutzen was vele malen mooier dan ik. etc.
pi_96914165
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:21 schreef Daisy_N het volgende:
Ik was onzeker en mijn vriend was een knappe, intelligente en getalenteerde man. Hij was een catch, en zo zagen velen hem ook (dacht ik). Hij was de kers op mijn taart van succes. Ik was succesvol met mijn studie, zag er goed uit, en wou graag de illusie opwekken dat ik goed genoeg was en ook zo;n man kon houden.
En het feit dat jullie beide doodongelukkig waren veranderde daar niets aan?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 16 mei 2011 @ 22:25:03 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96914197
-weg + note-

doe ff normaal

[ Bericht 86% gewijzigd door Daniel1976 op 17-05-2011 16:20:09 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96914510
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

En het feit dat jullie beide doodongelukkig waren veranderde daar niets aan?
Ik weet niet eens meer waarom ik zo graag wou dat het doorging. Ik dacht dat ik nooit beter kon krijgen en de seks was geweldig, hij wou me "redden"denk ik.
pi_96915471
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:28 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Ik weet niet eens meer waarom ik zo graag wou dat het doorging. Ik dacht dat ik nooit beter kon krijgen en de seks was geweldig, hij wou me "redden"denk ik.
Pff ik zou me echt ontzettend schuldig voelen als ik me zo gedragen had tegen iemand die me alleen maar wilde helpen.
Maar goed waarschijnlijk waren jullie gewoon beide te jong om zo'n probleem goed aan te pakken, je kunt op je 19e niet alleen zoiets oplossen denk ik
pi_96915638
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Pff ik zou me echt ontzettend schuldig voelen als ik me zo gedragen had tegen iemand die me alleen maar wilde helpen.
Maar goed waarschijnlijk waren jullie gewoon beide te jong om zo'n probleem goed aan te pakken, je kunt op je 19e niet alleen zoiets oplossen denk ik
Nou, hij wilde me niet "alleen"helpen. Hij heeft me vaak ook beledigd als het op mijn jeugd en familie aankwam. Mijn pestverleden vaak gebruikt om me aan te vallen (nog voor dat er geslagen werd). Ik was volgens hem dom, etc etc...
  maandag 16 mei 2011 @ 22:42:42 #23
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96915702
Weet je huidige vriend eigenlijk van dit duistere verleden?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_96916022
Ja, die ging zelfs mee naar therapie. Heb hem alles verteld. maar hem nooit geslagen (ja, wel mee gestoeid, maar dat is anders). hij gaf me ook meteen het idee dat ik de belangrijkste vrouw voor hem was.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:48:30 #25
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96916161
En hij kijkt wel uit dat hij je niet onzeker of jaloers maakt, no doubt. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_96916301
quote:
12s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:48 schreef Garisson72 het volgende:
En hij kijkt wel uit dat hij je niet onzeker of jaloers maakt, no doubt. :+
Hm, ik ben gewoon niet meer jaloers sinds de therapie. onzeker soms wel, maar ik vind het niet erg als hij met mooie meisjes praat ofzo.
pi_96921653
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nou, hij wilde me niet "alleen"helpen. Hij heeft me vaak ook beledigd als het op mijn jeugd en familie aankwam. Mijn pestverleden vaak gebruikt om me aan te vallen (nog voor dat er geslagen werd). Ik was volgens hem dom, etc etc...
Gaf hij je ook weleens een paar tikken terug als jij weer eens last had van losse handjes?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:18:27 #28
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96922585
Flink verhaal. Ondanks dat je het zelf toegeeft vind ik wel dat ik gezegd moet hebben dat als je een man was geweest je hier tot de laatste druppel was afgebrand door iedereen. Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".

Wat je hebt gedaan is natuurlijk rond uit fout en dat is al een paar keer hierboven gezegd. Je bent al in therapie en dat is een goed teken.

Ik weet van mezelf dat ik "gevaarlijk" kan worden als ik echt flink wordt op genaaid. Juist door dit besef zorg ik dat ik werkelijk nooit in deze situatie kom of als ik er niet aan kan ontkomen me al begin te kalmeren voordat ik echt ontplof. Probeer voor jezelf dit ook te voorkomen. Probeer weg te lopen, probeer je om te draaien, probeer jezelf te kalmeren. Alles voordat je handen weer beginnen te wapperen.
Domo Arigato!
pi_96925598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaf hij je ook weleens een paar tikken terug als jij weer eens last had van losse handjes?
Nee dat niet. had ik wel verdiend, Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
pi_96925793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".
Dat valt mij ook op inderdaad. TS mag blij zijn dat ik haar partner niet ben geweest, want ik laat me niet slaan en al helemaal niet door een vrouw. Met andere woorden: als iemand mij een mep geeft dan krijgt diegene een paar hele harde stompen tegen zijn of haar hoofd aan. Maar goed, eerlijk is eerlijk: respect voor TS dat zij haar probleem onder ogen heeft durven zien en dat zij haar probleem nu onder controle heeft.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 03:37:26 #31
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96925904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 03:08 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op inderdaad. TS mag blij zijn dat ik haar partner niet ben geweest, want ik laat me niet slaan en al helemaal niet door een vrouw. Met andere woorden: als iemand mij een mep geeft dan krijgt diegene een paar hele harde stompen tegen zijn of haar hoofd aan. Maar goed, eerlijk is eerlijk: respect voor TS dat zij haar probleem onder ogen heeft durven zien en dat zij haar probleem nu onder controle heeft.
Dat denkt iedereen over zichzelf. Net als dat iedereen denkt dat hij of zij nooit z'n eigen kind zou mishandelen. Toch gebeurt dat laatste schrikbarend veel. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_96925974
quote:

[..]

Wat hij zegt.

Interessant topic, weer eens wat anders om zo'n verhaal te vertellen, respect dat TS het durft te vertellen. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_96926023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 03:37 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen over zichzelf. Net als dat iedereen denkt dat hij of zij nooit z'n eigen kind zou mishandelen. Toch gebeurt dat laatste schrikbarend veel. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
vind mij maar naief, mij gaat het nooit gebeuren.
tenzij de tegenpartij niet op een andere manier te stoppen is, lees zelfverdediging / vrienden redden
Rustig aan.
pi_96926033
quote:
Flink verhaal. Ondanks dat je het zelf toegeeft vind ik wel dat ik gezegd moet hebben dat als je een man was geweest je hier tot de laatste druppel was afgebrand door iedereen. Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".

Wat je hebt gedaan is natuurlijk rond uit fout en dat is al een paar keer hierboven gezegd. Je bent al in therapie en dat is een goed teken.

Ik weet van mezelf dat ik "gevaarlijk" kan worden als ik echt flink wordt op genaaid. Juist door dit besef zorg ik dat ik werkelijk nooit in deze situatie kom of als ik er niet aan kan ontkomen me al begin te kalmeren voordat ik echt ontplof. Probeer voor jezelf dit ook te voorkomen. Probeer weg te lopen, probeer je om te draaien, probeer jezelf te kalmeren. Alles voordat je handen weer beginnen te wapperen.
de reden waarom het bij een vrouw veel minder erg gevonden wordt is puur om het machtsverhaaltje...

een vrouw is niet in staat een man bewusteloos te slaan, om uberhaupt een gevecht te winnen...
een vrouw is bij voorbaat kansloos tegen een man, en puur omdat een vrouw dus niet over die macht beschikt wordt het als minder erg ervaren...

great power comes with great responsibility.

dus als een man die ''verantwoordelijkheid'' niet kan handhaven heeft et een veel groter effect
Rustig aan.
pi_96926036
quote:
Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".
quote:
quote:
Dat denkt iedereen over zichzelf. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
U kent mij niet, als u mij wél zou kennen dan had u dat niet tegen mij gezegd (en nee, dat is niet om "stoer" te doen). Zolang als ik leef, en dat is al 30 jaar, heb ik maar één klap gekregen van iemand. Diegene die mij een klap in mijn gezicht gaf, die heb ik meteen afgestraft door hem in elkaar te slaan (lees: met als gevolg dat hij vanaf zijn nek tot en met zijn tenen verlamd is geraakt). Ik ben hier niet trots op, maar ik zou het zo weer doen als iemand mij een mep geeft.
pi_96926040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:32 schreef Xenzo het volgende:

[..]

U kent mij niet, als u mij wél zou kennen dan had u dat niet tegen mij gezegd (en nee, dat is niet om "stoer" te doen). Zolang als ik leef, en dat is al 30 jaar, heb ik maar één klap gekregen van iemand. Diegene die mij een klap in mijn gezicht gaf, die heb ik meteen afgestraft door hem in elkaar te slaan (lees: met als gevolg dat hij vanaf zijn nek tot en met zijn tenen verlamd is geraakt). Ik ben hier niet trots op, maar ik zou het zo weer doen als iemand mij een mep geeft.
je hebt hem verkeerd gelezen..

en terecht dat je die kerel terug sloeg, alleen doorhalen als die niks meer kan vind ik een beetje te ver gaan....
Rustig aan.
pi_96926086
quote:
quote:
quote:
Dat denkt iedereen over zichzelf. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:35 schreef kingtoppie het volgende:
en terecht dat je die kerel terug sloeg, alleen doorhalen als die niks meer kan vind ik een beetje te ver gaan....
Toen hij mij een mep in mijn gezicht gaf, gaf ik een stomp terug in zijn gezicht en dat vond hij niet leuk blijkbaar, want toen probeerde hij mij weer te slaan. Ik zit op judo en op kickboksen, dus ik kan mezelf prima verdedigen. Ik heb toen mezelf verdedigd door zijn arm klem te zetten, met mijn andere hand gaf ik hem wederom een stomp op zijn gezicht en terwijl ik dat deed gaf ik hem ook een trap in zijn zij. Ik ben toen gestopt, want hij zakte daardoor in elkaar met als gevolg dat hij op de grond bleef liggen. Ik vond dat ik mijn verantwoording moest nemen en heb toen de ambulance gebeld, want ik had meteen door had dat dit wel eens heel erg verkeerd kon aflopen voor hem. Zowel de ambulance als de politie waren binnen een paar minuten ter plaatsen, het slachtoffer werd meegenomen naar het ziekenhuis en ik moest met de politie mee voor het verhoor. Ik heb toen alles uitgelegd, na twee dagen vast gezeten te hebben lieten ze mij weer vrij omdat zij van getuige gehoord hadden dat ik "gepast geweld" gebruikt had om mezelf te verdedigen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Xenzo op 17-05-2011 05:20:20 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_96935969
Zou je ook een vrouw zo hard geslagen hebben/ Een iemand verlamdslaan omdat je een klap in je gezicht kreeg, jij bent echt gestoord. Ik had je nog wel langer vastgehouden, gevaarlijke gek dat je er bent.

Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield, het waren vooral klappen tegen zijn arm of een paar keer in het gezicht. Iemand echt in elkaar slaan is niet normaal, voor een klapje, pfft. Geef hem dan een klap terug en loop weg...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:08:00 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96936195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:01 schreef Daisy_N het volgende:
Zou je ook een vrouw zo hard geslagen hebben/ Een iemand verlamdslaan omdat je een klap in je gezicht kreeg, jij bent echt gestoord. Ik had je nog wel langer vastgehouden, gevaarlijke gek dat je er bent.

Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield, het waren vooral klappen tegen zijn arm of een paar keer in het gezicht. Iemand echt in elkaar slaan is niet normaal, voor een klapje, pfft. Geef hem dan een klap terug en loop weg...
Je bent zelf ook gevaarlijk bezig, als jij kinderen krijgt dan ga je die ook slaan als ze vervelend zijn...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96937017
quote:

Heb je wel door dat je, ondanks je therapie, net zo gestoord bent? Het vergoeilijken begint al hier namelijk:
quote:
Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
Al met al geef je aan dat je op zijn minst getriggerd moet worden om te slaan. De schuld bij een ander leggen heet dat.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:40:34 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_96937696
quote:

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet zijn bedoeling was om die kerel verlamd te slaan, maar om hem te ontmoedigen / uit te schakelen. Iemand kan verkeerd terecht komen, maar goed die kwestie is heir niet de issue.

De fout ligt imo in principe ook bij de agressor en daarom druipt bij jou de hypocrisie er vanaf. Je lult jezelf al bijna weer recht door te stellen dat je nooit blijvend fysiek letsel hebt veroorzaakt. Alsof daar het probleem zit. Het probleem zit überhaupt in het gebruiken van geweld. De meneer waar jij tegen ageert -maar ook je ex trouwens- had in dat opzicht zowel meer aanleiding als recht dan jij.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_96938042
quote:
Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield
Dat heb je niet gedaan, maar had het zo ver kunnen komen? En zou hij zichtbaar letsel hebben opgelopen als jij hem echt van die brug geduwd had?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:54:01 #43
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96938301
quote:
...

[..]

Man, dat is toch op geen enkele manier vergelijkbaar met je vriendin die je slaat. De liefde van je leven die je slaat. De vrouw naast wie je wakker wordt en met wie je je intimiteiten deelt die je slaat. De vrouw die in jouw armen uithuilt die je slaat.

Je ervaring is compleet onvergelijkbaar, je hebt de situatie van geweld binnen je relatie niet meegemaakt, dus kun je onmogelijk zo stellig beweren dat het jou nooit zou overkomen. Liefde doet rare dingen met een mens, en de juiste vrouw kan dat ook met jou doen. Terugslaan tegen een irritante knuppel op straat is een compleet andere situatie, het complete gevoel en de intimiteit van een relatie ontbreken volledig in die situatie. Die mep van een vreemde zou niemand pikken die sterk genoeg is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:03:35 #44
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96938728
On topic: Prachtige OP, TS. Je verhaal geeft inzicht in hoe zoiets werkt in een brein als het jouwe. Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om het op te schrijven.

Overigens geeft je huidige vriend je gewoon wat je wil, dus ik zou me niet blind staren op het idee dat je door de therapie "genezen" bent. En als je ex zelfrespect heeft, dan gunt ie je never nooit meer enige reactie op contactpogingen van jouw kant. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang hoe dat moet aflopen als je ooit kinderen neemt, ik hoop voor de wereld dat je ze niet verwekt. Evengoed vind ik het stoer dat je je problemen onder ogen hebt gezien en aanpakt. Ik wens je vrede en geluk met je vriend!
pi_96938758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:26 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Heb je wel door dat je, ondanks je therapie, net zo gestoord bent? Het vergoeilijken begint al hier namelijk:

[..]

Al met al geef je aan dat je op zijn minst getriggerd moet worden om te slaan. De schuld bij een ander leggen heet dat.
dit... vind ik een slechte overhaaste conclusie die je hier trekt:
al met al geeft ze aan dat ze getriggerd moet worden om te slaan, de schuld dat ze zich niet in kan houden legt ze bij haarzelf, waar denk je dat dit hele topic overgaat jonge!? ze zit vol met schuldgevoel - en terecht
Rustig aan.
pi_96939255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet zijn bedoeling was om die kerel verlamd te slaan, maar om hem te ontmoedigen / uit te schakelen. Iemand kan verkeerd terecht komen, maar goed die kwestie is heir niet de issue.

De fout ligt imo in principe ook bij de agressor en daarom druipt bij jou de hypocrisie er vanaf. Je lult jezelf al bijna weer recht door te stellen dat je nooit blijvend fysiek letsel hebt veroorzaakt. Alsof daar het probleem zit. Het probleem zit überhaupt in het gebruiken van geweld. De meneer waar jij tegen ageert -maar ook je ex trouwens- had in dat opzicht zowel meer aanleiding als recht dan jij.
in de context van: ''hij verdient het'' vs ''ik heb bijna nooit bij iemand blijvend fysiek schade veroorzaakt''?

dan zeker ja, maar laten we het er maar ophouden dat hij zijn ideeën niet zo goed kan verwoorden en dat hij dat blijvend fysieke schade verhaal als gevolg door zijn zelfbescherming bedoelt.
Rustig aan.
pi_96939499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:03 schreef drijfhout het volgende:
On topic: Prachtige OP, TS. Je verhaal geeft inzicht in hoe zoiets werkt in een brein als het jouwe. Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om het op te schrijven.

Overigens geeft je huidige vriend je gewoon wat je wil, dus ik zou me niet blind staren op het idee dat je door de therapie "genezen" bent
en:
Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang hoe dat moet aflopen als je ooit kinderen neemt, ik hoop voor de wereld dat je ze niet verwekt.
gaat niet zo goed samen... als ze echt genezen is dan kan ze toch prima kinderen nemen?
Rustig aan.
pi_96940193
Paar mensen in dit topic die zelf vroeger ook klappen hebben gehad geloof ik, gezien de soms vreemde reacties.
Ja, ik generaliseer.
pi_96940448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Northside het volgende:
Paar mensen in dit topic die zelf vroeger ook klappen hebben gehad geloof ik, gezien de soms vreemde reacties.
licht eens toe
Rustig aan.
pi_96942736
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:17 schreef Daisy_N het volgende:
Heeft iemand hier geweld meegemaakt in een relatie? Meestal lees ik hier verhalen van slachtoffers. Ik zou graag, als vrouwelijke dader, mijn verhaal willen doen, want ik heb het idee dat dit onderbelicht wordt. Ik weet dat ik negatieve reacties krijg, en ik wil even benadrukken dat dit een verhaal is van 4 jaar terug en ik inmiddels in een gezonde gelijkwaardige relatie zonder geweld en druk zit. Dit verhaal is naar aanleiding van de Dr Phil show van vandaag.

k heb zelf in een vrij giftige relatie gezeten die het slechtste in mij naar boven haalde. Mijn ex vriend was het type van lang-leve-de-lol terwijl ik juist toe was aan iets serieus. We waren beiden 19.
Daar stopte ik.. geit.
pi_96949262
quote:
Het heeft niets met agressie te maken, ik heb mezelf enkel verdedigd en toen hij in elkaar zakte en op de grond viel ben ik meteen gestopt. De stomp en schop die ik gaf was niet eens heel erg hard, maar wél op de verkeerde plekken waardoor hij verlamd is geraakt. Wat ik met mijn ervaring hier probeer duidelijk te maken is het volgende: een schop of een klap hoeft niet eens hard te zijn om iemand ernstige letsel aan te brengen, dus het had u ook kunnen overkomen toen u uw ex-vriend een schop of een klap gaf. Ik heb u niet veroordeeld, mag ik misschien weten waarom u dat wél bij mij doet? Want even voor de duidelijkheid: het verschil tussen uw situatie en de mijne was dat ik vanuit het niets door een vreemde man aangevallen werd en ik mezelf verdedigde terwijl u uw ex-vriend ging slaan zonder dat daar een aanleiding voor was. Ik moet leven met het feit dat ik iemand ernstig letsel aangebracht heb. Heeft u enig idee hoe erg dat is? Vast niet, maar uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het niet fijn is om dit op mijn geweten te hebben.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:42:04 #52
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96951404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

gaat niet zo goed samen... als ze echt genezen is dan kan ze toch prima kinderen nemen?
Ja, inderdaad. Begrijpend lezen valt niet mee he?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:43:33 #53
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96951478
Ik heb ook 't gevoel dat TS nog niet "genezen" is maar dat die vriend d'r gewoon niks in de weg legt en haar op 'n voetstuk zet. :')
Hallon!
pi_96953135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:42 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Begrijpend lezen valt niet mee he?
hmm shit ik snap hem nu pas ;)
zal wel door mijn optimisme komen denk... maar ze heeft haarzelf in ieder geval al grondig geëvalueerd en heeft er spijt van.. in dat opzicht is ze al ver in haar genezing proces, en ik vertrouw haar lekker wel kindjes toe :)
Rustig aan.
pi_96958350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:59 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Het heeft niets met agressie te maken, ik heb mezelf enkel verdedigd en toen hij in elkaar zakte en op de grond viel ben ik meteen gestopt. De stomp en schop die ik gaf was niet eens heel erg hard, maar wél op de verkeerde plekken waardoor hij verlamd is geraakt. Wat ik met mijn ervaring hier probeer duidelijk te maken is het volgende: een schop of een klap hoeft niet eens hard te zijn om iemand ernstige letsel aan te brengen, dus het had u ook kunnen overkomen toen u uw ex-vriend een schop of een klap gaf. Ik heb u niet veroordeeld, mag ik misschien weten waarom u dat wél bij mij doet? Want even voor de duidelijkheid: het verschil tussen uw situatie en de mijne was dat ik vanuit het niets door een vreemde man aangevallen werd en ik mezelf verdedigde terwijl u uw ex-vriend ging slaan zonder dat daar een aanleiding voor was. Ik moet leven met het feit dat ik iemand ernstig letsel aangebracht heb. Heeft u enig idee hoe erg dat is? Vast niet, maar uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het niet fijn is om dit op mijn geweten te hebben.
Nou daar was wel aanleiding toe toen ik dat dat deed. Ook sloeg ik hem niet hard genoeg om letsel te veroorzaken, meer om hem te : breken'... ik vind iemand verlamd slaan nooit gerechtvaardigd, tenzij hij je wil vermoorden
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:34:57 #56
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96958455
quote:

[..]

[..]

[..]

Dit is minstens zo verontrustend als het verhaal van TS. Als je bereid bent opnieuw iemand zwaar blijvend letsel toe te brengen als je per ongeluk een keertje tegen een klap aanloopt zou een paar jaar TBS wellicht geen overbodige zaak zijn.
Fotoboek
pi_96959030
Inderdaad. bovendien zeg ik nu wel dat ik weet dat slaan niet goed is, maar dat er toen op dat moment wel aanleiding voor was in mijn brein.

Overigens vind ik je kind een tik geven als het zich enorm misdraagt niet heel fout. Ik ben ook geslagen als kind als ik wat heel naars uithaalde., Pats! met de pollepel op de kont.

Je kind helemaal lam slaan is wel fout, maar ik neem pas kinderen als ik totaal van mijn woedebuien af ben, want ik koester nogsteeds wrok tegen mensen en kan erg pissig worden, Ik sla dan met mn vuist op de bureautafel als de computer bijvoorbeeld vastloopt of ik schop tegen de bank aan...
pi_96959106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nou daar was wel aanleiding toe toen ik dat dat deed. Ook sloeg ik hem niet hard genoeg om letsel te veroorzaken, meer om hem te : breken'... ik vind iemand verlamd slaan nooit gerechtvaardigd, tenzij hij je wil vermoorden
Een tik kan altijd verkeerd uitvallen en als jij een tik uitdeelt, kun je er eentje terug verwachten. Wil je dat risico niet nemen, dan moet je je handjes eens thuis houden.
pi_96959352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een tik kan altijd verkeerd uitvallen en als jij een tik uitdeelt, kun je er eentje terug verwachten. Wil je dat risico niet nemen, dan moet je je handjes eens thuis houden.
pi_96959362
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:34 schreef keesjeislief het volgende:

Dit is minstens zo verontrustend als het verhaal van TS. Als je bereid bent opnieuw iemand zwaar blijvend letsel toe te brengen als je per ongeluk een keertje tegen een klap aanloopt zou een paar jaar TBS wellicht geen overbodige zaak zijn.
Nee, u leest het verkeerd: als iemand mij wederom fysiek zou aanvallen dan zal ik wederom mezelf gaan verdedigen door hem een schop of stomp te geven.

quote:
Ik vind geweld in welke vorm of op welke wijze ten alle tijden fout, laat dat heel duidelijk zijn. Echter, als iemand mij fysiek aanvalt dan weet ik niet of diegene mij wilt vermoorden of niet. Ik heb bij judo en kickboksen geleerd om mezelf te kunnen verdedigen, hetgeen wat ik ook doe als iemand mij fysiek aanvalt. Helaas, voor zowel mij als voor die persoon, heeft dat toen heel erg verkeerd uitgepakt zoals u hier had kunnen lezen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Xenzo op 17-05-2011 20:54:45 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_96959476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja hey, ik sla allang niet meer hoor.
pi_96959658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Daisy_N het volgende:

Overigens vind ik je kind een tik geven als het zich enorm misdraagt niet heel fout. Ik ben ook geslagen als kind als ik wat heel naars uithaalde., Pats! met de pollepel op de kont.
deze beredenering faalt aan alle kanten

wil je een betere ouder worden dan jouw ouders? denk dan ook zelf na en doe niet precies hetzelfde als hoe jouw ouders jou opvoedde, tenzij je denkt dat dit de beste manier is om een kind op te voeden...

Maar bedenk wel dat je zelf ook zo opgevoed bent, en jezelf blijkbaar niet toevertrouwd met kinderen... (k)
Rustig aan.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:50:18 #63
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_96963398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:50 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Ja hey, ik sla allang niet meer hoor.
Nee, maar je zegt net nog dat je nog veel wrok in je hebt en wel agressief wordt en de tafel schopt als de computer even vastloopt...
Als je nog zoveel agressie in je hebt maak je mij niet wijs dat zich dat niet weer tegen een man kan richten als hij de juiste triggers indrukt bij jou.
pi_96964462
quote:
Oh, nee, maar iemand slaan om hem te breken is natuurlijk heel goed te rechtvaardigen. :')
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:21:49 #65
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96965946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:50 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Nee, maar je zegt net nog dat je nog veel wrok in je hebt en wel agressief wordt en de tafel schopt als de computer even vastloopt...
Als je nog zoveel agressie in je hebt maak je mij niet wijs dat zich dat niet weer tegen een man kan richten als hij de juiste triggers indrukt bij jou.
Nou in alle eerlijkheid kan ik ook wel aggressief naar dingen toe worden als ze niet helemaal functioneren zoals ik dat wil :D ik zal echter nooit proberen conflicten/ruzies met geweld op te lossen.

Als men geweld naar mij toe gebruikt, tsja...ik weet niet waar ik toe in staat zou zijn, net zoals de meeste FOK!kers hier waarschijnlijk nooit in de situatie hebben gezeten dat ze echt moesten vechten of vluchten, ik veroordeel Xenzo dan ook totaal niet, het lijkt me dat dit eigenlijk iedereen kan overkomen: iemand ongelukkig slaan uit zelfverdediging. We leven soms in 'n trieste wereld, helaas.
Hallon!
pi_96968401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:21 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nou in alle eerlijkheid kan ik ook wel aggressief naar dingen toe worden als ze niet helemaal functioneren zoals ik dat wil :D ik zal echter nooit proberen conflicten/ruzies met geweld op te lossen.

Als men geweld naar mij toe gebruikt, tsja...ik weet niet waar ik toe in staat zou zijn, net zoals de meeste FOK!kers hier waarschijnlijk nooit in de situatie hebben gezeten dat ze echt moesten vechten of vluchten, ik veroordeel Xenzo dan ook totaal niet, het lijkt me dat dit eigenlijk iedereen kan overkomen: iemand ongelukkig slaan uit zelfverdediging. We leven soms in 'n trieste wereld, helaas.
je kan bijna altijd rennen...

neemt niet weg dat het terecht is om zo een agressieve idioot een tik te geven
Rustig aan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:43:46 #67
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96973879
quote:

[..]

Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik, het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk, en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuteronzin bij elkaar hebben gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Fotoboek
pi_96975337
Als mijn vriend mij pissig maakt dan sla ik hem niet, dan loop ik weg en dan praten we het uit. Ik zou hem wel slaan als hij me echt iets nasty;s zou flikken denk ik, zoals vreemdgaan en me opzadelen met een soa.

Mijn agressie kan wel deels door opvoeding komen ja... aan de andere kant vind ik die extreem softe opvoeding van nu ook niet normaal
pi_96975508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:15 schreef Daisy_N het volgende:
Als mijn vriend mij pissig maakt dan sla ik hem niet, dan loop ik weg en dan praten we het uit. Ik zou hem wel slaan als hij me echt iets nasty;s zou flikken denk ik, zoals vreemdgaan en me opzadelen met een soa.

Mijn agressie kan wel deels door opvoeding komen ja... aan de andere kant vind ik die extreem softe opvoeding van nu ook niet normaal
Dat ehh.. is het 2e

ik zou graag willen dat jij je best doet voor je kinderen, en ze een zo goed mogelijke opvoeding bied als je ze zou krijgen...

maar leuk dat je er weer bent, hoe is het?
Rustig aan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:36:57 #70
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96975975
quote:

Nja, iemand slaan die vreemd gegaan is slaat (jaja) ook nergens op hoor.
Fotoboek
pi_96977012
quote:

Mag ik vragen wat je bedoelt met ''extreem softe opvoeding van nu'' en wat je kwa opvoeden niet en wel normaal vind?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:42:33 #72
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96977417
TS zegt dat ze geen borderline heeft. Heb je je daar op laten testen bij de psych?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96978947
TS is een ziek wijf.. Je bent gewoon niet goed bij je hoofd..

Je veroordeelt anderen voor dingen die je bij jezelf goed praat..
Ik hoop dat je nooit kinderen mag krijgen..

De enige reden dat je nu niet slaat is dat die nieuwe vriend van je alles pikt.. Dat noem ik geen gezonde relatie, dat noem ik "onder de duim"
Hij durft gewoon nergens tegen in te gaan of hij vindt alles best..

Ad: Wat lijkt het me gaaf om een weekend met jou op pad te gaan, als je zo snel op je teentjes getrapt bent en agressief wordt.. Je wordt he-le-maal gek...
On the other hand.. laat ook maar, ik walg van mensen zoals TS. Je leeft in je eigen wereld.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:51:47 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96980689
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik, het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk, en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuteronzin bij elkaar hebben gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Verder alles in orde? :')
Hallon!
pi_96981378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:43 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nee dat niet. had ik wel verdiend, Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
Toch is dit raar. Je zegt dat aan niet goed is, maar in feite lag het wel aan hem. Want als hij niet zo stom gedaan had, had jij niet geslagen.
Het komt erop neer dat jij hem niet geslagen had als jij je agressie had kunnen beheersen. Wat hij zegt of doet moet daar 'niets' mee te maken hebben.
Werd het slaan ook gemakkelijker toen je het vaker deed en hij het ' accepteerde'?
pi_96982911
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:57 schreef kingtoppie het volgende:

je kan bijna altijd rennen...
Ik had, helaas, niet eens de mogelijkheid om te kunnen rennen. De keus die ik, toen ik aangevallen werd, had was of mezelf verdedigen of me in elkaar laten slaan en dan is de keus snel gemaakt.
pi_96983266
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

Als u commentaar levert op iemands zijn of haar Nederlands dan dient uw commentaar foutloos te schrijven. Hieronder zal ik de tekst voor u vertalen zoals uw tekst geschreven had moeten worden. Ik citeer:

quote:
Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik. Het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen, nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuter onzin bij elkaar hebben Gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Ga eerst zelf maar eens leren schrijven voordat u commentaar gaat leveren op andere Fok-leden.
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:59:40 #78
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96983559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:52 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Als u commentaar levert op iemands zijn of haar Nederlands dan dient uw commentaar foutloos te schrijven. Hieronder zal ik de tekst voor u vertalen zoals uw tekst geschreven had moeten worden. Ik citeer:

[..]

Ga eerst zelf maar eens leren schrijven voordat u commentaar gaat leveren op andere Fok-leden.
als je iemand verbetert dan moet dat ook foutloos en dat is dit niet hoor :)

But anyway TS: ik heb geweld in eenr elatie meegemaakt. In 5 jaar relatie heeft hij na twee jaar een keer geprobeerd om mijn keel dicht te knijpen op vakantie. De afdrukken stonden in mijn nek en hij had enorm veel spijt. Na 5 jaar escaleerde een ruzie zo erg dat hij mij op de grond gooide en op me in schopte. Ik kon alleen het huis uitkomen omdat ik hem een blauw oog kon slaan uiteindelijk.Vervolgens hebben we de relatie verbroken.

Pas 4 jaar later heb ik hem weer gezien en hebben we de boel uitgepraat. Beiden hebben we het gebeurde ons erg aangetrokken en eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat we hele fijne momenten hadden gehad, maar ook bij elkaar het bloed onder de nagels vandaan konden halen. Dat ging hard tegen hard en dat is wel een van de redenen dat het escaleerde - ik heb zelf ook wel eens een stoel uit woede stukgeslagen bijvoorbeeld. Beiden zijn we los van elkaar aan de slag gegaan met omgaan met je woede, op een normale manier ruzie maken en het besef hebben van het effect van je woorden.

Tussen ons komt het nooit meer goed: het gevoel was er nog wel als in dat we veel van elkaar hielden, maar het vertrouwen komt nooit meer terug. Kennelijk haalden we het beste en het slechtste bij elkaar naar boven en waren we niet voor elkaar gemaakt. Ik denk dat geweld in een relatie heel naar en ongewenst is, maar dat je er wel van kunt leren als je jezelf genoeg inzet.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_96983600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:43 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je nog een lange weg te gaan hebt, als ik dit zo lees. Verder klinkt me jouw OP heel erg bekend in de oren, alleen dan veel minder erg, alles in iets lichtere mate. Als het vriendje van een ontzettend onzeker persoon hou je ook beschadigingen over, je gaat ontzettend aan jezelf twijfelen. Het laat littekens achter, ik kan me voorstellen dat die ex in kwestie niets meer met je te maken wil hebben.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_96986168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:44 schreef Xenzo het volgende:
Ik had, helaas, niet eens de mogelijkheid om te kunnen rennen. De keus die ik, toen ik aangevallen werd, had was of mezelf verdedigen of me in elkaar laten slaan en dan is de keus snel gemaakt.
Misschien moet jouw avontuur in een apart topic besproken worden, en niet hier. Jouw verhaal gaat namelijk niet over geweld in relaties en het vervuilt de discussie in dit topic.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:36:07 #81
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96987206
Ik ken het bemoederen, en het willen sturen en dwingen, op het lichamelijke geweld na, ik was meer psychologisch slecht bezig. K heb ook de relatie verbroken toendertijd. Goed van je dat je het nu zelf ziet, en niets om je voor te schamen, je bent er immers nu een beter mens door geworden.
pi_96987496
Nee, ik heb geen borderline. Niet iedereen die labiel is heeft borderline, hoor :').

Verder, wat vind ik soft: nou, kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.

En ik stel niet dat het zijn schuld was, ik stel alleen dat ik op DAT MOMENT het idee had dat het zijn schuld was. Of hij nu beschadigd is weet ik niet, volgens mij is hij vrij gelukkig nu
pi_96987544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:09 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Toch is dit raar. Je zegt dat aan niet goed is, maar in feite lag het wel aan hem. Want als hij niet zo stom gedaan had, had jij niet geslagen.
Het komt erop neer dat jij hem niet geslagen had als jij je agressie had kunnen beheersen. Wat hij zegt of doet moet daar 'niets' mee te maken hebben.
Werd het slaan ook gemakkelijker toen je het vaker deed en hij het ' accepteerde'?
Het slaan was eigenlijk nooit moeilijk. op dat moment dat ik hem begon te slaan had ik echt al een spuughekel aan hem
pi_96988197
Ik vind verhalen van mishandeling altijd vreemd. Degene die geslagen wordt zegt vaak dat hij/zij zelf fout was. (als ik niet dit, dan was het niet gebeurd) en degene die slaat zegt dat ook. Als hij/zij niet.... zou ik niet geslagen hebben.

Natuurlijk zijn er triggers, maar ik denk dat het van beide kanten vaak een manier van goedpraten is en dat er toch geslagen zou zijn, maar dan om andere redenen. Je hoort toch ook wel dat mensen geslagen worden omdat de handdoeken niet goed lagen ofzo?
(ja, had ie die handdoeken maar goed moeten leggen... :{ )
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:23:11 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96989179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

als je iemand verbetert dan moet dat ook foutloos en dat is dit niet hoor :)

But anyway TS: ik heb geweld in eenr elatie meegemaakt. In 5 jaar relatie heeft hij na twee jaar een keer geprobeerd om mijn keel dicht te knijpen op vakantie. De afdrukken stonden in mijn nek en hij had enorm veel spijt. Na 5 jaar escaleerde een ruzie zo erg dat hij mij op de grond gooide en op me in schopte. Ik kon alleen het huis uitkomen omdat ik hem een blauw oog kon slaan uiteindelijk.Vervolgens hebben we de relatie verbroken.

Pas 4 jaar later heb ik hem weer gezien en hebben we de boel uitgepraat. Beiden hebben we het gebeurde ons erg aangetrokken en eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat we hele fijne momenten hadden gehad, maar ook bij elkaar het bloed onder de nagels vandaan konden halen. Dat ging hard tegen hard en dat is wel een van de redenen dat het escaleerde - ik heb zelf ook wel eens een stoel uit woede stukgeslagen bijvoorbeeld. Beiden zijn we los van elkaar aan de slag gegaan met omgaan met je woede, op een normale manier ruzie maken en het besef hebben van het effect van je woorden.

Tussen ons komt het nooit meer goed: het gevoel was er nog wel als in dat we veel van elkaar hielden, maar het vertrouwen komt nooit meer terug. Kennelijk haalden we het beste en het slechtste bij elkaar naar boven en waren we niet voor elkaar gemaakt. Ik denk dat geweld in een relatie heel naar en ongewenst is, maar dat je er wel van kunt leren als je jezelf genoeg inzet.
Stel je zou mijn zusje zijn, en je zou bij mij vertellen dat je vriend je keel dicht heeft geknepen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen.. zegmaar. Ik zou er moeite mee hebben om hem niet helemaal in elkaar te slaan ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:01 #86
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96990541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Daisy_N het volgende:
...
...
En het valt je niet op dat je vervolgens als volwassene de primaire neiging hebt om iemand te slaan als je zijn (/haar) gedrag dat jou niet bevalt niet kunt sturen?

En vervolgens zie je dan het probleem niet om dat op een volgende generatie over te brengen, want jij bent er immers ook gezond groot mee geworden??

Break the circle, meid! De kern van je probleem is nog zo obviously aanwezig.
pi_96990634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Daisy_N het volgende:
Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen
Geslagen worden door 1 van de ouders (waar het van afhankelijk is voor zorg en welzijn) is voor een kind 1 van de meest traumatische gebeurtenissen wat het kan overkomen, om die gebeurtenissen af te doen als gewoon of zelfs als verdiend gaat het kind zelf ook slaan en kan dat een leven lang volhouden, niet wetende dat het die ellende op die manier alleen maar doorgeeft. Het wordt verdrongen en broeit ondertussen door in je persoonlijkheid.

De zin ''Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen'' laat goed zien hoe ongezond jij denkt over slaan, of welke vorm van ''fysiek corrigeren'' dan ook, treurige is dat je dat niet inziet, hoop voor jou dat je daar ooit wel komt, al helemaal als je de wens hebt ooit kinderen op de wereld te zetten, die worden anders ongetwijfeld slachtoffer van jou.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:07:10 #88
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96990859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Stel je zou mijn zusje zijn, en je zou bij mij vertellen dat je vriend je keel dicht heeft geknepen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen.. zegmaar. Ik zou er moeite mee hebben om hem niet helemaal in elkaar te slaan ;).
Ik was blauw op mijn armen en benen en hij had een blauw oog en tandafdrukken in zijn arm, dus het stond al wel redelijk gelijk :) Daarnaast vind ik dat mijn familieleden zich niet mogen mengen in een dergelijk relatieprobleem.op die manier. Als ze vinden dat ik in een slechte relatie zit kunnen ze met mij praten.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:35:51 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96992065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik was blauw op mijn armen en benen en hij had een blauw oog en tandafdrukken in zijn arm, dus het stond al wel redelijk gelijk :) Daarnaast vind ik dat mijn familieleden zich niet mogen mengen in een dergelijk relatieprobleem.op die manier. Als ze vinden dat ik in een slechte relatie zit kunnen ze met mij praten.
Ik vind geweld juist het enige relatieprobleem waarin familieleden zich mogen mengen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_96993122
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef Canillas het volgende:

[..]

Geslagen worden door 1 van de ouders (waar het van afhankelijk is voor zorg en welzijn) is voor een kind 1 van de meest traumatische gebeurtenissen wat het kan overkomen, om die gebeurtenissen af te doen als gewoon of zelfs als verdiend gaat het kind zelf ook slaan en kan dat een leven lang volhouden, niet wetende dat het die ellende op die manier alleen maar doorgeeft. Het wordt verdrongen en broeit ondertussen door in je persoonlijkheid.

De zin ''Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen'' laat goed zien hoe ongezond jij denkt over slaan, of welke vorm van ''fysiek corrigeren'' dan ook, treurige is dat je dat niet inziet, hoop voor jou dat je daar ooit wel komt, al helemaal als je de wens hebt ooit kinderen op de wereld te zetten, die worden anders ongetwijfeld slachtoffer van jou.
Je leert als kind ook dat je naar je ouders hebt te luisteren maar dat zomaar mensen slaan 9en helemaal andere kinderen) niet mag.

Hele generaties zijn ermee opgevoed. Mijn moeder heeft me nooit geleerd dat ik zomaar iedereen mocht slaan, heb ook nooit gevochten als kind
pi_96993573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:58 schreef Daisy_N het volgende:
Hele generaties zijn ermee opgevoed. Mijn moeder heeft me nooit geleerd dat ik zomaar iedereen mocht slaan, heb ook nooit gevochten als kind
En toch kwam het tijdens de relatie waar je over post naar buiten; fysiek geweld, gewelddadige gedachten, agressiviteit. Dat zit/zat in jou, de relatie daarvoor verantwoordelijk houden en niet uitzoeken waar dat vandaan komt is jezelf in de maling nemen, en dat is het enge hieraan, want je zal het onbewust doorgeven, dat zie je al terug in sommige van je uitspraken, vooral over het slaan van kinderen.
pi_96993884
Kinderen slaan is natuurlijk het domste wat je kan doen. Als ouder ben jij hun hele wereld, de enige die ze onvoorwaardelijk vertrouwen. Door ze te slaan gaat dat vertrouwen helemaal weg, dat kan niet goed zijn.
pi_96995048
quote:

Verder, wat vind ik soft: nou, kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.
Je weet dat dit bij de wet verboden is intussen?
Don't you love her madly?
pi_96995138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:41 schreef Lovechild het volgende:

[..]

volgens mij staat er in de wet dat een ouder zijn kind niet mag slaan...

dus gewoon lief vragen aan je buurman of hij het voor je wilt doen ^O^
Rustig aan.
pi_96995212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

volgens mij staat er in de wet dat een ouder zijn kind niet mag slaan...

dus gewoon lief vragen aan je buurman of hij het voor je wilt doen ^O^
Man, dát had ik eerder moeten weten ~O>
pi_96995344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:44 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Northside het volgende:
Misschien moet jouw avontuur in een apart topic besproken worden, en niet hier. Jouw verhaal gaat namelijk niet over geweld in relaties en het vervuilt de discussie in dit topic.
U heeft gelijk dat mijn verhaal off-topic is aangezien het inderdaad niets met relaties te maken heeft. Echter, de reden waarom ik mijn verhaal hier vertel is omdat ik TS duidelijk probeer te maken is dat zij moet (gaan) beseffen dat het gebruiken van fysiek geweld heel erg verkeerd kan aflopen.

quote:
kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.
quote:
Slaan is verboden, het geven van een correctie tik is niet verboden. Ik heb vroeger echt wel eens een schop onder mijn hol gehad van mijn vader als ik iets gedaan had wat echt niet door de beugel kon. Niet dat die schop echt pijn deed, want na een paar minuten voelde ik er niets meer van, maar het zorgde er wél voor dat ik niet nog een keer datgene ging doen waar ik die schop voor gekregen had. Ik ben erg blij dat ik op een ouderwetse manier door mijn ouders ben opgevoed, want ik heb normen en waarde geleerd en dat kunnen de kids van tegenwoordig helaas niet zeggen.
pi_96995536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:48 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Slaan is verboden, het geven van een correctie tik is niet verboden. Ik heb vroeger echt wel eens een schop onder mijn hol gehad van mijn vader als ik iets gedaan had wat echt niet door de beugel kon. Niet dat die schop echt pijn deed, want na een paar minuten voelde ik er niets meer van, maar het zorgde er wél voor dat ik niet nog een keer datgene ging doen waar ik die schop voor gekregen had. Ik ben erg blij dat ik op een ouderwetse manier door mijn ouders ben opgevoed, want ik heb normen en waarde geleerd en dat kunnen de kids van tegenwoordig helaas niet zeggen.
Het geven van een corrigerende tik is wel degelijk verboden! Nog niet heel lang, ik meen een jaar of twee.
De keren dat mijn ouders goed naar me uitgehaald hebben staan me nog duidelijk bij en ik heb niet het idee dat ik daar een beter mens van geworden ben. De normen en waarden die ik heb zitten er niet in doordat die er door hen ingeslagen zijn.
Respect kun je ook echt wel afdwingen zonder geweld!
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:30:42 #98
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96995652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind geweld juist het enige relatieprobleem waarin familieleden zich mogen mengen ;).
Als iemand stelselmatig mishandeld wordt wel ja. In dit geval kon ik mijn eiegn boontjes wel doppen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:51:04 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96996532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als iemand stelselmatig mishandeld wordt wel ja. In dit geval kon ik mijn eiegn boontjes wel doppen.
Even doorknijpen en je was dood geweest, is mijn redenatie dan.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:53:06 #100
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96996624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even doorknijpen en je was dood geweest, is mijn redenatie dan.
Maar dat was niet zo he en door je als een dolle stier op te stellen los je ook verder vrij weinig op :)
pi_96996756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:28 schreef Lovechild het volgende:
Het geven van een corrigerende tik is wel degelijk verboden! Nog niet heel lang, ik meen een jaar of twee.
De keren dat mijn ouders goed naar me uitgehaald hebben staan me nog duidelijk bij en ik heb niet het idee dat ik daar een beter mens van geworden ben. De normen en waarden die ik heb zitten er niet in doordat die er door hen ingeslagen zijn.
Respect kun je ook echt wel afdwingen zonder geweld!
Ik neem aan dat jij kinderen hebt?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:03:49 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96997151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:53 schreef Ripley het volgende:

[..]

Maar dat was niet zo he en door je als een dolle stier op te stellen los je ook verder vrij weinig op :)
Mwah, ik herinner me nog een gevalletje in oslo en en gevalletje in nederland op een festival (beiden kwamen er op neer dat ik mishandeling van een vrouw zie gebeuren). Het gevalletje in oslo leverde op dat hij haar met rust liet, en het gevalletje in nederland op een festival leverde mij een blauw oog op en hem een enkeltje exit festival ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:07:05 #103
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96997289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mwah, ik herinner me nog een gevalletje in oslo en en gevalletje in nederland op een festival (beiden kwamen er op neer dat ik mishandeling van een vrouw zie gebeuren). Het gevalletje in oslo leverde op dat hij haar met rust liet, en het gevalletje in nederland op een festival leverde mij een blauw oog op en hem een enkeltje exit festival ;).
In dit geval had de meneer in kwestie dus een blauw oog en liet ie me verder met rust. Dat je ingrijpt als je het ziet gebeuren, natuurlijk! Maar achteraf nog even met geweld je gram halen, dat zou ik van mijn bekenden of familie niet op prijs stellen.

Maar dat is dus een compleet andere situatie dan die jij schetst.
pi_97003183
A zegt:
ken je ***** ?
hij maakte vandaag terwijl ik de trap op liep op school en hij achter me liep een filmpje van me billen en toen liet ie dat zien en toen zei die
'dan heb ik weer wat om op te rukken vanavond'

kijk, dit verhaal kreeg ik net te horen op msn :)

ik vind dat een meisje op zo een moment wel een lekkere bitch-slap mag uitdelen

wie is nog meer voor?
Rustig aan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:16:28 #105
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97007450
Girlfriends from hell.. het kan dus daadwerkelijk zo dramatisch!
pi_97007777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij kinderen hebt?
Waarom doe je die aanname?
pi_97013481
quote:
Het geven van een corrigerende tik is wel degelijk verboden! Nog niet heel lang, ik meen een jaar of twee. De keren dat mijn ouders goed naar me uitgehaald hebben staan me nog duidelijk bij en ik heb niet het idee dat ik daar een beter mens van geworden ben. De normen en waarden die ik heb zitten er niet in doordat die er door hen ingeslagen zijn. Respect kun je ook echt wel afdwingen zonder geweld!
Ik denk dat ik op één hand kan tellen hoe vaak ik vroeger een correctie tik gekregen heb van mijn ouders, dus dat valt mee en zeker. Ik ben het met u eens dat respect niet af te dwingen valt door het geven van een correctie tik, maar die keren dat ik een correctie tik gekregen had toen had ik het ook echt wel verdiend.
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:34:53 #108
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97016438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op één hand kan tellen hoe vaak ik vroeger een correctie tik gekregen heb van mijn ouders, dus dat valt mee en zeker. Ik ben het met u eens dat respect niet af te dwingen valt door het geven van een correctie tik, maar die keren dat ik een correctie tik gekregen had toen had ik het ook echt wel verdiend.
Precies, als noodmaatregel zeker wel geoorloofd.
Dat betekent niet dat je als ouder je vuist tot aan de huig die strot in moet jagen, maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken.

Beetje jammer dat er altijd weer van dat linkse opportunistische tuig hier verschijnt dat de boel kapot nuanceert.
pi_97017311
quote:
kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:48 schreef Xenzo het volgende:
quote:
Het geven van een corrigerende tik is wel degelijk verboden! Nog niet heel lang, ik meen een jaar of twee. De keren dat mijn ouders goed naar me uitgehaald hebben staan me nog duidelijk bij en ik heb niet het idee dat ik daar een beter mens van geworden ben. De normen en waarden die ik heb zitten er niet in doordat die er door hen ingeslagen zijn. Respect kun je ook echt wel afdwingen zonder geweld!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:34 schreef PfenisBaron het volgende:
Precies, als noodmaatregel zeker wel geoorloofd. Dat betekent niet dat je als ouder je vuist tot aan de huig die strot in moet jagen, maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken.
Eindelijk iemand, u dus, die mijn berichten op de juiste manier leest en de boodschap ervan begrijpt.
quote:
Beetje jammer dat er altijd weer van dat linkse opportunistische tuig hier verschijnt dat de boel kapot nuanceert.
Ja, dat is helaas hier vaak het geval.

Maar goed, on-topic: als ik zie hoe de jeugd van tegenwoordig met andere mensen omgaan dan schrik ik daar echt van. Het woord "respect" roepen ze vaak, maar als ik dan zie hoe het gros van de jeugd met andere mensen omgaan dan zie ik weinig tot geen respect voor andere mensen. Ik was vandaag bij Gall&Gall om wijn te kopen: een jongen, die duidelijk nog lang geen 16 jaar was, moest zijn ID-kaart laten zien. Meneer voelde zich blijkbaar op zijn pik getrapt en begon die vrouw achter de kassa uit te schelden voor rotte vis. Echt, serieus, dat is niet normaal in mijn beleving. Ben ik een ouderwetse lul als ik zeg dat dit met een slechte opvoeding te maken heeft? Ik mag hopen van niet, want dit heeft naar mijn mening alles te maken met de manier waarop zijn ouders hem opvoeden.
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:53:20 #110
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97018335
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:52 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

Je zogenaamde correcties bestaan uit het toevoegen van een duidelijk overbodige komma en het foutieve gebruik van een hoofdletter in 'Gegoogled'? Stumper. :').
Fotoboek
pi_97018545
Ik heb de moeite genomen om de hele OP te lezen.

quote:
en toen sloeg ik hem voor de neus van zijn vrienden Hij voelde zich vernederd en sloeg niet terug
Egocentrisch kutwijf, ik had je finaal de tering in geslagen.

Groetjes

:*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97018573
quote:
Als ik nu terugkijk schaam ik me kapot voor die relatie...
Je kan je beter schamen voor je eigen compleet doorgeslagen ziekelijke gedrag. Me dunkt.
vosss is de naam,
pi_97018604
Maargoed, eind goed al goed zullen we maar zeggen, nietwaar? w/
vosss is de naam,
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:21:15 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97020141
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 02:07 schreef vosss het volgende:
Maargoed, eind goed al goed zullen we maar zeggen, nietwaar? w/
"ze" zit al in de prullenbak...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:27:14 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97020217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

In dit geval had de meneer in kwestie dus een blauw oog en liet ie me verder met rust. Dat je ingrijpt als je het ziet gebeuren, natuurlijk! Maar achteraf nog even met geweld je gram halen, dat zou ik van mijn bekenden of familie niet op prijs stellen.

Maar dat is dus een compleet andere situatie dan die jij schetst.
Ja dat klopt ook wel weer, maar toch, als ik het zou weten zou ik wel ff een hartig gesprek met je vriend voeren en checken of ie er echt spijt van heeft :). En dan ben ik maar de botte bemoeial, beter dat dan dat ik geconfronteerd wordt met het ergste geval als het uit de hand loopt.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:27:49 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97020224
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:21 schreef Re het volgende:

[..]

"ze" zit al in de prullenbak...
Waarom?
Een gedicht over Maanvis
pi_97020731
quote:
Nee, ik heb geen borderline. Niet iedereen die labiel is heeft borderline, hoor :').

En ik stel niet dat het zijn schuld was, ik stel alleen dat ik op DAT MOMENT het idee had dat het zijn schuld was. Of hij nu beschadigd is weet ik niet, volgens mij is hij vrij gelukkig nu
Wat ben jij dom.
Ik denk wel dat je ex nu gelukkig is, in ieder geval gelukkig dat ie van jou af is..
Jezus zeg, ze moesten je deporteren
pi_97023304
quote:

[..]

Precies, als noodmaatregel zeker wel geoorloofd.
Dat betekent niet dat je als ouder je vuist tot aan de huig die strot in moet jagen, maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken.

Ik vind het heel bijzonder te lezen dat geweld tegen (je) kinderen prima is. Maar wanneer je bij je partner de balans wilt herstellen en de verhoudingen duidelijk wilt maken en daartoe een gerichte tik tegen de kaak uitdeelt, dan ben je gestoord en dient je partner je onmiddelijk te verlaten.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:03:44 #119
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97023804
Ik vind slaan not done , al heb ik mijn kind heus weleens in een ver verleden een tik op haar billen gegeven . Kan mij alleen niet meer herinneren wanneer.

ik vind trouwens dat men geestelijk geweld wel onderschat , daarmee kun je ook behoorlijke schade mee aanrichten en dat zie je niet snel aan de buitenkant. Sla je je partner of kind niet , trap je hem/haar geestelijk de grond in :') .

Ik denk niet dat we dit topic op kinderen moeten betrekken , het ging om geweld tussen partners toch .

Ontopic ik sla niet , ik kan het met woorden prima af , al weet ik niet of ik terug zou slaan als ik geslagen wordt.. denk het bijna wel :) .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_97024063
quote:
maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken.

Fysiek geweld tegen een kind laat altijd diepe sporen achter, die elke balans (tussen ouders en kind en in het kind zelf) enkel verstoren zal, het overgaan op slaan is een tekortkoming van de ouders, die (zonder dat ze het zelf volledig beseffen) op die manier zeer grof over de grenzen van het kind zijn veiligheid gaan.

Het feit dat jij een ''kleine gerichte tik tegen de kaak'' als iets normaals ziet vertelt al wat jij meegemaakt hebt, je moest het normaal gaan vinden om het als kind weg te kunnen stoppen, het feit dat je je op zo'n manier uit laat over een bepaalde groep mensen (links opportunistisch tuig in jouw woorden) laat zien hoe vol je met (onbewuste) frustratie zit, anders had je namelijk nooit de behoefte anderen zo af te kraken om jezelf (even) wat beter te voelen.

Hoe kan je trouwens iets kapot nuanceren?
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:16:01 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97024194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:11 schreef Canillas het volgende:

[..]

Fysiek geweld tegen een kind laat altijd diepe sporen achter,
Niet bij mij :)
Een gedicht over Maanvis
pi_97024407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet bij mij :)
Mooi :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:24:01 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97024494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

Mooi :)
Dat 'altijd' kun je dus maar beter weghalen in je post :D
Een gedicht over Maanvis
pi_97024597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat 'altijd' kun je dus maar beter weghalen in je post :D
Ik laat em staan voor het geval dat jij of iemand anders die denkt dat fysiek geweld wat ze als kind ondergaan hebben geen sporen op ze heeft achter gelaten er later achter komt dat dat wel zo was, want dan zou ik em weer terug moeten veranderen, ook weer zo'n gedoe :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:04:47 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97026142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom?
kloon van gebande, maakt verder voor het topic niet uit aangezien het een prima discussie is
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:26:21 #126
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97026934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:26 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik laat em staan voor het geval dat jij of iemand anders die denkt dat fysiek geweld wat ze als kind ondergaan hebben geen sporen op ze heeft achter gelaten er later achter komt dat dat wel zo was, want dan zou ik em weer terug moeten veranderen, ook weer zo'n gedoe :P
Bullshit, een oorvijg of pak om mn broek is zeker niet slecht voor me geweest. Je kind in elkaar rammen dat is geweld. of je kind psychologisch mishandelen, dat is nog 10x erger. Mijn ouders legden me altijd uit waarom ik een pak op mn broek kreeg, en ik begreep het dan ook gewoon. Praten met je kinderen als zijnde dat jet KINDEREN zijn mag tegenwoordig niet meer. een kind staat voor velen gelijk aan een volwassene, en het moet alleen maar allemaal leuk zijn. Brr brr. En het gaat niet om respect van kind naar ouder, maar om ontzag.
pi_97027177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:48 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik vind het heel bijzonder te lezen dat geweld tegen (je) kinderen prima is. Maar wanneer je bij je partner de balans wilt herstellen en de verhoudingen duidelijk wilt maken en daartoe een gerichte tik tegen de kaak uitdeelt, dan ben je gestoord en dient je partner je onmiddelijk te verlaten.
Er is wat mij betreft één fundamenteel verschil: een kind-ouderrelatie is geen gelijkwaardige relatie. De ouders bepalen de regels, het kind moet daarnaar luisteren. De ouders zijn verantwoordelijk voor de kinderen. Bij een relatie zou er wel sprake moeten zijn van een gelijkwaardige relatie. Fysiek geweld is een machtsspel, en wie slaat neemt in zekere zin de 'leiding' en maakt de ander machteloos (of plaatst deze daarmee in elk geval beneden hem/haar).

Ik heb ook in een nogal 'giftige' relatie gezeten, om het maar zo te noemen, met enorm escalerende ruzies. In die ruzies hebben we ons beiden belachelijk gedragen. En die ruzies escaleerden met name uit een gevoel van machteloosheid, bij ons beiden. Ze zijn wel eens geëindigd in geweld (van zijn kant uit naar mij, omdat hij wilde dat ik stopte, mijn mond hield, maar ik dat weigerde omdat ik te furieus was, het was een wanhoopsdaad om mij de mond te snoeren). In mijn geval, omdat ik nu eenmaal de vrouw was, en minder sterk, pakte hij daarmee op vileine wijze alle controle, en daarmee was alle gelijkwaardigheid weg. Had hij de macht. Dáárom is het totaal verschillend van een tik aan een kind en zeer kwetsend. Ik denk ook dat het daarom als íets minder erg wordt beschouwd als de vrouw de man slaat (in de meeste gevallen zou hij in theorie iets terug kunnen doen en de macht terugpakken); desalniettemin is ook dat enorm vernederend en daarmee beschadigend voor de ander.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:33:31 #128
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97027181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:11 schreef Canillas het volgende:

[..]

Fysiek geweld tegen een kind laat altijd diepe sporen achter, die elke balans (tussen ouders en kind en in het kind zelf) enkel verstoren zal, het overgaan op slaan is een tekortkoming van de ouders, die (zonder dat ze het zelf volledig beseffen) op die manier zeer grof over de grenzen van het kind zijn veiligheid gaan.

Het feit dat jij een ''kleine gerichte tik tegen de kaak'' als iets normaals ziet vertelt al wat jij meegemaakt hebt, je moest het normaal gaan vinden om het als kind weg te kunnen stoppen, het feit dat je je op zo'n manier uit laat over een bepaalde groep mensen (links opportunistisch tuig in jouw woorden) laat zien hoe vol je met (onbewuste) frustratie zit, anders had je namelijk nooit de behoefte anderen zo af te kraken om jezelf (even) wat beter te voelen.

Hoe kan je trouwens iets kapot nuanceren?
Moet ik hier nog serieus op ingaan? :')

Iets wordt kapot genuanceerd op het moment dat de ratio de discussie verlaat en men vervalt in pietluttige, niet ter zake doende, details.
Wellicht kan ik je uit de illusie verlossen betreffende mijn oorlogsverleden: iets 'meegemaakt' wat diepe (emotionele) schade heeft veroorzaakt heb ik absoluut niet. Is het dan vreemd om te redeneren vanuit mijn gezonde perspectief dat een kleine tik tegen de kaak, een stootje op de milt en dergelijke futiliteiten gerechtvaardigd zijn? Het zijn juist die kleine fysieke impulsen die een gezonde opvoeding kenschetsen en de grenzen van tolerantie duidelijk kunnen maken.
pi_97027443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:26 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Bullshit, een oorvijg of pak om mn broek is zeker niet slecht voor me geweest. Je kind in elkaar rammen dat is geweld. of je kind psychologisch mishandelen, dat is nog 10x erger. Mijn ouders legden me altijd uit waarom ik een pak op mn broek kreeg, en ik begreep het dan ook gewoon. Praten met je kinderen als zijnde dat jet KINDEREN zijn mag tegenwoordig niet meer. een kind staat voor velen gelijk aan een volwassene, en het moet alleen maar allemaal leuk zijn. Brr brr. En het gaat niet om respect van kind naar ouder, maar om ontzag.
Ik denk dat het prima mogelijk is een kind zonder tik e.d. op te voeden, en dat het daarom beter vermeden kan worden. Ik denk in die zin dat het niet veel 'oplevert'. Maar ik denk ook niet dat het direct 'fout' is of zeer beschadigend, mits het bij een gefundeerde correctie van gedrag blijft en geen ongebreidelde uiting van woede en frustratie van de ouder, die op het kind wordt afgereageerd. Dat laatste is mishandeling.

Ikzelf ben wel eens (ik kon vroeger *nogal* (understatement van de eeuw) driftig zijn, en weigerde dan te stoppen met schreeuwen omdat ik vond dat ik gelijk had) met mijn hoofd onder de koude kraan gehangen om af te koelen, ook wel eens onder de koude douche gezet. Ook wel eens van de trap af gesleurd. Dat laatste vind ik trouwens wel op of over het randje. Maar het heeft me niet beschadigd, en ik denk dat dat is omdat het niet iets was wat me zomaar overkwam, maar iets waar ik zelf voor koos door mijn gedrag. Ik kreeg op zulke momenten te horen: "als je nu niet stopt met schreeuwen, dan...". Ik was te koppig en koos voor de "dan..". Dat is wat anders dan als kind zomaar een klap krijgen of bij een kleine misstap zonder waarschuwing in elkaar gemept worden. Overigens zou ik het zelf bij mijn kinderen wel anders aanpakken.

Het is denk ik moeilijk de grens tussen corrigerende tik en mishandeling te bepalen, daarom wordt de corrigerende tik liever ook ontmoedigd.
// wandelende paradox //
pi_97027896
O, overigens, TS: top dat je je verhaal durft te doen. Vind het ook erg interessant om te lezen hoe jouw perspectief als 'dader' was. Goed te horen dat t beter gaat nu.
// wandelende paradox //
pi_97028104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:26 schreef Swiffer het volgende:
Een kind in dezelfde positie plaatsen als een volwassene is heel verkeerd voor een kind want een kind is daar totaal niet toe instaat, als volwassene een kind slaan is echter dat jij je als volwassene als kind gedraagt en een klap uitdeelt, terwijl het kind compleet van jou afhankelijk is en het krijgen van een klap als levensbedreigend ervaren wordt, omdat het idee dat een kind niet volledig op zijn ouders kan rekenen voor een kind te niet te verkroppen is, daarom worden herinneringen aan geslagen worden vaak verdrongen; het is normaal, het hoort, iedereen doet het, of zelfs ''het heeft me goed gedaan'' zo blijft de verdringing in stand en wordt kindermishandeling doorgegeven naar de volgende generatie, alles om maar niet te hoeven voelen wat het als kind meer je deed, logisch, het ligt immers verdrongen in je onbewuste opgeslagen als zijnde levensbedreigend, en daar broeit het verder terwijl het wel van invloed is op iemands psychologisch welzijn.

Ontzag krijg je dus door te slaan? Volgens mij creëer je dan juist angst. En vraag jezelf eens af; waarom is een kind bang voor een klap? Voor de pijn? Die is zo weg, kinderen doen wat dat betreft zichzelf wel pijnlijkere dingen aan, het gaat om niet fysieke pijn, het gaat om de emotionele boodschap dat slaan heeft voor een kind. Ontzag heb je voor mooie dingen, mensen die je respecteert, waar je een band mee hebt en er daarom naar zou willen luisteren. Slaan is daar het tegenovergestelde van.

''Praten met je kinderen als zijnde dat jet KINDEREN zijn mag tegenwoordig niet mee'' waar baseer je dat op? Met een kind praten alsof het een kind is is voor een kind zo'n beetje het fijnste wat er is; het mag gewoon lekker kind zijn. Door te slaan neem je een kind dat af; het voelt zich niet meer veilig. ''Maar zo leert het kind zich te gedragen'' Nee, zo leert een kind dat de liefde van zijn ouders iets onvoorwaardelijk is, hetgeen een wantrouwige levenspositie kan aanmoedigen.
pi_97028171
@Canillas _O_
pi_97028305
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:33 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Moet ik hier nog serieus op ingaan? :')

Iets wordt kapot genuanceerd op het moment dat de ratio de discussie verlaat en men vervalt in pietluttige, niet ter zake doende, details.
Wellicht kan ik je uit de illusie verlossen betreffende mijn oorlogsverleden: iets 'meegemaakt' wat diepe (emotionele) schade heeft veroorzaakt heb ik absoluut niet. Is het dan vreemd om te redeneren vanuit mijn gezonde perspectief dat een kleine tik tegen de kaak, een stootje op de milt en dergelijke futiliteiten gerechtvaardigd zijn? Het zijn juist die kleine fysieke impulsen die een gezonde opvoeding kenschetsen en de grenzen van tolerantie duidelijk kunnen maken.
Hoe bepaal jij welke details er voor een ander niet toe doen? Wanneer 'weet' jij wanneer iets pietluttig is of niet? Hoe meet jij dat bij anderen? En hoe kan jij zeggen wat voor anderen geldt en wat niet wat dat betreft?

Heb jij inzicht in wat een ''kleine tik tegen de kaak'' voor invloed kan.zal hebben op een ander? Maakt het feit dat jij zegt ''bij mij heeft het geen gevolgen gehad'' het ook meteen een feit dat dat voor anderen ook geldt? Heb jij te bepalen wat per definitie valt onder ''een gezonde opvoeding? En daarnaast ook nog weten wat de absolute, voor iedereen geldende grenzen van tolerantie zijn?
pi_97028429
Een kind is echt niet na 1 klap het volledige vertrouwen in zijn ouders kwijt...

Een vriendin van me heeft een dochtertje dat sloeg. Mn vriendin had haar nog nooit geslagen, maar dat kind bleef slaan. Ook mij en andere bekenden.
Uiteindelijk na een maandje ofzo heeft ze op een gegeven moment laten voelen dat slaan pijn doet en dat je ervan schrikt (vooral het laatste trouwens en na dat al ik weet niet hoe vaak gezegd te hebben) en dat werkte, daarna wilde ze soms nog wel slaan, maar heeft ze het niet meer gedaan. Soms na een boze blik van mama.
Ik zou zelf denk ik al eerder een tik teruggegeven hebben
pi_97030501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef Grijsmuisje het volgende:
Een kind is echt niet na 1 klap het volledige vertrouwen in zijn ouders kwijt...

Een vriendin van me heeft een dochtertje dat sloeg. Mn vriendin had haar nog nooit geslagen, maar dat kind bleef slaan. Ook mij en andere bekenden.
Uiteindelijk na een maandje ofzo heeft ze op een gegeven moment laten voelen dat slaan pijn doet en dat je ervan schrikt (vooral het laatste trouwens en na dat al ik weet niet hoe vaak gezegd te hebben) en dat werkte, daarna wilde ze soms nog wel slaan, maar heeft ze het niet meer gedaan. Soms na een boze blik van mama.
Ik zou zelf denk ik al eerder een tik teruggegeven hebben
Dus dat dochter begreep niet dat slaan pijn deed? Ze was nog nooit gevallen, nooit gestoeid met een klasgenootje, nooit dr hoofd gestoten? Feit dat ze na 1 klap dr gedrag veranderde laat zien wat een impact zoiets heeft, hoe diep die angst er meteen in zit.

Een kind wat constant slaat vraagt duidelijk om aandacht, als ouders kan je dan uit gaan zoeken waar het kind behoefte aan heeft, ernaar luisteren, begrijpen dat het een manier van zichzelf uiten is, ipv die aandacht te krijgen kreeg ze een klap en leerde toen af om zich zelf te uiten, klinkt dat gezond?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:18:19 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97030800
Als je een kind slaat ziet dat kind het als een fact of life, niet als iets dat not done is. Daarom kunnen kinderen ook veel makkelijker met dit soort dingen omgaan.
Een gedicht over Maanvis
pi_97031196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef cinnamon_M het volgende:
Ikzelf ben wel eens (ik kon vroeger *nogal* (understatement van de eeuw) driftig zijn, en weigerde dan te stoppen met schreeuwen omdat ik vond dat ik gelijk had) met mijn hoofd onder de koude kraan gehangen om af te koelen.
Waterboarding. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_97031232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:10 schreef Canillas het volgende:
Dus dat dochter begreep niet dat slaan pijn deed? Ze was nog nooit gevallen, nooit gestoeid met een klasgenootje, nooit dr hoofd gestoten? Feit dat ze na 1 klap dr gedrag veranderde laat zien wat een impact zoiets heeft, hoe diep die angst er meteen in zit.

Een kind wat constant slaat vraagt duidelijk om aandacht, als ouders kan je dan uit gaan zoeken waar het kind behoefte aan heeft, ernaar luisteren, begrijpen dat het een manier van zichzelf uiten is, ipv die aandacht te krijgen kreeg ze een klap en leerde toen af om zich zelf te uiten, klinkt dat gezond?
Heb jij zelf kinderen? Is het puur theorie of persoonlijk in de praktijk geteste theorie wat je hier allemaal schrijft?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:30:51 #139
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97031246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:08 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe bepaal jij welke details er voor een ander niet toe doen? Wanneer 'weet' jij wanneer iets pietluttig is of niet? Hoe meet jij dat bij anderen? En hoe kan jij zeggen wat voor anderen geldt en wat niet wat dat betreft?

Heb jij inzicht in wat een ''kleine tik tegen de kaak'' voor invloed kan.zal hebben op een ander? Maakt het feit dat jij zegt ''bij mij heeft het geen gevolgen gehad'' het ook meteen een feit dat dat voor anderen ook geldt? Heb jij te bepalen wat per definitie valt onder ''een gezonde opvoeding? En daarnaast ook nog weten wat de absolute, voor iedereen geldende grenzen van tolerantie zijn?
Knul, al je aantijgingen zijn volkomen wederkerig. Of pretendeer jij het patent op de waarheid te hebben hier? Typische wending die je vaak ziet in discussies met links georiënteerde papen. Bij gebrek aan argumentatie die van mij ten twijfel trekken :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:36:39 #140
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97031432
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:10 schreef Canillas het volgende:

[..]

Pijn uit moedwilligheid en pijn uit een natuurlijk gevolg (vallen, stoeien stoten) zijn twee totaal verschillende dingen. Het zou van wijsheid getuigen als je deze dan ook apart zou beschouwen.
Het feit dat ze weet wat pijn is wil nog niet zeggen dat ze het effect van een klap uitdelen (danwel incasseren) kan inschatten. Ook dat is een leerproces. Klinkt dat vreemd voor je? Met je diepgewortelde angst..komop vriend :')

quote:
Dus een kind dat eeuwigdurend om aandacht vraagt moet ten allen tijde een luisterend oor krijgen? Dit is inderdaad het soort opvoeding waar Nederland kapot aan gaat. Duidelijk grenzen stellen, net zoals die in normale situaties ook gelden. Voordat je die in normaal sociaal verkeer kunt aanvoelen moet het je ooit geleerd worden. Klinkt dat vreemd voor je?
pi_97031584
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:30 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Knul, al je aantijgingen zijn volkomen wederkerig. Of pretendeer jij het patent op de waarheid te hebben hier? Typische wending die je vaak ziet in discussies met links georiënteerde papen. Bij gebrek aan argumentatie die van mij ten twijfel trekken :')
Jij had het over kapot nuanceren; ingaan op pietluttige details. Terwijl het juist die details zijn dat maken dat iedereen overal een eigen waarheid over heeft, er kan niet genoeg genuanceerd worden want nuanceren betekent dat er meer ruimte is voor andere visies en kijken op de zaak, wat ik bedoel ik precies het tegenovergestelde van wat jij zegt dus je hebt mijn post niet goed gelezen of niet goed begrepen.

Voor de rest staan er wel woorden in je post maar je zegt verder niks, je hebt het wel weer over ''links georiënteerde papen'' begrijp niet waar dat vandaan komt of waar links of rechts zijn ermee te maken zou hebben, tis wel duidelijk dat jij rechts bent en het omlaag halen van mensen die links zijn jou kennelijk voldoening geeft, als jij je daar 'goed'' bij voelt vooral zo doorgaan;).
pi_97031691
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Heb jij zelf kinderen? Is het puur theorie of persoonlijk in de praktijk geteste theorie wat je hier allemaal schrijft?
Of wil jij soms zeggen dat als je kinderen hebt, je dan weet dat je niets anders kunt doen dan ze nu en dan te slaan?
pi_97031712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Kinderen heb ik zelf niet, wat ik hier nu schrijf zijn wetenschappelijk bewezen effecten van kindermishandeling op jonge leeftijd en hoe zich die later of een heel leven lang kunnen uiten in een persoon, waarvan het verdringen ervan (het was niet erg, het hoort, het was goed, etc) een grote rol speelt.
pi_97031724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:36 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

[..]

Dus een kind dat eeuwigdurend om aandacht vraagt moet ten allen tijde een luisterend oor krijgen? Dit is inderdaad het soort opvoeding waar Nederland kapot aan gaat. Duidelijk grenzen stellen, net zoals die in normale situaties ook gelden. Voordat je die in normaal sociaal verkeer kunt aanvoelen moet het je ooit geleerd worden. Klinkt dat vreemd voor je?
Heb je weleens van negeren gehoord?
Of van het belonen van gewenst gedrag bijvoorbeeld?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:48:37 #145
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97031874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:01 schreef Canillas het volgende:

[..]

Een kind in dezelfde positie plaatsen als een volwassene is heel verkeerd voor een kind want een kind is daar totaal niet toe instaat, als volwassene een kind slaan is echter dat jij je als volwassene als kind gedraagt en een klap uitdeelt, terwijl het kind compleet van jou afhankelijk is en het krijgen van een klap als levensbedreigend ervaren wordt, omdat het idee dat een kind niet volledig op zijn ouders kan rekenen voor een kind te niet te verkroppen is, daarom worden herinneringen aan geslagen worden vaak verdrongen; het is normaal, het hoort, iedereen doet het, of zelfs ''het heeft me goed gedaan'' zo blijft de verdringing in stand en wordt kindermishandeling doorgegeven naar de volgende generatie, alles om maar niet te hoeven voelen wat het als kind meer je deed, logisch, het ligt immers verdrongen in je onbewuste opgeslagen als zijnde levensbedreigend, en daar broeit het verder terwijl het wel van invloed is op iemands psychologisch welzijn.

Ontzag krijg je dus door te slaan? Volgens mij creëer je dan juist angst. En vraag jezelf eens af; waarom is een kind bang voor een klap? Voor de pijn? Die is zo weg, kinderen doen wat dat betreft zichzelf wel pijnlijkere dingen aan, het gaat om niet fysieke pijn, het gaat om de emotionele boodschap dat slaan heeft voor een kind. Ontzag heb je voor mooie dingen, mensen die je respecteert, waar je een band mee hebt en er daarom naar zou willen luisteren. Slaan is daar het tegenovergestelde van.

''Praten met je kinderen als zijnde dat jet KINDEREN zijn mag tegenwoordig niet mee'' waar baseer je dat op? Met een kind praten alsof het een kind is is voor een kind zo'n beetje het fijnste wat er is; het mag gewoon lekker kind zijn. Door te slaan neem je een kind dat af; het voelt zich niet meer veilig. ''Maar zo leert het kind zich te gedragen'' Nee, zo leert een kind dat de liefde van zijn ouders iets onvoorwaardelijk is, hetgeen een wantrouwige levenspositie kan aanmoedigen.
Mooi hoe je alles helemaal omdraait.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:50:14 #146
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97031934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:45 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Meisje, het was een reactie op Canilla die van de aandacht-geven aanpak was. Tuurlijk ben ik er niet voor bij het minste of geringste je kinderen te klappen, er zijn diverse methodes die afdoende resultaat geven. Klop geven blijft een uiterste noodmaatregel, maar die bij voorbaat uitsluiten is niet verstandig.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:50:50 #147
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97031952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:45 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Heb jij wel eens van ouders gehoord die dit niet kunnen? En dus een stel verwende krengen op de wereld zetten?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:51:18 #148
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97031973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:50 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Meisje, het was een reactie op Canilla die van de aandacht-geven aanpak was. Tuurlijk ben ik er niet voor bij het minste of geringste je kinderen te klappen, er zijn diverse methodes die afdoende resultaat geven. Klop geven blijft een uiterste noodmaatregel, maar die bij voorbaat uitsluiten is niet verstandig.
QFT, waarom Canillas dan meteen doet alsof kinderen slaan/mishandelen volgens ons okee is, snap ik niet.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:53:46 #149
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97032059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef Canillas het volgende:

[..]

Jij had het over kapot nuanceren; ingaan op pietluttige details. Terwijl het juist die details zijn dat maken dat iedereen overal een eigen waarheid over heeft, er kan niet genoeg genuanceerd worden want nuanceren betekent dat er meer ruimte is voor andere visies en kijken op de zaak, wat ik bedoel ik precies het tegenovergestelde van wat jij zegt dus je hebt mijn post niet goed gelezen of niet goed begrepen.

Voor de rest staan er wel woorden in je post maar je zegt verder niks, je hebt het wel weer over ''links georiënteerde papen'' begrijp niet waar dat vandaan komt of waar links of rechts zijn ermee te maken zou hebben, tis wel duidelijk dat jij rechts bent en het omlaag halen van mensen die links zijn jou kennelijk voldoening geeft, als jij je daar 'goed'' bij voelt vooral zo doorgaan;).
Bijzonder aardig die persoonlijke boodschap in je tweede strofe, maar verder volledig irrelevant en abject.
Nuanceren is prima, maar niet in deze fase van de discussie. Je vervalt in bijzaken, sterker nog die heb je nodig om je gelijk te ensceneren. Beter concentreer je je op de daadwerkelijke inhoud knul.
pi_97032091
quote:

[..]

quote:

[..]

Meisje... O+
Maar door jouw "Dat betekent niet dat je als ouder je vuist tot aan de huig die strot in moet jagen, maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken." had ik niet gedacht dat je het als uiterste noodmaatregel zou zien.
pi_97032121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:50 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Heb jij wel eens van ouders gehoord die dit niet kunnen? En dus een stel verwende krengen op de wereld zetten?
Ja.
En dus...?
pi_97032182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:36 schreef PfenisBaron het volgende:
Pijn uit moedwilligheid en pijn uit een natuurlijk gevolg (vallen, stoeien stoten) zijn twee totaal verschillende dingen. Het zou van wijsheid getuigen als je deze dan ook apart zou beschouwen.
Het feit dat ze weet wat pijn is wil nog niet zeggen dat ze het effect van een klap uitdelen (danwel incasseren) kan inschatten. Ook dat is een leerproces. Klinkt dat vreemd voor je? Met je diepgewortelde angst..komop vriend :')
Als een kind stoeit met een ander kind doen ze elkaar ook pijn, het kind weet dat slaan iets uithaalt want anders zou ze het zelf niet doen; ze krijgt een reactie. Een kind wat geslagen wordt 'leert' idd iets; ik ben niet veilig, mijn opvoeder (waarvan ik volledig afhankelijk ben, die veel groter is dan mij en die wel uit een situatie kan ontsnappen terwijl ik dat niet kan) die voor mijn veiligheid zou moeten zorgen. Waarom zie je vaak dat kinderen nadat ze een klap krijgen opeens poeslief naar de opvoeder die sloeg gaan voor een knuffel oid om ze vervolgens lange tijd aan ze vast te klampen? Omdat ze in het moment van die klap hun hele veiligheid kwijt raakten.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:36 schreef PfenisBaron htt volgende:
Het niet genoeg luisteren naar kinderen is juist waar Nederland (of heel de wereld) aan kapot gaat omdat het onthouden van emotioneel welzijn voor een kind zo levensbedreigend is dat ze dat verdringen en zich zelf gaan gedragen zoals ze behandeld zijn om wat hen overkomen is ''normaal'' te maken en er zo mee te kunnen lezen, en dan kunnen ze zelf gaan willen overheersen, te willen vechten, uit angst anderen altijd voor willen zijn, zelf gaan mishandelen etc. Als ouder ben je verplicht grenzen te stellen, maar wat heeft dat te maken met het luisteren naar een kind?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:58:06 #153
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97032209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:54 schreef Lovechild het volgende:

[..]

[..]

Meisje... O+
Maar door jouw "Dat betekent niet dat je als ouder je vuist tot aan de huig die strot in moet jagen, maar een kleine gerichte tik tegen de kaak is vaak al voldoende om de balans te herstellen en de verhoudingen duidelijk te maken." had ik niet gedacht dat je het als uiterste noodmaatregel zou zien.
Wat snap je er niet aan dan? Zelfs als ik het los zie van de context van de quote krijg ik de indruk dat je maar 10 woorden per zin op kunt nemen.
pi_97032333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:48 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Mooi hoe je alles helemaal omdraait.
Ik wil best reageren als je iets te zeggen hebt, maar hier kan ik niet zoveel mee
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:51 schreef Swiffer het volgende:

[..]

QFT, waarom Canillas dan meteen doet alsof kinderen slaan/mishandelen volgens ons okee is, snap ik niet.
Hij heeft zelf gezegd dat hij slaan vind kunnen, dus wat snap je dan niet precies?
pi_97032385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:58 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan dan? Zelfs als ik het los zie van de context van de quote krijg ik de indruk dat je maar 10 woorden per zin op kunt nemen.
Dank je O+
Ik zeg toch nergens dat ik het niet snap :?
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:02:56 #156
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97032431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:55 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ja.
En dus...?
Niets en dus. Er zijn ontzettend veel ouders die daarin falen in de opvoeding. En er zijn ouders die dingen anders doen zoals af en toe laten merken wie er de baas is en dus een corrigerende tik hanteren. Niets mis mee imho.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:03:18 #157
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97032447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik wil best reageren als je iets te zeggen hebt, maar hier kan ik niet zoveel mee

[..]

Hij heeft zelf gezegd dat hij slaan vind kunnen, dus wat snap je dan niet precies?
Dat slaan niet gelijk is aan mishandeling, maar dat dat wel gesuggereerd wordt.
pi_97032462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:53 schreef PfenisBaron het volgende:
Beter concentreer je je op de daadwerkelijke inhoud knul.
En wat is hier de daadwerkelijke inhoud?
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:04:01 #159
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97032475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat je moet slaan? Dat je middels lichamelijke acties ontzag moet krijgen? Nergens. dat bedoel ik met omdraaien.
Praten tegen je kinderen alsof het kinderen zijn zie ik zo: Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders, en als de kinderen de baas zijn, lijkt me dan geen goede basis voor een opvoeding.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:04:32 #160
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97032500
quote:
[..]

Omdat je tot in het belachelijke doorschiet bij je insinuaties, alsof ik de hele dag door mijn dochtertjes loop te tikken :')
En dan nog je semi-intelectueel ogende praatjes over de wederkerige gevolgen van opvoedkundige tikken. Een drang die ontstaat tot mishandelen.. :') Je moet niet uitzonderlijke langdurig mishandelde kinderen als maatstaf nemen voor je praatjes, ook al komt dat je goed uit. Wees realistisch knul.
pi_97032502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Niets en dus. Er zijn ontzettend veel ouders die daarin falen in de opvoeding. En er zijn ouders die dingen anders doen zoals af en toe laten merken wie er de baas is en dus een corrigerende tik hanteren. Niets mis mee imho.
Ja en dat was m'n en dus.
En dus wil je zeggen dat er met slaan niets mis is?
pi_97032509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:03 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Dat slaan niet gelijk is aan mishandeling, maar dat dat wel gesuggereerd wordt.
En je bent het niet eens met wat gesuggereerd wordt begrijp ik?
pi_97032608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Swiffer het volgende:
Waar beweer ik dat je moet slaan? Dat je middels lichamelijke acties ontzag moet krijgen? Nergens. dat bedoel ik met omdraaien.
Ik had het over dat slaan niet zorgt voor ontzag, maar voor angst, het ging niet persoonlijk om wat jij zei, en ik zeg dus ook nergens dat jij zegt dat je moet slaan om ontzag te krijgen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:08:46 #164
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97032676
Wat je doet Canillas, zou ik ook kunnen doen als ik zou beweren dat er vele kinderen helemaal kapot gaan aan emotionele schade door ouders die het noodgedwongen met praatjes proberen op te lossen en daar aan doorschieten. Door de psychische beperkingen die de kinderen worden opgelegd stopt de zelfontplooiing van het kind en zijn de rapen gaarrrr... :')

Net zo'n waardeloze redenering dus. Probeer je gelijk eens uit de doorsnee gevallen te halen in plaats van de excessen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:09:19 #165
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97032701
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Canillas het volgende:

[..]

En je bent het niet eens met wat gesuggereerd wordt begrijp ik?
Ik ben het niet eens met hoe jij en Lovechild alles interpreteren van wat hier gezegd wordt door mensen die het niet met jullie eens zijn. Als ik mijn kind met een stevige kneep in de arm in de hoek wil zetten is dat geen slaan. Alle insinuaties en 'wijsheden' hier blijken niet aan mij besteed, en zal me bij deze ook onttrekken uit deze discussie.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:16:00 #166
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97032989
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:48 schreef Daisy_N het volgende:

Overigens heb ik geen borderline oid. ik ben door pesten van vroeger enorm onzeker geworden en had last van dwangedachtes en handelingen. Dwanggedachtes hielden bij mij in dat ik constant bleef ratelen in mijn hoofd over alle mogelijke tekenen van zijn vreemdgaan.
Waardering voor de goede OP.

Er zit ook nu nog een hoop agressie in TS (en een obsessie met uiterlijk). Weer iemand die op school gepest is.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 19-05-2011 15:44:44 ]
The view from nowhere.
pi_97032996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:08 schreef PfenisBaron het volgende:
Wat je doet Canillas, zou ik ook kunnen doen als ik zou beweren dat er vele kinderen helemaal kapot gaan aan emotionele schade door ouders die het noodgedwongen met praatjes proberen op te lossen en daar aan doorschieten. Door de psychische beperkingen die de kinderen worden opgelegd stopt de zelfontplooiing van het kind en zijn de rapen gaarrrr... :')

Net zo'n waardeloze redenering dus. Probeer je gelijk eens uit de doorsnee gevallen te halen in plaats van de excessen.
Als ouders ergens in doorschieten is dat nooit goed, maakt niet uit waar het overgaat, maar als je ouder zegt ''ik kan het met woorden niet meer aan dus ik kies voor slaan'' omdat je geen andere, wellicht betere manier weet is toch ook niet goed?

Hoe kunnen kinderen psychische beperkingen krijgen opgelegd door met ze te praten en op wat voor manier kan zoiets de zelfontplooiing remmen?
pi_97033047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef PfenisBaron het volgende:
Je moet niet uitzonderlijke langdurig mishandelde kinderen als maatstaf nemen voor je praatjes, ook al komt dat je goed uit. Wees realistisch knul.
Kindermishandeling is kindermishandeling; dat is de realiteit.
pi_97033242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:44 schreef Canillas het volgende:

[..]

Kinderen heb ik zelf niet, wat ik hier nu schrijf zijn wetenschappelijk bewezen effecten van kindermishandeling op jonge leeftijd en hoe zich die later of een heel leven lang kunnen uiten in een persoon, waarvan het verdringen ervan (het was niet erg, het hoort, het was goed, etc) een grote rol speelt.
jij ziet geen verschil tussen kindermishandeling en een tik geven als laatste middel? :') (nadat je dus zelf alles gedaan hebt wat je hebt kunnen bedenken)
Ja, dat meisje wist wat pijn was, die wist dus alleen niet dat slaan pijn deed. En tis niet zo dat mn vriendin haar nou een ram voor haar kop gaf ofzo. Gewoon een zacht tikje op de arm, om duidelijk te maken: dit is wat jij doet en dat is niet leuk.
pi_97033342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:44 schreef Canillas het volgende:
Ok. Ben benieuwd hoe je het straks in de praktijk als ouder doet.

Trouwens:
Hoe kunnen kinderen psychische beperkingen krijgen opgelegd door met ze te praten en op wat voor manier kan zoiets de zelfontplooiing remmen?

Dit is toch geen serieuze vraag he?

[ Bericht 13% gewijzigd door Northside op 19-05-2011 15:30:51 ]
Ja, ik generaliseer.
pi_97033435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:44 schreef Lovechild het volgende:
Of wil jij soms zeggen dat als je kinderen hebt, je dan weet dat je niets anders kunt doen dan ze nu en dan te slaan?
Nee, helemaal niet. Maar de verhalen die ik hier lees lijken me vooral theoretisch. Ik ben benieuwd of er ook praktijkopvoeders hier zijn die hieraan vast (kunnen) blijven houden.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:28 #172
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_97035738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

En de wereld is óf zwart, óf wit. Grijswaarden kennen we niet :')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:26:23 #173
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97035924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

Bel het AMK maar , ook ik heb welgeteld 1 keer in mijn leven mijn dochter een tik op haar kont gegeven :) .
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:06:04 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97037482
volgens mij is er nog nooit een kind psychisch beschadigd van een draai om zijn oren bij fout gedrag, maar goed gaat hier volgens mij vooralsnog binnen een gelijkwaardige relatie tussen partners...
pi_97039926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:26 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Maar de verhalen die ik hier lees lijken me vooral theoretisch. Ik ben benieuwd of er ook praktijkopvoeders hier zijn die hieraan vast (kunnen) blijven houden.
Nou ja, ik dus.
Ik heb er vier en ze zijn tien, zeven, vijf en drie jaar oud en hebben allen een zeer standvastig karakter (mild uitgedrukt).

En laat ik me nu dan ook even verduidelijken:
ik zeg niet dat hard bij de arm pakken slaan is en ik zeg ook niet per definitie dat een corrigerende tik kindermishandeling is. Wat ik wel vind is dat het vreemd is dat men het over het algemeen normaal vind om een kind te slaan en ik vind dat men er zich wel wat meer van bewust mag worden dat de corrigerende tik dus bij wet verboden is. Ook in mijn gezin is er regelmatig discussie over een corrigerende tik of een draai om de oren. Ik wil dat dus pertinent niet maar ze (mijn kinderen) hebben die laatste allemaal weleens gehad. En ik zie ook dat er vaak een tik wordt uitgedeeld uit onmacht en ik denk dat je daar je kind wel degelijk schade mee berokkent. Ik ken heus die onmachtige gevoelens wel en ik heb echt weleens gedacht dat ik met liefde nu een tik zou uitdelen maar toch doe ik het niet.

Zoals ik al eerder aangaf hebben de tikken die ik heb gehad me geen beter mens gemaakt. Ik ben niet mishandeld, het waren denk ik situaties die velen hier begrijpelijk zouden vinden, maar het heeft me toch vooral angst gebracht.
pi_97040237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:12 schreef Lovechild het volgende:
Nou ja, ik dus.
Ik heb er vier en ze zijn tien, zeven, vijf en drie jaar oud en hebben allen een zeer standvastig karakter (mild uitgedrukt).

En laat ik me nu dan ook even verduidelijken:
ik zeg niet dat hard bij de arm pakken slaan is en ik zeg ook niet per definitie dat een corrigerende tik kindermishandeling is. Wat ik wel vind is dat het vreemd is dat men het over het algemeen normaal vind om een kind te slaan en ik vind dat men er zich wel wat meer van bewust mag worden dat de corrigerende tik dus bij wet verboden is. Ook in mijn gezin is er regelmatig discussie over een corrigerende tik of een draai om de oren. Ik wil dat dus pertinent niet maar ze (mijn kinderen) hebben die laatste allemaal weleens gehad. En ik zie ook dat er vaak een tik wordt uitgedeeld uit onmacht en ik denk dat je daar je kind wel degelijk schade mee berokkent. Ik ken heus die onmachtige gevoelens wel en ik heb echt weleens gedacht dat ik met liefde nu een tik zou uitdelen maar toch doe ik het niet.
Ok, dank je, ben blij dat je dit getypt hebt. Een beetje nuance is wel welkom in dit topic. :)

quote:
Zoals ik al eerder aangaf hebben de tikken die ik heb gehad me geen beter mens gemaakt. Ik ben niet mishandeld, het waren denk ik situaties die velen hier begrijpelijk zouden vinden, maar het heeft me toch vooral angst gebracht.
Ok, ik heb vroeger (zoals vrijwel iedereen denk ik) ook wel eens een pets gehad, maar dan wist ik zelf ook heel goed dat ik vervelend was en dat het verdiend was. Maar ik lees in dit topic dat dit goedpraterij is en dat ik dit doe omdat ik getraumatiseerd ben. :+
Ja, ik generaliseer.
pi_97040546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Ok, dank je, ben blij dat je dit getypt hebt. Een beetje nuance is wel welkom in dit topic. :)

[..]

Ok, ik heb vroeger (zoals vrijwel iedereen denk ik) ook wel eens een pets gehad, maar dan wist ik zelf ook heel goed dat ik vervelend was en dat het verdiend was. Maar ik lees in dit topic dat dit goedpraterij is en dat ik dit doe omdat ik getraumatiseerd ben. :+
Ik moet eigenlijk altijd erg uitkijken in dit soort discussies want over het algemeen vind ik het best moeilijk om uit mijn toetsenbord te krijgen wat ik precies bedoel en voor ik het weet denkt iedereen dat ik het tegenovergestelde bedoel van wat ik eigenlijk wil zeggen :@

Wat betreft wat jij als laatste schrijft: ik vind dat dus wel een voorbeeld van hoe normaal het is dat een kind geslagen wordt. Maar ik denk dat je zelf wel het beste weet of je getraumatiseerd bent of niet ;)
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:26:40 #178
39114 Angst
pi_97049650
vraag aan de mensen die vinden dat het okey is om je kind een tik te geven als je al het andere al geprobeerd hebt.
Vind je dat leerkrachten op de bassischool dat dan ook mogen. Immers soms luisterd een kind gewoon echt niet. Net als ouders machteloos over hun eigen kind kunnen zijn, kunnen docenten dat ook hebben.

Aangezien sommige vinden dat je dan als ouder een tik mag geven, neem ik aan dat die mensen dan een corrigerende tik op de bassischool ook moeten vinden :P.

Immers je leert je kind dan. Als je echt te ver gaat krijg je een tik. Dus een leerkracht die geen tik geeft, is dan per definitie minder autoritair dan de ouder ;).
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:34:27 #179
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97050163
Ik vind slaan nutteloos , maar het is negen van de tien ouders weleens overkomen dat ze hun kind een tik hebben gegeven. Om daar op afgerekend te worden vind ik zo overdreven :') .

Het ging eigenlijk ook om excessief geestelijk en fysiek geweld binnen een relatie , hoe is het in hemelsnaam overgeslagen op een corrigerende tik richting kind...

Slaan hoort niet , handjes thuis . Maar het gebeurt bijna iedereen een keer , daar hoef je niet meteen voor naar Parnassia. Ruzie of discussie kunnen ook prima zonder fysiek geweld of vernederingen worden opgelost.

Al maak ik mij er wel schuldig aan dat ik bij mensen die ik niet mag geen blad voor de mond neem :) . Maar goed dat zullen ze bij mij ook vast niet doen. Maar goed , dat zijn dan "gelukkig" geen naasten of vrienden en dan nog zal ik niet slaan.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:35:55 #180
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97050275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:26 schreef Angst het volgende:
vraag aan de mensen die vinden dat het okey is om je kind een tik te geven als je al het andere al geprobeerd hebt.
Vind je dat leerkrachten op de bassischool dat dan ook mogen. Immers soms luisterd een kind gewoon echt niet. Net als ouders machteloos over hun eigen kind kunnen zijn, kunnen docenten dat ook hebben.

Aangezien sommige vinden dat je dan als ouder een tik mag geven, neem ik aan dat die mensen dan een corrigerende tik op de bassischool ook moeten vinden :P.

Immers je leert je kind dan. Als je echt te ver gaat krijg je een tik. Dus een leerkracht die geen tik geeft, is dan per definitie minder autoritair dan de ouder ;).
Heel vroeger kreeg je ook een tik van je leraar of lerares :P . Dat mag gelukkig inderdaad niet meer..
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:39:36 #181
39114 Angst
pi_97050508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:35 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Heel vroeger kreeg je ook een tik van je leraar of lerares :P . Dat mag gelukkig inderdaad niet meer..
en als het slecht is van de leerkrachten, waarom zou het dan wel goed zijn als ouders het doen... Ouders maken ook fouten.
pi_97050978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef Angst het volgende:

[..]

en als het slecht is van de leerkrachten, waarom zou het dan wel goed zijn als ouders het doen... Ouders maken ook fouten.
er is nog altijd verschil tussen ouders en leerkrachten...
pi_97051424
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef tuintegel het volgende:

Het ging eigenlijk ook om excessief geestelijk en fysiek geweld binnen een relatie , hoe is het in hemelsnaam overgeslagen op een corrigerende tik richting kind...

Dat is niet zo heel moeilijk terug te voeren: heel wat users vonden dat TS maar niet aan kinderen moet gaan beginnen omdat die vinden dat zij haar agressie nog helemaal niet onder controle heeft.

En aangezien TS hier niet meer komt, in de prullenbak verdwenen als ik het goed heb begrepen, kan zij niet meer komen reageren.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:55:19 #184
39114 Angst
pi_97051476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

en jij denkt dat ouders zichzelf beter onder controle hebben met een flippend kind?
pi_97051538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ja, leerkrachten hebben een heel klaslokaal vol! Nog veel meer frustratie ;)
Maar die zitten er natuurlijk gevoelsmatig heel anders in.
pi_97052244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef Angst het volgende:

[..]

en jij denkt dat ouders zichzelf beter onder controle hebben met een flippend kind?
ik denk dat het voor leerkrachten over het algemeen gemakkelijker is om afstand te bewaren.
Maar dat doet er helemaal niet toe, het gaat niet om een ouder die zijn geduld verliest (dat vind ik fout). Voor mij ging het in elk geval om die moeder die besluit dan maar haar kind een tik te geven omdat ze zelf constant slaat.
Een tik die geen pijn doet, maar waarvan je even schrikt en denkt :o het is echt menens!
Kom op mensen, een kind raakt echt niet zijn volledige vertrouwen in de mensheid/zijn ouders kwijt door zo'n tik. Dat is gewoon onzin.
Als je je kind een keer slaat en hij breekt zn kaak is het een ander verhaal..

Slaan is niet goed, maar je kan daarin ook overdrijven.
pi_97052278
jongens die vrouwen slaan zijn gewoon :r :r
...
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:08:56 #188
39114 Angst
pi_97052333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:07 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

ik denk dat het voor leerkrachten over het algemeen gemakkelijker is om afstand te bewaren.
Maar dat doet er helemaal niet toe, het gaat niet om een ouder die zijn geduld verliest (dat vind ik fout). Voor mij ging het in elk geval om die moeder die besluit dan maar haar kind een tik te geven omdat ze zelf constant slaat.
Een tik die geen pijn doet, maar waarvan je even schrikt en denkt :o het is echt menens!
Kom op mensen, een kind raakt echt niet zijn volledige vertrouwen in de mensheid/zijn ouders kwijt door zo'n tik. Dat is gewoon onzin.
Als je je kind een keer slaat en hij breekt zn kaak is het een ander verhaal..

Slaan is niet goed, maar je kan daarin ook overdrijven.
mijn mening dan maar; Ik vind slaan verkeerd. Je moet als uitgangspunt hebben dat je kind niet slaat. Maar als het een keer gebeurd vergaat de wereld niet en moet je er ook niet lang bij stil staan. Maar je uitgangspunt moet zijn, dat doen we niet weer.
pi_97052518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Angst het volgende:

[..]

mijn mening dan maar; Ik vind slaan verkeerd. Je moet als uitgangspunt hebben dat je kind niet slaat. Maar als het een keer gebeurd vergaat de wereld niet en moet je er ook niet lang bij stil staan. Maar je uitgangspunt moet zijn, dat doen we niet weer.
eens, waarom dan zo moeilijk doen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:16:55 #190
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97052894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:54 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk terug te voeren: heel wat users vonden dat TS maar niet aan kinderen moet gaan beginnen omdat die vinden dat zij haar agressie nog helemaal niet onder controle heeft.

En aangezien TS hier niet meer komt, in de prullenbak verdwenen als ik het goed heb begrepen, kan zij niet meer komen reageren.
Ah zo , nou ja dat had ik wel gelezen maar gezien de topicstart is het wel een volledig ander topic geworden .

Ik vind dat je niet moet blijven hangen bij iemand die je geestelijk of lichamelijk geweld aandoet.

Al blijf ik erbij dat geestelijk geweld misschien nog wel erger is (tenzij gebroken kaken , armen en zo) . Jarenlang je kinderen of partner iets aanpraten of hem laten lijden onder ziekelijk jaloers gedrag . Mafketels van vrouwen lopen er rond :P . Het zijn niet altijd de mannen :) .
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:20:38 #191
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97053170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:16 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Ah zo , nou ja dat had ik wel gelezen maar gezien de topicstart is het wel een volledig ander topic geworden .

Ik vind dat je niet moet blijven hangen bij iemand die je geestelijk of lichamelijk geweld aandoet.

Al blijf ik erbij dat geestelijk geweld misschien nog wel erger is (tenzij gebroken kaken , armen en zo) . Jarenlang je kinderen of partner iets aanpraten of hem laten lijden onder ziekelijk jaloers gedrag . Mafketels van vrouwen lopen er rond :P . Het zijn niet altijd de mannen :) .
Sterker nog, op geestelijk gebied zijn het vrijwel altijd de vrouwen die zich niet onder controle kunnen houden. Het zit in het vrouwelijk gen om dergelijke infantiele gedachten erop na te houden en uit pure onkunde en disfunctionaliteit mannen proberen te onderdrukken. In die gevallen zou een rechtgeaarde tik op de wangetjes niet ongegrond zijn!!
pi_97053686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:16 schreef tuintegel het volgende:

[..]

als iemand fysiek mishandeld wordt, komt daar het geestelijke aspect eigenlijk altijd bij kijken.
pi_97053756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:20 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Sterker nog, op geestelijk gebied zijn het vrijwel altijd de vrouwen die zich niet onder controle kunnen houden. Het zit in het vrouwelijk gen om dergelijke infantiele gedachten erop na te houden en uit pure onkunde en disfunctionaliteit mannen proberen te onderdrukken. In die gevallen zou een rechtgeaarde tik op de wangetjes niet ongegrond zijn!!
volgens mij is dat een uitroep die nergens op gebaseerd is.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:40:11 #194
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97054409
quote:

[..]

Hee pas op he , ik ben zelf vrouw ;) . Ik moet het wel enigzins voor mijn eigen geslacht opnemen :P . Maar ik denk dat mensen de vrouwen nog altijd als het zwakke geslacht zien . Kijk maar naar rechters in voogdijzaken . Het moet wel heel bont door een moeder gemaakt zijn wil de vader de volledige voogdij krijgen.

Ook in mishandelingszaken wordt een man als slachtoffer niet altijd serieus genomen terwijl andersom dat vaak wel het geval is.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:40:55 #195
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97054463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:28 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

als iemand fysiek mishandeld wordt, komt daar het geestelijke aspect eigenlijk altijd bij kijken.
Maar bij geestelijke mishandeling komt niet altijd fysieke mishandeling kijken .
pi_97055794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
jongens die vrouwen slaan zijn gewoon :r :r
Maar vrouwen die jongens slaan dan?
Want dat vind ik ook frappante, dat dat dus minder erg bevonden wordt.
pi_97056462
quote:
Klinkt als iets dat Schopenhauer gezegd zou kunnen hebben. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_97056656
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:30 schreef Lovechild het volgende:
Wat betreft wat jij als laatste schrijft: ik vind dat dus wel een voorbeeld van hoe normaal het is dat een kind geslagen wordt. Maar ik denk dat je zelf wel het beste weet of je getraumatiseerd bent of niet ;)
Volgens mij was dat +/- 25 jaar geleden ook niet abnormaal. Kan zijn dat z-limburg vol zat met slechte ouders, maar al mijn vriendjes/vriendinnetjes, neefjes/nichtjes etc hebben wel eens een pets gekregen van hun ouders. Een hele generatie getraumatiseerd! :P

Is dat hele gedoe rond de corrigerende tik niet iets van de laatste 5, 6 jaar?
Ja, ik generaliseer.
pi_97057315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Volgens mij was dat +/- 25 jaar geleden ook niet abnormaal. Kan zijn dat z-limburg vol zat met slechte ouders, maar al mijn vriendjes/vriendinnetjes, neefjes/nichtjes etc hebben wel eens een pets gekregen van hun ouders. Een hele generatie getraumatiseerd! :P

Korter volgens mij.
Ik zal niet zeggen dat al die ouders slechte ouders waren hoor. Ik denk dat ik ook niemand ken die zonder klappen is opgegroeid. Maar weet je, even een zijstraat die ineens bij me opkomt, het was niet zo lang geleden bijvoorbeeld ook heel normaal om je baby te laten huilen. Huiluurtje. Goed voor de longen.
En ondanks dat dat dus ook breed geaccepteerd is, wilde ik dat ook nooit voor mijn kinderen. Inzichten veranderen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:34:16 #200
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_97061553
Ik ben één keer geslagen door me ex op vakantie in Frankrijk.

Je wilt niet weten hoe vernederend dat voelt. Het laagste gevoel komt echt naar boven.
Ik heb haar duidelijk gemaakt als dit nog één keer zou gebeuren ik haar nooit meer zou zien.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_97061598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:34 schreef Bartcoah het volgende:
Ik ben één keer geslagen door me ex op vakantie in Frankrijk.

Je wilt niet weten hoe vernederend dat voelt. Het laagste gevoel komt echt naar boven.
Ik heb haar duidelijk gemaakt als dit nog één keer zou gebeuren ik haar nooit meer zou zien.
gelijk een 2e hoek of niet?
Rustig aan.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:44:13 #202
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_97061617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

gelijk een 2e hoek of niet?
Wat wil je nou dat hierop zeg?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:49:15 #203
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97061669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:29 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

volgens mij is dat een uitroep die nergens op gebaseerd is.
Er zullen vast niet voor niets zoveel cliches over bestaan, het is een nogal standaard grapje dat een man iets thuis moet gaan verantwoorden/uitleggen/toestemming vragen. Je kunt er natuurlijk ook makkelijk allemaal plausibel klinkende verklaringen bij verzinnen. Als mannen dominant zijn is dat vaak beter zichtbaar, meer fysiek machtsvertoon, maar nogal wat vrouwen verstaan de kunst om op een meer subtiele manier dominant te zijn, vaak door hun man in meer of mindere mate te kleineren en/of onder druk te zetten zich te blijven bewijzen voor haar.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Hangt erg van het leefmilieu af lijkt me, maar het gaat in ieder geval al veel langer terug dan 5, 6 jaar geleden, het is een decennialange ontwikkeling geweest waarbij kinderen van vooral handig om geld te verdienen/garantie voor zorg later zijn gepromoveerd naar volwassenen-in-het-klein met alle rechten (en een heel beetje extra) die daarbij horen, zonder de verplichtingen.
Fotoboek
pi_97061679
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:44 schreef Bartcoah het volgende:

[..]

Wat wil je nou dat hierop zeg?
de vraag was meer van:
ze is nu blijkbaar je ex...

wat is er gebeurt dat het zo gekomen is, en of je haar nog wel eens ziet

zou zomaar kunnen dat ze nog een keer geslagen heeft toch?
Rustig aan.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:55:24 #205
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97061709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:40 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Hee pas op he , ik ben zelf vrouw ;) . Ik moet het wel enigzins voor mijn eigen geslacht opnemen :P . Maar ik denk dat mensen de vrouwen nog altijd als het zwakke geslacht zien . Kijk maar naar rechters in voogdijzaken . Het moet wel heel bont door een moeder gemaakt zijn wil de vader de volledige voogdij krijgen.
Ik denk niet dat dat veel te maken heeft met een zwak geslacht maar met het (voor)oordeel dat de kinderen beter af zouden zijn bij de moeder.
Fotoboek
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:58:05 #206
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_97061728
Wat als een man nu zijn verhaal zou doen dat hij een vrouw had geslagen waren de reacties dan hetzelfde? Als de reacties hetzelfde zijn is de wereld in balans. Maar ik heb een donker bruin vermoeden dat die vent geflamed en gebashed wordt hij het leven hier.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:19:10 #207
94346 Northside
We'll see
pi_97065421
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:58 schreef Bartcoah het volgende:
Wat als een man nu zijn verhaal zou doen dat hij een vrouw had geslagen waren de reacties dan hetzelfde? Als de reacties hetzelfde zijn is de wereld in balans. Maar ik heb een donker bruin vermoeden dat die vent geflamed en gebashed wordt hij het leven hier.
Tuurlijk. Als een man een vrouw slaat krijgt hij op Fok doodsbedreigingen en 'ben je geen man meer'. Discriminatie naar geslacht he. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_97067212
Ik heb mijn man een keer een welgemeende trap tegen zijn schenen verkocht. Het was vlak voor onze trouwdag, we waren gespannen (of anders ik iig) en we kregen ruzie. Uit frustratie schopte ik hem, notabene bij zijn zus thuis :@ En ik denk idd dat ik hem met woorden ook aardig zou kunnen fileren, dat ik op die manier een ruzie of discussie altijd zal kunnen 'winnen'.
pi_97068466
Op http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php is te lezen hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten.
pi_97068766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:15 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb mijn man een keer een welgemeende trap tegen zijn schenen verkocht.
Ik mag hopen dat uw man u een welgemeende trap terug gegeven heeft, want als hij dat niet gedaan heeft dan is hij in mijn ogen een mietje. Mannen die zich laten slaan en/of schoppen door een vrouw en dat nog accepteren ook, dat zijn geen echte mannen naar mijn mening.
pi_97068807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:59 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat uw man u een welgemeende trap terug gegeven heeft, want als hij dat niet gedaan heeft dan is hij in mijn ogen een mietje. Mannen die zich laten slaan en/of schoppen door een vrouw en dat nog accepteren ook, dat zijn geen echte mannen naar mijn mening.
Dit is niet jouw topic!
pi_97072687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:02 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Maar vrouwen die jongens slaan dan?
Want dat vind ik ook frappante, dat dat dus minder erg bevonden wordt.
vrouw die mannen slaan zijn ook :r

geweld is :r
...
pi_97074498
quote:

[..]

Ik zal hem uw mening doorgeven :W
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:08:57 #214
94346 Northside
We'll see
pi_97076580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
vrouw die mannen slaan zijn ook :r
Er zijn mensen die ervoor betalen...
Ja, ik generaliseer.
pi_97077720
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Er zijn mensen die ervoor betalen...
O?

vertel? hoeveel bied je?
~O>
Rustig aan.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:51:11 #216
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97078122
Ik denk ook dat je een ruzie niet moet willen winnen tegenover je partner , er samen uitkomen is beter . Het kan altijd zo zijn dat je als gezin toch andere meningen hebt , die moet je respecteren :) .

Oh en mensen die geslagen willen worden , die zijn er ook ja , maar dat is meer voor kpd :P ~O>
pi_97078478
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:51 schreef tuintegel het volgende:
Ik denk ook dat je een ruzie niet moet willen winnen tegenover je partner , er samen uitkomen is beter . Het kan altijd zo zijn dat je als gezin toch andere meningen hebt , die moet je respecteren :) .

ruzie moet je altijd willen winnen, anders maak je voor niks ruzie :)
Rustig aan.
pi_97078505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:51 schreef tuintegel het volgende:

Oh en mensen die geslagen willen worden , die zijn er ook ja , maar dat is meer voor kpd :P ~O>
Daarom zei ik ook "zou kunnen" en gebruikte ik aanhalingstekens.
pi_97097827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:20 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Gedaan.
En hij zegt: "Ik vind dat je geen echte man bent als je dat niet kunt handelen." O+

Disclaimer: hij heeft het nu wel puur over de situatie die toen tussen ons plaatsvond!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:23:34 #220
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97107471
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:20 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Jammer dat je hier weer een mening probeert neer te zetten als excentriek en wereldvreemd, enkel omdat je deze mening zelf niet deelt.
Ik kan het wel eens zijn met hem. Op een reactie volgt een anti-reactie. Je kunt je wel inhouden, maar na een uitbarsting van haar kant zal ze jouw reactie zonder meer accepteren, dus in die zin ook nog een unieke kans om je chick eens te tikken. Ik heb het zelf slechts één keer gehad dat een ex me en-public dacht te moeten slaan (in mijn gezicht, platte hand). Mijn reactie was echter ook heftig (knikkers in sok tegen haar gezicht aan geslingerd) en maakte gelijk duidelijk dat ik dit soort uitspattingen niet tolereer. Heeft in ieder geval een hoop duidelijkheid in de relatie geschept toen.
pi_97109080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:15 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb mijn man een keer een welgemeende trap tegen zijn schenen verkocht.
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:23 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik kan het wel eens zijn met hem. Op een reactie volgt een anti-reactie. Je kunt je wel inhouden, maar na een uitbarsting van haar kant zal ze jouw reactie zonder meer accepteren [...]. Ik heb het zelf slechts één keer gehad dat een ex me en-public dacht te moeten slaan (in mijn gezicht, platte hand). Mijn reactie was echter ook heftig (knikkers in sok tegen haar gezicht aan geslingerd) en maakte gelijk duidelijk dat ik dit soort uitspattingen niet tolereer. Heeft in ieder geval een hoop duidelijkheid in de relatie geschept toen.
Ja, precies. Zolang het bij die ene klap blijft, om duidelijk te maken dat u dat niet tolereert, is er niets mis mee vind ik.
pi_97109173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:23 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Jammer dat je hier weer een mening probeert neer te zetten als excentriek en wereldvreemd, enkel omdat je deze mening zelf niet deelt.
Nee, ik probeer te zeggen dat het zijn mening is maar dat het me verder niet heel veel kan boeien hoe hij over mijn man denkt.
pi_97109683
quote:
Als vrouw moet je ook niet slaan. Sterker nog, als een vrouw je slaat, mag je ingrijpen, mits niet excessief. Meppen is nooit een oplossing, is gewoon een teken van frustratie en dat je het niet meer met woorden af kan. Als je al op dat punt komt, ga dan gewoon een blokje om in plaats van het zo te laten escaleren denk ik dan.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_97155849
quote:
De reacties zouden zeker anders zijn, denk ik. Dat komt omdat het algemene beeld is dat een man in staat zouden moeten zijn om zich te verdedigen tegen een vrouw die hem mishandelt. Hij wordt al snel als watje gezien als hij niet in staat is om zich te verdedigen.
Andersom ligt dat anders. Een vrouw kan zich fysiek minder goed verdedigen als een man door het lint gaat... En het gaat er vaak harder aan toe. Dus op zich logisch als mensen meer gechoqueerd zijn als ze horen dat een man een vrouw mishandelt.

Maar ja, de werkelijkheid ligt vaak ingewikkelder. In sommige relaties heeft een vrouw geestelijk gezien zoveel macht, dan is de stap naar fysiek geweld klein. En dan kan een man zich toch niet verweren uit (psychologische) angst. Geen gezonde gelijkwaardige relatie natuurlijk. Vergelijk het met een klein fel hondje tegen een grote lompe hond, soms zie je ook dat die grote hond ontzettend bang is. Het heeft dan niks meer met fysieke kracht te maken :)

Het is dus eigenlijk allebei heel erg als het gebeurt...... :(
pi_97155939
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:33 schreef Essie81 het volgende:

[..]

De reacties zouden zeker anders zijn, denk ik. Dat komt omdat het algemene beeld is dat een man in staat zouden moeten zijn om zich te verdedigen tegen een vrouw die hem mishandelt. Hij wordt al snel als watje gezien als hij niet in staat is om zich te verdedigen.
Andersom ligt dat anders. Een vrouw kan zich fysiek minder goed verdedigen als een man door het lint gaat... En het gaat er vaak harder aan toe. Dus op zich logisch als mensen meer gechoqueerd zijn als ze horen dat een man een vrouw mishandelt.

Maar ja, de werkelijkheid ligt vaak ingewikkelder. In sommige relaties heeft een vrouw geestelijk gezien zoveel macht, dan is de stap naar fysiek geweld klein. En dan kan een man zich toch niet verweren uit (psychologische) angst. Geen gezonde gelijkwaardige relatie natuurlijk. Vergelijk het met een klein fel hondje tegen een grote lompe hond, soms zie je ook dat die grote hond ontzettend bang is. Het heeft dan niks meer met fysieke kracht te maken :)

Het is dus eigenlijk allebei heel erg als het gebeurt...... :(
QFT. Hier gaat het imo precies om, ja.
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')