abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96908495
Heeft iemand hier geweld meegemaakt in een relatie? Meestal lees ik hier verhalen van slachtoffers. Ik zou graag, als vrouwelijke dader, mijn verhaal willen doen, want ik heb het idee dat dit onderbelicht wordt. Ik weet dat ik negatieve reacties krijg, en ik wil even benadrukken dat dit een verhaal is van 4 jaar terug en ik inmiddels in een gezonde gelijkwaardige relatie zonder geweld en druk zit. Dit verhaal is naar aanleiding van de Dr Phil show van vandaag.

k heb zelf in een vrij giftige relatie gezeten die het slechtste in mij naar boven haalde. Mijn ex vriend was het type van lang-leve-de-lol terwijl ik juist toe was aan iets serieus. We waren beiden 19. Terwijl ik niet eens aan andere mannen dacht, was hij constant bezig met het flirten met andere vrouwen. Ik heb er meerdere malen van gezegd, maar hij vond dat ik hem belemmerde en dat het niks voorstelde.. Uiteindelijk ben ik de eerste geweest die na de relatie een ander had, omdat hij me zo onzeker had gemaakt dat ik bevestiging nodig had dat ik nog steeds gewild was. Voor hem kwam ik nooit op de eerste plaats, zo voelde het. Zijn vrienden, feesten en reizen, het ging allemaal voor. Andersom was hij voor mij het belangrijkste in mijn leven. Hij woonde 3 uur reizen van mij vandaan en al mijn vrije tijd ging op aan hem. Ik was doodsbang dat hij me zou verlaten voor iemand die dichterbij woonde. Mijn vrienden zag ik amper, elk weekend ging ik zijn kant op.

Ik was zo naief te denken dat hoe meer ik hem verstikte, hoe minder snel hij me zou verlaten. Mijn ex vriend was ook wel redelijk serieus en zei ook wat dingen voor mij af, maar ik vertrouwde hem niet meer. Als er feestjes waren met andere vrouwen werd ik helemaal gek van jaloezie. Ik geloofde heilig dat hij vreemd zou gaan, terwijl het nooit verder dan flirten ging.Ik bleef hem maar bellen als ik er niet bij kon zijn. Dit was geen gezonde relatie meer, maar een obsessie. Ik kwam toevallig achter het wachtwoord van zijn email en facebook (hetzelfde wachtwoord). Deze las ik elke dag eens door, ik wist zeker dat hij ooit eens bewijs zou leveren dat hij vreemdging. De vriendschappelijke contacten gingen in mijn ogen erg ver. Elke afsluiting met "kus", elke "je bent speciaal voor me" maakte me compleet wit van woede. Ook de foto's in zijn kamer van vrouwelijke vriendinnen maakten me gek van jaloezie, maar verwijderen deed hij ze niet. langzamerhand begon ik hem te haten. het feit dat hij elke keer gewoon uit ging en daar dronk (ik geloofde er heilig in dat hij met alcohol op niet wist wat hij deed en dus zomaar seks zou hebben met iemand) maakte me kwaad, en de ruzies die erna volgden waarin hij me beschuldigde van obsessief gedrag maakten het alleen maar erger. Ik vond dat ik gelijk had in hem te belemmeren, en langzamerhand nam ik een soort moederrol van hem over. Ik wist het immers beter, hij moest luisteren, want anders zou de relatie stuklopen.

Mijn ex pikte het eerst, Hij zag dat ik onzeker was. Hij heeft zelfs meerdere malen gehuild en me gesmeekt het niet uit te maken. gaandeweg kon het hem niet zoveel meer schelen. We hadden altijd ruzie. Na een ruzie ging hij naar zijn vrienden en bezatte zich. Ik zag mijn vrienden toen amper, ik had geen zin in ze. De hele dag was ik bezig met hem. toen hij op een dag zei dat hij het anders wel zou uitmaken, barstte de hel echter los. Hoe durfde hij zich nog meer tegen me te verzetten? het was de eerste keer dat ik hem geslagen had, een klap in zijn gezicht.
Meerdere zouden nog volgen. eerst gebeurde het thuis, maar later ook in het openbaar. tijdens een ruzie zei hij dat ik mijn bek moest houden, en toen sloeg ik hem voor de neus van zijn vrienden Hij voelde zich vernederd en sloeg niet terug, Ik haatte hem op dat moment zo erg, maar hem dumpen wou ik niet. Hij was immers van mij, mijn vriend.Ik had er zoveel aan gedaan om de relatie prioriteit numero uno voor hem te maken. De klappen werden steeds vaker vergezeld met doods bedreigingen. Toen we aan de rand van de weg liepen zei ik, nas een hele felle ruzie "ik duw je nog een keer van die brug af" . ik schrok van mezelf, vooral omdat ik dat op dat moment ook echt kon doen. Na de ruzie en de klappen werd het altijd goed gemaakt met veel huilen en lieve woordjes, totdat er weer een ruzie kwam.

Het is na een jaar uit gegaan, na een paar keer bijna. ruzies die niet altijd mijn schuld waren, maar wel altijd eindigden in nog meer paranoia en woede van mijn kant wat de volgende ruzie alleen maar erger maakte. Na een laatste klap van mij sloegen de stoppen hij hem door en heeft hij me bijna geprobeerd te wurgen. het was allemaal heel bizar. Iedereen in onze omgeving was opgelucht dat het uit was. Mijn obsessie met hem ging een tijdlang door, ondanks dat ik seks had met andere mannen. Pas na een jaar was ht eindelijk weg. Ik werd depressief en ging in therapie voor mijn woedebuien en onzekerheid. Als ik nu terugkijk schaam ik me kapot voor die relatie...
pi_96908792
First of all, ik vind het dapper dat je dit durft te vertellen. Het doel van je topic snap ik nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.

Het lijkt in elk geval dat je op zijn minst geleerd hebt dat geestelijk verstikken tot letterlijk verstikken kan leiden
pi_96908954
Gewoon, mijn doel is om het verhaal kwijt te kunnen, maar ik ben ook benieuwd naar de verhalen van andere "daders". Ik keur mijn daden zeker niet goed, maar we horen altijd alleen de verhalen van slachtoffers, terwijl de daders in huiselijk geweld vaak een slachtoffer van hun eigen onzekerheid zijn.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:23:53 #4
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_96909008
ik denk dat het wel eens nuttig is een verhaal van de andere kant te lezen. Ik vind ook goed hoe je eigen fouten kan benoemen, en ook kan uitleggen waarop het is misgegaan.
Misschien hebben anderen er ook wat aan.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_96909455
Ja ik hoop dat mensen er wat aan hebben, en zichzelf herkennen voor het telaat is... Mijn ex haat me nog steeds, zijn goed recht ook. gelukkig (!) woont hij 3 uur van mij vandaan en weten de meesten in mijn omgeving niet alle details.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:35:24 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96909941
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:20 schreef totebel het volgende:
First of all, ik vind het dapper dat je dit durft te vertellen. Het doel van je topic snap ik nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.

Het lijkt in elk geval dat je op zijn minst geleerd hebt dat geestelijk verstikken tot letterlijk verstikken kan leiden
Iets vertellen is de weg naar de oplossing.
pi_96910216
Jij hebt net zo goed recht op een nieuwe start Daisy
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:26 #8
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_96910707
Interessant te lezen hoe de andere kant is inderdaad. En er rust inderdaad taboe op. Degene die slaat heeft schuld (en terecht) maar dat neemt niet weg dat er veel aan vooraf gegaan is wat mensen wel eens vergeten.

Ik vind het dapper dat je het hier plaatst :Y En zo te lezen heb je veel inzicht opgedaan de afgelopen tijd en kun je zelf ook inzien waar het mis ging.

Ik ben wel benieuwd: heb je nog wel eens contact gehad met je ex nadat je dit inzicht verworven had?
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_96911084
Ja en nee. ik heb hem een email gestuurd toen ik volop bezig was met therapie en hem uitgelegd dat dit allemaal kwam door mijn extreme onzekerheid. ik heb hem gemaild dat ik het snapte als hij het me niet meer zou vergeven, maar dat deze agressieve, claimerige persoon niet de echte ik was, maar een stoornis in mijn persoon.

Hij heeft me niet terug gemaild. hij was ook kwaad dat ik meteen de week erop seks had met een klasgenoot die al een tijdlang op mij aasde.

Overigens heb ik geen borderline oid. ik ben door pesten van vroeger enorm onzeker geworden en had last van dwangedachtes en handelingen. Dwanggedachtes hielden bij mij in dat ik constant bleef ratelen in mijn hoofd over alle mogelijke tekenen van zijn vreemdgaan.
pi_96911204
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:38 schreef totebel het volgende:
Jij hebt net zo goed recht op een nieuwe start Daisy
Ik ben nu ook gelukkig. Ik heb therapie gehad en medicatie geslikt, en nu heb ik een fijne relatie. ook heb ik mijn vriendschappen weer opgepikt.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:53:58 #11
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_96911535
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:48 schreef Daisy_N het volgende:
Ja en nee. ik heb hem een email gestuurd toen ik volop bezig was met therapie en hem uitgelegd dat dit allemaal kwam door mijn extreme onzekerheid. ik heb hem gemaild dat ik het snapte als hij het me niet meer zou vergeven, maar dat deze agressieve, claimerige persoon niet de echte ik was, maar een stoornis in mijn persoon.

Hij heeft me niet terug gemaild. hij was ook kwaad dat ik meteen de week erop seks had met een klasgenoot die al een tijdlang op mij aasde.

[..]

Je hebt het geprobeerd, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat hij niet wil antwoorden op zoiets. Maar het feit dat je de moeite genomen hebt het uit te leggen en aangeeft door de ervaring ingezien te hebben dat je therapie nodig hebt zegt veel over jou in positieve zin :) (heb je ook gezegd dat het je spijt?)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_96911855
jazeker. Ik heb hem zelfs niks verweten in de mail, heb alle schuld op mezelf genomen. Maar ja, ik ben nu gelukkig...

heb via via gehoord dat hij nog steeds single is, misschien heeft hij nu echt een trauma van relaties...
pi_96913731
Wat een vriendelijke reacties allemaal, zo gaat het meestal niet hier op fok.

Maar mag ik even zeggen what the fuck! Hoe kun je zo'n disfunctionele relatie hebben en je vriend haten maar nog wel bij hem willen zijn.
Ik kan begrijpen dat je uit extreme onzekerheid ander gedrag kan vertonen dan gedrag dat bij je past, maar als je echt haat voor iemand voelt wil je diegene toch uit je leven hebben?

Ik hoop dat je ex ooit jouw verhaal accepteert en de vragen aan je stelt die al jaren in zijn hoofd spoken, want ik kan me inderdaad voorstellen dat hij een flinke klap gehad heeft.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96913828
Ik herken het verhaal.
pi_96913891
Ik was onzeker en mijn vriend was een knappe, intelligente en getalenteerde man. Hij was een catch, en zo zagen velen hem ook (dacht ik). Hij was de kers op mijn taart van succes. Ik was succesvol met mijn studie, zag er goed uit, en wou graag de illusie opwekken dat ik goed genoeg was en ook zo;n man kon houden.
pi_96913932
Hoewel , man... 19 is nog een puber eigenlijk.
pi_96914060
overigens was ik ondanks het succes nog steeds onzeker. ik vergeleek (en doe dat soms nog) mezelf met alle andere vrouwen. Haalde ik een 7, dan was ik niet blij want de klassennerd haalde een 10, ondanks dat ik trots mocht zijn op een 7 op universitair niveau. Ik was mooi slank en had een mooi hoofd, maar Doutzen was vele malen mooier dan ik. etc.
pi_96914165
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:21 schreef Daisy_N het volgende:
Ik was onzeker en mijn vriend was een knappe, intelligente en getalenteerde man. Hij was een catch, en zo zagen velen hem ook (dacht ik). Hij was de kers op mijn taart van succes. Ik was succesvol met mijn studie, zag er goed uit, en wou graag de illusie opwekken dat ik goed genoeg was en ook zo;n man kon houden.
En het feit dat jullie beide doodongelukkig waren veranderde daar niets aan?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 16 mei 2011 @ 22:25:03 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96914197
-weg + note-

doe ff normaal

[ Bericht 86% gewijzigd door Daniel1976 op 17-05-2011 16:20:09 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96914510
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

En het feit dat jullie beide doodongelukkig waren veranderde daar niets aan?
Ik weet niet eens meer waarom ik zo graag wou dat het doorging. Ik dacht dat ik nooit beter kon krijgen en de seks was geweldig, hij wou me "redden"denk ik.
pi_96915471
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:28 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Ik weet niet eens meer waarom ik zo graag wou dat het doorging. Ik dacht dat ik nooit beter kon krijgen en de seks was geweldig, hij wou me "redden"denk ik.
Pff ik zou me echt ontzettend schuldig voelen als ik me zo gedragen had tegen iemand die me alleen maar wilde helpen.
Maar goed waarschijnlijk waren jullie gewoon beide te jong om zo'n probleem goed aan te pakken, je kunt op je 19e niet alleen zoiets oplossen denk ik
pi_96915638
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Pff ik zou me echt ontzettend schuldig voelen als ik me zo gedragen had tegen iemand die me alleen maar wilde helpen.
Maar goed waarschijnlijk waren jullie gewoon beide te jong om zo'n probleem goed aan te pakken, je kunt op je 19e niet alleen zoiets oplossen denk ik
Nou, hij wilde me niet "alleen"helpen. Hij heeft me vaak ook beledigd als het op mijn jeugd en familie aankwam. Mijn pestverleden vaak gebruikt om me aan te vallen (nog voor dat er geslagen werd). Ik was volgens hem dom, etc etc...
  maandag 16 mei 2011 @ 22:42:42 #23
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96915702
Weet je huidige vriend eigenlijk van dit duistere verleden?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_96916022
Ja, die ging zelfs mee naar therapie. Heb hem alles verteld. maar hem nooit geslagen (ja, wel mee gestoeid, maar dat is anders). hij gaf me ook meteen het idee dat ik de belangrijkste vrouw voor hem was.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:48:30 #25
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96916161
En hij kijkt wel uit dat hij je niet onzeker of jaloers maakt, no doubt. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_96916301
quote:
12s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:48 schreef Garisson72 het volgende:
En hij kijkt wel uit dat hij je niet onzeker of jaloers maakt, no doubt. :+
Hm, ik ben gewoon niet meer jaloers sinds de therapie. onzeker soms wel, maar ik vind het niet erg als hij met mooie meisjes praat ofzo.
pi_96921653
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nou, hij wilde me niet "alleen"helpen. Hij heeft me vaak ook beledigd als het op mijn jeugd en familie aankwam. Mijn pestverleden vaak gebruikt om me aan te vallen (nog voor dat er geslagen werd). Ik was volgens hem dom, etc etc...
Gaf hij je ook weleens een paar tikken terug als jij weer eens last had van losse handjes?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:18:27 #28
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96922585
Flink verhaal. Ondanks dat je het zelf toegeeft vind ik wel dat ik gezegd moet hebben dat als je een man was geweest je hier tot de laatste druppel was afgebrand door iedereen. Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".

Wat je hebt gedaan is natuurlijk rond uit fout en dat is al een paar keer hierboven gezegd. Je bent al in therapie en dat is een goed teken.

Ik weet van mezelf dat ik "gevaarlijk" kan worden als ik echt flink wordt op genaaid. Juist door dit besef zorg ik dat ik werkelijk nooit in deze situatie kom of als ik er niet aan kan ontkomen me al begin te kalmeren voordat ik echt ontplof. Probeer voor jezelf dit ook te voorkomen. Probeer weg te lopen, probeer je om te draaien, probeer jezelf te kalmeren. Alles voordat je handen weer beginnen te wapperen.
Domo Arigato!
pi_96925598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaf hij je ook weleens een paar tikken terug als jij weer eens last had van losse handjes?
Nee dat niet. had ik wel verdiend, Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
pi_96925793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".
Dat valt mij ook op inderdaad. TS mag blij zijn dat ik haar partner niet ben geweest, want ik laat me niet slaan en al helemaal niet door een vrouw. Met andere woorden: als iemand mij een mep geeft dan krijgt diegene een paar hele harde stompen tegen zijn of haar hoofd aan. Maar goed, eerlijk is eerlijk: respect voor TS dat zij haar probleem onder ogen heeft durven zien en dat zij haar probleem nu onder controle heeft.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 03:37:26 #31
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96925904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 03:08 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op inderdaad. TS mag blij zijn dat ik haar partner niet ben geweest, want ik laat me niet slaan en al helemaal niet door een vrouw. Met andere woorden: als iemand mij een mep geeft dan krijgt diegene een paar hele harde stompen tegen zijn of haar hoofd aan. Maar goed, eerlijk is eerlijk: respect voor TS dat zij haar probleem onder ogen heeft durven zien en dat zij haar probleem nu onder controle heeft.
Dat denkt iedereen over zichzelf. Net als dat iedereen denkt dat hij of zij nooit z'n eigen kind zou mishandelen. Toch gebeurt dat laatste schrikbarend veel. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_96925974
quote:

[..]

Wat hij zegt.

Interessant topic, weer eens wat anders om zo'n verhaal te vertellen, respect dat TS het durft te vertellen. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_96926023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 03:37 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen over zichzelf. Net als dat iedereen denkt dat hij of zij nooit z'n eigen kind zou mishandelen. Toch gebeurt dat laatste schrikbarend veel. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
vind mij maar naief, mij gaat het nooit gebeuren.
tenzij de tegenpartij niet op een andere manier te stoppen is, lees zelfverdediging / vrienden redden
Rustig aan.
pi_96926033
quote:
Flink verhaal. Ondanks dat je het zelf toegeeft vind ik wel dat ik gezegd moet hebben dat als je een man was geweest je hier tot de laatste druppel was afgebrand door iedereen. Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".

Wat je hebt gedaan is natuurlijk rond uit fout en dat is al een paar keer hierboven gezegd. Je bent al in therapie en dat is een goed teken.

Ik weet van mezelf dat ik "gevaarlijk" kan worden als ik echt flink wordt op genaaid. Juist door dit besef zorg ik dat ik werkelijk nooit in deze situatie kom of als ik er niet aan kan ontkomen me al begin te kalmeren voordat ik echt ontplof. Probeer voor jezelf dit ook te voorkomen. Probeer weg te lopen, probeer je om te draaien, probeer jezelf te kalmeren. Alles voordat je handen weer beginnen te wapperen.
de reden waarom het bij een vrouw veel minder erg gevonden wordt is puur om het machtsverhaaltje...

een vrouw is niet in staat een man bewusteloos te slaan, om uberhaupt een gevecht te winnen...
een vrouw is bij voorbaat kansloos tegen een man, en puur omdat een vrouw dus niet over die macht beschikt wordt het als minder erg ervaren...

great power comes with great responsibility.

dus als een man die ''verantwoordelijkheid'' niet kan handhaven heeft et een veel groter effect
Rustig aan.
pi_96926036
quote:
Ik weet zeker dat 99% van de reacties hier vriendelijk zijn omdat je een vrouw bent en dan is "het allemaal niet zo erg".
quote:
quote:
Dat denkt iedereen over zichzelf. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
U kent mij niet, als u mij wél zou kennen dan had u dat niet tegen mij gezegd (en nee, dat is niet om "stoer" te doen). Zolang als ik leef, en dat is al 30 jaar, heb ik maar één klap gekregen van iemand. Diegene die mij een klap in mijn gezicht gaf, die heb ik meteen afgestraft door hem in elkaar te slaan (lees: met als gevolg dat hij vanaf zijn nek tot en met zijn tenen verlamd is geraakt). Ik ben hier niet trots op, maar ik zou het zo weer doen als iemand mij een mep geeft.
pi_96926040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:32 schreef Xenzo het volgende:

[..]

U kent mij niet, als u mij wél zou kennen dan had u dat niet tegen mij gezegd (en nee, dat is niet om "stoer" te doen). Zolang als ik leef, en dat is al 30 jaar, heb ik maar één klap gekregen van iemand. Diegene die mij een klap in mijn gezicht gaf, die heb ik meteen afgestraft door hem in elkaar te slaan (lees: met als gevolg dat hij vanaf zijn nek tot en met zijn tenen verlamd is geraakt). Ik ben hier niet trots op, maar ik zou het zo weer doen als iemand mij een mep geeft.
je hebt hem verkeerd gelezen..

en terecht dat je die kerel terug sloeg, alleen doorhalen als die niks meer kan vind ik een beetje te ver gaan....
Rustig aan.
pi_96926086
quote:
quote:
quote:
Dat denkt iedereen over zichzelf. Het is ontzettend naief om te denken dat het jou absoluut niet zou kunnen gebeuren.
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:35 schreef kingtoppie het volgende:
en terecht dat je die kerel terug sloeg, alleen doorhalen als die niks meer kan vind ik een beetje te ver gaan....
Toen hij mij een mep in mijn gezicht gaf, gaf ik een stomp terug in zijn gezicht en dat vond hij niet leuk blijkbaar, want toen probeerde hij mij weer te slaan. Ik zit op judo en op kickboksen, dus ik kan mezelf prima verdedigen. Ik heb toen mezelf verdedigd door zijn arm klem te zetten, met mijn andere hand gaf ik hem wederom een stomp op zijn gezicht en terwijl ik dat deed gaf ik hem ook een trap in zijn zij. Ik ben toen gestopt, want hij zakte daardoor in elkaar met als gevolg dat hij op de grond bleef liggen. Ik vond dat ik mijn verantwoording moest nemen en heb toen de ambulance gebeld, want ik had meteen door had dat dit wel eens heel erg verkeerd kon aflopen voor hem. Zowel de ambulance als de politie waren binnen een paar minuten ter plaatsen, het slachtoffer werd meegenomen naar het ziekenhuis en ik moest met de politie mee voor het verhoor. Ik heb toen alles uitgelegd, na twee dagen vast gezeten te hebben lieten ze mij weer vrij omdat zij van getuige gehoord hadden dat ik "gepast geweld" gebruikt had om mezelf te verdedigen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Xenzo op 17-05-2011 05:20:20 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_96935969
Zou je ook een vrouw zo hard geslagen hebben/ Een iemand verlamdslaan omdat je een klap in je gezicht kreeg, jij bent echt gestoord. Ik had je nog wel langer vastgehouden, gevaarlijke gek dat je er bent.

Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield, het waren vooral klappen tegen zijn arm of een paar keer in het gezicht. Iemand echt in elkaar slaan is niet normaal, voor een klapje, pfft. Geef hem dan een klap terug en loop weg...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:08:00 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96936195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:01 schreef Daisy_N het volgende:
Zou je ook een vrouw zo hard geslagen hebben/ Een iemand verlamdslaan omdat je een klap in je gezicht kreeg, jij bent echt gestoord. Ik had je nog wel langer vastgehouden, gevaarlijke gek dat je er bent.

Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield, het waren vooral klappen tegen zijn arm of een paar keer in het gezicht. Iemand echt in elkaar slaan is niet normaal, voor een klapje, pfft. Geef hem dan een klap terug en loop weg...
Je bent zelf ook gevaarlijk bezig, als jij kinderen krijgt dan ga je die ook slaan als ze vervelend zijn...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96937017
quote:

Heb je wel door dat je, ondanks je therapie, net zo gestoord bent? Het vergoeilijken begint al hier namelijk:
quote:
Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
Al met al geef je aan dat je op zijn minst getriggerd moet worden om te slaan. De schuld bij een ander leggen heet dat.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:40:34 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_96937696
quote:

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet zijn bedoeling was om die kerel verlamd te slaan, maar om hem te ontmoedigen / uit te schakelen. Iemand kan verkeerd terecht komen, maar goed die kwestie is heir niet de issue.

De fout ligt imo in principe ook bij de agressor en daarom druipt bij jou de hypocrisie er vanaf. Je lult jezelf al bijna weer recht door te stellen dat je nooit blijvend fysiek letsel hebt veroorzaakt. Alsof daar het probleem zit. Het probleem zit überhaupt in het gebruiken van geweld. De meneer waar jij tegen ageert -maar ook je ex trouwens- had in dat opzicht zowel meer aanleiding als recht dan jij.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_96938042
quote:
Ik heb mijn vriend nooit zo hard geslagen dat hij er echt zichtbaar letsel aan over hield
Dat heb je niet gedaan, maar had het zo ver kunnen komen? En zou hij zichtbaar letsel hebben opgelopen als jij hem echt van die brug geduwd had?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:54:01 #43
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96938301
quote:
...

[..]

Man, dat is toch op geen enkele manier vergelijkbaar met je vriendin die je slaat. De liefde van je leven die je slaat. De vrouw naast wie je wakker wordt en met wie je je intimiteiten deelt die je slaat. De vrouw die in jouw armen uithuilt die je slaat.

Je ervaring is compleet onvergelijkbaar, je hebt de situatie van geweld binnen je relatie niet meegemaakt, dus kun je onmogelijk zo stellig beweren dat het jou nooit zou overkomen. Liefde doet rare dingen met een mens, en de juiste vrouw kan dat ook met jou doen. Terugslaan tegen een irritante knuppel op straat is een compleet andere situatie, het complete gevoel en de intimiteit van een relatie ontbreken volledig in die situatie. Die mep van een vreemde zou niemand pikken die sterk genoeg is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:03:35 #44
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96938728
On topic: Prachtige OP, TS. Je verhaal geeft inzicht in hoe zoiets werkt in een brein als het jouwe. Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om het op te schrijven.

Overigens geeft je huidige vriend je gewoon wat je wil, dus ik zou me niet blind staren op het idee dat je door de therapie "genezen" bent. En als je ex zelfrespect heeft, dan gunt ie je never nooit meer enige reactie op contactpogingen van jouw kant. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang hoe dat moet aflopen als je ooit kinderen neemt, ik hoop voor de wereld dat je ze niet verwekt. Evengoed vind ik het stoer dat je je problemen onder ogen hebt gezien en aanpakt. Ik wens je vrede en geluk met je vriend!
pi_96938758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:26 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Heb je wel door dat je, ondanks je therapie, net zo gestoord bent? Het vergoeilijken begint al hier namelijk:

[..]

Al met al geef je aan dat je op zijn minst getriggerd moet worden om te slaan. De schuld bij een ander leggen heet dat.
dit... vind ik een slechte overhaaste conclusie die je hier trekt:
al met al geeft ze aan dat ze getriggerd moet worden om te slaan, de schuld dat ze zich niet in kan houden legt ze bij haarzelf, waar denk je dat dit hele topic overgaat jonge!? ze zit vol met schuldgevoel - en terecht
Rustig aan.
pi_96939255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet zijn bedoeling was om die kerel verlamd te slaan, maar om hem te ontmoedigen / uit te schakelen. Iemand kan verkeerd terecht komen, maar goed die kwestie is heir niet de issue.

De fout ligt imo in principe ook bij de agressor en daarom druipt bij jou de hypocrisie er vanaf. Je lult jezelf al bijna weer recht door te stellen dat je nooit blijvend fysiek letsel hebt veroorzaakt. Alsof daar het probleem zit. Het probleem zit überhaupt in het gebruiken van geweld. De meneer waar jij tegen ageert -maar ook je ex trouwens- had in dat opzicht zowel meer aanleiding als recht dan jij.
in de context van: ''hij verdient het'' vs ''ik heb bijna nooit bij iemand blijvend fysiek schade veroorzaakt''?

dan zeker ja, maar laten we het er maar ophouden dat hij zijn ideeën niet zo goed kan verwoorden en dat hij dat blijvend fysieke schade verhaal als gevolg door zijn zelfbescherming bedoelt.
Rustig aan.
pi_96939499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:03 schreef drijfhout het volgende:
On topic: Prachtige OP, TS. Je verhaal geeft inzicht in hoe zoiets werkt in een brein als het jouwe. Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om het op te schrijven.

Overigens geeft je huidige vriend je gewoon wat je wil, dus ik zou me niet blind staren op het idee dat je door de therapie "genezen" bent
en:
Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang hoe dat moet aflopen als je ooit kinderen neemt, ik hoop voor de wereld dat je ze niet verwekt.
gaat niet zo goed samen... als ze echt genezen is dan kan ze toch prima kinderen nemen?
Rustig aan.
pi_96940193
Paar mensen in dit topic die zelf vroeger ook klappen hebben gehad geloof ik, gezien de soms vreemde reacties.
Ja, ik generaliseer.
pi_96940448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Northside het volgende:
Paar mensen in dit topic die zelf vroeger ook klappen hebben gehad geloof ik, gezien de soms vreemde reacties.
licht eens toe
Rustig aan.
pi_96942736
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:17 schreef Daisy_N het volgende:
Heeft iemand hier geweld meegemaakt in een relatie? Meestal lees ik hier verhalen van slachtoffers. Ik zou graag, als vrouwelijke dader, mijn verhaal willen doen, want ik heb het idee dat dit onderbelicht wordt. Ik weet dat ik negatieve reacties krijg, en ik wil even benadrukken dat dit een verhaal is van 4 jaar terug en ik inmiddels in een gezonde gelijkwaardige relatie zonder geweld en druk zit. Dit verhaal is naar aanleiding van de Dr Phil show van vandaag.

k heb zelf in een vrij giftige relatie gezeten die het slechtste in mij naar boven haalde. Mijn ex vriend was het type van lang-leve-de-lol terwijl ik juist toe was aan iets serieus. We waren beiden 19.
Daar stopte ik.. geit.
pi_96949262
quote:
Het heeft niets met agressie te maken, ik heb mezelf enkel verdedigd en toen hij in elkaar zakte en op de grond viel ben ik meteen gestopt. De stomp en schop die ik gaf was niet eens heel erg hard, maar wél op de verkeerde plekken waardoor hij verlamd is geraakt. Wat ik met mijn ervaring hier probeer duidelijk te maken is het volgende: een schop of een klap hoeft niet eens hard te zijn om iemand ernstige letsel aan te brengen, dus het had u ook kunnen overkomen toen u uw ex-vriend een schop of een klap gaf. Ik heb u niet veroordeeld, mag ik misschien weten waarom u dat wél bij mij doet? Want even voor de duidelijkheid: het verschil tussen uw situatie en de mijne was dat ik vanuit het niets door een vreemde man aangevallen werd en ik mezelf verdedigde terwijl u uw ex-vriend ging slaan zonder dat daar een aanleiding voor was. Ik moet leven met het feit dat ik iemand ernstig letsel aangebracht heb. Heeft u enig idee hoe erg dat is? Vast niet, maar uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het niet fijn is om dit op mijn geweten te hebben.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:42:04 #52
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96951404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

gaat niet zo goed samen... als ze echt genezen is dan kan ze toch prima kinderen nemen?
Ja, inderdaad. Begrijpend lezen valt niet mee he?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:43:33 #53
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96951478
Ik heb ook 't gevoel dat TS nog niet "genezen" is maar dat die vriend d'r gewoon niks in de weg legt en haar op 'n voetstuk zet. :')
Hallon!
pi_96953135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:42 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Begrijpend lezen valt niet mee he?
hmm shit ik snap hem nu pas ;)
zal wel door mijn optimisme komen denk... maar ze heeft haarzelf in ieder geval al grondig geëvalueerd en heeft er spijt van.. in dat opzicht is ze al ver in haar genezing proces, en ik vertrouw haar lekker wel kindjes toe :)
Rustig aan.
pi_96958350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:59 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Het heeft niets met agressie te maken, ik heb mezelf enkel verdedigd en toen hij in elkaar zakte en op de grond viel ben ik meteen gestopt. De stomp en schop die ik gaf was niet eens heel erg hard, maar wél op de verkeerde plekken waardoor hij verlamd is geraakt. Wat ik met mijn ervaring hier probeer duidelijk te maken is het volgende: een schop of een klap hoeft niet eens hard te zijn om iemand ernstige letsel aan te brengen, dus het had u ook kunnen overkomen toen u uw ex-vriend een schop of een klap gaf. Ik heb u niet veroordeeld, mag ik misschien weten waarom u dat wél bij mij doet? Want even voor de duidelijkheid: het verschil tussen uw situatie en de mijne was dat ik vanuit het niets door een vreemde man aangevallen werd en ik mezelf verdedigde terwijl u uw ex-vriend ging slaan zonder dat daar een aanleiding voor was. Ik moet leven met het feit dat ik iemand ernstig letsel aangebracht heb. Heeft u enig idee hoe erg dat is? Vast niet, maar uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het niet fijn is om dit op mijn geweten te hebben.
Nou daar was wel aanleiding toe toen ik dat dat deed. Ook sloeg ik hem niet hard genoeg om letsel te veroorzaken, meer om hem te : breken'... ik vind iemand verlamd slaan nooit gerechtvaardigd, tenzij hij je wil vermoorden
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:34:57 #56
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96958455
quote:

[..]

[..]

[..]

Dit is minstens zo verontrustend als het verhaal van TS. Als je bereid bent opnieuw iemand zwaar blijvend letsel toe te brengen als je per ongeluk een keertje tegen een klap aanloopt zou een paar jaar TBS wellicht geen overbodige zaak zijn.
Fotoboek
pi_96959030
Inderdaad. bovendien zeg ik nu wel dat ik weet dat slaan niet goed is, maar dat er toen op dat moment wel aanleiding voor was in mijn brein.

Overigens vind ik je kind een tik geven als het zich enorm misdraagt niet heel fout. Ik ben ook geslagen als kind als ik wat heel naars uithaalde., Pats! met de pollepel op de kont.

Je kind helemaal lam slaan is wel fout, maar ik neem pas kinderen als ik totaal van mijn woedebuien af ben, want ik koester nogsteeds wrok tegen mensen en kan erg pissig worden, Ik sla dan met mn vuist op de bureautafel als de computer bijvoorbeeld vastloopt of ik schop tegen de bank aan...
pi_96959106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nou daar was wel aanleiding toe toen ik dat dat deed. Ook sloeg ik hem niet hard genoeg om letsel te veroorzaken, meer om hem te : breken'... ik vind iemand verlamd slaan nooit gerechtvaardigd, tenzij hij je wil vermoorden
Een tik kan altijd verkeerd uitvallen en als jij een tik uitdeelt, kun je er eentje terug verwachten. Wil je dat risico niet nemen, dan moet je je handjes eens thuis houden.
pi_96959352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een tik kan altijd verkeerd uitvallen en als jij een tik uitdeelt, kun je er eentje terug verwachten. Wil je dat risico niet nemen, dan moet je je handjes eens thuis houden.
pi_96959362
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:34 schreef keesjeislief het volgende:

Dit is minstens zo verontrustend als het verhaal van TS. Als je bereid bent opnieuw iemand zwaar blijvend letsel toe te brengen als je per ongeluk een keertje tegen een klap aanloopt zou een paar jaar TBS wellicht geen overbodige zaak zijn.
Nee, u leest het verkeerd: als iemand mij wederom fysiek zou aanvallen dan zal ik wederom mezelf gaan verdedigen door hem een schop of stomp te geven.

quote:
Ik vind geweld in welke vorm of op welke wijze ten alle tijden fout, laat dat heel duidelijk zijn. Echter, als iemand mij fysiek aanvalt dan weet ik niet of diegene mij wilt vermoorden of niet. Ik heb bij judo en kickboksen geleerd om mezelf te kunnen verdedigen, hetgeen wat ik ook doe als iemand mij fysiek aanvalt. Helaas, voor zowel mij als voor die persoon, heeft dat toen heel erg verkeerd uitgepakt zoals u hier had kunnen lezen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Xenzo op 17-05-2011 20:54:45 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_96959476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja hey, ik sla allang niet meer hoor.
pi_96959658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Daisy_N het volgende:

Overigens vind ik je kind een tik geven als het zich enorm misdraagt niet heel fout. Ik ben ook geslagen als kind als ik wat heel naars uithaalde., Pats! met de pollepel op de kont.
deze beredenering faalt aan alle kanten

wil je een betere ouder worden dan jouw ouders? denk dan ook zelf na en doe niet precies hetzelfde als hoe jouw ouders jou opvoedde, tenzij je denkt dat dit de beste manier is om een kind op te voeden...

Maar bedenk wel dat je zelf ook zo opgevoed bent, en jezelf blijkbaar niet toevertrouwd met kinderen... (k)
Rustig aan.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:50:18 #63
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_96963398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:50 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Ja hey, ik sla allang niet meer hoor.
Nee, maar je zegt net nog dat je nog veel wrok in je hebt en wel agressief wordt en de tafel schopt als de computer even vastloopt...
Als je nog zoveel agressie in je hebt maak je mij niet wijs dat zich dat niet weer tegen een man kan richten als hij de juiste triggers indrukt bij jou.
pi_96964462
quote:
Oh, nee, maar iemand slaan om hem te breken is natuurlijk heel goed te rechtvaardigen. :')
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:21:49 #65
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96965946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:50 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Nee, maar je zegt net nog dat je nog veel wrok in je hebt en wel agressief wordt en de tafel schopt als de computer even vastloopt...
Als je nog zoveel agressie in je hebt maak je mij niet wijs dat zich dat niet weer tegen een man kan richten als hij de juiste triggers indrukt bij jou.
Nou in alle eerlijkheid kan ik ook wel aggressief naar dingen toe worden als ze niet helemaal functioneren zoals ik dat wil :D ik zal echter nooit proberen conflicten/ruzies met geweld op te lossen.

Als men geweld naar mij toe gebruikt, tsja...ik weet niet waar ik toe in staat zou zijn, net zoals de meeste FOK!kers hier waarschijnlijk nooit in de situatie hebben gezeten dat ze echt moesten vechten of vluchten, ik veroordeel Xenzo dan ook totaal niet, het lijkt me dat dit eigenlijk iedereen kan overkomen: iemand ongelukkig slaan uit zelfverdediging. We leven soms in 'n trieste wereld, helaas.
Hallon!
pi_96968401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:21 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nou in alle eerlijkheid kan ik ook wel aggressief naar dingen toe worden als ze niet helemaal functioneren zoals ik dat wil :D ik zal echter nooit proberen conflicten/ruzies met geweld op te lossen.

Als men geweld naar mij toe gebruikt, tsja...ik weet niet waar ik toe in staat zou zijn, net zoals de meeste FOK!kers hier waarschijnlijk nooit in de situatie hebben gezeten dat ze echt moesten vechten of vluchten, ik veroordeel Xenzo dan ook totaal niet, het lijkt me dat dit eigenlijk iedereen kan overkomen: iemand ongelukkig slaan uit zelfverdediging. We leven soms in 'n trieste wereld, helaas.
je kan bijna altijd rennen...

neemt niet weg dat het terecht is om zo een agressieve idioot een tik te geven
Rustig aan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:43:46 #67
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96973879
quote:

[..]

Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik, het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk, en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuteronzin bij elkaar hebben gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Fotoboek
pi_96975337
Als mijn vriend mij pissig maakt dan sla ik hem niet, dan loop ik weg en dan praten we het uit. Ik zou hem wel slaan als hij me echt iets nasty;s zou flikken denk ik, zoals vreemdgaan en me opzadelen met een soa.

Mijn agressie kan wel deels door opvoeding komen ja... aan de andere kant vind ik die extreem softe opvoeding van nu ook niet normaal
pi_96975508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:15 schreef Daisy_N het volgende:
Als mijn vriend mij pissig maakt dan sla ik hem niet, dan loop ik weg en dan praten we het uit. Ik zou hem wel slaan als hij me echt iets nasty;s zou flikken denk ik, zoals vreemdgaan en me opzadelen met een soa.

Mijn agressie kan wel deels door opvoeding komen ja... aan de andere kant vind ik die extreem softe opvoeding van nu ook niet normaal
Dat ehh.. is het 2e

ik zou graag willen dat jij je best doet voor je kinderen, en ze een zo goed mogelijke opvoeding bied als je ze zou krijgen...

maar leuk dat je er weer bent, hoe is het?
Rustig aan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:36:57 #70
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96975975
quote:

Nja, iemand slaan die vreemd gegaan is slaat (jaja) ook nergens op hoor.
Fotoboek
pi_96977012
quote:

Mag ik vragen wat je bedoelt met ''extreem softe opvoeding van nu'' en wat je kwa opvoeden niet en wel normaal vind?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:42:33 #72
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96977417
TS zegt dat ze geen borderline heeft. Heb je je daar op laten testen bij de psych?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96978947
TS is een ziek wijf.. Je bent gewoon niet goed bij je hoofd..

Je veroordeelt anderen voor dingen die je bij jezelf goed praat..
Ik hoop dat je nooit kinderen mag krijgen..

De enige reden dat je nu niet slaat is dat die nieuwe vriend van je alles pikt.. Dat noem ik geen gezonde relatie, dat noem ik "onder de duim"
Hij durft gewoon nergens tegen in te gaan of hij vindt alles best..

Ad: Wat lijkt het me gaaf om een weekend met jou op pad te gaan, als je zo snel op je teentjes getrapt bent en agressief wordt.. Je wordt he-le-maal gek...
On the other hand.. laat ook maar, ik walg van mensen zoals TS. Je leeft in je eigen wereld.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:51:47 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96980689
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik, het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk, en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuteronzin bij elkaar hebben gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Verder alles in orde? :')
Hallon!
pi_96981378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:43 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Nee dat niet. had ik wel verdiend, Maar ik weet wel dat als hij me niet had gekleineerd en als hij minder flirterig was geweest, ik hem niet geslagen had. Wat ik natuurlijk niet wil goed praten, want slaan is nooit goed.
Toch is dit raar. Je zegt dat aan niet goed is, maar in feite lag het wel aan hem. Want als hij niet zo stom gedaan had, had jij niet geslagen.
Het komt erop neer dat jij hem niet geslagen had als jij je agressie had kunnen beheersen. Wat hij zegt of doet moet daar 'niets' mee te maken hebben.
Werd het slaan ook gemakkelijker toen je het vaker deed en hij het ' accepteerde'?
pi_96982911
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:57 schreef kingtoppie het volgende:

je kan bijna altijd rennen...
Ik had, helaas, niet eens de mogelijkheid om te kunnen rennen. De keus die ik, toen ik aangevallen werd, had was of mezelf verdedigen of me in elkaar laten slaan en dan is de keus snel gemaakt.
pi_96983266
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

Als u commentaar levert op iemands zijn of haar Nederlands dan dient uw commentaar foutloos te schrijven. Hieronder zal ik de tekst voor u vertalen zoals uw tekst geschreven had moeten worden. Ik citeer:

quote:
Op mijn beurt word ik een beetje agressief van dit soort taalgebruik. Het is incorrect Nederlands, het is foeilelijk en wordt alleen gebruikt door dommige HBO-ers die een kansloze opleiding hebben gevolgd (lees: hun diploma hebben gekregen, nadat ze in voldoende projectgroepjes volstrekte leuter onzin bij elkaar hebben Gegoogled en in Word hebben geplakt). Zo, dat lucht op. :). Ook een manier om met agressie om te gaan beste Fokkertjes!
Ga eerst zelf maar eens leren schrijven voordat u commentaar gaat leveren op andere Fok-leden.
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:59:40 #78
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96983559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:52 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Als u commentaar levert op iemands zijn of haar Nederlands dan dient uw commentaar foutloos te schrijven. Hieronder zal ik de tekst voor u vertalen zoals uw tekst geschreven had moeten worden. Ik citeer:

[..]

Ga eerst zelf maar eens leren schrijven voordat u commentaar gaat leveren op andere Fok-leden.
als je iemand verbetert dan moet dat ook foutloos en dat is dit niet hoor :)

But anyway TS: ik heb geweld in eenr elatie meegemaakt. In 5 jaar relatie heeft hij na twee jaar een keer geprobeerd om mijn keel dicht te knijpen op vakantie. De afdrukken stonden in mijn nek en hij had enorm veel spijt. Na 5 jaar escaleerde een ruzie zo erg dat hij mij op de grond gooide en op me in schopte. Ik kon alleen het huis uitkomen omdat ik hem een blauw oog kon slaan uiteindelijk.Vervolgens hebben we de relatie verbroken.

Pas 4 jaar later heb ik hem weer gezien en hebben we de boel uitgepraat. Beiden hebben we het gebeurde ons erg aangetrokken en eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat we hele fijne momenten hadden gehad, maar ook bij elkaar het bloed onder de nagels vandaan konden halen. Dat ging hard tegen hard en dat is wel een van de redenen dat het escaleerde - ik heb zelf ook wel eens een stoel uit woede stukgeslagen bijvoorbeeld. Beiden zijn we los van elkaar aan de slag gegaan met omgaan met je woede, op een normale manier ruzie maken en het besef hebben van het effect van je woorden.

Tussen ons komt het nooit meer goed: het gevoel was er nog wel als in dat we veel van elkaar hielden, maar het vertrouwen komt nooit meer terug. Kennelijk haalden we het beste en het slechtste bij elkaar naar boven en waren we niet voor elkaar gemaakt. Ik denk dat geweld in een relatie heel naar en ongewenst is, maar dat je er wel van kunt leren als je jezelf genoeg inzet.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_96983600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:43 schreef Daisy_N het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je nog een lange weg te gaan hebt, als ik dit zo lees. Verder klinkt me jouw OP heel erg bekend in de oren, alleen dan veel minder erg, alles in iets lichtere mate. Als het vriendje van een ontzettend onzeker persoon hou je ook beschadigingen over, je gaat ontzettend aan jezelf twijfelen. Het laat littekens achter, ik kan me voorstellen dat die ex in kwestie niets meer met je te maken wil hebben.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_96986168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:44 schreef Xenzo het volgende:
Ik had, helaas, niet eens de mogelijkheid om te kunnen rennen. De keus die ik, toen ik aangevallen werd, had was of mezelf verdedigen of me in elkaar laten slaan en dan is de keus snel gemaakt.
Misschien moet jouw avontuur in een apart topic besproken worden, en niet hier. Jouw verhaal gaat namelijk niet over geweld in relaties en het vervuilt de discussie in dit topic.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:36:07 #81
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96987206
Ik ken het bemoederen, en het willen sturen en dwingen, op het lichamelijke geweld na, ik was meer psychologisch slecht bezig. K heb ook de relatie verbroken toendertijd. Goed van je dat je het nu zelf ziet, en niets om je voor te schamen, je bent er immers nu een beter mens door geworden.
pi_96987496
Nee, ik heb geen borderline. Niet iedereen die labiel is heeft borderline, hoor :').

Verder, wat vind ik soft: nou, kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.

En ik stel niet dat het zijn schuld was, ik stel alleen dat ik op DAT MOMENT het idee had dat het zijn schuld was. Of hij nu beschadigd is weet ik niet, volgens mij is hij vrij gelukkig nu
pi_96987544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:09 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Toch is dit raar. Je zegt dat aan niet goed is, maar in feite lag het wel aan hem. Want als hij niet zo stom gedaan had, had jij niet geslagen.
Het komt erop neer dat jij hem niet geslagen had als jij je agressie had kunnen beheersen. Wat hij zegt of doet moet daar 'niets' mee te maken hebben.
Werd het slaan ook gemakkelijker toen je het vaker deed en hij het ' accepteerde'?
Het slaan was eigenlijk nooit moeilijk. op dat moment dat ik hem begon te slaan had ik echt al een spuughekel aan hem
pi_96988197
Ik vind verhalen van mishandeling altijd vreemd. Degene die geslagen wordt zegt vaak dat hij/zij zelf fout was. (als ik niet dit, dan was het niet gebeurd) en degene die slaat zegt dat ook. Als hij/zij niet.... zou ik niet geslagen hebben.

Natuurlijk zijn er triggers, maar ik denk dat het van beide kanten vaak een manier van goedpraten is en dat er toch geslagen zou zijn, maar dan om andere redenen. Je hoort toch ook wel dat mensen geslagen worden omdat de handdoeken niet goed lagen ofzo?
(ja, had ie die handdoeken maar goed moeten leggen... :{ )
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:23:11 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96989179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

als je iemand verbetert dan moet dat ook foutloos en dat is dit niet hoor :)

But anyway TS: ik heb geweld in eenr elatie meegemaakt. In 5 jaar relatie heeft hij na twee jaar een keer geprobeerd om mijn keel dicht te knijpen op vakantie. De afdrukken stonden in mijn nek en hij had enorm veel spijt. Na 5 jaar escaleerde een ruzie zo erg dat hij mij op de grond gooide en op me in schopte. Ik kon alleen het huis uitkomen omdat ik hem een blauw oog kon slaan uiteindelijk.Vervolgens hebben we de relatie verbroken.

Pas 4 jaar later heb ik hem weer gezien en hebben we de boel uitgepraat. Beiden hebben we het gebeurde ons erg aangetrokken en eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat we hele fijne momenten hadden gehad, maar ook bij elkaar het bloed onder de nagels vandaan konden halen. Dat ging hard tegen hard en dat is wel een van de redenen dat het escaleerde - ik heb zelf ook wel eens een stoel uit woede stukgeslagen bijvoorbeeld. Beiden zijn we los van elkaar aan de slag gegaan met omgaan met je woede, op een normale manier ruzie maken en het besef hebben van het effect van je woorden.

Tussen ons komt het nooit meer goed: het gevoel was er nog wel als in dat we veel van elkaar hielden, maar het vertrouwen komt nooit meer terug. Kennelijk haalden we het beste en het slechtste bij elkaar naar boven en waren we niet voor elkaar gemaakt. Ik denk dat geweld in een relatie heel naar en ongewenst is, maar dat je er wel van kunt leren als je jezelf genoeg inzet.
Stel je zou mijn zusje zijn, en je zou bij mij vertellen dat je vriend je keel dicht heeft geknepen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen.. zegmaar. Ik zou er moeite mee hebben om hem niet helemaal in elkaar te slaan ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:01 #86
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96990541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Daisy_N het volgende:
...
...
En het valt je niet op dat je vervolgens als volwassene de primaire neiging hebt om iemand te slaan als je zijn (/haar) gedrag dat jou niet bevalt niet kunt sturen?

En vervolgens zie je dan het probleem niet om dat op een volgende generatie over te brengen, want jij bent er immers ook gezond groot mee geworden??

Break the circle, meid! De kern van je probleem is nog zo obviously aanwezig.
pi_96990634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Daisy_N het volgende:
Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen
Geslagen worden door 1 van de ouders (waar het van afhankelijk is voor zorg en welzijn) is voor een kind 1 van de meest traumatische gebeurtenissen wat het kan overkomen, om die gebeurtenissen af te doen als gewoon of zelfs als verdiend gaat het kind zelf ook slaan en kan dat een leven lang volhouden, niet wetende dat het die ellende op die manier alleen maar doorgeeft. Het wordt verdrongen en broeit ondertussen door in je persoonlijkheid.

De zin ''Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen'' laat goed zien hoe ongezond jij denkt over slaan, of welke vorm van ''fysiek corrigeren'' dan ook, treurige is dat je dat niet inziet, hoop voor jou dat je daar ooit wel komt, al helemaal als je de wens hebt ooit kinderen op de wereld te zetten, die worden anders ongetwijfeld slachtoffer van jou.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:07:10 #88
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96990859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Stel je zou mijn zusje zijn, en je zou bij mij vertellen dat je vriend je keel dicht heeft geknepen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen.. zegmaar. Ik zou er moeite mee hebben om hem niet helemaal in elkaar te slaan ;).
Ik was blauw op mijn armen en benen en hij had een blauw oog en tandafdrukken in zijn arm, dus het stond al wel redelijk gelijk :) Daarnaast vind ik dat mijn familieleden zich niet mogen mengen in een dergelijk relatieprobleem.op die manier. Als ze vinden dat ik in een slechte relatie zit kunnen ze met mij praten.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:35:51 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96992065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik was blauw op mijn armen en benen en hij had een blauw oog en tandafdrukken in zijn arm, dus het stond al wel redelijk gelijk :) Daarnaast vind ik dat mijn familieleden zich niet mogen mengen in een dergelijk relatieprobleem.op die manier. Als ze vinden dat ik in een slechte relatie zit kunnen ze met mij praten.
Ik vind geweld juist het enige relatieprobleem waarin familieleden zich mogen mengen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_96993122
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef Canillas het volgende:

[..]

Geslagen worden door 1 van de ouders (waar het van afhankelijk is voor zorg en welzijn) is voor een kind 1 van de meest traumatische gebeurtenissen wat het kan overkomen, om die gebeurtenissen af te doen als gewoon of zelfs als verdiend gaat het kind zelf ook slaan en kan dat een leven lang volhouden, niet wetende dat het die ellende op die manier alleen maar doorgeeft. Het wordt verdrongen en broeit ondertussen door in je persoonlijkheid.

De zin ''Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen'' laat goed zien hoe ongezond jij denkt over slaan, of welke vorm van ''fysiek corrigeren'' dan ook, treurige is dat je dat niet inziet, hoop voor jou dat je daar ooit wel komt, al helemaal als je de wens hebt ooit kinderen op de wereld te zetten, die worden anders ongetwijfeld slachtoffer van jou.
Je leert als kind ook dat je naar je ouders hebt te luisteren maar dat zomaar mensen slaan 9en helemaal andere kinderen) niet mag.

Hele generaties zijn ermee opgevoed. Mijn moeder heeft me nooit geleerd dat ik zomaar iedereen mocht slaan, heb ook nooit gevochten als kind
pi_96993573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:58 schreef Daisy_N het volgende:
Hele generaties zijn ermee opgevoed. Mijn moeder heeft me nooit geleerd dat ik zomaar iedereen mocht slaan, heb ook nooit gevochten als kind
En toch kwam het tijdens de relatie waar je over post naar buiten; fysiek geweld, gewelddadige gedachten, agressiviteit. Dat zit/zat in jou, de relatie daarvoor verantwoordelijk houden en niet uitzoeken waar dat vandaan komt is jezelf in de maling nemen, en dat is het enge hieraan, want je zal het onbewust doorgeven, dat zie je al terug in sommige van je uitspraken, vooral over het slaan van kinderen.
pi_96993884
Kinderen slaan is natuurlijk het domste wat je kan doen. Als ouder ben jij hun hele wereld, de enige die ze onvoorwaardelijk vertrouwen. Door ze te slaan gaat dat vertrouwen helemaal weg, dat kan niet goed zijn.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_96995048
quote:

Verder, wat vind ik soft: nou, kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.
Je weet dat dit bij de wet verboden is intussen?
Don't you love her madly?
pi_96995138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:41 schreef Lovechild het volgende:

[..]

volgens mij staat er in de wet dat een ouder zijn kind niet mag slaan...

dus gewoon lief vragen aan je buurman of hij het voor je wilt doen ^O^
Rustig aan.
pi_96995212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

volgens mij staat er in de wet dat een ouder zijn kind niet mag slaan...

dus gewoon lief vragen aan je buurman of hij het voor je wilt doen ^O^
Man, dát had ik eerder moeten weten ~O>
pi_96995344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:44 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Northside het volgende:
Misschien moet jouw avontuur in een apart topic besproken worden, en niet hier. Jouw verhaal gaat namelijk niet over geweld in relaties en het vervuilt de discussie in dit topic.
U heeft gelijk dat mijn verhaal off-topic is aangezien het inderdaad niets met relaties te maken heeft. Echter, de reden waarom ik mijn verhaal hier vertel is omdat ik TS duidelijk probeer te maken is dat zij moet (gaan) beseffen dat het gebruiken van fysiek geweld heel erg verkeerd kan aflopen.

quote:
kijk maar eens rond in de supermarkt, gillende, krijsende kinderen die mama en papa slaan, schoppen alleen omdat ze geen snoepje krijgen. Daar helpt geen "foei"meer bij, hoor. Die moet je gewoon een pets verkopen. Natuurlijk kan je ook zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat je er voor moet zorgen dat ze dat sowieso niet doen, maar sommige kinderen willen gewoon niet luisteren.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:41 schreef Lovechild het volgende:
Slaan is verboden, het geven van een correctie tik is niet verboden. Ik heb vroeger echt wel eens een schop onder mijn hol gehad van mijn vader als ik iets gedaan had wat echt niet door de beugel kon. Niet dat die schop echt pijn deed, want na een paar minuten voelde ik er niets meer van, maar het zorgde er wél voor dat ik niet nog een keer datgene ging doen waar ik die schop voor gekregen had. Ik ben erg blij dat ik op een ouderwetse manier door mijn ouders ben opgevoed, want ik heb normen en waarde geleerd en dat kunnen de kids van tegenwoordig helaas niet zeggen.
pi_96995536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:48 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Slaan is verboden, het geven van een correctie tik is niet verboden. Ik heb vroeger echt wel eens een schop onder mijn hol gehad van mijn vader als ik iets gedaan had wat echt niet door de beugel kon. Niet dat die schop echt pijn deed, want na een paar minuten voelde ik er niets meer van, maar het zorgde er wél voor dat ik niet nog een keer datgene ging doen waar ik die schop voor gekregen had. Ik ben erg blij dat ik op een ouderwetse manier door mijn ouders ben opgevoed, want ik heb normen en waarde geleerd en dat kunnen de kids van tegenwoordig helaas niet zeggen.
Het geven van een corrigerende tik is wel degelijk verboden! Nog niet heel lang, ik meen een jaar of twee.
De keren dat mijn ouders goed naar me uitgehaald hebben staan me nog duidelijk bij en ik heb niet het idee dat ik daar een beter mens van geworden ben. De normen en waarden die ik heb zitten er niet in doordat die er door hen ingeslagen zijn.
Respect kun je ook echt wel afdwingen zonder geweld!
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:30:42 #98
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96995652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind geweld juist het enige relatieprobleem waarin familieleden zich mogen mengen ;).
Als iemand stelselmatig mishandeld wordt wel ja. In dit geval kon ik mijn eiegn boontjes wel doppen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:51:04 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96996532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als iemand stelselmatig mishandeld wordt wel ja. In dit geval kon ik mijn eiegn boontjes wel doppen.
Even doorknijpen en je was dood geweest, is mijn redenatie dan.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:53:06 #100
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96996624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even doorknijpen en je was dood geweest, is mijn redenatie dan.
Maar dat was niet zo he en door je als een dolle stier op te stellen los je ook verder vrij weinig op :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')