Geef je verjaardagen van anderen op om te gamen?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:09 schreef jackster1234 het volgende:
Ik heb een vraag over gameverslaving. Ik speel het spel Rift, een MMORPG. Vaak als ik thuis kom van werk wacht ik eerst nadat ik gegeten heb voordat ik ga spelen. Dan speel ik ongeveer van 19:00 tot ca. 23:00 – 23:30.
Wat ik heel veel lees over gameverslaving is dat mensen zich afsluiten van vrienden, of geen vriendin hebben. De situatie bij mij, is dat ik Rift samen met mijn vriendin speel, die ook graag gamed. Wij zijn niet de enige. Samen met 5 mensen in mijn omgeving spelen we Rift. We hebben eigelijk allemaal een laptop, en 9 van de 10 keer zitten we dan ook allemaal bij elkaar te spelen en het is altijd goed gezellig. Dus we zitten niet allemaal eenzaam op een kamer te spelen.
Mijn vraag is dan ook of in deze situatie met de genoemde tijden gesproken kan worden van een gameverslaving? Bedankt voor het lezen en antwoorden.
Wodkaquote:Op maandag 16 mei 2011 11:09 schreef jackster1234 het volgende:
Ik heb een vraag over alcohol. Ik drink graag wodka, een Russisch alcoholische drank. Vaak als ik thuis kom van werk wacht ik eerst nadat ik gegeten heb voordat ik ga drinken. Dan drink ik ongeveer van 19:00 tot ca. 23:00 – 23:30.
Wat ik heel veel lees over alcoholverslaving is dat mensen zich afsluiten van vrienden, of geen vriendin hebben. De situatie bij mij, is dat ik wodka samen met mijn vriendin drink, die ook graag wodka drinkt. Wij zijn niet de enige. Samen met 5 mensen in mijn omgeving drinken we wodka. We hebben eigelijk allemaal een eigen fles, en 9 van de 10 keer zitten we dan ook allemaal bij elkaar te drinken en het is altijd goed gezellig. Dus we zitten niet allemaal eenzaam op een kamer te zuipen.
Mijn vraag is dan ook of in deze situatie met de genoemde tijden gesproken kan worden van een alcoholverslaving? Bedankt voor het lezen en antwoorden.
(sic)
Dat is dus ook wat ik me eigen altijd afvraagquote:Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef RPG het volgende:
gameverslavind is zo'n nuttelose term. Als jij gamed inplaats van die zelfde uren besteden aan TV kijken, nutteloos fok!ken of andere net zo'n nutteloze activiteiten boeit het toch niet.
Als jij gamed inplaats van naar je werk te gaan, te eten, je kind aandacht te geven en dat soort dingen zou je van een verslaving kunnen spreken.
Precies, zo te horen heeft hij het prima naar zijn zin en zijn het vooral bepaalde berichten in de media die hem aan een verslaving doen denken. Heb schijt aan die berichten en leef je lezen zoals jij het wil en niet zoals het hoort of omdat dat normaal is om te doen.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:19 schreef Keltie het volgende:
En als je verslaafd bent, wat dan nog? Lijd je werk eronder? Lijd je relatie eronder? Is het daadwerkelijk een probleem? Enz.
Kortom, gewoon lekker je ding blijven doen en lachen om berichten over gameverslaving.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:22 schreef jackster1234 het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik me eigen altijd afvraagals ik nu tv zat te kijken ipv gamen, zou t dan anders zijn
En nee ik ga gewoon naar mijn werk, ik moet eten anders ben ik boos
Mn relatie lijdt er niet onder, mn partner gamed gewoon gezellig mee. Wordt snel geantwoord hier btw
Thx!!!!
Weer zo iemand die niks beters te doen heeft dan komen klagen op internet forumsquote:Op maandag 16 mei 2011 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Game-verslaving is echt zo'n fenomeen van de laatste paar jaar wat ergens door een paar psychologen is bedacht zodat ze weer een nieuw ziektebeeld hebben om zichzelf mee aan het werk te houden.
Dat was dus wat ik bedoelde. Om in TS zijn geval nou van een gameverslaving te spreken...quote:Op maandag 16 mei 2011 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weer zo iemand die niks beters te doen heeft dan komen klagen op internet forums
Gameverslaving kan dus ECHT een probleem zijn en de term "gameverslaving" past daar simpelweg 't beste bij, of je wilt of niet
Als je niks weet van een onderwerp, kom dan de boel aub niet onder spammen, TS kwam met een serieuze vraag.
En even voor de duidelijkheid, TS klinkt niet als een gameverslaafde, net zoals iemand die af en toe een paar pilsjes drinkt in de kroeg niet meteen een alcoholist is
Dat jij je er aan ergert wil nog niet zeggen dat het (=de term gameverslaving) dus niet waar is, of minder erg isquote:Op maandag 16 mei 2011 12:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waar ik me gewoon aan erger is dat gameverslaving echt een populaire term is de laatste paar jaren en het zo enorm opgeklopt word. Je hoeft maar een krant open te slaan of er staat alweer iets in over gameverslaving.
Dat dus.quote:
Dat slaat dan weer nergens op. Je vriend/vriendin kan net zo erg zijn.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:09 schreef Dientje12 het volgende:
Je hebt tenminste een vriendin die het accepteert dus er is niks mis met jou
Wat in dit geval een enorm voordeel is, want dat voorkomt verslaving ook welquote:Op maandag 16 mei 2011 19:25 schreef totebel het volgende:
het KAN verslaving worden. Of je zelf al zo ver bent, dat weet ik natuurlijk niet.
Op het moment dat je sociale leven en/of je werk eronder gaat lijden, je geen boodschappen meer doet en op brood met pindakaas gaat leven, je afspraken af gaat zeggen, ja, dan mag je je zorgen gaan maken.
Zelf vind ik Rift behalven het najagen van de Rifts eigenlijk retesaai, het heeft niet de community die WOW heeft. Rift ziet er mooier uit, maar de community van WOW is beter
Kloptquote:Op maandag 16 mei 2011 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat in dit geval een enorm voordeel is, want dat voorkomt verslaving ook welWoW is daarom ook bijv enorm verslavend.
Waarschijnlijk omdat de laatste jaren vooral online games populair zijn. Daarvoor zou je ook wel verslaafd aan games kunnen raken, maar op een gegeven moment heb je het spel uitgespeeld of wordt het niet meer uitdagend.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Ach niet zo moeilijk doen, je vind het gewoon leuk om spelletjes te spelen.
Game-verslaving is echt zo'n fenomeen van de laatste paar jaar wat ergens door een paar psychologen is bedacht zodat ze weer een nieuw ziektebeeld hebben om zichzelf mee aan het werk te houden.
Dit dus. Pas als andere (belangrijke) zaken gaan lijden door het spelen van die game komt het misschien in de buurt van een verslavintg. Zoals gezegd: anderen gaan om 19:00 voor de tv zitten en gaan om 00:00 naar bed. Zijn al die mensen tv verslaafd.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef RPG het volgende:
gameverslavind is zo'n nuttelose term. Als jij gamed inplaats van die zelfde uren besteden aan TV kijken, nutteloos fok!ken of andere net zo'n nutteloze activiteiten boeit het toch niet.
Als jij gamed inplaats van naar je werk te gaan, te eten, je kind aandacht te geven en dat soort dingen zou je van een verslaving kunnen spreken.
ik zou me geen zorgen maken en gewoon plezier hebben in je gamenquote:Op maandag 16 mei 2011 11:16 schreef jackster1234 het volgende:
Het is ook niet elke avond, we hebben wel met z'n alle afgesproken 2 avonden in de week niet gamen en naar buiten gaan. Ik was nieuwschierig of de situatie de term gameverslaving anders zou maken
Onzin, er zit een knop op je pc, console whatever.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weer zo iemand die niks beters te doen heeft dan komen klagen op internet forums
Gameverslaving kan dus ECHT een probleem zijn en de term "gameverslaving" past daar simpelweg 't beste bij, of je wilt of niet
Als je niks weet van een onderwerp, kom dan de boel aub niet onder spammen, TS kwam met een serieuze vraag.
En even voor de duidelijkheid, TS klinkt niet als een gameverslaafde, net zoals iemand die af en toe een paar pilsjes drinkt in de kroeg niet meteen een alcoholist is
Sigarettenverslaving bestaat niet, want je kan ook gewoon géén sigaretten kopen en aansteken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Onzin, er zit een knop op je pc, console whatever.
En de mensen die te dom zijn om te poepen en dat niet willlen inzien, en dus de hele dag games blijven spelen. Die moeten ze lekker laten spelen tot ze erbij neervallen. 1 ding hebben we zeker genoeg op deze aarde en dat zijn mensen, een paar minder is geen ramp.
Bij een kleine groep is er misschien echt sprake van een hersenafwijking. Bij een grote groep heb ik steeds meer het gevoel dat er gebruik gemaakt wordt van het woord verslaving als uitvlucht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sigarettenverslaving bestaat niet, want je kan ook gewoon géén sigaretten kopen en aansteken.
Gokverslaving bestaat niet, want je hoeft geen gokhal in te lopen.
Te dik zijn bestaat niet, want je hoeft dat eten niet in je mond te stoppen.
Heroineverslaving bestaat niet, want die naald kan je ook laten staan.
Dat überhaupt het woord verslaving bestaat. Dikke onzin!
Je redenering mist wat kennis van de verslavende werking van heel veel zaken op je hersens
Jonge, je bent niet realistisch!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, er zit een knop op je pc, console whatever.
En de mensen die te dom zijn om te poepen en dat niet willlen inzien, en dus de hele dag games blijven spelen. Die moeten ze lekker laten spelen tot ze erbij neervallen. 1 ding hebben we zeker genoeg op deze aarde en dat zijn mensen, een paar minder is geen ramp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |