Geef je verjaardagen van anderen op om te gamen?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:09 schreef jackster1234 het volgende:
Ik heb een vraag over gameverslaving. Ik speel het spel Rift, een MMORPG. Vaak als ik thuis kom van werk wacht ik eerst nadat ik gegeten heb voordat ik ga spelen. Dan speel ik ongeveer van 19:00 tot ca. 23:00 – 23:30.
Wat ik heel veel lees over gameverslaving is dat mensen zich afsluiten van vrienden, of geen vriendin hebben. De situatie bij mij, is dat ik Rift samen met mijn vriendin speel, die ook graag gamed. Wij zijn niet de enige. Samen met 5 mensen in mijn omgeving spelen we Rift. We hebben eigelijk allemaal een laptop, en 9 van de 10 keer zitten we dan ook allemaal bij elkaar te spelen en het is altijd goed gezellig. Dus we zitten niet allemaal eenzaam op een kamer te spelen.
Mijn vraag is dan ook of in deze situatie met de genoemde tijden gesproken kan worden van een gameverslaving? Bedankt voor het lezen en antwoorden.
Wodkaquote:Op maandag 16 mei 2011 11:09 schreef jackster1234 het volgende:
Ik heb een vraag over alcohol. Ik drink graag wodka, een Russisch alcoholische drank. Vaak als ik thuis kom van werk wacht ik eerst nadat ik gegeten heb voordat ik ga drinken. Dan drink ik ongeveer van 19:00 tot ca. 23:00 – 23:30.
Wat ik heel veel lees over alcoholverslaving is dat mensen zich afsluiten van vrienden, of geen vriendin hebben. De situatie bij mij, is dat ik wodka samen met mijn vriendin drink, die ook graag wodka drinkt. Wij zijn niet de enige. Samen met 5 mensen in mijn omgeving drinken we wodka. We hebben eigelijk allemaal een eigen fles, en 9 van de 10 keer zitten we dan ook allemaal bij elkaar te drinken en het is altijd goed gezellig. Dus we zitten niet allemaal eenzaam op een kamer te zuipen.
Mijn vraag is dan ook of in deze situatie met de genoemde tijden gesproken kan worden van een alcoholverslaving? Bedankt voor het lezen en antwoorden.
(sic)
Dat is dus ook wat ik me eigen altijd afvraagquote:Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef RPG het volgende:
gameverslavind is zo'n nuttelose term. Als jij gamed inplaats van die zelfde uren besteden aan TV kijken, nutteloos fok!ken of andere net zo'n nutteloze activiteiten boeit het toch niet.
Als jij gamed inplaats van naar je werk te gaan, te eten, je kind aandacht te geven en dat soort dingen zou je van een verslaving kunnen spreken.
Precies, zo te horen heeft hij het prima naar zijn zin en zijn het vooral bepaalde berichten in de media die hem aan een verslaving doen denken. Heb schijt aan die berichten en leef je lezen zoals jij het wil en niet zoals het hoort of omdat dat normaal is om te doen.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:19 schreef Keltie het volgende:
En als je verslaafd bent, wat dan nog? Lijd je werk eronder? Lijd je relatie eronder? Is het daadwerkelijk een probleem? Enz.
Kortom, gewoon lekker je ding blijven doen en lachen om berichten over gameverslaving.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:22 schreef jackster1234 het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik me eigen altijd afvraagals ik nu tv zat te kijken ipv gamen, zou t dan anders zijn
En nee ik ga gewoon naar mijn werk, ik moet eten anders ben ik boos
Mn relatie lijdt er niet onder, mn partner gamed gewoon gezellig mee. Wordt snel geantwoord hier btw
Thx!!!!
Weer zo iemand die niks beters te doen heeft dan komen klagen op internet forumsquote:Op maandag 16 mei 2011 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Game-verslaving is echt zo'n fenomeen van de laatste paar jaar wat ergens door een paar psychologen is bedacht zodat ze weer een nieuw ziektebeeld hebben om zichzelf mee aan het werk te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |