abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96853275
Ik wil graag een tekst op een van mijn muren hebben, maar weet niet zo goed hoe.

Schilderen is geen optie, want geen vaste hand. Laten schilderen niet, want lege portemonnee... Daarnaast wil ik het eigenlijk niet rechtstreeks op de muur hebben, want ik kan me voorstellen dat na een jaar of 1/2/3 de lol er wel van af is...

Kun je bijvoorbeeld zelf behang laten maken met een tekst er op? Of muurstickers? Ik kwam net in een topic waar ik het op een laken zag staan, mooi idee, maar hoe krijg je DAT dan weer op de muur...?

Tips? Truuks? Suggesties?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 15 mei 2011 @ 19:57:49 #2
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_96853322
edit - verkeerd gelezen -

wat wordt de tekst?
  zondag 15 mei 2011 @ 19:58:06 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96853332
Projecteren met een beamer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 mei 2011 @ 20:12:49 #4
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96854067
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil graag een tekst op een van mijn muren hebben, maar weet niet zo goed hoe.

Schilderen is geen optie, want geen vaste hand. Laten schilderen niet, want lege portemonnee... Daarnaast wil ik het eigenlijk niet rechtstreeks op de muur hebben, want ik kan me voorstellen dat na een jaar of 1/2/3 de lol er wel van af is...

Kun je bijvoorbeeld zelf behang laten maken met een tekst er op? Of muurstickers? Ik kwam net in een topic waar ik het op een laken zag staan, mooi idee, maar hoe krijg je DAT dan weer op de muur...?

Tips? Truuks? Suggesties?
Zelf behang laten maken kan zeker, maar dat kost ook aardig wat.
Muurstickers ook. De goedkoopste oplossing is echt zelf doen.
Misschien idd projecteren, tekenen met potlood en daarna inschilderen met een penseel.
Als je het beu bent met de roller eroverheen. :D

Geen vrienden met een vaste hand toevallig? :)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:15:59 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96854237
Sjablonen en dan de verf tamponneren. Heb je geen vaste hand voor nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_96854336
Oeeeh ik hou van wat je zegt Lienekien! Dat klinkt idd niet eens heel onmogelijk... :D Dit icm de tip van MVS, zou zomaar eens iets kunnen worden. Zeg je dit zo vanzelfsprekend omdat die sjablonen ook gewoon te koop zijn? (En zo ja, waaaaaaar natuurlijk :) )

Projecteren lijkt me wat lastig omdat ik niet heul veul afstand van de muur kan nemen om de beamer op te plaatsen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:22:25 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96854526
Zelf sjablonen maken is waarschijnlijk geen goed idee (heb je ook een vaste hand voor nodig) maar ik vermoed dat als je googelt op 'lettersjablonen' je een hoop keuze hebt.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:22:30 #8
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96854529
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oeeeh ik hou van wat je zegt Lienekien! Dat klinkt idd niet eens heel onmogelijk... :D Dit icm de tip van MVS, zou zomaar eens iets kunnen worden. Zeg je dit zo vanzelfsprekend omdat die sjablonen ook gewoon te koop zijn? (En zo ja, waaaaaaar natuurlijk :) )

Projecteren lijkt me wat lastig omdat ik niet heul veul afstand van de muur kan nemen om de beamer op te plaatsen...
Sjablonen laten maken kost aardig wat. Beter snijd je ze zelf uit, maar daar is ook weer een vaste hand voor nodig. Bovendien heeft een tekst-sjabloon gaten in gaten (dan moet je dus stukjes heel houden tijdens het wegsnijden, moet je alsnog bij gaan schilderen = vaste hand), en krijg je met tamponneren rafelige randjes omdat de kwast altijd een beetje onder het sjabloon door gaat. ;)
pi_96854573
Damnit, das ook weer zo...
  zondag 15 mei 2011 @ 20:24:13 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96854607
Dat bijschilderen valt wel mee, hoor. Dat zijn maar kleine stukjes.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:24:20 #11
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96854615
Je kunt ook knippen, dat gaat een stuk makkelijker.
De letters op de muur plakken en dan de roller erover. Heb je een dia-positief :D
  zondag 15 mei 2011 @ 20:24:31 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96854624
pi_96855192
Tihihihihi. 1 regel van de (eigenlijk gehele) songtekst die ik er op wil kost al 20 euro!

Dat gaat het hem niet worden :D

Wel bedankt!
  zondag 15 mei 2011 @ 20:49:32 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96855988
Je kunt de tekst ook maken of laten maken op een canvas. Voordeel is dat je die zo weer weg kunt halen. Canvas misschien goedkoop te krijgen bij de Xenos, voor letters of sjablonen naar een hobbyzaak.

Laten maken is nog gemakkelijker, maar wel duurder.

Goedkoop vraagt toch wel meer van je eigen creativiteit en handigheid.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:53:15 #15
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96856216
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:49 schreef Lienekien het volgende:
Goedkoop vraagt toch wel meer van je eigen creativiteit en handigheid.
Of die van vrienden in ruil voor een biertje ofzo :Y
pi_96863903
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tihihihihi. 1 regel van de (eigenlijk gehele) songtekst die ik er op wil kost al 20 euro!

Dat gaat het hem niet worden :D

Wel bedankt!
Wil je het op een enorm formaat eigenlijk?
Anders zou ik denken aan een poster.

Je kunt trouwens wel behang naar eigen ontwerp laten maken....
Zeg maar, fotobehang van een eigen foto.
pi_96864077
Tis een koopje!

Nee het moet wel veel worden. Over een groot oppervlak ook. Moet allemaal nog verder uitgedacht worden hoor. Of de hele tekst over de heeeeleee muur nu wel gaat worden zoals ik het wil...
pi_96864117
Weet je wat ik zou doen?
Investeren in een mooie Edding stift en het er zelf op schrijven...

Met een plank trek je lijnen, dan eerst met potlood die tekst er op en dan overtrekken.
pi_96864237
Wat overigens dus vaak gebeurt is, een dia of sheet laten maken van die tekst, en dat projecteer je op de muur. Dat trek je dan vervolgens over met een stift of verf of net wat handig is.
pi_96864718
Ja nee dat gaat gewoon niet werken bij mij. Ik ben daar te motorisch gestoord voor.
pi_96865417
Wat voor stijl wil je? Anders kun je ook nog voor ransom note stijl gaan en letters uitknippen en plakken :)

Je kunt toch wel schrijven? Of niet?

Of, de rastorbator, kan ook nog :Y
  zondag 15 mei 2011 @ 22:57:53 #23
344469 Amsel
zonder t
pi_96865518
Er zijn toch genoeg websites waar je muurstickers met eigen tekst kunt kopen?
  zondag 15 mei 2011 @ 23:06:11 #24
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_96865977
Koop gewoon van die goedkope canvas doeken, niet al te groot.
Bij het kruidvat kan je ze goedkoop krijgen.
Bedenk een tekst.
En laat iedere bezoeker een letter op 1 canvasdoek schilderen.
Hang ze dan uiteindelijk in de juiste volgorde op zodat je de zin kunt lezen.
Klaar *O*

Het bezoek wat bij jullie komt vind het vast orgineel en leuk om eraan mee te werken.
En ben je het beu dan haal je de "schilderijtjes" van de muur
Rayen 2½ jaar!
  maandag 16 mei 2011 @ 00:21:02 #25
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96870117
Kan je het niet ergens op a0 formaat (84x119cm) laten afdrukken. De print zelf, mits zwart wit kost dan 2 euro ofzo. In kleur zou het rond de 5 euro zijn.

En was even aan het kijken voor een lijst. De grootste lijst die ik zo bij Ikea zie is 78x108 cm en kost 26,95.

Ziet er strak uit en dan heb je het op een redelijk groot formaat voor onder de 30 euro.

Wil je nog goedkoper.. Ze hebben momenteel schildersdoeken van ongeveer 1 bij 1m bij de Action. Ram een spijker in de muur en als je het zat bent trek je het er zo weer af. Alleen nog even die letters er mooi op krijgen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_96873991
Nou ja in mijn hoofd gaat het om een volledige muur van 4 bij 3 oid...
  maandag 16 mei 2011 @ 06:52:41 #27
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_96874010
Je wilt een volledige muur van 4x3 beschilderen/schrijven/tamponeren whatever met tekst?

Om wat voor tekst gaat het.

Kan je geen letterbak pakken of zo als je geen vaste hand hebt.

Ik weet wel een simpele manier om tekst en afbeeldingen netjes en strak op de muur te krijgen maar het is nog al een werkje bij dat soort oppervlaktes om maar te zwijgen over de prijs.

[ Bericht 14% gewijzigd door MOD op 16-05-2011 07:02:14 ]
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_96904661
Voor als je het niet tijdelijk wilt en het voordelig zou willen, is plakfolie ook wel een idee. Bij elke bouwmarkt in verschillende kleuren te krijgen. Toffe letters op internet zoeken, in de juiste grote uitknippen en ze dan op de achterzijde van de folie aftekenen en uitknippen.
Moet je wel een gladde muur hebben natuurlijk.
  zondag 22 mei 2011 @ 15:08:59 #29
97745 Thorical
finding a way
pi_97154944
Grote letters uit een krant/tijdschrift knippen en jouw tekst als ouderwetse losgeldbrief op de muur plakken.
pi_97155478
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:08 schreef Thorical het volgende:
Grote letters uit een krant/tijdschrift knippen en jouw tekst als ouderwetse losgeldbrief op de muur plakken.
Dat vind ik een leuk idee! ff onthouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')