abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96849605
Stel dat alle mannen weg zijn, alle beelden/verhalen van mannen ook. En niemand praat erover het wordt verzwegen. Maar er is een vrouw zwanger en krijgt een kind. Is het dan mogelijk om homo te zijn? Als homoseksualiteit is aangeboren zou het kind dus homo zijn, maar als niemand over mannen heeft en dat het kind zelf niet weet dat het een man is is het dan nog steeds mogelijk om homo te zijn?

Ik weet dat het een rare vraag/stelling is.

Bedankt.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  zondag 15 mei 2011 @ 18:32:53 #2
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_96849634
homoseksualiteit is aangeleerd, niet aangeboren
wat is dit
pi_96849685
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:32 schreef Dhaha het volgende:
homoseksualiteit is aangeboren, niet aangeleerd
signatuurloos
pi_96849841
Welke shit rook jij, feesbeeest?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:37:56 #5
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_96849863
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:33 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

waarom bestond het vroeger dan niet en nu in dit pro-homosexuele tijdperk wel?
wat is dit
pi_96849933
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:37 schreef Dhaha het volgende:

[..]

De oude Grieken.

google ze maar eens.
pi_96849950
quote:

[..]

Homoseksualiteit bestaat al sinds de prehistorie :{w zelfs dieren doen er aan
pi_96849964
quote:

[..]

Vroeger bestond het wel hoor ,
pi_96849983
In het bijbels tijdperk bestond homosexualiteit al.

Mannen sliepen met mannen en vrouwen met vrouwen en God keerde Sodom en Gomorra om.

Ik denk als een kind in een wereld opgroeit zonder mannen en niet van betsaan van mannen weet etc etc dat alsnog die homosexualiteit er wel kan zijn maar hij/zij weet er dan geen naam of labeltje aan te hangen en blijft ws voor altijd single ofzo
pi_96850037
Als je keuze beperkt is dan kies je het beste uit de opties die je hebt. Een mannelijke homo in een vrouwenwereld zou dan best verliefd kunnen worden op een vrouw, net zoals (gok ik) een hetero man in een mannenwereld uiteindelijk zal settelen met de leukste man. Er zijn al genoeg stelletjes in gevangenissen, en dan hebben zij nog de kennis van wat er daarbuiten is.
pi_96850039
Dan is die persoon aseksueel denk ik. Omdat er geen mensen zijn waartoe die persoon zich aangetrokken zal voelen.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:42:32 #12
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_96850052
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:39 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

De oude Grieken.

google ze maar eens.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:40 schreef Ra-z het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:40 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Vroeger bestond het wel hoor ,
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:41 schreef missyB het volgende:
In het bijbels tijdperk bestond homosexualiteit al.

Mannen sliepen met mannen en vrouwen met vrouwen en God keerde Sodom en Gomorra om.

Ik denk als een kind in een wereld opgroeit zonder mannen en niet van betsaan van mannen weet etc etc dat alsnog die homosexualiteit er wel kan zijn maar hij/zij weet er dan geen naam of labeltje aan te hangen en blijft ws voor altijd single ofzo
ik bedoel veeeel eerder
wat is dit
pi_96850061
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Kieswiel het volgende:
Als je keuze beperkt is dan kies je het beste uit de opties die je hebt. Een mannelijke homo in een vrouwenwereld zou dan best verliefd kunnen worden op een vrouw, net zoals (gok ik) een hetero man in een mannenwereld uiteindelijk zal settelen met de leukste man. Er zijn al genoeg stelletjes in gevangenissen, en dan hebben zij nog de kennis van wat er daarbuiten is.
Dus, iedereen is bi?
pi_96850086
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus, iedereen is bi?
Een beetje wel denk ik.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  zondag 15 mei 2011 @ 18:43:54 #15
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96850102
quote:
homoseksualiteit is deels aangeleerd deels aangeboren
gefixed :) Het is een combinatie van hoe jezelf nou eenmaal in elkaar steekt als mede van invloed van buitenaf. Je hebt een persoonlijke voorkeur, maar net zoals een voorkeur in een type kan veranderen kan je voorkeur ook steeds meer een of andere kant op gaan neigen of weer terug gaan.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_96850342
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus, iedereen is bi?
Ik denk dat fysieke aantrekkingskracht een beetje weg valt als iedereen van hetzelfde geslacht is. Je gaat dan toch meer onderscheid maken gebaseerd op het innerlijk of andere eigenschappen, en dan doet geslacht er inderdaad niet zoveel toe. Ik zou zelfs zover gaan dat als iemand opgroeit met alleen dieren daar ook best een ' relatie' uit zou kunnen ontstaan.
pi_96850473
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:50 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ik denk dat fysieke aantrekkingskracht een beetje weg valt als iedereen van hetzelfde geslacht is. Je gaat dan toch meer onderscheid maken gebaseerd op het innerlijk of andere eigenschappen, en dan doet geslacht er inderdaad niet zoveel toe. Ik zou zelfs zover gaan dat als iemand opgroeit met alleen dieren daar ook best een ' relatie' uit zou kunnen ontstaan.
Ja, want je hebt nogsteeds lustgevoelens natuurlijk. Zou best kunnen dat de selectie dan anders wordt.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:59:52 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96850716
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:50 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ik denk het niet, uiterlijk en lust blijven bestaan, zijn gewoon menselijke emoties. Immers als dit zo zou zijn, dan zou je stellen dat uiterlijk nu al bij homoseksuelen niet van toepassing is. Pas wanneer iedereen er hetzelfde uit zou zien zou je stelling gelden.
pi_96851090
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:59 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik denk het niet, uiterlijk en lust blijven bestaan, zijn gewoon menselijke emoties. Immers als dit zo zou zijn, dan zou je stellen dat uiterlijk nu al bij homoseksuelen niet van toepassing is. Pas wanneer iedereen er hetzelfde uit zou zien zou je stelling gelden.
Als je als hetero in een mannenwereld terechtkomt (of homo in vrouwenwereld), en jij je dus niet fysiek aangetrokken voelt tot iemand maar toch liefde wilt voelen en seks wilt hebben, moet je dus even om dat uiterlijk heen. Dat bedoel ik. Het gaat er niet om dat iedereen hetzelfde eruit ziet of niet, maar dat jij in die context tot niemand aangetrokken voelt. Aangezien je toch seks en liefde wilt, ga je toch iets aantrekkelijks zoeken, en dat is het innerlijk, en als je daar verliefd op wordt doet uiterlijk er al sowieso minder toe.
pi_96851259
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Dhaha het volgende:

ik bedoel veeeel eerder
Paar weken geleden was er ophef omdat er een prehistorisch graf was gevonden met 2 mensen die begraven waren zoals man & vrouw begraven werden, alleen waren deze 2 allebei man :) Er werd geroepen dat het het eerste homopaar dat we kennen was. Hoeveel eerder wilde jij het nog hebben? En jij was er al heel vroeg bij om te weten dat het 'nog veel eerder' helemaal niet bestond? :') Lees je eens in in de geschiedenis; homoseksualiteit is zo oud als de mensheid.

Verder is de vraag wel erg hypothetisch en absurd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 mei 2011 @ 19:18:37 #21
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96851457
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:09 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Als je als hetero in een mannenwereld terechtkomt (of homo in vrouwenwereld), en jij je dus niet fysiek aangetrokken voelt tot iemand maar toch liefde wilt voelen en seks wilt hebben, moet je dus even om dat uiterlijk heen. Dat bedoel ik. Het gaat er niet om dat iedereen hetzelfde eruit ziet of niet, maar dat jij in die context tot niemand aangetrokken voelt. Aangezien je toch seks en liefde wilt, ga je toch iets aantrekkelijks zoeken, en dat is het innerlijk, en als je daar verliefd op wordt doet uiterlijk er al sowieso minder toe.
Het is een stelling die eigenlijk niet te testen valt, ik kan me er op het moment nog niet van overtuigen dat het helemaal klopt, ik zal er eens rustig over na denken, vind het wel een interessante stelling. Op het moment blijf ik er toch nog bij dat als je in een wereld komt waar je je fysiek tot niemand aangetrokken voelt, dan denk ik dat je eerder een asexuele vriendschaps relatie gaat zoeken.
pi_96852176
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:32 schreef feesbeeest het volgende:
Stel dat alle mannen weg zijn, alle beelden/verhalen van mannen ook. En niemand praat erover het wordt verzwegen. Maar er is een vrouw zwanger en krijgt een kind. Is het dan mogelijk om homo te zijn? Als homoseksualiteit is aangeboren zou het kind dus homo zijn, maar als niemand over mannen heeft en dat het kind zelf niet weet dat het een man is is het dan nog steeds mogelijk om homo te zijn?

Ik weet dat het een rare vraag/stelling is.

Bedankt.
Ik vraag me vooral af hoe een zwangerschap mogelijk is in een wereld zonder mannen. Zelfbevruchting kennen mensen niet en onbevlekte ontvangenis is welliswaar eerder gedocumenteerd, maar nooit bewezen.

On topic: Ik denk dat het zowel aangeleerd als aangeboren is. Hoewel het wel zo is dat er aantoonbaar sprake is van een "afwijking" in de hypofyse. Das jaren geleden al onderzocht.
pi_96852727
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:18 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het is een stelling die eigenlijk niet te testen valt, ik kan me er op het moment nog niet van overtuigen dat het helemaal klopt, ik zal er eens rustig over na denken, vind het wel een interessante stelling. Op het moment blijf ik er toch nog bij dat als je in een wereld komt waar je je fysiek tot niemand aangetrokken voelt, dan denk ik dat je eerder een asexuele vriendschaps relatie gaat zoeken.
Eigenlijk moet je dan de hele context hebben, zoals hoe seks of fysieke aantrekkingskracht uberhaupt gezien wordt in een wereld met 1 geslacht. Zijn alle vrouwen in de OP dan lesbisch? if so, dan is het enige refentiekader van die ene homo dat je seks moet hebben, want dat is normaal, dus hij zou het wellicht proberen. En of er nou een vrouw of een man aan je pik sjort, lekker is het toch.

Hij zou ook (tevergeefs) kunnen wachten op die ene vrouw die hij aantrekkelijk vindt en als maagd sterven, dat gebeurt ook immers in onze ' normale' wereld...hmm nu weet ik 't ook niet meer. Wij settelen ook immers niet allemaal met iemand die we eigenlijk niet helemaal geweldig vinden...
  zondag 15 mei 2011 @ 19:46:36 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96852749
quote:

[..]

_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_96852939
Overigens ga ik er wel vanuit dat homoseksualiteit aangeboren is, wat eigenlijk de vraag was :@ Snap niet zo goed hoe zoiets 'aan te leren' is.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:01:01 #26
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96853485
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:46 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je dan de hele context hebben, zoals hoe seks of fysieke aantrekkingskracht uberhaupt gezien wordt in een wereld met 1 geslacht. Zijn alle vrouwen in de OP dan lesbisch? if so, dan is het enige refentiekader van die ene homo dat je seks moet hebben, want dat is normaal, dus hij zou het wellicht proberen. En of er nou een vrouw of een man aan je pik sjort, lekker is het toch.

Hij zou ook (tevergeefs) kunnen wachten op die ene vrouw die hij aantrekkelijk vindt en als maagd sterven, dat gebeurt ook immers in onze ' normale' wereld...hmm nu weet ik 't ook niet meer. Wij settelen ook immers niet allemaal met iemand die we eigenlijk niet helemaal geweldig vinden...
Klopt, het is gewoon afhankelijk van te veel factoren om hier echt een goede uitspraak over te kunnen doen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Kieswiel het volgende:
Overigens ga ik er wel vanuit dat homoseksualiteit aangeboren is, wat eigenlijk de vraag was :@ Snap niet zo goed hoe zoiets 'aan te leren' is.
zou het milieu er dan helemaal niets mee te maken hebben? Immers het beeld vrouwen / mannen die aantrekkelijk gevonden worden is niet alleen afhankelijk van je persoonlijke smaak, de invloed van het mileu waar je in opgroeit speelt ook een grote rol. Ik denk dat bij homosexualiteit ook hoe je opgroeit en met wie je in aanraking komt er van groot belang bij is.
pi_96853562
quote:
Nee ik ook niet, volgensmij is biologische aantrekkingskracht vooral een chemische reactie van het lichaam en niet van de geest. Maar zoals Frag al zegt verklaart dat niet waarom cultuur grotendeels bepaalt wat aantrekkelijk wordt gevonden. Dus zal wel niet dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 15-05-2011 20:50:55 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 20:10:16 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96853937
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Dhaha het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

ik bedoel veeeel eerder
5000 jaar?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)raven-in-Praag.dhtml
Resistance is futile.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:11:21 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96854000
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:34 schreef totebel het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe een zwangerschap mogelijk is in een wereld zonder mannen. Zelfbevruchting kennen mensen niet en onbevlekte ontvangenis is welliswaar eerder gedocumenteerd, maar nooit bewezen.

On topic: Ik denk dat het zowel aangeleerd als aangeboren is. Hoewel het wel zo is dat er aantoonbaar sprake is van een "afwijking" in de hypofyse. Das jaren geleden al onderzocht.
In theorie is het mogelijk dat een mens voortplant met een chimpansee.
Resistance is futile.
pi_96854157
Cultuur kan wel een rol spelen, maar er zijn genoeg culturen waar homoseksualiteit absoluut not done is, en toch zijn ook in die culturen genoeg homo's te vinden. Wie heeft het hen dan aangeleerd?

Wat ik wel aannemelijk vind is dat door bepaalde omstandigheden tijdens de opvoeding een kind een voorkeur kan ontwikkelen voor een bepaald geslacht. Dan is de context een stuk kleiner dan 'cultuur' maar wel nog steeds omgevingsgebonden.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:27:59 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96854801
Homofilie is aangeboren, bepaalde karaktertrekjes meestal aangeleerd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96854937
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

In theorie is het mogelijk dat een mens voortplant met een chimpansee.
Nee, een mens heeft één chromosoom minder dan een chimpansee.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_96855461
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:27 schreef Re het volgende:
Homofilie is aangeboren, bepaalde karaktertrekjes meestal aangeleerd.
Geloof het ook. Er was een onderzoek waar een dokter de hersenen van overleden homoseksuele mannen had onderzocht en de meesten hadden een bepaalde vergrote hersenklier in vergelijk met niet-homoseksuelen.
pi_96855521
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:39 schreef Heavenisrighthere het volgende:

[..]

Geloof het ook. Er was een onderzoek waar een dokter de hersenen van overleden homoseksuele mannen had onderzocht en de meesten hadden een bepaalde vergrote hersenklier in vergelijk met niet-homoseksuelen.
Een van de bekendste en belangrijkste onderzoekers op dit vlak is natuurlijk onze eigen Dick Swaab.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:48:13 #35
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96855902
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:14 schreef Kieswiel het volgende:
Cultuur kan wel een rol spelen, maar er zijn genoeg culturen waar homoseksualiteit absoluut not done is, en toch zijn ook in die culturen genoeg homo's te vinden. Wie heeft het hen dan aangeleerd?
In elke cultuur worden dingen gedaan juist omdat ze not done zijn.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:48:54 #36
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96855947
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:39 schreef Heavenisrighthere het volgende:

[..]

dat vind ik dan wel interessant, al is het gevaarlijk daar onderzoek naar te doen, zou je zeg maar je kind alvast kunnen 'screenen' :')
pi_96855974
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

In elke cultuur worden dingen gedaan juist omdat ze not done zijn.
Maar homoseksualiteit als seksuele oriëntatie is daar natuurlijk niet 1 van, omdat we ruim voldoende bewijs hebben dat dat is aangeboren.
pi_96856105
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dat vind ik dan wel interessant, al is het gevaarlijk daar onderzoek naar te doen, zou je zeg maar je kind alvast kunnen 'screenen' :')
Dat kan voorlopig nog niet, seksuele oriëntatie is niet een eenvoudig genetisch bepaalde trait, maar een ingewikkeld samenspel van genetische, epi-genetische en intra-uterine factoren. Daarnaast kun je met beeldvormend onderzoek van hersenen (zeker bij een nog ongeboren vrucht) van 1 individu, bijna nooit iets zeggen over complexe functies als seksuele oriëntatie.
pi_96865860
quote:
Ik, als homoseksueel zijnde, denk hier anders over. Ik ben 30 jaar en zolang als ik het me kan herinneren weet ik dat ik me seksueel aangetrokken voel tot mannen. Ikzelf ben ervan overtuigt dat seksuele identiteit of seksuele geaardheid "in" iemands hersenen zit vanaf het moment dat de foetus zich ontwikkeld in de baarmoeder. Daarbij: er zijn duizenden onderzoeken gedaan betreft homoseksualiteit en voor zover ik weet is er, tot op heden, géén enkel bewijs dat sociale omgeving effect op de seksuele identiteit of seksuele geaardheid heeft. Althans, niet in de zin van dat iemands geaardheid daardoor veranderd. Dat in bepaalde culturen en landen homoseksualiteit een groot taboe is, is een feit en ook is het een feit dat veel niet-heteroseksuelen ervoor kiezen om een relatie aan te gaan met iemand van het andere geslacht om daarmee te voorkomen dat ze in de gevangenis gezet- of vermoord worden.
pi_96869200
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:40 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Ga jezelf vooral vergelijken met dieren.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_96870274
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:03 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ga jezelf vooral vergelijken met dieren.
Je snapt wel wat hij daarmee duidelijk probeert te maken hoop ik?

Tevens zijn mensen ook dieren.
pi_96870344
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je snapt wel wat hij daarmee duidelijk probeert te maken hoop ik?

Tevens zijn mensen ook dieren.
Ja, dat doe ik :')

Tevens is die theorie al vele malen ontkracht.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_96870468
quote:

[..]

Omdat er tegenwoordig fluoride in het water wordt gedaan.
Het is een samenzwering om iedereen homoseksueel te maken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_96870699
quote:
Ik denk dat ieder mens onder de juiste omstandigheden homoseksueel en/of heteroseksueel kan zijn. Ik denk niet dat homoseksualiteit zonder heteroseksualiteit aangeboren kan zijn. Ik weet niet of heteroseksualiteit zonder homoseksualiteit aangeboren kan zijn. Ik denk dat homoseksualiteit aangewakkerd kan/moet worden, terwijl heteroseksualiteit voortkomt uit overlevingsdrang. Maar wie weet, mensen praten ook over een gay-gen enzo...
pi_96873480
quote:
3s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:33 schreef Strugglemaster het volgende:
Ik denk dat homoseksualiteit aangewakkerd kan/moet worden
Mag ik u iets vragen? Ik neem aan dat u een heteroseksuele man bent, zou u zich seksueel aangetrokken voelen tot mannen als iedereen in uw (directe) omgeving u elke dag probeert te overtuigen om verliefd te worden op een man? Ik denk van niet. Snapt u wat ik met dit voorbeeld probeer duidelijk te maken? Nogmaals: in mijn beleving worden mensen geboren met zijn of haar geaardheid, daar is - net zoals de kleur van iemands ogen - niets aan te veranderen.
  maandag 16 mei 2011 @ 07:49:39 #46
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96874216
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:04 schreef Xenzo het volgende:
Ik, als homoseksueel zijnde, denk hier anders over.
Wees gerust; wetenschappers en de meeste weldenkende mensen denken er net zo over ;)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 16 mei 2011 @ 07:55:02 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96874250
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:25 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Welke theorie is dat? Dat mensen dieren zijn? Of dat dieren ook homoseksueel gedrag kunnen vertonen?

Geen van beiden is namelijk theorie, maar gewoon praktijk en makkelijk te observeren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96874311
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:25 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Werkelijk ? Mensen zijn een volkomen losstaande soort ?
Wauw. Dan kunnen we onze ziekenhuizen wel sluiten en al onze medicijnen wel weggooien. Die werken als jij gelijk hebt toch allemaal niet.

Maar laten we voordat we dergelijke drastische stappen nemen toch maar even naar je bronnen vragen. Just in case dat je uit je nek lult.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:06:23 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96874350
Van Wikipedia:
quote:
De Mens of (wetenschappelijke naam) Homo sapiens (Latijn: verstandige of wijze mens) is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae.[2] Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort.[3] De mens heeft zeer goed ontwikkelde hersenen, waarmee hij in staat is tot abstract nadenken, taal, introspectie, probleemoplossing en emotie. Dankzij zijn intelligentie en rechtopstaande houding, waardoor de armen vrij zijn om voorwerpen op te pakken en te bewerken, is de mens veel meer dan andere soorten in staat gereedschappen te gebruiken. De mens is over de hele wereld verspreid en op alle continenten behalve Antarctica komen grote populaties voor. In juli 2008 was het totale aantal mensen op Aarde groter dan 6,7 miljard.[4] Er is slechts een nog levende ondersoort: Homo sapiens sapiens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96876254
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 04:06 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Mag ik u iets vragen? Ik neem aan dat u een heteroseksuele man bent, zou u zich seksueel aangetrokken voelen tot mannen als iedereen in uw (directe) omgeving u elke dag probeert te overtuigen om verliefd te worden op een man? Ik denk van niet. Snapt u wat ik met dit voorbeeld probeer duidelijk te maken? Nogmaals: in mijn beleving worden mensen geboren met zijn of haar geaardheid, daar is - net zoals de kleur van iemands ogen - niets aan te veranderen.
Is niet echt relevant voor wat ik gezegd heb. Ik heb overigens niet ontkend dat homoseksualiteit aangeboren kan zijn, integendeel.
pi_96881395
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Kieswiel het volgende:
Je kunt niet houden waar je niet van houden kan en zal uiteindelijk houden waar je van houdt.

Genoeg homo's die zelf nog niet door hebben dat ze homofiel zijn en vervolgens relatie na relatie het steeds maar niet wilt lukken, al begrijpen ze nog niet precies waarom.
pi_96908774
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Genoeg homo's die zelf nog niet door hebben dat ze homofiel zijn en vervolgens relatie na relatie het steeds maar niet wilt lukken, al begrijpen ze nog niet precies waarom.
Ja, die zijn er ook inderdaad.
pi_96909068
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:04 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik, als homoseksueel zijnde, denk hier anders over. Ik ben 30 jaar en zolang als ik het me kan herinneren weet ik dat ik me seksueel aangetrokken voel tot mannen. Ikzelf ben ervan overtuigt dat seksuele identiteit of seksuele geaardheid "in" iemands hersenen zit vanaf het moment dat de foetus zich ontwikkeld in de baarmoeder.
Dat is ook zo, dat is aangetoond. De hypofyse van een homosexuele man vertoont "afwijkingen" ten opzichte van die van een heterosexuele man..

Maar blauwe ogen zijn ook een genetische afwijking
pi_96948331
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:24 schreef totebel het volgende:
Maar blauwe ogen zijn ook een genetische afwijking
Neu hoor, blauwe ogen zijn een door-evolutie, een verdere stap in de evolutie die de mens alleen nog niet helemaal heeft afgerond :P
pi_96948814
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neu hoor, blauwe ogen zijn een door-evolutie, een verdere stap in de evolutie die de mens alleen nog niet helemaal heeft afgerond :P
t is echt een genetische afwijking hoor, net als rood haar.
pi_96950774
Homoseksualiteit is waarschijnlijk niet (helemaal) een genetische afwijking, maar meer een gevolg van hormonale verandering in de vroege ontwikkeling in de baarmoeder.
pi_96992673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:50 schreef totebel het volgende:

[..]

t is echt een genetische afwijking hoor, net als rood haar.
Maar positieve genetische afwijkingen willen soms nog wel eens beter uitpakken, dan is 't geen afwijking meer, maar...evolutie!!!1

Ik neem aan dat je zelf bruine ogen hebt? :P
pi_97248398
quote:
Neurologisch onderzoek van onder andere Dick Swaab heeft uitgewezen dat sexuele voorkeur vast ligt in de hersenen: het is aangeboren.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:19:09 #59
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_97248696
Tis toch al lang aangetoond dat het o.a. door de masculinisering in de baarmoeder komt, veel testosteron de baarmoeder ingeschoten bij een meisje = een lesbo, te weinig baarmoeder bij een jongen = een homo. daarom hebben homo's ook zoveel meisjesachtige eigenschappen, en is het uitschelden van een jongen voor homo het proberen in twijfel te trekken van zijn mannelijkheid, zijn dominantie en dus zijn sociale status.
pi_97253623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:19 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Tis toch al lang aangetoond dat het o.a. door de masculinisering in de baarmoeder komt
Helaas, dat dat al lang aangetoond zou zijn is een fabeltje.
Welke kindermisbruikende priester heeft je dat wijsgemaakt ?
pi_97253756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:19 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Tis toch al lang aangetoond dat het o.a. door de masculinisering in de baarmoeder komt, veel testosteron de baarmoeder ingeschoten bij een meisje = een lesbo, te weinig baarmoeder bij een jongen = een homo. daarom hebben homo's ook zoveel meisjesachtige eigenschappen, en is het uitschelden van een jongen voor homo het proberen in twijfel te trekken van zijn mannelijkheid, zijn dominantie en dus zijn sociale status.
Huh :? . Nog nooit van gehoord.
pi_97253768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:13 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Neurologisch onderzoek van onder andere Dick Swaab heeft uitgewezen dat sexuele voorkeur vast ligt in de hersenen: het is aangeboren.
pi_97253817
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Helaas, dat dat al lang aangetoond zou zijn is een fabeltje.
Welke kindermisbruikende priester heeft je dat wijsgemaakt ?
Mij is ook wijsgemaakt dat het te maken heeft met de hormoonbalans tijdens de zwangerschap.
pi_97254089
Aangeboren, sowieso.
pi_97254243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:29 schreef dotKoen het volgende:
Homoseksualiteit is waarschijnlijk niet (helemaal) een genetische afwijking, maar meer een gevolg van hormonale verandering in de vroege ontwikkeling in de baarmoeder.
Religie daarentegen.... O-)

quote:
Onderzoek van Amerikaanse moleculaire genetica-deskundige Dean Hamer wijst op de aanwezigheid van een gen in het menselijk DNA welke er voor zorgt dat mensen in meerdere of mindere mate aangetrokken worden tot religie. De onderzoeker kwam tot die conclusie, nadat hij meer dan 2000 DNA-stalen van proefpersonen vergeleek met een vragenlijst van 226 vragen die hij hen stelde over hun spirituele beleving.

Zoals te verwachten viel, werd er vanuit religieuze hoek afwijzend gereageerd op het bestaan van dit voorgestelde 'God-gen'. Volgens hen is "geloof is geen kwestie van elektrische hersenimpulsen, maar van een subtiel samenspel van maatschappij, traditie en persoonlijkheid."
Bron
pi_97254529
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:25 schreef Techno het volgende:

[..]

Religie daarentegen.... O-)

[..]

Bron
Mja, dan is het meer een afwijking als je dat gen niet hebt. :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:36:23 #67
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_97257357
quote:

[..]

Dat je het kan zien in de hersenen is niet hetzelfde als aangeboren zijn, je hersenen veranderen ook nog na je geboorte.

Ik geloof dat bij een ééneiige tweeling de kans 52% is dat de een homo is, wanneer de ander dat ook is. Behalve identieke genen, zullen die ook behoorlijk hetzelfde klimaat hebben gehad in de baarmoeder (lijkt mij, weet ik niet precies).

In elk geval is minstens een deel aangeboren, maar niet alles.
...as always
pi_97257756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mja, dan is het meer een afwijking als je dat gen niet hebt. :P
Klopt. Maarja, als 90% van de wereldbevolking kanker zou hebben zou kankervrij zijn ook als afwijking gelden ;)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:04:42 #69
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_97258843
quote:

[..]

De vraag die rest is echter: Is de persoon homo vanwege zijn 'afwijkende'' hersenstructuur of is er een bepaalde hersenstructuur ontstaan omdat de persoon door invloeden van buitenaf homo is geworden? Hersenen vertonen nl. nog tot de dood flexibele eigenschappen. Vanuit deze invalshoek kan de centrale vraag dus niet worden beantwoord.
pi_97259022
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:44 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Klopt. Maarja, als 90% van de wereldbevolking kanker zou hebben zou kankervrij zijn ook als afwijking gelden ;)
Wel een positieve afwijking :Y
pi_97266340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:04 schreef rozecroc het volgende:

[..]

De vraag die rest is echter: Is de persoon homo vanwege zijn 'afwijkende'' hersenstructuur of is er een bepaalde hersenstructuur ontstaan omdat de persoon door invloeden van buitenaf homo is geworden? Hersenen vertonen nl. nog tot de dood flexibele eigenschappen. Vanuit deze invalshoek kan de centrale vraag dus niet worden beantwoord.
Niet helemaal, maar er zijn voldoende aanwijzingen dat dat wel het geval is. De gebieden waar de morfismen zijn waargenomen staan niet bekend als erg plastisch.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:36 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Dat je het kan zien in de hersenen is niet hetzelfde als aangeboren zijn, je hersenen veranderen ook nog na je geboorte.

Ik geloof dat bij een ééneiige tweeling de kans 52% is dat de een homo is, wanneer de ander dat ook is. Behalve identieke genen, zullen die ook behoorlijk hetzelfde klimaat hebben gehad in de baarmoeder (lijkt mij, weet ik niet precies).

In elk geval is minstens een deel aangeboren, maar niet alles.
Dat het voor verreweg het grootste deel aangeboren is, is wel de overtuiging van de meeste wetenschappers. Het intra-uterine klimaat hoeft niet bij kinderen van dezelfde moeder hetzelfde te zijn geweest. Er is zelfs een hypothese dat hoe meer oudere broers iemand heeft, hoe groter de kans dat iemand homoseksueel wordt. Dat zou te wijten zijn aan een immunologische reactie op testosteron(-achtigen), die per mannelijk kind heftiger wordt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:56:21 #72
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97273487
quote:

[..]

:')

De oude grieken, een van de meest ontwikkelde volken ooit (democratie 400 jaar voor christus) waren vrijwel allemaal van de herenliefde. Socrates gaf menig jongen graag een beurt, al betwijfel ik of je hem kent, naar aanleiding van je reacties.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
pi_97280293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:04 schreef rozecroc het volgende:
Bij transseksuelen werd dezelfde vraag gesteld: Is de afwijkende hersenstructuur nu een oorzaak van de hormoon behandeling of is die aangeboren?
Uiteindelijk heeft men met onderzoek van hersenen van transseksuelen die nog niet aan de hormoon behandeling waren begonnen (heel zeldzaam donor materiaal) geconcludeerd dat deze afwijking niet wordt veroorzaakt door hormonen en dus al eerder, waarschijnlijk het hele leven, aanwezig was.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_97282341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 01:41 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Bij transseksuelen werd dezelfde vraag gesteld: Is de afwijkende hersenstructuur nu een oorzaak van de hormoon behandeling of is die aangeboren?
Uiteindelijk heeft men met onderzoek van hersenen van transseksuelen die nog niet aan de hormoon behandeling waren begonnen (heel zeldzaam donor materiaal) geconcludeerd dat deze afwijking niet wordt veroorzaakt door hormonen en dus al eerder, waarschijnlijk het hele leven, aanwezig was.
ik denk dat het beeld wat genuanceerder moet zijn. Als je kijkt naar thailand waar transeksuelen veel meer geaccepteerd worden zie je dat er ook veel meer van dat soort mensen er zijn. En gezien de aantallen kun je mij niet wijsmaken dat die allemaal mensen zijn die normaal in de kast gebleven waren.

ik denk dus neit dat het alleen met hormonen of genetica te maken heeft.
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:19:04 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97282433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:10 schreef jstrike het volgende:
ik denk dat het beeld wat genuanceerder moet zijn. Als je kijkt naar thailand waar transeksuelen veel meer geaccepteerd worden zie je dat er ook veel meer van dat soort mensen er zijn. En gezien de aantallen kun je mij niet wijsmaken dat die allemaal mensen zijn die normaal in de kast gebleven waren.

ik denk dus neit dat het alleen met hormonen of genetica te maken heeft.
Die zijn niet transseksueel omdat ze zich opgesloten voelen in een ander lichaam, die zijn travestiet omdat daar gewoon een markt voor is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')