quote:Op maandag 16 mei 2011 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deze keer niks geen sambal maar echte rode pepers, nee geen rawits, gewone rode pepers.
Als er over zoveel jaar nog geen zak verbeterd is zal ik hem dat toch ernstig afraden, maar als hij dat echt wil hou ik hem niet tegen.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat indien hij een carriere bij de krijgsmacht zou willen, hoe sta jij daar tegenover?
Groot gelijk, echter mocht hij het willen, verbied het hem niet. Trekt hij wellicht lering uit na dienst te hebben gedaan. Defensie is defensie niet meer. Jammer!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er over zoveel jaar nog geen zak verbeterd is zal ik hem dat toch ernstig afraden.
@de belanda, ga eens naar de toko en koop een potje Sambal Pemoedaquote:Op maandag 16 mei 2011 21:08 schreef AchJa het volgende:
@ de Ploppers, wat is nou serieus pittige sambal?
Brandal, Badjak extra heet etc. heb ik wel een beetje gezien.
Ga ik eens proberen!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar eigenlijk kun je ook je eigen sambal maken met behulp van een vijzel en een "oelek". Trassi, wat zout, rode/groene pepers en malen maar tot het tot sambal lijkt.
Maar simpel.koop gewoon een pot sambal Pemoeda bij den toko. HEET!!!!!!
Die ken ik, die zijn wel goed ja.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Koop ook eens een ons rawit. Dat zijn die kleine pepertjes en afhankelijk van toko erg erg heet.
Als je van "heet" houdt, moet je eens sambal goreng peteh maken. Met petehbonen. Vers zie je ze helaas niet meet zo vaak bij de toko, maar veelal diepgevroren. Erg lekker. Nadeel, je stinkt uit je bek en je pis stinkt idem!quote:
Ah, klinkt goed!!!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Petehbonen zijn btw erg goed voor de lever, dus kunnen we er nog eentje op drinken
en je ster de volgende morgen doet ook pijn na het schijtenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je van "heet" houdt, moet je eens sambal goreng peteh maken. Met petehbonen. Vers zie je ze helaas niet meet zo vaak bij de toko, maar veelal diepgevroren. Erg lekker. Nadeel, je stinkt uit je bek en je pis stinkt idem!
Dan zal ik ook maar niet vertellen dat je madame jeanette door de sambal moet doen.quote:
Maar die zijn wel lekker.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:27 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dan zal ik ook maar niet vertellen dat je madame jeanette door de sambal moet doen.Dat deed iig onze chefkok.
Heh, toch jammer dat ze nu dood is, want het was altoijd wel grappig. Wilden de speelplaats niet af, en overgrootmoeder boos roepen "maken makan!!!!!!!" En dan an tafel met twee vingers boos naar ons wijzen dat we moesten luisteren. Good old times. Rest in peace Oma Amsterdam. (ze woonde op de Adam van Germes straat Thaboel. Bestaat die nog?)quote:Op maandag 16 mei 2011 21:26 schreef Thaboel het volgende:
[..]
en je ster de volgende morgen doet ook pijn na het schijten
@ER die makan makan ( op zeer boze toon en vrij schel) hoor ik hier nog dagelijks als het eten klaar is :p
Het zal, nooit geprobeerd, ik hou niet van heet/pittig eten.quote:
naja maat van mij had zo'n goedje in potje gekocht in klein zaakje in chicago. Dacht dat het Jalapeno was, maar zal wss wat zijn toegevoegd. Dat brande echt een halfuur op je tong als je dat at.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jalapeno??? Dat kun je gewoon als groente eten.
Barbaar!!!!!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:27 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dan zal ik ook maar niet vertellen dat je madame jeanette door de sambal moet doen.Dat deed iig onze chefkok.
zou het niet wetenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh, toch jammer dat ze nu dood is, want het was altoijd wel grappig. Wilden de speelplaats niet af, en overgrootmoeder boos roepen "maken makan!!!!!!!" En dan an tafel met twee vingers boos naar ons wijzen dat we moesten luisteren. Good old times. Rest in peace Oma Amsterdam. (ze woonde op de Adam van Germes straat Thaboel. Bestaat die nog?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |